Ratinglijst per 1 juli 2009

Ajax-fan

Ratinglijst per 1 juli 2009

Post by Ajax-fan »

Uit een andere draad:
Piet Bouma wrote:Volgens mij is er nog een betaalde versie (boekje en schijfje?) dat eerst de deur uitgaat.
Overigens heb ik van Jan Masselink ooit begrepen dat competitieleiders ook wel eens wat laks zijn in het toesturen van uitslagen.
Daarnaast moet er ook gekoppeld worden aan het ledenbestand van de KNDB (en clubs: transfers!) per 1 juli 2009 (het is bijv. vervelend dat er in de nieuwe lijst nog namen zouden staan van personen, die inmiddels overleden zijn of bij de verkeerde club staan).
En ook een probleem is natuurlijk de spelling van namen, waardoor je twee personen krijgt, die één persoon blijkt te zijn (in Toernooibase soms ook een probleem).
Al die zaken moeten ook goed gecontroleerd worden. Dan ben je zo een paar daagjes verder.

De FMJD is wat dat betreft rucksichloser. Als een toernooi niet op tijd is ingestuurd, worden de resultaten niet opgenomen.
Voor ons zou het natuurlijk onverteerbaar zijn, als resultaten van de Zeeuwse en Friese clubcompetitie niet opgenomen zijn in de KNDB-lijst.
Komt er bij de FMJD een toernooi te laat binnen, dan wordt het gewoon in de volgende periode meegenomen....Natuurlijk ook niet zoals het zou moeten.
En dubbele namen komen ook wat vaker voor.
Het is de KNDB toch gelukt om de (voorlopige) ratinglijst op 1 juli op de site te zetten! Complimenten daarvoor.
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Re: Ratinglijst per 1 juli 2009

Post by groenteboer »

Ajax-fan wrote:Uit een andere draad:
Piet Bouma wrote:Volgens mij is er nog een betaalde versie (boekje en schijfje?) dat eerst de deur uitgaat.
Overigens heb ik van Jan Masselink ooit begrepen dat competitieleiders ook wel eens wat laks zijn in het toesturen van uitslagen.
Daarnaast moet er ook gekoppeld worden aan het ledenbestand van de KNDB (en clubs: transfers!) per 1 juli 2009 (het is bijv. vervelend dat er in de nieuwe lijst nog namen zouden staan van personen, die inmiddels overleden zijn of bij de verkeerde club staan).
En ook een probleem is natuurlijk de spelling van namen, waardoor je twee personen krijgt, die één persoon blijkt te zijn (in Toernooibase soms ook een probleem).
Al die zaken moeten ook goed gecontroleerd worden. Dan ben je zo een paar daagjes verder.

De FMJD is wat dat betreft rucksichloser. Als een toernooi niet op tijd is ingestuurd, worden de resultaten niet opgenomen.
Voor ons zou het natuurlijk onverteerbaar zijn, als resultaten van de Zeeuwse en Friese clubcompetitie niet opgenomen zijn in de KNDB-lijst.
Komt er bij de FMJD een toernooi te laat binnen, dan wordt het gewoon in de volgende periode meegenomen....Natuurlijk ook niet zoals het zou moeten.
En dubbele namen komen ook wat vaker voor.
Het is de KNDB toch gelukt om de (voorlopige) ratinglijst op 1 juli op de site te zetten! Complimenten daarvoor.
Ook mijn complimenten! Prima op tijd!
Dieter

Post by Dieter »

Het zal misschien aan mij liggen, maar ik krijg niets op mijn scherm als ik de PDF aanklik. Nog iemand dat probleem, of is er een verklaring?
Ajax-fan

Post by Ajax-fan »

Dieter wrote:Het zal misschien aan mij liggen, maar ik krijg niets op mijn scherm als ik de PDF aanklik. Nog iemand dat probleem, of is er een verklaring?
Waarschijnlijk gebruik je Internet Explorer. Als ik het met IE probeer heb ik het namelijk ook.
2 oplossingen:
1) Firefox gebruiken;
2) Rechtermuisklik --> "Doel opslaan als..." en dan lezen vanaf je harde schijf. Dan zou het moeten lukken.
Nagelslag

Post by Nagelslag »

Vandaag was het pdf-bestand in Amsterdam eerst een hele tijd niet te openen, maar ineens lukte dit wel.
In Leeuwarden is het pdf-bestand nog niet te openen.
Peter van Heun

Post by Peter van Heun »

Dat het pdf-bestand met rating in de ene plaats wel op zou zijn te halen en in een andere plaats niet is onzin. Vanuit Hilversum, Nijmegen en Amsterdam geeft dat geen probleem.

