Noord-Hollands kampioenschap

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Wie wordt er Noord-Hollands kampioen?

Richard Mooser
4
27%
Arjan vd Berg
0
No votes
Martin van Dijk
9
60%
Tanja Chub
1
7%
Ramon Sakidin
1
7%

Total votes: 15

Dolly's brother

Noord-Hollands kampioenschap

Post by Dolly's brother »

Aangezien het Damweb forum gesloten is, ga ik hier maar verder met de verslaggeving over het Noord-Hollands kampioenschap. De vorige berichten plak ik denk ik ff hierin als het me lukt.
Dolly's brother

Martin IJmuiden v Dijk
lid geplaatst op 06-09-2003 19:54
--------------------------------------------------------------------------------
Voor alle belangstellenden hier de uitslagen van de eerste ronde van het kampioenschap van N'Holland:
Biem Ramdien- Jesse Bos 1-1
Arjan v.d. Berg- Bart van Geel 2-0
Tanja Chub- Martin van Dijk 0-2
Richard Mooser- Ramon Sakidin 2-0

nog te spelen:
Nico Leemberg- Herman van Westerloo
Benno van Straten vrij

totaal 11 deelnemers
gemiddelde rating 1256

IP Adres: Opgeslagen

Marcel Kosters
Actief forum lid geplaatst op 06-09-2003 21:31
--------------------------------------------------------------------------------

quote:
Geplaatst door Martin IJmuiden v Dijk:
Voor alle belangstellenden hier de uitslagen van de eerste ronde van het kampioenschap van N'Holland:
Biem Ramdien- Jesse Bos 1-1
Arjan v.d. Berg- Bart van Geel 2-0
Tanja Chub- Martin van Dijk 0-2
Richard Mooser- Ramon Sakidin 2-0

nog te spelen:
Nico Leemberg- Herman van Westerloo
Benno van Straten vrij

totaal 11 deelnemers
gemiddelde rating 1256

Gefeliciteerd Martin! Morgen weer? Waar
speelden jullie vandaag?

Martin IJmuiden v Dijk
lid geplaatst op 06-09-2003 21:38

quote:
Geplaatst door Marcel Kosters:
Gefeliciteerd Martin! Morgen weer? Waar
speelden jullie vandaag?

Vandaag was het in Krommenie, morgen in Hoorn. Verder wordt er nog in de 2 klaveren gespeeld. Morgen moet ik tegen Bart van Geel en Jesse tegen Richard.

hanco elenbaas
Actief forum lid geplaatst op 07-09-2003 05:01
Schandalig dat Paul Sier, de titelverdediger, niet eens is uitgenodigd voor het Kampioenschap van Noord-Holland!!

Martin IJmuiden v Dijk
lid geplaatst op 07-09-2003 08:48

quote:
Geplaatst door hanco elenbaas:
Schandalig dat Paul Sier, de titelverdediger, niet eens is uitgenodigd voor het Kampioenschap van Noord-Holland!!

Niet Paul Sier, maar Tanja Chub was vorig jaar kampioen. Paul hoeft overigens niet mee te doen, aangezien hij zich al voor de HF geplaatst heeft. Ditzelfde geldt voor Tanja, maar die wilde haar titel verdedigen.

hanco elenbaas
Actief forum lid geplaatst op 07-09-2003 13:30

quote:
Niet Paul Sier, maar Tanja Chub was vorig jaar kampioen. Paul hoeft overigens niet mee te doen, aangezien hij zich al voor de HF geplaatst heeft. Ditzelfde geldt voor Tanja, maar die wilde haar titel verdedigen.

Tanja Chub was Kampioen in 2001.
In 2002 werd Paul Sier Kampioen.
Paul heeft mij gevraagd je de volgende reactie te sturen:

quote:
Geplaatst door Paul Sier:

' Beste Martin van Dijk ,

Doe je huiswerk eens beter (of vraag het gewoon aan mensen die het kunnen weten). De kampioen van vorig jaar droeg MIJN naam.
Wellicht dat ie op Tanja leek , maar daar zou je haar toch vreselijk onrecht mee doen.
Maar zelfs als ik GEEN kampioen zou zijn geweest , had een uitnodiging (buiten mededinging) gerechtvaardigd kunnen zijn (omdat je vanuit de halve finale immers normaliter TERUGvalt naar N-H). In dat geval zou er geen titel te verdedigen zijn geweest en zou ik waarschijnlijk van deelname hebben afgezien om de organisatie niet met een 'extra' ronde op te zadelen. Het is nu zo dat de titelverdediger er NIET bij is ; m.a.w. Ajax heeft dit jaar in ieder geval geen concurrentie van PSV !!
Ik feliciteer je overigens met je overwinning op Tanja.
Ik wens iedereen een mooi en spannend toernooi toe en kom zeker een keer kijken.

