Waarom wordt deze Forum minder bezocht?
-
- Real name: Alexander Presman
Waarom wordt deze Forum minder bezocht?
Ja, dat is de vraag.
Waarom wordt deze Forum aanzienlijk minder bezocht dan die van Damweb?
Ook nu, na de sluiting van Damweb Forum, zie ik geen echte drukte hier.
Waar ligt het aan? En wat kan gedaan worden om deze te verbeteren?
Re: Waarom wordt deze Forum minder bezocht?
Ik denk dat deze nog niet bekend genoeg is. Misschien is ook een reden dat Gerard op damweb al aangegeven heeft dat hij over een paar weken weer open gaat en dat de meeste mensen nu iets hebben van 'ik wacht wel even een paar weken, anders kan ik weer van voorafaan beginnen met mijn discussies'.... Wat je aan de bekendheid kan doen? Het staat al op damweb dat discussie hier voortgezet kan worden. Misschien een link op de KNDB site direct naar dit forum? Daar staat de link naar damweb nu uit.....A.Presman wrote:Ja, dat is de vraag.
-
Dit forum is simpelweg een stuk minder gezellig. Dit komt ook grotendeels doordat sommige Damwebforumleden het laten afweten. Er zijn geen pittige discussies en de beruchte conversaties tussen Kosmos, Braintag en Erik vd Weerdhof, waar menigeen van gesmuld heeft, ontbreken.A.Presman wrote:Ja, dat is de vraag.
-
Volgens "verklaringen" deze is juist wat veel mensen niet prettig vonden. Zelfs de oorzaak van sluiting.Dolly's brother wrote: Dit forum is simpelweg een stuk minder gezellig. Dit komt ook grotendeels doordat sommige Damwebforumleden het laten afweten. Er zijn geen pittige discussies en de beruchte conversaties tussen Kosmos, Braintag en Erik vd Weerdhof, waar menigeen van gesmuld heeft, ontbreken.
Kan dat niet zijn dat logo "Official website of the FMJD" wat te formeel is.
En maak het gevoel dat je niet in vriendenkring maar op vergadering zit.
- Teun van de Krol
A.Presman wrote: Volgens "verklaringen" deze is juist wat veel mensen niet prettig vonden. Zelfs de oorzaak van sluiting. [img]images/smilies/icon_question.gif[/img]
En maak het gevoel dat je niet in vriendenkring maar op vergadering zit. [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
De hoogopgelopen meningsverchillen deden het Forum de das om. Ik denk dat de verklaring ligt in het feit dat mensen wachten op reopening en of het niet kunnen vinden. Wat jammer is overigens. Dit is een mooi forum met prachtige mogelijkheden. Time will tell.
Ik zit niet te wachten op rematch tjalling erik. Die 2 worden het nooit eens. Ik denk ook dat discussies zullen oplaaien als de enquete van Dieter van Gortel is afgerond. Dan kan het hard gaan Alexander
maar een link naar nederlands forum op kndb site / damweb site zou een goed idee zijn. Misschien kan je Gerard de Groot en Paul Visser vragen of ze dat willen doen.
Groeten Teun
- Hanco Elenbaas
Wat misschien ook al een beetje zou helpen is dat je niet steeds beneden moet schuiven om de tekst te kunnen lezen. Sommigen vinden dat heel hinderlijk.A.Presman wrote:Ja, dat is de vraag.
- Hanco Elenbaas
Nee, ik bedoel dat op dit Forum onderaan de pagina een schuifbalk zit waarmee je de tekst naar links en rechts kunt verplaatsen. Op de meeste websites, zo ook op Damweb, heb je daar geen last van.A.Presman wrote:Ik heb Paul net gemaild met de vraag om llink op de KNDB site te plaatsen.
Wat bedoel je Hanco met "steeds beneden moet schuiven om de tekst te kunnen lezen."? Dat nieuwste berichten moeten bovenaan staan? Of minder berichten per pagina?
En wat is het verschil met Damweb?
Het forum van Gerard was ook heel lang een dood vogeltje waar toch nog leven in is gekomen. Problemen zoals rond de DT hebben pas echt voor een explosie aan berichten gezorgd. Kosmos en EvdW lieten het daarnaa uit de hand lopen. jammer, jammer zeker nu er zo'n belangrijke zaken te bespreken zijn.Teun van de Krol wrote:A.Presman wrote: Volgens "verklaringen" deze is juist wat veel mensen niet prettig vonden. Zelfs de oorzaak van sluiting.
De hoogopgelopen meningsverchillen deden het Forum de das om. Ik denk dat de verklaring ligt in het feit dat mensen wachten op reopening en of het niet kunnen vinden. Wat jammer is overigens. Dit is een mooi forum met prachtige mogelijkheden. Time will tell.
