Apeldoorn exit?
ff apeldoorn belle?blondegod wrote:laatste nieuws!! dronken zwerver vertelde dat apeldoorn nieuwe sponsor heeft gevonden!! [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]
Last edited by Insomnia on Thu Apr 15, 2004 23:48, edited 1 time in total.
-
Re: Riolen en holen
Het wat was me wel duidelijk, maar dat kan toch geregeld worden, nadat we onze jaarvergadering gehouden hebben? (Wij doen dat altijd eind augustus)Jan Pieter wrote:
I) Wat voor dingen moeten er goed geregeld worden?
Zoals je in de discussie kon lezen, ging het om twee vragen:
1) mag een team zich terugtrekken terwijl er nog lagere teams blijven spelen en zo ja
2) hoe moet de vrije plek dan opgevuld worden.
II) Waarom
Omdat de nationale competitie een van de visitekaartjes van de dambond is. Als daar een zootje van gemaakt wordt schaadt dat het aanzien van de damsport in zijn geheel.
III) Voor wie
Voor alle leden van de KNDB.
Het waarom en voor wie interesseert me geen ruk. Als er een zootje gemaakt dreigt te worden van de competitie, komt dat toch, omdat vanuit de leden lieden naar voren geschoven zijn , wier enige belang in de afgelopen competitie was om coute que coute Apeldoorn een oor aan te naaien?
- Hanco Elenbaas
Als het waar is dat bepaalde figuren het op Apeldoorn gemunt hebben, dan lijkt me dit een extra stimulans om dik gesponsord tegen die mensen in te gaan en de komende jaren voor straf een paar keer landskampioen te worden.Andre de Koning wrote: Het waarom en voor wie interesseert me geen ruk. Als er een zootje gemaakt dreigt te worden van de competitie, komt dat toch, omdat vanuit de leden lieden naar voren geschoven zijn , wier enige belang in de afgelopen competitie was om coute que coute Apeldoorn een oor aan te naaien?
Bij Amsterdam '80/Hiltex leefden eind jaren tachtig, begin jaren negentig soortgelijke gedachten en die stimuleerden juist om op volle kracht een keer of wat kampioen van Nederland te worden.
Ik hoop dat Allard van Tongeren (of een andere geldschieter) er ook nog zo over kan gaan denken.
I) Wat voor dingen moeten er goed geregeld worden?Jan Pieter wrote:Andre de Koning wrote:Wat voor dingen moeten er goed geregeld worden en waarom en voor wie? [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]Kosmos wrote: Wat een onzin. De meeste mensen die reageerden, hebben geen enkel persoonlijk belang bij welke oplossing dan ook. Ik heb alleen maar iets gezegd omdat ik graag zie dat dingen goed geregeld worden, en dat gold volgens mij voor bijna iedereen.
Zoals je in de discussie kon lezen, ging het om twee vragen:
1) mag een team zich terugtrekken terwijl er nog lagere teams blijven spelen en zo ja
2) hoe moet de vrije plek dan opgevuld worden.
Een beetje goede smaak geeft in dat het niet aan de orde is om te bedenken wie de plaats van Apeldoorn inneemt, als de sponsor ophoudt.
Om het metaforisch uit te drukken:
Omdat terwijl oma, het leven moe, in elkaar geslagen door familieleden, op haar sterfbed lag, de erfenis verdeeld werd, overweegt oma om gewoon door te leven en haar geld aan een goed doel te schenken zodat ze rustig kan sterven.
Last edited by Kosmos on Tue Feb 24, 2004 01:01, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind
Doorgaan
Zullen we de aasgieren eens terugpakken en gewoon doorgaan Allard?
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Re: Doorgaan
Als je denkt dat je mij (en anderen) daarmee te pakken hebt, heb je helemaal niets van de discussie begrepen.Kosmos wrote:Zullen we de aasgieren eens terugpakken en gewoon doorgaan Allard?
- Hanco Elenbaas
Vrijwel iedereen baseert zich op de artikelen in:
enDe Stentor, 16 februari 2004 wrote:Avontuur DCA als nachtkaars uit
van onze sportredactie
16 FEBRUARI 2004 - APELDOORN - Het avontuur in de ereklasse gaat als een nachtkaars uit voor damclub Apeldoorn. DCA verloor zaterdag kansloos met 8-12 van Meurs DEZ, in waarschijnlijk de laatste thuiswedstrijd op dit niveau. De sponsor houdt het voor gezien en het team valt uiteen. DCA wil de ploeg voor komend seizoen terugtrekken.
DCA begon het seizoen vol ambities, in de waan een rol te kunnen spelen in de strijd om de landstitel. Negenvoudig wereldkampioen Tsjizjov werd opnieuw aangetrokken voor een aantal wedstrijden en DCA rekende erop tot het laatst toe de strijd met favoriet Heyting Huissen aan te kunnen.
