Ik zal het je vertellen, Hanco. Als de bondsraad in meerderheid bestaat uit lafbekken die zodra Krajenbrink met zijn portefeuille zwaait, inbinden, dan doe je er helemaal niks tegen. Dit land is in de ban van de intimidators. Als je je doel wilt bereiken moet je gaan dreigen. Zelfs de overheid werkt er al aan mee tegenwooordig. Doodsbedreigingen zijn al een doodnormaal fenomeen geworden.Hanco Elenbaas wrote:Het missen van een titeltoernooi kan een stimulans zijn, zoals voor Bert Raven die van de rector van zijn school niet naar het jeugd-WK mocht. Maar ook voor Bert bleef dit een onvergetelijke en frustrerende ervaring, zoals het voor landskampioen Wim de Jong ook altijd heel erg gebleven is dat hij van zijn werkgever geen vrij kreeg voor het WK in 1960.Bert Zwart wrote:De strekking was hopelijk duidelijk, Piet. Bedek alles maar weer met de mantel der liefde.
Wat je argument betreft, zoiets moet je vantevoren melden als je dat een regel wil maken. De verschillen tussen Welpen en Pupillen lijken me behoorlijk, ik denk dat zo'n automatische keuzeplaats wel erg royaal is. Een WK is immers geen trainingstoernooi. Een gratis afvaardiging naar Salou voor een kampioen om extra ervaring op te kunnen doen lijkt me realistischer.
Daarnaast is het goed om op jonge leeftijd met teleurstelllingen om leren te gaan. Het missen van een toernooi is een verrijking van je carriere, misschien niet op de korte termijn, maar wel op de langere termijn. Wat dat betreft hoop ik dat Alex hier veel uit kan leren. Het lijkt me beter dat hij geen Gelderse gazonnen gaat maaien, maar gewoon met het plezier verdergaat dat hij nu heeft. Wellicht dat hij dan op zijn 18e ook pupillen via talentontwikkeling mag trainen [zoniet dan kan hij altijd nog handbalkeeper worden].
Dat Alex Ketelaars het EK voor Pupillen gaat missen is nog veel erger omdat nu niet de rector of de werkgever in de weg staat, maar de KNDB.
Aan de reacties van bondsraadlid Piet is te zien dat we niet hoeven te verwachten dat het beleid op korte termijn gewijzigd wordt, wat betekent dat we de komende jaren nog wel meer beschermelingen van Johan Krajenbrink de voorkeur zullen zien krijgen boven KNDB-leden die in sportief opzicht de meerdere waren. Wat doe je eraan?
Ik bepaal wie zich kwalificeert voor toernooien, je hebt dit maar te accepteren, anders...
Je komt op de traingsdag, anders...
De bond moet die Pakistaanse jongen zijn titel afpakken, anders...
Goedemoed moet vervangen worden als begeleider, anders...
Het FD moet een artikel van Goedemoed rectificeren, anders...
Goedemoed moet ontslagen worden als trainer, anders...
Pas je aan onze wensen aan anders...
Haal dat schilderij weg anders...
Haal die cartoons weg anders...
Maar de meeste mensen zien het niet, omdat ze nog niet eens het allereerste sluier door kunnen prikken dat over de maatschappij hangt... Het sluier dat verbergt dat de mens wordt gebruikt als slaaf om de heilige economie te laten groeien ten koste van ... (ach wat maakt het uit) niet door buitenaardse wezens trouwens, maar door de elite van welgestelden. De korte termijn succesjes van de machtswellustige mensjes zullen zich op lange termijn tegen hen keren.