(Dat de noord-hollandse dambond haar kampioenen niet precies uit elkaar kan houden is natuurlijk lachwekkend......boos worden we daar al niet meer om )

Paul Sier

[Dit bericht is bewerkt door hanco elenbaas op 07-09-2003].

GuidoB
Actief forum lid geplaatst op 07-09-2003 16:21
Slechte zaak dat Paul niet is uitgenodigd. Ik zal mijn vader eens om opheldering vragen.
In West-Holland kijken we er niet naar of onze afgevaardigden in hetzelfde jaar weer terugvallen. De volgende mensen plaatsen zich:

a. De nummers 1 t/m 4 van het jaar ervoor
b. Eventuele terugvallers uit de HF van het KvN die niet onder a. vallen.
c. Iedereen die zoch via de voorronden plaatst

Het is wel gebeurd, dat Ron Heusdens zich in Schiedam plaatste. Hij speelde op dat moment ook in de finale van het KvN, maar heeft toch meegespeeld in het West-Hollands kampioenschap. Ik vind dat dat moet kunnen.

[Dit bericht is bewerkt door GuidoB op 07-09-2003].

hanco elenbaas
Actief forum lid geplaatst op 08-09-2003 03:04
IJmuiden zeker verloren?
Ik zie geen uitslagen meer.

Martin IJmuiden v Dijk
lid geplaatst op 08-09-2003 10:27

quote:
IJmuiden zeker verloren?
Ik zie geen uitslagen meer.

Dit lag meer aan het feit dat ik gisteren niet meer achter de pc kon komen. Ikzelf kreeg in de opening al een schijfje cadeau van Bart van Geel, de andere helft van IJmuiden (Jesse) heeft idd verloren van Richard.

De uitslagen:

Martin van Dijk- Bart van Geel 2-0
Arjan vd Berg- Biem Ramdien 1-1
Tanja Chub- Benno van Straten 2-0
Richard Mooser- Jesse Bos 2-0
Ramon Sakidin- Herman van Westerloo 1-1 (?)
(?)de stand (2 dammen voor sakidin en schijven op 39 en 50 en 1 dam en twee schijven op 35 en 45 voor van westerloo leek me nooit meer te kunnen winnen, maar ik ben weggegaan voordat de partij afgelopen was)

Martin IJmuiden v Dijk
lid geplaatst op 08-09-2003 10:36
Doe je huiswerk eens beter (of vraag het gewoon aan mensen die het kunnen weten). De kampioen van vorig jaar droeg MIJN naam.
Wellicht dat ie op Tanja leek , maar daar zou je haar toch vreselijk onrecht mee doen.
Maar zelfs als ik GEEN kampioen zou zijn geweest , had een uitnodiging (buiten mededinging) gerechtvaardigd kunnen zijn (omdat je vanuit de halve finale immers normaliter TERUGvalt naar N-H). In dat geval zou er geen titel te verdedigen zijn geweest en zou ik waarschijnlijk van deelname hebben afgezien om de organisatie niet met een 'extra' ronde op te zadelen. Het is nu zo dat de titelverdediger er NIET bij is ; m.a.w. Ajax heeft dit jaar in ieder geval geen concurrentie van PSV !!
Ik wens iedereen een mooi en spannend toernooi toe en kom zeker een keer kijken.

(Dat de noord-hollandse dambond haar kampioenen niet precies uit elkaar kan houden is natuurlijk lachwekkend......boos worden we daar al niet meer om )

Paul Sier

quote:
[Dit bericht is bewerkt door hanco elenbaas op 07-09-2003].

Excuses, maar het volgende had ik gehoord:

* Jesse Bos meende dat Tanja kampioen was geworden vorig jaar
* Mijn vader (secretaris PNHDB) had het erover dat Tanja alleen meedeed om haar titel te verdedigen, aangezien ze zich al geplaatst had voor de HF. Aangezien hij zelf het toernooi van vorig jaar niet gevolgd heeft, moet hij dit van andere bestuursleden van de bond gehoord hebben.
* Ik kon het niet snel op een andere manier natrekken, aangezien de enige (?) bron waarop ik de eindstand kon terugvinden (website PNHDB) momenteel uit de lucht gehaald is.

Het is dan idd vreemd als je als titelhouder niet eens meer uitgenodigd wordt, maar ik verbaas me nergens meer over bij de PNHDB.

hanco elenbaas
Actief forum lid geplaatst op 08-09-2003 13:48

quote:

Het is dan idd vreemd als je als titelhouder niet eens meer uitgenodigd wordt, maar ik verbaas me nergens meer over bij de PNHDB.

Ook Luciën Leerdam, gedeeld tweede met Herman van Westerloo in het Kampioenschap van Amsterdam, is niet uitgenodigd.

Mooie start van jou Martin, gefeliciteerd!

Martin IJmuiden v Dijk
lid geplaatst op 08-09-2003 16:48

quote:
Ook Luciën Leerdam, gedeeld tweede met Herman van Westerloo in het Kampioenschap van Amsterdam, is niet uitgenodigd.
Mooie start van jou Martin, gefeliciteerd!