Ik zit niet te wachten op rematch tjalling erik. Die 2 worden het nooit eens. Ik denk ook dat discussies zullen oplaaien als de enquete van Dieter van Gortel is afgerond. Dan kan het hard gaan Alexander
maar een link naar nederlands forum op kndb site / damweb site zou een goed idee zijn. Misschien kan je Gerard de Groot en Paul Visser vragen of ze dat willen doen.
Groeten Teun
Teun je kon wel eens gelijk krijgen met opleving na de enquete, laat ik even een porsoonlijke indruk geven van de eerste dagen. Zoals het er nu uitziet mogen we verwachten dat zeker 75% van de top 200 spelers tegen de DT is. Ik wil niet op de uitslagen vooruit lopen pas op 10 oktober daags na de sluiting kom ik met de statistiek maar de eerste reacties bevestigen de veronderstelling die me heeft bewogen de enquete te starten. DE TOPDAMMERS WILLEN GEEN NK MET DT
-
Is het nu opgelost? [img]images/smilies/icon_question.gif[/img]Hanco Elenbaas wrote:
Nee, ik bedoel dat op dit Forum onderaan de pagina een schuifbalk zit waarmee je de tekst naar links en rechts kunt verplaatsen. Op de meeste websites, zo ook op Damweb, heb je daar geen last van.
- Hanco Elenbaas
Wees niet verbaasd als 90 % van de topspelers tegen de Delftse tellingHDvG wrote:Het forum van Gerard was ook heel lang een dood vogeltje waar toch nog leven in is gekomen. Problemen zoals rond de DT hebben pas echt voor een explosie aan berichten gezorgd. Kosmos en EvdW lieten het daarnaa uit de hand lopen. jammer, jammer zeker nu er zo'n belangrijke zaken te bespreken zijn.Teun van de Krol wrote:A.Presman wrote: Volgens "verklaringen" deze is juist wat veel mensen niet prettig vonden. Zelfs de oorzaak van sluiting.
Groeten Teun
Teun je kon wel eens gelijk krijgen met opleving na de enquete, laat ik even een porsoonlijke indruk geven van de eerste dagen. Zoals het er nu uitziet mogen we verwachten dat zeker 75% van de top 200 spelers tegen de DT is. Ik wil niet op de uitslagen vooruit lopen pas op 10 oktober daags na de sluiting kom ik met de statistiek maar de eerste reacties bevestigen de veronderstelling die me heeft bewogen de enquete te starten. DE TOPDAMMERS WILLEN GEEN NK MET DT
zal stemmen.
Maar bereid je erop voor dat onze vrienden van de bondsraad zich daar
niets van zullen aantrekken. Van ezels maak je nou eenmaal geen
renpaarden, zei Piet van Heerde regelmatig.
Onze grote vriend Teer doet inmiddels onder het kopje 'Interesting
developments in KNDB' verwoede pogingen allerlei FMJD-bestuurders
te interesseren voor de ook door Teer aangehangen Delftse telling.
De potten met Hoon, Pek en Veren wachten hier in Amsterdam vol
ongeduld om deze Teer een stevige beurt te geven.
- Hanco Elenbaas
Geweldig Sasja, dank je!!!A.Presman wrote:Is het nu opgelost? [img]images/smilies/icon_question.gif[/img]Hanco Elenbaas wrote:
Nee, ik bedoel dat op dit Forum onderaan de pagina een schuifbalk zit waarmee je de tekst naar links en rechts kunt verplaatsen. Op de meeste websites, zo ook op Damweb, heb je daar geen last van.
-
Waar?Hanco Elenbaas wrote: Onze grote vriend Teer doet inmiddels onder het kopje 'Interesting
- Hanco Elenbaas
Via e-mail, verstuurd midden september.A.Presman wrote:Waar?Hanco Elenbaas wrote: Onze grote vriend Teer doet inmiddels onder het kopje 'Interesting
-
Ik heb het niet gezien.
De FMJD is nu bezig met een aantal varianten van het damspel.
- 100 velden
- 64 velden (Russian version)
- 64 velden (Brazilian version)
- 64 velden (Checkers)
Ook een aantal andere varianten komen in aanmerking zolang ze kunnen voor de uitbreiding van damwereld zorgen en een aantal van aangesloten dambonden vergroten.
Delfts versie van het damspel is internationaal niet bekend. De kans van internationale erkenning schat ik tussen 0,00 en 0,01%.
De FMJD is nu bezig met een aantal varianten van het damspel.
- 100 velden
- 64 velden (Russian version)
- 64 velden (Brazilian version)
- 64 velden (Checkers)
Ook een aantal andere varianten komen in aanmerking zolang ze kunnen voor de uitbreiding van damwereld zorgen en een aantal van aangesloten dambonden vergroten.
Delfts versie van het damspel is internationaal niet bekend. De kans van internationale erkenning schat ik tussen 0,00 en 0,01%.