Het verschil tussen Explorer en andere browsers is niet onwaarschijnlijk maar heb ik natuurlijk niet geverifieerd. Beste oplossing: Explorer niet meer gebruiken. Alles andere browsers doen het prima.
Nagelslag

Post by Nagelslag »

Firefox gedownload en geïnstalleerd.
Ook hiermee is het resultaat nihil, wat het oproepen van het rating-pdf-bestand betreft. Firefox loopt hierna bovendien vast. [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]

Ik meld dit maar even, mocht iemand anders dit ook ervaren.
Nagelslag

Post by Nagelslag »

Het bestand met 'Doel opslaan als' opslaan en dan openen lukt wel.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Nagelslag wrote:Firefox gedownload en geïnstalleerd.
Ook hiermee is het resultaat nihil, wat het oproepen van het rating-pdf-bestand betreft. Firefox loopt hierna bovendien vast.

Sietse,

Ik heb er ook last van. Wrs. gaat er iets mis door de bestandsgrootte.
(Heb het ook wel eens gehad met .pdf's van mooie programmaboekjes).
De oplossing zowel in Firefox als Internet Explorer volgens mij:
Ga op de link van de .pdf staan. Rechtermuisknop.
Doel opslaan als.
Vervolgens bestand opslaan in bijv. Mijn Documenten.
Dan vervolgens niet openen (loopt het weer vast).
Ga via Windows Verkenner naar Mijn Documenten.
Klik dan op openen met (Acrobat Reader).
En vervolgens.....Acrobat pakt het en je krijgt het in beeld.
Dieter

Post by Dieter »

Piet Bouma wrote:
Nagelslag wrote:Firefox gedownload en geïnstalleerd.
Ook hiermee is het resultaat nihil, wat het oproepen van het rating-pdf-bestand betreft. Firefox loopt hierna bovendien vast.

Sietse,

Ik heb er ook last van. Wrs. gaat er iets mis door de bestandsgrootte.
(Heb het ook wel eens gehad met .pdf's van mooie programmaboekjes).
De oplossing zowel in Firefox als Internet Explorer volgens mij:
Ga op de link van de .pdf staan. Rechtermuisknop.
Doel opslaan als.
Vervolgens bestand opslaan in bijv. Mijn Documenten.
Dan vervolgens niet openen (loopt het weer vast).
Ga via Windows Verkenner naar Mijn Documenten.
Klik dan op openen met (Acrobat Reader).
En vervolgens.....Acrobat pakt het en je krijgt het in beeld.
Het werkt wel met Safari
wellnesswrotter

Post by wellnesswrotter »

Doel opslaan als (save target as) moet het toch doen....
jati2000

ratinglijst per 1 juli 2009

Post by jati2000 »

Met google chrome wordt het supersnel geopend.
Een aanbeveler
wellnesswrotter

Post by wellnesswrotter »

maar nog relatief slecht beveiligd......
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Vanochtend de definitieve KNDB-ratinglijst van Jan Masselink gekregen en geimporteerd (foutjes voorbehouden) in Toernooibase.
Bij de teamsamenstellingen Nationale Competitie staan nu de juiste ratings, evenals bij de jeugdkampioenschappen, die momenteel gespeeld worden.

Spelers, die voor het eerst een KNDB-rating hebben, moeten nog geactualiseerd worden in Toernooibase. Dat is een (handmatige) klus, die de komende weken zijn beslag gaat krijgen.
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Piet Bouma wrote:Vanochtend de definitieve KNDB-ratinglijst van Jan Masselink gekregen en geimporteerd (foutjes voorbehouden) in Toernooibase.
't Gaat opeens wel heel hard met het ledenverlies. Als ik in toernooibase op Rating klik, verschijnen er maar 113 namen.
Post Reply