Dank je, Hanco. Ik weet niet hoe het in andere districten geregeld was, maar in Zaanstad waren er 2 plekken beschikbaar, waarvan eentje uiteindelijk niet opgevuld is (Jan de Ruiter moest als ik het goed gehoord had vanwege privé-omstandigheden afzeggen). Wat dat betreft had er nog een speler toegevoegd kunnen worden. Ik vrees dat je als speler zelf met een smeekbede aan moet komen om "uitgenodigd" te worden.

Jesse Bos
Actief forum lid geplaatst op 11-09-2003 00:14

quote:

Paul Sier

Excuses, maar het volgende had ik gehoord:

* Jesse Bos meende dat Tanja kampioen was geworden vorig jaar
* Mijn vader (secretaris PNHDB) had het erover dat Tanja alleen meedeed om haar titel te verdedigen, aangezien ze zich al geplaatst had voor de HF. Aangezien hij zelf het toernooi van vorig jaar niet gevolgd heeft, moet hij dit van andere bestuursleden van de bond gehoord hebben.
* Ik kon het niet snel op een andere manier natrekken, aangezien de enige (?) bron waarop ik de eindstand kon terugvinden (website PNHDB) momenteel uit de lucht gehaald is.

Paul,

Mocht je dit lezen, ik ben inderdaad verantwoordelijk voor dit misverstand. Na mijn nederlaag tegen Richard hadden Martin en ik het erover in de auto. Ik was er niet helemaal bij en heb voor een weekje je onttiteld. Volgend jaar noem ik je wel een weekje kampioen om het weer goed te maken (verondersteld dat je het niet stiekum toch wordt dit jaar; het zou een echte Paul Sier-streek zijn).

Martin IJmuiden v Dijk
lid geplaatst op 13-09-2003 19:00

quote:

Ramon Sakidin- Herman van Westerloo 1-1 (?)
(?)de stand (2 dammen voor sakidin en schijven op 39 en 50 en 1 dam en twee schijven op 35 en 45 voor van westerloo leek me nooit meer te kunnen winnen, maar ik ben weggegaan voordat de partij afgelopen was)

Sakidin heeft de wedstrijd alsnog weten te winnen. Hierbij ook gelijk de uitslagen van de derde ronde:

Herman van Westerloo- Martin van Dijk 0-2
Jesse Bos- Ramon Sakidin 0-2
Benno van Straten- Richard Mooser (elders gespeeld)
Biem Ramdien- Tanja Chub 0-2
Nico Leemberg- Arjan vd Berg 0-2

Tussenstand:
1. M. van Dijk 3-6
2. A. vd Berg 3-5
3. R. Mooser 2-4
4. R. Sakidin 3-4
T. Chub 3-4
6. B. Ramdien 3-2
7. J. Bos 3-1
8. B. van Straten 1-0
N. Leemberg 1-0
10. H. van Westerloo 2-0
B. van Geel 2-0

Programma zondag:

Martin van Dijk- Jesse Bos
Bart van Geel- Herman van Westerloo
Tanja Chub- Nico Leemberg
Richard Mooser- Biem Ramdien
Ramon Sakidin- Benno van Straten
Arjan van den Berg vrij

Marcel Kosters
Actief forum lid geplaatst op 13-09-2003 19:06

quote:
Sakidin heeft de wedstrijd alsnog weten te winnen. Hierbij ook gelijk de uitslagen van de derde ronde:
Herman van Westerloo- Martin van Dijk 0-2
Jesse Bos- Ramon Sakidin 0-2
Benno van Straten- Richard Mooser (elders gespeeld)
Biem Ramdien- Tanja Chub 0-2
Nico Leemberg- Arjan vd Berg 0-2

Tussenstand:
1. M. van Dijk 3-6
2. A. vd Berg 3-5
3. R. Mooser 2-4
4. R. Sakidin 3-4
T. Chub 3-4
6. B. Ramdien 3-2
7. J. Bos 3-1
8. B. van Straten 1-0
N. Leemberg 1-0
10. H. van Westerloo 2-0
B. van Geel 2-0

Programma zondag:

Martin van Dijk- Jesse Bos
Bart van Geel- Herman van Westerloo
Tanja Chub- Nico Leemberg
Richard Mooser- Biem Ramdien
Ramon Sakidin- Benno van Straten
Arjan van den Berg vrij

Je gaat als een gek Martin!
Die remise van ons laatst
zou nog wel eens historische
waarde kunnen krijgen...

Martin IJmuiden v Dijk
lid geplaatst op 13-09-2003 19:10

quote:
waarde kunnen krijgen...

Jesse heeft afgelopen week voor nop een koelkast van me gekregen voor zijn nieuwe woning, dus die punten van morgen zitten ook in de knip

Martin IJmuiden v Dijk
lid geplaatst op 13-09-2003 22:17

quote:
waarde kunnen krijgen...

