NK Junioren 2010

groenteboer
Real name: Michel Stempher

NK Junioren 2010

Post by groenteboer »

Op Toernooibase lees ik dat Michiel Torn speelt in plaats van Derk-Jan Riesthuis, terwijl Riesthuis 3e is geëindigd en Torn 4e.

Kan iemand duidelijkheid geven?
GuidoB

Re: NK Junioren 2010

Post by GuidoB »

groenteboer wrote:Op Toernooibase lees ik dat Michiel Torn speelt
Geweldig! De laatste spelers van damclub Schiedam die de NK-finale haalden bij de junioren, Ron Heusdens en Dirk van Schaik, hebben ook de titel binnengehaald. Dat belooft dus wat. Michiel, veel succes!!
groenteboer

Post by groenteboer »

In het programmaboekje (te vinden op www.damxl.nl) staat de naam Michiel Torn vermeld. Inmiddels verschillende mails de deur uit naar de KNDB-mensen die erover gaan.
GuidoB

Post by GuidoB »

groenteboer wrote:In het programmaboekje (te vinden op http://www.damxl.nl) staat de naam Michiel Torn vermeld.
Beetje jammer is wel dat de rating van Michiels broer Edwin staat vermeld.
henk stoop

Post by henk stoop »

groenteboer wrote:Op Toernooibase lees ik dat Michiel Torn speelt in plaats van Derk-Jan Riesthuis, terwijl Riesthuis 3e is geëindigd en Torn 4e.

Derk-Jan doet gewoon mee.
Jochem Zweerink

Post by Jochem Zweerink »

henk stoop wrote:
groenteboer wrote:Op Toernooibase lees ik dat Michiel Torn speelt in plaats van Derk-Jan Riesthuis, terwijl Riesthuis 3e is geëindigd en Torn 4e.

Inderdaad. Derk-Jan doet gewoon mee. Mijn excuses voor deze grove fout. Ik zal het zo snel mogelijk herstellen.
thijs van den broek

Post by thijs van den broek »

Jochem Zweerink wrote:
henk stoop wrote:

Inderdaad. Derk-Jan doet gewoon mee. Mijn excuses voor deze grove fout. Ik zal het zo snel mogelijk herstellen.
Veranderd de loting hierdoor ook? (Ik weet niet hoe de loting word gemaakt en of op alfabetisch namen, clubgenoten enz)
(jammer dat de kndb nu in plaats van de NOZ-dammers vrijdags te laten dammen nu de hele groep maar op vrijdag te laten dammen met als gevolg zondag een beetje te rusten (niksen)
Arjen

Post by Arjen »

thijs van den broek wrote: Veranderd de loting hierdoor ook? (Ik weet niet hoe de loting word gemaakt en of op alfabetisch namen, clubgenoten enz)
(jammer dat de kndb nu in plaats van de NOZ-dammers vrijdags te laten dammen nu de hele groep maar op vrijdag te laten dammen met als gevolg zondag een beetje te rusten (niksen)
Thijs, in Westerhaar hebben ze al sinds mensenheugenis de (goede) gewoonte dat op zondag niet wordt gespeeld tijdens het NK Junioren. Er is dus niets nieuws onder de zon... laat staan dat de KNDB hier iets mee te maken heeft.
Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin »

Arjen wrote:
thijs van den broek wrote: Veranderd de loting hierdoor ook? (Ik weet niet hoe de loting word gemaakt en of op alfabetisch namen, clubgenoten enz)
Thijs, in Westerhaar hebben ze al sinds mensenheugenis de (goede) gewoonte dat op zondag niet wordt gespeeld tijdens het NK Junioren. Er is dus niets nieuws onder de zon... laat staan dat de KNDB hier iets mee te maken heeft.

