Nationale Jeugddamdag
-
Nationale Jeugddamdag
Vandaag verscheen het volgende bericht op de DamZ site:
Nationale Jeugddamdag 2005
Zaterdag 2 april wordt de Nationale Jeugddamdag 2005 georganiseerd. De Katwijkse Damclub KDC organiseert het. KDC is heel actief bezig met het jeugddammen. Ze zijn ook erg trots dat de nationale jeugddamdag 2005 in Katwijk gehouden wordt! Er wordt gespeeld in Tripodia. Dat is het cultureel centrum van Katwijk. Heel goed dat ze daar een damtoernooi organiseren!
De Nationale Jeugddamdag is het grootste 1-daagse jeugdtoernooi van Nederland! Je boft als jij mee mag doen.
De beste dammers
Er worden teamwedstrijden tussen de provincies gespeeld. In elke jeugdklasse komt een team uit. Bij de welpen, pupillen, aspiranten en de junioren. Elk team bestaat uit de vijf sterkste jeugdspelers van een provincie. Die hebben zich geplaatst doordat ze bij de provinciale kampioenschappen bovenaan geëindigd zijn. Allemaal heel goede dammers dus!
Vorig jaar
Gelderland was vorig jaar ijzersterk. Ze wonnen in drie van de vier categorieën.
Welpen: Gelderland
Pupillen: Noord-Holland
Aspiranten: Gelderland
Junioren: Gelderland
Wie gaat het Gelderland moeilijk maken dit jaar? We weten het op 2 april!
De winnaars bij de pupillen van vorig jaar: Noord-Holland. Van links naar rechts:
Berry Hofmans, Feroz Amirkhan, Dave Bleeker, Ben Jansen Verplanke, Richard Bos
Vroeg je bed uit
Woon je ver weg, dan moet je vroeg je bed uit. Het toernooi begint al om 10:30. Maar een beetje dammer heeft dat er natuurlijk wel voor over!
Fanz!
Neem al je fans mee; vrienden, ouders, familie. Iedereen die je kan steunen is van harte welkom. Dan maken we er nog een groter toernooi van!
Sttt....
Wel stil zijn tijdens de partijen natuurlijk. Maar dan ben je toch diep aan het nadenken. Dus eigenlijk hoeven we dat helemaal niet te zeggen
Gezellig
Zo'n groot toernooi. Dat wordt vast heel gezellig. Maar...natuurlijk wordt er ook hard gestreden om de prijzen! Succes!
De info
Wanneer: zaterdag 2 april 2005
Hoe laat: vanaf 10:30 uur
Waar: Tripodia, Hoornesplein 155, Katwijk
Telefoon: 071-4025224
Vragen: Cees de Leeuw
Als je leuke info hebt van deze dag mail dan naar info@damz.nl! Alles mag; foto's, jouw mening, noem maar op. Gewoon even mailen!
Zoals te lezen is, wordt in dit artikel de volgende vraag gesteld:
Wie gaat het Gelderland moeilijk maken dit jaar? Weten jullie of er naast Gelderland nog een provincie is die bij een van de vier categorieen een sterk team op de been brengt??
Nationale Jeugddamdag 2005
Zaterdag 2 april wordt de Nationale Jeugddamdag 2005 georganiseerd. De Katwijkse Damclub KDC organiseert het. KDC is heel actief bezig met het jeugddammen. Ze zijn ook erg trots dat de nationale jeugddamdag 2005 in Katwijk gehouden wordt! Er wordt gespeeld in Tripodia. Dat is het cultureel centrum van Katwijk. Heel goed dat ze daar een damtoernooi organiseren!
De Nationale Jeugddamdag is het grootste 1-daagse jeugdtoernooi van Nederland! Je boft als jij mee mag doen.
De beste dammers
Er worden teamwedstrijden tussen de provincies gespeeld. In elke jeugdklasse komt een team uit. Bij de welpen, pupillen, aspiranten en de junioren. Elk team bestaat uit de vijf sterkste jeugdspelers van een provincie. Die hebben zich geplaatst doordat ze bij de provinciale kampioenschappen bovenaan geëindigd zijn. Allemaal heel goede dammers dus!
Vorig jaar
Gelderland was vorig jaar ijzersterk. Ze wonnen in drie van de vier categorieën.
Welpen: Gelderland
Pupillen: Noord-Holland
Aspiranten: Gelderland
Junioren: Gelderland
Wie gaat het Gelderland moeilijk maken dit jaar? We weten het op 2 april!
De winnaars bij de pupillen van vorig jaar: Noord-Holland. Van links naar rechts:
Berry Hofmans, Feroz Amirkhan, Dave Bleeker, Ben Jansen Verplanke, Richard Bos
Vroeg je bed uit
Woon je ver weg, dan moet je vroeg je bed uit. Het toernooi begint al om 10:30. Maar een beetje dammer heeft dat er natuurlijk wel voor over!
Fanz!