Stijn had een week later ook remise gespeeld, dus die historische waarde zit er niet in. Bovendien komen er nog zeven rondes en aangezien er haast alleen maar winstpartijen zijn, is de concurrentie me binnen no time weer gepasseerd.

Kosmos
Actief forum lid geplaatst op 13-09-2003 23:31
Stijn.
Juist.
Eindelijk wordt er eens van een echte dammer gerept in dat acherlijke kampioenschap van jullie.
Stijn.
Da's pas een dammer.

------------------
Hij die hersens heeft, denke!

Martin IJmuiden v Dijk
lid geplaatst op 14-09-2003 18:48
Uitslagen vierde ronde:
Martin van Dijk- Jesse Bos 2-0
Bart van Geel- Herman van Westerloo 1-1
Tanja Chub- Nico Leemberg 1-1
Richard Mooser- Biem Ramdien 1-1
Ramon Sakidin- Benno van Straten 1-1

stand na vier rondes:

1. M. van Dijk 4-8
2. R. Mooser 3-5
A. vd Berg 3-5
4. R. Sakidin 4-5
T. Chub 4-5
6. B. Ramdien 4-3
7. B. van Straten 2-1
N. Leemberg 2-1
9. H. van Westerloo 3-1
B. van Geel 3-1
11. J. Bos 4-1

hanco elenbaas
Actief forum lid geplaatst op 14-09-2003 19:58

quote:
Uitslagen vierde ronde:

stand na vier rondes:

1. M. van Dijk 4-8
2. R. Mooser 3-5
A. vd Berg 3-5
4. R. Sakidin 4-5
T. Chub 4-5
6. B. Ramdien 4-3
7. B. van Straten 2-1
N. Leemberg 2-1
9. H. van Westerloo 3-1
B. van Geel 3-1
11. J. Bos 4-1

Gefeliciteerd Martin!
Ik wacht nog op je anti DT-bericht op Wieger's site.
Nu begrijp ik pas goed waarom die Jesse zo voor spelregelwijziging is.

Marcel Kosters
Actief forum lid geplaatst op 14-09-2003 21:06

quote:
Uitslagen vierde ronde:

stand na vier rondes:

1. M. van Dijk 4-8
2. R. Mooser 3-5
A. vd Berg 3-5
4. R. Sakidin 4-5
T. Chub 4-5
6. B. Ramdien 4-3
7. B. van Straten 2-1
N. Leemberg 2-1
9. H. van Westerloo 3-1
B. van Geel 3-1
11. J. Bos 4-1

Die koelkast heeft duidelijk
effect gesorteerd, gefelici-
teerd!

Martin IJmuiden v Dijk
lid geplaatst op 14-09-2003 21:29

quote:
Die koelkast heeft duidelijk
effect gesorteerd, gefelici-
teerd!

Marcel,

Ik heb je inmiddels de partij van vandaag gestuurd. Hieruit blijkt wel dat koelkasten alleen niet genoeg zijn om te winnen.

MaikelP
Actief forum lid geplaatst op 14-09-2003 23:26
Lekker op dreef martin!!!!!
Komen je partijen ook in TD?

zoniet zou je ze willen sturen???

Maikel

Martin IJmuiden v Dijk
lid geplaatst op 15-09-2003 08:43

quote:
Gefeliciteerd Martin!
Ik wacht nog op je anti DT-bericht op Wieger's site.
Nu begrijp ik pas goed waarom die Jesse zo voor spelregelwijziging is.

Ik kan en wil me niet uitspreken over de DT, aangezien ik (lang) niet genoeg inzicht heb om de consequenties van de DT te overzien. Laat het de toppers maar uitvechten. Aangezien het winstpercentage bij het N-H kamp enorm hoog ligt (voorlopig 67% als ik het zo snel bekijk) heeft alles wat onder de top zit voorlopig weinig last van het remiseprobleem.

Aangezien de top de DT het snelst zal 'masteren, is een DT-toernooi op het hoogste niveau een logisch gevolg. Dat de invoering wat aan de krappe kant is, so be it. Als je aan de top wilt blijven, zul je er toch wat voor over moeten hebben. Als de DT ingevoerd zou worden, zou ik wel een maximum aan de tijdsduur van de partij stellen.

[Dit bericht is bewerkt door Martin IJmuiden v Dijk op 15-09-2003].

Dolly Dagger
lid geplaatst op 15-09-2003 21:56
Martin van Dijk wint het kampioenschap met 2 vingers in zijn neus. De overige wedstrijden zijn slechts een formaliteit. Jesse Bos stelt overigens enorm teleur.

Martin IJmuiden v Dijk
lid geplaatst op 16-09-2003 19:55

quote:
Geplaatst door MaikelP:
Lekker op dreef martin!!!!!
Komen je partijen ook in TD?

zoniet zou je ze willen sturen???

