Site KNDB
-
Site KNDB
Probeer ik de kndb-site op www.kndb.nl te bezoeken, zie ik opeens een doodskop met in het Spaans een tekst, die ongetwijfeld aangeeft dat de site gehacked is.
Even doorgezocht naar andere linken. Gelukkig is de site via
www.kndb.nl/cms
nog wel te bereiken!
www.kndb.nl/cms
nog wel te bereiken!
-
Re: Site KNDB
Na een belletje met het bondsbureau is ie inmiddels weer volledig online.Piet Bouma wrote:Probeer ik de kndb-site op www.kndb.nl te bezoeken, zie ik opeens een doodskop met in het Spaans een tekst, die ongetwijfeld aangeeft dat de site gehacked is.
www.kndb.nl/cms
nog wel te bereiken!
Als ik de KNDB-site open, dan komt er een viruswaarschuwing van AVG in beeld. Het gaat om een Trojan Horse JS/Uniz B.
Deze heb ik ge-heald.
Is de KNDB-site ziek ? [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]
Deze heb ik ge-heald.
Zlefde probleem heb ik ook, lijkt me dat er iets moet gebeuren, zeer vervelend.Nagelslag wrote:Als ik de KNDB-site open, dan komt er een viruswaarschuwing van AVG in beeld. Het gaat om een Trojan Horse JS/Uniz B.
Deze heb ik ge-heald.
- Arjen de Mooij
-
-
-
De kndb-server klapte er volgens mij om ongeveer 15.20 uur uit.Alex wrote:Al een hele tijd. Misschien is het live weergeven van de vrouwen-match een te zware belasting voor de server?Nagelslag wrote:Zijn de KNDB-site + Toernooibase niet bereikbaar op dit moment ?
Toen was de wk-partij al dik twintig minuten afgelopen.
Ik heb Paul Visser daarna op het bondsbureau gebeld. Hij zou verdere actie ondernemen. Tot dusver is de kndb-server nog niet werkend.
Het enige wat ik me kan voorstellen (want de refresh-scripts deden m.i. binnen 1 seconde hun werk) is dat er heel veel kijkers c.q. verbindingen waren. Hebben er veel mensen gekeken?
-
- Real name: Michel Stempher
Ik heb de indruk dat de KNDB-server er steeds vaker uit ligt. Ik heb het aantal keer dat de server eruit lag niet geteld, dus het is puur intuïtief. Sinds Toernooibase ook op de KNDB-server is, ligt Toernooibase er ook vaker uit naar mijn idee. Zal de KNDB-server overbelast raken en zal deze server over een poosje hetzelfde probleem krijgen als de damserver?
Misschien kraam ik nu onzin uit, maar ik heb liever dat problemen voorkomen worden dan dat ze opgelost worden.
Is er hier iemand die verstand heeft van computers en die hier een objectief oordeel wil geven over mijn scenario dat de KNDB-server hetzelfde probleem gaat krijgen als de damserver in de toekomst??
Misschien kraam ik nu onzin uit, maar ik heb liever dat problemen voorkomen worden dan dat ze opgelost worden.
Is er hier iemand die verstand heeft van computers en die hier een objectief oordeel wil geven over mijn scenario dat de KNDB-server hetzelfde probleem gaat krijgen als de damserver in de toekomst??
-
Dat de KNDB-site plat ligt heb ik slechts zelden kunnen constateren. Maar het klopt wel dat Toernooibase de KNDB-server erg zwaar belast. Onlangs was er een vergadering van de ICT-commissie en daar gaf Toby Hage aan dat men er al mee bezig is om het werk over verschillende servers te verdelen.groenteboer wrote:Ik heb de indruk dat de KNDB-server er steeds vaker uit ligt. Ik heb het aantal keer dat de server eruit lag niet geteld, dus het is puur intuïtief. Sinds Toernooibase ook op de KNDB-server is, ligt Toernooibase er ook vaker uit naar mijn idee. Zal de KNDB-server overbelast raken en zal deze server over een poosje hetzelfde probleem krijgen als de damserver?
-
Misschien dat het stand-alone zetten van Toernooibase de oplossing is.Wieger Wesselink wrote:groenteboer wrote:Ik heb de indruk dat de KNDB-server er steeds vaker uit ligt. Ik heb het aantal keer dat de server eruit lag niet geteld, dus het is puur intuïtief. Sinds Toernooibase ook op de KNDB-server is, ligt Toernooibase er ook vaker uit naar mijn idee. Zal de KNDB-server overbelast raken en zal deze server over een poosje hetzelfde probleem krijgen als de damserver?
Dat de KNDB-site plat ligt heb ik slechts zelden kunnen constateren. Maar het klopt wel dat Toernooibase de KNDB-server erg zwaar belast. Onlangs was er een vergadering van de ICT-commissie en daar gaf Toby Hage aan dat men er al mee bezig is om het werk over verschillende servers te verdelen.
(weer retour naar Harlingen?)
Toernooibase neemt mogelijk veel resources van de kndb-server in beslag, maar is sinds 1 maart 2008 nu bij mijn weten voor de 2e keer echt down.
De mailserver van de kndb is daarentegen veel vaker uit de lucht.
Dus wat de oorzaak is....?
-
- Real name: Michel Stempher
De KNDB-server is weer uit de dood opgestaan [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]