Neem al je fans mee; vrienden, ouders, familie. Iedereen die je kan steunen is van harte welkom. Dan maken we er nog een groter toernooi van!
Sttt....
Wel stil zijn tijdens de partijen natuurlijk. Maar dan ben je toch diep aan het nadenken. Dus eigenlijk hoeven we dat helemaal niet te zeggen
Gezellig
Zo'n groot toernooi. Dat wordt vast heel gezellig. Maar...natuurlijk wordt er ook hard gestreden om de prijzen! Succes!
De info
Wanneer: zaterdag 2 april 2005
Hoe laat: vanaf 10:30 uur
Waar: Tripodia, Hoornesplein 155, Katwijk
Telefoon: 071-4025224
Vragen: Cees de Leeuw
Als je leuke info hebt van deze dag mail dan naar info@damz.nl! Alles mag; foto's, jouw mening, noem maar op. Gewoon even mailen!
Zoals te lezen is, wordt in dit artikel de volgende vraag gesteld:
Wie gaat het Gelderland moeilijk maken dit jaar? Weten jullie of er naast Gelderland nog een provincie is die bij een van de vier categorieen een sterk team op de been brengt??
-
-
jeugddamdag 2005
Hoi Jochem,
Als je mijn teksten over jeugd de afgelopen tijd goed gelezen hebt dan weet je wel waar ik denk dat bij de welpen en de pupillen de voornaamste concurrentie vandaan komt.
In beide categorieen is Zuid-Holland-Zuid een zeer geduchte tegenstander.
Bij de welpen zijn ze mijn topfavoriet.
Groningen is bij de welpen een outsider.
Bij de pupillen is naast Zuid-Holland-Zuid en Gelderland wederom Noord-Holland een potentiele winnaar.
Groningen mist bij de pupillen Roel Boomstra.
Wij zijn in de breedte dan niet sterk genoeg voor een podiumplaats.
Ik verwacht hier Overijssel als kandidaat nummer vier.
Roel speelt waarschijnlijk bij de Groningse aspiranten.
Ik denk dat de halve finales pupillen op 25 en 26 maart ook een goede indicatie zullen geven.
Ik denk dat de halve finale pupillen in Leeuwarden een hele sterke halve finale is, waarin tussen de toppers een zware strijd wacht.
Als je mijn teksten over jeugd de afgelopen tijd goed gelezen hebt dan weet je wel waar ik denk dat bij de welpen en de pupillen de voornaamste concurrentie vandaan komt.
In beide categorieen is Zuid-Holland-Zuid een zeer geduchte tegenstander.
Bij de welpen zijn ze mijn topfavoriet.
Groningen is bij de welpen een outsider.
Bij de pupillen is naast Zuid-Holland-Zuid en Gelderland wederom Noord-Holland een potentiele winnaar.
Groningen mist bij de pupillen Roel Boomstra.
Wij zijn in de breedte dan niet sterk genoeg voor een podiumplaats.
Ik verwacht hier Overijssel als kandidaat nummer vier.
Ik denk dat de halve finales pupillen op 25 en 26 maart ook een goede indicatie zullen geven.
Ik denk dat de halve finale pupillen in Leeuwarden een hele sterke halve finale is, waarin tussen de toppers een zware strijd wacht.
-
Re: jeugddamdag 2005
Waarm speelt Roel niet mee bij de pupillen? Hij is toch speelgerechtigd en als provincie kom je toch zeker met je sterkste team.Henk Stroetinga wrote: Groningen mist bij de pupillen Roel Boomstra.
-
-
Het was misschien naïef van mij om die vraag te stellen. [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]Henk Stroetinga wrote:Dag Hans,
Ik vertel het als feitje.
Het is niet mijn bedoeling om er over te discusieren.
Ik ken de achtergrond niet. Maar laat maar rusten.
-
- Real name: Irene Stegeman
-
Kun je nagaan wat wij uit het westen ervoor over hebben om bij jullie te spelen [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]Damkoningin wrote:Het is even afwachten wat wij gaan doen met Overijssel.
Omdat 2,5 uur reizen voor onze welpen en pupillen (maar welpen in het bijzonder) erg ver is.......
-
Welke jullie??hans andriessen wrote:Kun je nagaan wat wij uit het westen ervoor over hebben om bij jullie te spelen [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]Damkoningin wrote:Het is even afwachten wat wij gaan doen met Overijssel.
Omdat 2,5 uur reizen voor onze welpen en pupillen (maar welpen in het bijzonder) erg ver is.......