Maikel

Als het goed is, heb je mijn partij van afgelopen zondag ontvangen. Ik denk dat het van de PNHDB afhangt of de partijen in TD komen. Als ik reacties in andere threads goed begrepen heb, heeft Noord-Holland geen zin om Klaas Bor te betalen.

Bert Zwart
Actief forum lid geplaatst op 16-09-2003 20:16
Wat een belachelijke onzin. NH hoeft klaas niet te betalen. je geeft klaas de partijen, hij voert ze in en geeft ze terug. klaas verzorgt een emailabbonement waarin iedereen alle partijen krijgt tegen een schappelijk bedrag. klaas zal vast niet te beroerd zijn om die potjes van het noordholland kampioenschap ingevoerd en wel op te sturen naar fokkink.

hanco elenbaas
Actief forum lid geplaatst op 16-09-2003 20:35

quote:
Als het goed is, heb je mijn partij van afgelopen zondag ontvangen. Ik denk dat het van de PNHDB afhangt of de partijen in TD komen. Als ik reacties in andere threads goed begrepen heb, heeft Noord-Holland geen zin om Klaas Bor te betalen.

Neen, het is anders Martin.
Sommigen hebben het idee dat ze bijdragen aan de verdiensten van Klaas, daarom sturen die bestuurders de partijen niet op.
Ik vind het jammer dat ik in dit verband ook jouw clubgenoot Cor Verdel moet noemen.
Een heel goede arbiter, een vriendelijk en ambitieus mens. Cor Verdel is ijveriger en qua aanpakken, tafels en borden opzetten, reglementen toepassen haast onovertroffen.
Maar door de door hem gedeelde kronkel voorkomen Cor en Henk Fokkink en Cees van den Berg dat de soms heel aardige partijen door Klaas en zijn troepen all-in (Klaas rekent zijn blije afnemers een vast laag bedrag per jaar!!) worden ingevoerd.
Een bizarre vorm van nijd! De bestuurders van Noord-Holland schijnen te denken dat Klaas hun moet betalen voor die partijen.
Maar onze Hans Vermeulen zegt me al een jaar toe, dat hij er wat aan zal doen. Grote tegenwerking klaarblijkelijk.

Bert Zwart
Actief forum lid geplaatst op 16-09-2003 21:00
Enge toestanden daar in noord-holland Hanco, ik ben blij dat ik onder de UPDB val, al spelen we daar met zijn allen om slechts 1 schamele plaats in de HF.
De stand is daar:

FijnvDraat 5-9, C. van Wijk en B. Zwart 6-8,
Tjon a Ong 5-7, en daarachter weer Ottink, AvMourik, WvBeek, etc.

het duel draat-ong wordt komende week gespeeld.

Bert Zwart
Actief forum lid geplaatst op 16-09-2003 21:07
ik hoop dat Guido zijn vader tot inkeer kan brengen. Het ziet er uit als een mooi toernooi, als ik zo naar de spelers kijk.

hanco elenbaas
Actief forum lid geplaatst op 16-09-2003 21:16

quote:
Geplaatst door Bert Zwart:
Enge toestanden daar in noord-holland Hanco, ik ben blij dat ik onder de UPDB val, al spelen we daar met zijn allen om slechts 1 schamele plaats in de HF.
De stand is daar:

FijnvDraat 5-9, C. van Wijk en B. Zwart 6-8,
Tjon a Ong 5-7, en daarachter weer Ottink, AvMourik, WvBeek, etc.

het duel draat-ong wordt komende week gespeeld.

Het is heel erg in Noord-Holland.
We verdienen het blijkbaar, dat soort bestuurders. Daarom is het ook wel knap van Hans Vermeulen dat hij het aangedurfd heeft voorzitter van Noord-Holland te worden.
Ik moet er niet aan denken, steeds weggestemd te worden in het bestuur over dit soort kwesties. Of de heren bestuurders (Henk Fokkink is van de drie nog de sterkste speler) steeds te moeten uitleggen hoe het zit. Op 6 september had ik het idee dat Hans Vermeulen me voor het eerst begreep.

Hoeveel gaan er uit Utrecht over Bert, 1 ? Twee lijkt me rechtvaardiger.
Liever heb ik nog afschaffen van al die provinciale kampioenschappen en een open halve finale.
Uit Gelderland of Overijssel is het veel makkelijker om je te plaatsen dan uit Utrecht of Noord-Holland.

[Dit bericht is bewerkt door hanco elenbaas op 16-09-2003].

Bert Zwart
Actief forum lid geplaatst op 16-09-2003 21:21
1. Ben reeds afgemaakt door Laurens dus dat gaat moeilijk worden.

hanco elenbaas
Actief forum lid geplaatst op 16-09-2003 21:32

quote:
1. Ben reeds afgemaakt door Laurens dus dat gaat moeilijk worden.

Dat was bericht 6234 Bert, uitgezonderd de ±432 gewiste berichten, en natuurlijk de mogelijkheid dat dit bericht er ook afgaat.