In de 31 jaar dat wij het NK Junioren organiseren is het nog nooit voorgekomen dat er op zondag is gespeeld bij ons.
Normaal was het ook altijd zo dat het van woensdag t/m zaterdag was, maar omdat er vanaf dit jaar 2 spelers minder zijn is het nu vanaf vrijdag t/m zaterdag.
De KNDB heeft ons altijd de vrije hand gegeven voor de indeling van de dagen en rondes. Dus het heeft niets met zondagsdammers oid te maken.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
groenteboer

Post by groenteboer »

Het is toch logisch dat de organisatie in Westerhaar ervoor kiest om niet op zondag te spelen? 1. de vrijwilligers moeten maar net willen en kunnen op de zondag en 2. er valt altijd wel minimaal één wedstrijd uit die eerder wordt gespeeld. Dat is een vorm van competitievervalsing in mijn ogen en waarom zul je dit willen als je het simpel kan oplossen door een rustdag?

Edit: je zou de NOZ-spelers ook een nul kunnen geven, maar dat is ook weer zoiets..
thijs van den broek

Post by thijs van den broek »

Damkoningin wrote:
Arjen wrote:

In de 31 jaar dat wij het NK Junioren organiseren is het nog nooit voorgekomen dat er op zondag is gespeeld bij ons.
Normaal was het ook altijd zo dat het van woensdag t/m zaterdag was, maar omdat er vanaf dit jaar 2 spelers minder zijn is het nu vanaf vrijdag t/m zaterdag.
De KNDB heeft ons altijd de vrije hand gegeven voor de indeling van de dagen en rondes. Dus het heeft niets met zondagsdammers oid te maken.
@Arjen, o dat wist ik niet, Ik ben er eigelijk ook helemaal niet zo op tegen om de redenen die Michel aan aandroeg. Ik dacht dat het NK junioren een Kndb toernooi was en dat die wel wat in de pap te brokkelen had, maar blijbaar vergis ik me. Ik zij er iets over omdat mij dit persoonlijk verschikkelijk slecht uit komt en het jammer vind dat het ik dan op zondag alle tijd heb. (want vrijdag heb ik examens en is de uitreiking van mijns broers VWO-Diploma waar ik jammergenoeg nu niet bij kan zijn)
@Damkoningin ,Ik zal het onthouden voor volgende jaren :wink:
Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen »

Arjen wrote:
Beetje onzin Arjen. Natuurlijk heeft de KNDB hier iets mee te maken.
Toen wij in Den Haag een aantal jaren geleden het NK junioren wilden organiseren, en wij hebben geen bezwaar tegen op zondag spelen, werd dit vanwege "de traditie" geweigerd. Voor ons reden om na twee succesvolle NK-aspiranten te stoppen met het organiseren van een nationaal jeugdkampioenschap.
kneeltje

Post by kneeltje »

[quote][Toen wij in Den Haag een aantal jaren geleden het NK junioren wilden organiseren, en wij hebben geen bezwaar tegen op zondag spelen, werd dit vanwege "de traditie" geweigerd/quote]

Of had dit misschien te maken met het feit dat de KNDB een contract met Westerhaar had voor de junioren finale?
Jochem Zweerink

Post by Jochem Zweerink »

thijs van den broek wrote:Veranderd de loting hierdoor ook? (Ik weet niet hoe de loting word gemaakt en of op alfabetisch namen, clubgenoten enz)
In het speelschema is de naam van Michel Torn simpelweg worden vervangen door die van Derk-Jan Riesthuis. In de bijlage is het nieuwe speelschema te vinden. Alle betrokkenen worden hier zo snel mogelijk over bericht.
Attachments
Speelrooster NK junioren 2010.pdf
(8.58 KiB) Downloaded 163 times
Last edited by Jochem Zweerink on Tue Jun 29, 2010 22:15, edited 1 time in total.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Jaap van Galen wrote:
Arjen wrote:
Beetje onzin Arjen. Natuurlijk heeft de KNDB hier iets mee te maken.
Toen wij in Den Haag een aantal jaren geleden het NK junioren wilden organiseren, en wij hebben geen bezwaar tegen op zondag spelen, werd dit vanwege "de traditie" geweigerd. Voor ons reden om na twee succesvolle NK-aspiranten te stoppen met het organiseren van een nationaal jeugdkampioenschap.
Dat leek me ook, Jaap. Zowel Westerhaar als bondsbureau liggen op de bible-belt, dus dat is een makkelijk een-tweetje. Wat je nu vertelt is echter wel triester dan ik had vermoed. Het is dus nu bewezen dat de KNDB een vrije zondag eist.
Heaven is no location, but a state of mind
Post Reply