Artikel Groene

Discussies over damsport (in het Nederlands)
steenslag

Post by steenslag »

Christian van der Schaaf wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Als de drank is in de man...

Einde VAD, oftewel begin laatste stuiptrekkingen.

Kolder, zeg jij Oscar?
Soms is het leven toch rechtvaardig, fluister ik je opnieuw in.
Meer info over Ha-Tsu http://www.ches.org.hk/site1/report7.html

Je browser moet wel de chinese karakterset ondersteunen.
<center>Image</center>
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

De wijsheid van Ha Tzu

Post by Kosmos »

¤¸®Ãâ€
Heaven is no location, but a state of mind
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Re: Fijnbesnaard

Post by Kosmos »

Kosmos wrote:
Jaap van Galen wrote:
Jan Pieter wrote:Jullie kunnen nog veel leren van Louis van Gaal.

Wordt het overigens geen tijd voor een aparte draad 'rijmpjes' ?
Dank je, Jan Pieter, was ik net zo tevreden over mijn regeltjes......
Tja, tijd voor eten, nog een biertje, en nog eens kijken naar die indelingen, iedereen zijn eigen vakgebied.
Trek het je niet aan Jaap.
Ratingpuntenneukers (Wiebo was al de gewone puntenneuker) hebben geen gevoel voor poëzie.
Dat is meer iets voor fijnbesnaarde genieën als wij!
Luister eens naar dat soepel lopend metrum (open Uw gevoelscentrum toch!) en geniet van de binnenrijm in versregel 2!
Vlam in de pan wat een mooie uitdrukking is dat toch!
Jan Pieter mag dan niet de gerijpte smaak hebben verworven om in te zien welke diepgang in de quasi-kinderlijk rijm:

Is de humor uit de man
Slaat de vlam snel in de pan

bezit. Het volgende stuk illustreert de waarheid die in deze versregels schuilt:

Mullah Krekar ontstak woensdag in woede toen hij door een comédienne in een Noors TV-programma werd opgetild. De vrouw wilde daarmee testen of hij zo tolerant is als hij zich voordoet. De in Noorwegen woonachtige Krekar, oprichter van de extremistische beweging Ansar al-Islam, nam deel aan een debat over zijn pas verschenen biografie 'Mijn Eigen Woorden'.

Shabana Rehman, islamitisch comédienne en mensenrechtenactiviste, zat in het publiek en wist Krekar zover te krijgen dat ze een test mocht uitvoeren om te zien of hij een fundamentalist is. Ze kwam daarop het podium op en tilde Krekar omhoog. "Een man die door een vrouw gedragen kan worden, kan nooit een fundamentalist zijn," riep Rehman vervolgens tot vermaak van het publiek.

Krekar, een Irakees die sinds 1991 als vluchteling in Noorwegen woont en herhaaldelijk in opspraak kwam, reageerde kwaad. "Ze heeft niet het recht om mij aan te raken. Zij betoont haar minachting voor me. Ik kan dit niet accepteren," schreeuwde hij in de microfoon. Hij dreigde een rechtszaak aan te spannen en eiste dat de aanwezige fotografen hun foto's van het voorval vernietigden. De comédienne stelde naderhand dat "iemand die geen fanaticus is, de grap zou hebben begrepen."

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/41120
Heaven is no location, but a state of mind
Post Reply