Ik ben voor algemene halve finales, moeilijk alleen om geschikte ruimte te vinden.
Misschien in de RAI hier in Amsterdam, of in de Jaarbeurshallen in Utrecht?
Een mooie zaak voor de nieuwe Bondsraad.

hanco elenbaas
Actief forum lid geplaatst op 16-09-2003 21:51

quote:
Geplaatst door Dolly Dagger:
Martin van Dijk wint het kampioenschap met 2 vingers in zijn neus. De overige wedstrijden zijn slechts een formaliteit. Jesse Bos stelt overigens enorm teleur.

Martin moet wel heel erg oppassen.
Hij krijgt nog geraffineerde tegenstanders als Arjan van den Berg, Benno van Staten, Bhiem Ramdien, Richard Mooser en Herman van Westerloo.
Zelf heb ik 12(!) jaar geleden, inderdaad ook in het Chinese jaar van de/het geit/schaap een kampioenschap van Noord-Holland verspeeld.
Na 8 van de 11 ronden 2 punten los.
Pas op Martin, en vooral: laat je niet gek maken!
Als je ze niet geheim wilt houden Martin, plaats eens wat van je overwinningen.

Martin IJmuiden v Dijk
lid geplaatst op 16-09-2003 22:45

quote:
Martin moet wel heel erg oppassen.
Hij krijgt nog geraffineerde tegenstanders als Arjan van den Berg, Benno van Staten, Bhiem Ramdien, Richard Mooser en Herman van Westerloo.
Zelf heb ik 12(!) jaar geleden, inderdaad ook in het Chinese jaar van de/het geit/schaap een kampioenschap van Noord-Holland verspeeld.
Na 8 van de 11 ronden 2 punten los.
Pas op Martin, en vooral: laat je niet gek maken!
Als je ze niet geheim wilt houden Martin, plaats eens wat van je overwinningen.

In de partij tegen Tanja blunderde Tanja op het moment dat ze naar een winstplan zocht. Tegen Bart van Geel kwam ik in de opening al een schijf voor, dus die partij is niet echt interessant. Herman van Westerloo begon naar mijn mening te vroeg met een omsingeling en blunderde daarna ook nog, waardoor ik een forcing in kon zetten. De partij tegen Jesse zag er wel wat beter uit. Ik kan hem je wel mailen. Je moet het commentaar van Dolly trouwens niet al te serieus nemen. Ik denk nog steeds dat Richard makkelijk kampioen wordt, ik heb zelf alleen nu een mooie marge opgebouwd (+4) om me nog een misstapje te veroorloven.

Wat betreft de partijen tegen Richard, Bhiem en Arjan: dat wordt punten sprokkelen, maar het scheelt dat ik zelf niks hoef te forceren. Verder heb ik voorlopig steeds met mazzel (met sneldammen trouwens) gewonnen van Benno, kan ik waarschijnlijk weinig grip krijgen op het spel van Ramon en heb ik gezien dat Nico Leemberg mazzaal in de verdediging gaat/gedrukt wordt. Maar mocht ik in deze 6 wedstrijden 6 punten halen, dan heb ik wel een kans op een plaats in de HF.

[Dit bericht is bewerkt door Martin IJmuiden v Dijk op 16-09-2003].

Marcel Kosters
Actief forum lid geplaatst op 16-09-2003 23:42

quote:
Dat was bericht 6234 Bert, uitgezonderd de ±432 gewiste berichten, en natuurlijk de mogelijkheid dat dit bericht er ook afgaat.
Ik ben voor algemene halve finales, moeilijk alleen om geschikte ruimte te vinden.
Misschien in de RAI hier in Amsterdam, of in de Jaarbeurshallen in Utrecht?
Een mooie zaak voor de nieuwe Bondsraad.

Hoewel ik me de charme van een dergelijk
evenement levendig kan voorstellen, vraag
ik me af of het tegelijkertijd niet
de doodsteek voor het dammen in de provincie
betekent. Hoe gaat dat ook al weer met de nationa-
le competitie? Een leuke ont-
wikkeling dat deze uitdijt, maar het bete-
kent ook de verdere uitholling van het dam-
men in al die geweldige provincies.
Regionale binding is juist
noodzakelijk voor overleven van de damsport
op een lager niveau. Maar een in de
RAI georganiseerd Nederlands Sneldamkam-
pioenschap kan natuurlijk altijd.

GuidoB
Actief forum lid geplaatst op 16-09-2003 23:44

quote:
ik hoop dat Guido zijn vader tot inkeer kan brengen. Het ziet er uit als een mooi toernooi, als ik zo naar de spelers kijk.

Het is een beetje het probleem in Noord-Holland: er zitten vrijwel alleen pure bestuurders in het bestuur en geen dammers. Zij snappen van een hoop dingen het belang niet. Een van die dingen is het verzamelen van de partijen. Dat verhaaltje over de aversie tegen Klaas Bors commercialiteit is afkomstig van Cor Verdel, maar die heeft niets meer met de persoonlijke wedstrijden te maken. Worden de partijen wel ingenomen? Zo ja, dan blijven ze waarschijnlijk ergens bij mijn vader thuis liggen. Hij zou ook niet weten wat hij ermee zou moeten doen. Van Turbo Dambase heeft hij nog nooit gehoord.