Harderwijk ligt ten 1e niet in Overijssel en ten 2e is het makkelijker te bereiken voor iedereen dan Katwijk... [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img]
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
Even wat achtergrond info. KDC is een vereniging waarbij het ledenaantal (vooral bij de jeugd) enorm is teruggelopen. Vooral omdat Katwijk wel een behoorlijke historie heeft met het jeugddammen (Bas Messemaker en Michiel Kloosterziel bvb) hebben ze de koppen bij elkaar gestoken en een plan ontwikkeld om ten eerste weer jeugd te werven en ten tweede binnen de gemeente weer aan positieve naamsbekendheid te werken. Dit toernooi wordt gebruikt om er via de pers de Katwijkse bevolking erop te wijzen dat het (jeugd)dammen in Katwijk leeft. Verder hebben ze dit jaar een grote ledenwervende lokale toernooi georganiseerd en volgt 27 april de tweede. Na de eerste ledenwervende aktiviteit leverde dit gelijk 8 nieuwe leden op.
De KNDB wil dit soort aktiviteiten altijd belonen en heeft daarom positief gereageerd op het verzoek de NJDD te mogen organiseren. Katwijk ligt voor Overijssel geografisch gezien ver weg, maar is voor het gros van de damprovincies goed te bereizen. En anders moet Westerhaar het volgend jaar maar organiseren?! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]
De KNDB wil dit soort aktiviteiten altijd belonen en heeft daarom positief gereageerd op het verzoek de NJDD te mogen organiseren. Katwijk ligt voor Overijssel geografisch gezien ver weg, maar is voor het gros van de damprovincies goed te bereizen. En anders moet Westerhaar het volgend jaar maar organiseren?! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]
-
Bij jullie in Westerhaar, natuurlijk.Damkoningin wrote:Welke jullie??hans andriessen wrote:Kun je nagaan wat wij uit het westen ervoor over hebben om bij jullie te spelen [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]Damkoningin wrote:Het is even afwachten wat wij gaan doen met Overijssel.
Harderwijk ligt ten 1e niet in Overijssel en ten 2e is het makkelijker te bereiken voor iedereen dan Katwijk... [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img]
Ik ben er nog nooit geweest, maar zou best eens willen komen. Ook al kost het veel reistijd, vooral het laaste stuk.
Ik ben het wel met je eens dat grote een-daagse evenementen beter centraal gehouden kunnen worden. Maar clubs buiten het centrum willen ook wel eens wat.
-
Dat kan ik begrijpen.. Ik snap ook wel dat Katwijk het wil organiseren, maar het blijft een punt dat je dat de welpen niet kunt aan doen, zo'n lange reis.hans andriessen wrote:Bij jullie in Westerhaar, natuurlijk.Damkoningin wrote:Welke jullie??hans andriessen wrote: Kun je nagaan wat wij uit het westen ervoor over hebben om bij jullie te spelen
Harderwijk ligt ten 1e niet in Overijssel en ten 2e is het makkelijker te bereiken voor iedereen dan Katwijk...
Ik ben er nog nooit geweest, maar zou best eens willen komen. Ook al kost het veel reistijd, vooral het laaste stuk.
Ik ben het wel met je eens dat grote een-daagse evenementen beter centraal gehouden kunnen worden. Maar clubs buiten het centrum willen ook wel eens wat.
Ik ben ten 1e Westerhaar niet..kneeltje wrote:Even wat achtergrond info. KDC is een vereniging waarbij het ledenaantal (vooral bij de jeugd) enorm is teruggelopen. Vooral omdat Katwijk wel een behoorlijke historie heeft met het jeugddammen (Bas Messemaker en Michiel Kloosterziel bvb) hebben ze de koppen bij elkaar gestoken en een plan ontwikkeld om ten eerste weer jeugd te werven en ten tweede binnen de gemeente weer aan positieve naamsbekendheid te werken. Dit toernooi wordt gebruikt om er via de pers de Katwijkse bevolking erop te wijzen dat het (jeugd)dammen in Katwijk leeft. Verder hebben ze dit jaar een grote ledenwervende lokale toernooi georganiseerd en volgt 27 april de tweede. Na de eerste ledenwervende aktiviteit leverde dit gelijk 8 nieuwe leden op.
De KNDB wil dit soort aktiviteiten altijd belonen en heeft daarom positief gereageerd op het verzoek de NJDD te mogen organiseren. Katwijk ligt voor Overijssel geografisch gezien ver weg, maar is voor het gros van de damprovincies goed te bereizen. En anders moet Westerhaar het volgend jaar maar organiseren?!
ten 2e. Het is voor mij ook geen punt.. (beter gezegd, de junioren en aspiranten), maar ik heb het over de kleintjes.. De welpen en sommige pupillen.... Die kun je zo'n afstand niet aandoen...(zoals ik hierboven al eerder zei..)
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
-
-
Je mag wel rijden voor ons. Kun je ook zien hoe lief en aardig onze Welpjes blijven....Bert Zwart wrote:Wat een onzin, waarom kun je het die welpen niet aandoen? Het lijkt me juist fantastisch voor die kids om zo'n lange reis te kunnen maken!
Het is gewoon veels te vermoeiend. Ben 1 keer eerder mee geweest (2 jaar geleden), samen met ook een paar welpjes en pupillen van Witte van Moort.. Die waren of moe of ****irritant.. (er was er 1 moe, de rest was irritant...) en dan ben je niet blij...