We hebben in nederland inmiddels een mooi netwerk aan damscholen opgebouwd, met name in Gelderland.
Dankzij dit netwerk en de vernieuwde trainingsmappen van de KNDB leiden we nu massa's
strategisch geschoolde dammers op.
Maar hoe zit het met de avonturiers? Krijgen die in het nieuwe systeem nog een kans, of mogen jeugdspelers van hun trainer geen naamloze skeletten en dergelijke spelen?
Ik ben bang dat we over twintig jaar nog alleen maar Krajenbrink-achtige spelers hebben

Speelstijl en opleiding
- Teun van de Krol
Het is zeker een gevaar, maar ook een voordeel.
De strategisch dammer snapt straks niks meer van de avonturier, want die zijn zeldzaam. En dan is het kasie
Het blijft echter een feit dat het huidige opleidings traject uitnodigd tot vlak en risicoloos spel. Dat alles zeker al te voorbereiding op puntenoverwinningen. Wat een visie bij KNDB jaren terug.
De strategisch dammer snapt straks niks meer van de avonturier, want die zijn zeldzaam. En dan is het kasie
Het blijft echter een feit dat het huidige opleidings traject uitnodigd tot vlak en risicoloos spel. Dat alles zeker al te voorbereiding op puntenoverwinningen. Wat een visie bij KNDB jaren terug.
Nou, geloof me maar. Als ik zo nog eens bij onze club bij partijtjes kijk, dan zijn er voldoende avonturiers en voldoende naamloze skeletten..... Ok, die kinderen weten dan nog wel niet wat dat is, en ze hebben ook nog geen besef dat die ver vooruit geschoven schijf wel erg lastig te verdedigen is........
Of bedoelde je dit nivo nog niet helemaal.... [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Of bedoelde je dit nivo nog niet helemaal.... [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
-
Dus je bent nu begonnen met een jeugdafdeling, Mark? Bevalt het al en hoe groot is de groep?Mark Hees wrote:Nou, geloof me maar. Als ik zo nog eens bij onze club bij partijtjes kijk, dan zijn er voldoende avonturiers en voldoende naamloze skeletten..... Ok, die kinderen weten dan nog wel niet wat dat is, en ze hebben ook nog geen besef dat die ver vooruit geschoven schijf wel erg lastig te verdedigen is........
Nou, we hebben al een paar jaar een jeugdafdeling. Daar spelen nu zo'n 13 kinderen in het nivo eind vd wal - sijbrands. Maar waar ik mijn vraag over stelde in een andere thread is een groep nieuwkomers die hopelijk over een paar weken komen (na project scholierensport van de gemeente schrijven zich meestal zo'n 15 kinderen in om lid te worden van de damclub). En die willen we wat gestructureerder proberen te begeleiden. Maar mijn idee van een les per week is misschien wel wat te hoog gegrepen.....Dolly's brother wrote:Dus je bent nu begonnen met een jeugdafdeling, Mark? Bevalt het al en hoe groot is de groep?Mark Hees wrote:Nou, geloof me maar. Als ik zo nog eens bij onze club bij partijtjes kijk, dan zijn er voldoende avonturiers en voldoende naamloze skeletten..... Ok, die kinderen weten dan nog wel niet wat dat is, en ze hebben ook nog geen besef dat die ver vooruit geschoven schijf wel erg lastig te verdedigen is........
Of bedoelde je dit nivo nog niet helemaal....