Als er in Noord-Holland mensen zijn die het belangrijk genoeg vinden dat de partijen worden opgenomen in de database, zullen ze daar zelf wat aan moeten doen. Een deelnemer zou bijvoorbeeld na elke ronde de partijen kunnen meenemen en even inkloppen. Van de huidige wedstrijdleider hoef je dit niet te verwachten.

hanco elenbaas
Actief forum lid geplaatst op 16-09-2003 23:48

quote:
In de partij tegen Tanja blunderde Tanja op het moment dat ze naar een winstplan zocht. Tegen Bart van Geel kwam ik in de opening al een schijf voor, dus die partij is niet echt interessant. Herman van Westerloo begon naar mijn mening te vroeg met een omsingeling en blunderde daarna ook nog, waardoor ik een forcing in kon zetten. De partij tegen Jesse zag er wel wat beter uit. Ik kan hem je wel mailen. Je moet het commentaar van Dolly trouwens niet al te serieus nemen. Ik denk nog steeds dat Richard makkelijk kampioen wordt, ik heb zelf alleen nu een mooie marge opgebouwd (+4) om me nog een misstapje te veroorloven.
Wat betreft de partijen tegen Richard, Bhiem en Arjan: dat wordt punten sprokkelen, maar het scheelt dat ik zelf niks hoef te forceren. Verder heb ik voorlopig steeds met mazzel (met sneldammen trouwens) gewonnen van Benno, kan ik waarschijnlijk weinig grip krijgen op het spel van Ramon en heb ik gezien dat Nico Leemberg mazzaal in de verdediging gaat/gedrukt wordt. Maar mocht ik in deze 6 wedstrijden 6 punten halen, dan heb ik wel een kans op een plaats in de HF.

[Dit bericht is bewerkt door Martin IJmuiden v Dijk op 16-09-2003].

Kun je de partij tegen Herman hier publiceren.
Dat klinkt interessant, te vroeg met omsingelen beginnen.
Net als ik, is Herman een slang in de Chinese astrologie.
Damweb Forum is ook(!!) een slangenkuil.
Nico Leemberg kan verrassend uit de hoek komen. Van Ramon kun jij verliezen als je niet oppast.
Maar je speelt goed Martin, je overwinning op Christian van der Schaaf in VAD-IJmuiden afgelopen seizoen was keurig!
Richard Mooser en Arjan van den Berg blijven voor mij favriet, maar het zou knap zijn als je je weet te plaatsen. Pas op, de geschiedenis herhaalt zich vaak.
Laat je niet gek maken!!
Maikel

Post by Maikel »

Is martin al overgestapt naar dit forum dan?
Zoniet zal ik het doorgeven zodat hij ons update kan houden!
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Maikel wrote:Is martin al overgestapt naar dit forum dan?
Martin is 'Dolly's brother'.
Wanneer spelen jullie in Amsterdam Martin?
Mooie foto Maikel! Uit het Dagblad van het Noorden, denk ik?!
Hoe doe je dat, zo'n foto hiernaartoe slepen?
Dolly's brother

Hanco Elenbaas wrote:
Op 11 oktober, 25 oktober en 8 november (slotdag) spelen we in De 2 klaveren. De 25e ben ik er overigens niet (ten minste niet als speler, ik heb dan vrij). Foto's kun je d8 ik het best op een uploadsite uploaden (goh ), waarna je het adres in de adresbalk moet kopiëren en in je bericht moet plaatsen (eerst op url drukken en na het adres nog een keer url (dat laatste weet ik niet zeker)). Mocht het niet lukken, dan weet mijn broertje het wel.
Dolly's brother

O ja Hanco, hoe kan het dat je afgelopen zaterdag verloor van een tegenstander met een zeer matige rating? Wij zijn iig goed begonnen, 13-7 tegen damlust, zelf remise tegen teun vd krol.
Hanco

Post by Hanco »

Dolly's brother wrote:O ja Hanco, hoe kan het dat je afgelopen zaterdag verloor van een tegenstander met een zeer matige rating? Wij zijn iig goed begonnen, 13-7 tegen damlust, zelf remise tegen teun vd krol.
Ik voerde een matige omsingeling. Mijn tegenstander, Frans Smolders, speelde snel en doelmatig. Ik blunderde en hij maakte me achter elkaar af.
Zie wedstrijdverslag op http://www.damclubhiltex.nl/ of de draad van Teun
http://fmjd.org/bb/viewtopic.php?t=229
Groeten, Hanco
Dolly's brother

Uitslagen vijfde ronde

Uitslagen vijfde ronde:

Jesse Bos- Bart van Geel 1-1
Benno van Straten- Martin van Dijk 0-2
Bhiem Ramdien- Ramon Sakidin 1-1
Nico Leemberg- Richard Mooser 1-1
Arjan vd Berg- Tanja Chub 1-1

Stand na vijf rondes:

1. Martin van Dijk 5-10
2. Richard Mooser 5-7
3. Arjan vd Berg 4-6
4. Ramon Sakidin 5-6
Tanja Chub 5-6
6. Bhiem Ramdien 5-4
7. Nico Leemberg 3-2
8. Benno van Straten 4-2
Bart van Geel 4-2
10. Jesse Bos 5-2
11. Herman van Westerloo 3-1

ronde 6 (zondag, Hoorn):

Martin van Dijk- Bhiem Ramdien
Bart van Geel- Benno van Straten
Herman van Westerloo- Jesse Bos
Richard Mooser- Arjan vd Berg
Ramon Sakidin- Nico Leemberg
Maikel

Post by Maikel »

Hanco Elenbaas wrote:

Martin heeft alles uitgelegd las ik!
Ja foto is een beetje te groot

Maarja alweer gewon martin gaat goed!!!
Dolly's brother

Uitslagen zesde ronde

Uitslagen zesde ronde:

Martin van Dijk- Bhiem Ramdien 1-1
Herman van Westerloo- Jesse Bos 2-0 (reglementair)
Richard Mooser- Arjan vd Berg 2-0
Ramon Sakidin- Nico Leemberg 1-1
Bart van Geel- Benno van Straten 0-2

Inhaalpartij eerste ronde:

Nico Leemberg- Herman van Westerloo 0-2

Stand na zes rondes:

1. Martin van Dijk 6-11
2. Richard Mooser 6-9
3. Ramon Sakidin 6-7
4. Arjan vd Berg 5-6
Tanja Chub 5-6
6. Herman van Westerloo 5-5
7. Bhiem Ramdien 6-5
8. Benno van Straten 5-4
9. Nico Leemberg 5-3
10. Bart van Geel 5-2
11. Jesse Bos 6-2
Last edited by Dolly's brother on Sun Oct 05, 2003 14:59, edited 2 times in total.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Nu kan het niet meer verkeerd gaan Martin, gefeliciteerd!
Wat was er met Jesse aan de hand?
Mocht hij niet meer van zijn vriendin?
Over zijn rating zullen we Jesse voorlopig niet meer horen.
Heeft hij al tegen DT gestemd?
Dolly's brother

Hanco Elenbaas wrote:Nu kan het niet meer verkeerd gaan Martin, gefeliciteerd!
Ik zou om 11 uur door Jesse opgepikt worden op station Uitgeest richting Hoorn. Om 5 voor 11 belde Jesse me opeens, dat ie net zijn bed uitgerold was. Hij had een feestje gehad van zijn zwager en het was nogal laat geworden. Verder lag ie in zijn nieuwe huis in IJmuiden en had ie zijn auto niet bij de hand, dus moest ie eerst naar zijn oude huis. Toen was er nog iets mis met de auto, waardoor ie met de trein moest. Toen wist ie niet goed hoe ie met de trein naar Hoorn moest, waardoor ie net de trein miste en een uur moest wachten op de volgende trein. Uiteindelijk kwam ie om half 3 binnenstrompelen (Herman van Westerloo was natuurlijk al weg). Hopelijk is ie volgende week weer hersteld, als we bij SNA op bezoek mogen.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Dolly's brother wrote:
Ik zou om 11 uur door Jesse opgepikt worden op station Uitgeest richting Hoorn. Om 5 voor 11 belde Jesse me opeens, dat ie net zijn bed uitgerold was. Hij had een feestje gehad van zijn zwager en het was nogal laat geworden. Verder lag ie in zijn nieuwe huis in IJmuiden en had ie zijn auto niet bij de hand, dus moest ie eerst naar zijn oude huis. Toen was er nog iets mis met de auto, waardoor ie met de trein moest. Toen wist ie niet goed hoe ie met de trein naar Hoorn moest, waardoor ie net de trein miste en een uur moest wachten op de volgende trein. Uiteindelijk kwam ie om half 3 binnenstrompelen (Herman van Westerloo was natuurlijk al weg). Hopelijk is ie volgende week weer hersteld, als we bij SNA op bezoek mogen.
In deze vorm heeft hij niet veel kans tegen SNA, of wel soms?
Dolly's brother

Hanco Elenbaas wrote:
Dolly's brother wrote:
In deze vorm heeft hij niet veel kans tegen SNA, of wel soms?
Laat ik Jesse maar in bescherming nemen en hier maar verder niet meer op ingaan. Over een paar weken heeft hij het minder druk dan nu en is hij weer fris in zijn hoofd.
Dolly's brother

Belangstellenden kunnen een word-document toegezonden krijgen van de notaties van de eerste vier rondes. Mijn adres is mbvandijk@planet.nl.
Post Reply