In de vierde ronde ging het echter mis tegen Maas van ‘t Hoog. Het Apeldoornse tiental was uit het veld geslagen doordat het bondsbestuur daags voor die wedstrijd DCA-speler Tjalling Goedemoed royeerde als lid. Voor het royement bestond geen deugdelijke onderbouwing en het werd later teruggedraaid, een affaire die leidde tot het aftreden van twee leden van het bondsbestuur. Voor DCA was op dat moment het kwaad al geschied. Bestuursleden en sponsor voelden zich geschoffeerd door de handelwijze van de bond en lieten toen al weten dat het aanleiding zou kunnen zijn om de ploeg terug te trekken. Vanaf dat moment deden de Apeldoorners in feite voor spek en bonen mee in de hoogste klasse. Tsjizjov werd niet meer opgeroepen.
Zaterdag kregen de DCA-spelers te horen dat de sponsor er mee stopt. Daardoor zal het team uiteen vallen. Het DCA-bestuur zal het KNDB-bestuur het verzoek doen om het eerste team te mogen terugtrekken uit de competitie. Het huidige tweede team, dat vierde staat in één van de tweede klassen, zal dan het vlaggenschip worden.
Enkele spelers, onder wie internationaal grootmeester Alexander Presman, hebben al aangegeven ondanks de sportieve aderlating DCA waarschijnlijk toch trouw te zullen blijven.
De Gelderlander, 17 februari 2004 wrote:Dammers DUO krijgen strohalm aangereikt voor behoud ereklasse
Door HENNY HAGGEMAN
DOETINCHEM - Leek zaterdag het doek zo goed als gevallen voor de dammers van DUO (Dammers Uit Oost) in de ereklasse, sinds gisteren is er plots een strohalm die degradatie lijkt te voorkomen. Bij ereklasser DCA Apeldoorn trekt de hoofdsponsor zich terug. De Apeldoornse club dient deze week een verzoek in bij de dambond om het vlaggenschip terug te trekken uit de hoogste klasse.
Mocht Apeldoorn - waar ondermeer negenvoudig wereldkampioen Tsjizjov speelt, maar ook Marcel Knipper en Gep Leeflang, beiden oud-spelers van Doetinchem - inderdaad uit de ereklasse verdwijnen, dan is de kans groot dat DUO ook komend seizoen op het hoogste niveau damt. Dit seizoen degradeert namelijk slechts een club uit de ereklasse.
"Zo wordt ons toch nog een strohalm toegeworpen", zegt Friso Fennema, speler van DUO. "Hoe de reglementen van de dambond precies zijn in dit soort gevallen, weten we ook niet. Degradeert er inderdaad geen ploeg of promoveren er twee clubs uit de hoofdklasse? Maar in ieder geval ziet de wereld er een stuk zonniger uit dan afgelopen zaterdag."
Toen verloor DUO kansloos met 14-6 van concurrent Maas 't Hoog en leek het eerste seizoen voor DUO dramatisch af te lopen. Met alleen nog de wedstrijd tegen landskampioen Culemborg op de rol was de mogelijkheid om het punt achterstand op ADG goed te maken, nihil voor de Achterhoekse hekkensluiter.
DUO is een jaar geleden ontstaan uit een fusie tussen de damclubs Vorden (ereklasser) en Doetinchem (hoofdklasser). De rivalen van weleer besloten de handen ineen te slaan met als doel een damclub op het hoogste niveau te houden in de Achterhoek. Een leegloop bij Vorden dreigde en door samensmelting leek het team sterk genoeg voor de ereklasse. Dit seizoen won DUO echter slechts een keer en leed verder nederlagen.
-
Boeiende ontwikkeling in Apeldoorn: Door de aanhoudende stroom van opgetogen en blije reakties op de smeulende puinhopen van onze bunker gaan we door tot de dood er op volgt. Terugtrekken is geen optie, desnoods 4 maal degraderen en de volledige kompetitie naar goed KNDB voorbeeld beinvloeden wel. Dat wordt wel komisch. De ene week Tsjizjow, de andere week Pietje Puk. Al naar gelang de tegenstander.
- Hanco Elenbaas
De Gelderlander, 24 februari 2004 wrote:Dammers DUO moeten zich op eigen kracht handhaven
Door HENNY HAGGEMAN
DOETINCHEM - De dammers van de Achterhoekse fusieclub DUO (Dammers Uit Oost) moeten zich zaterdag op eigen kracht zien te handhaven in de ereklasse. Alleen winst uit bij Culemborg biedt perspectief voor de hekkensluiter van de ereklasse.
Vorige week leek er hulp uit onverwachte hoek te komen waardoor de Achterhoekers zich konden handhaven op het hoogste niveau. Bij damclub Apeldoorn trok de sponsor zich terug, waarop de club aangaf zich terug te trekken uit de ereklasse. DUO hoopte dat het de vrijgekomen plek kon innemen, maar zoals het er nu naar uit ziet komt er een versterkte promotie vanuit de hoofdklasse naar de ereklasse.
Bert Woolschot, voorzitter van DUO: "Navraag bij bondsdirecteur Johan Haijtink (toevalligerwijs ook lid van DUO, red.) leerde dat waarschijnlijk een extra ploeg promoveert uit de hoofdklasse. Duidelijk zijn de reglementen overigens niet. Ook al omdat de competitie volgend seizoen verandert en er weer - zoals voorheen - een tweede hoofdklasse bijkomt. Ik vind trouwens dat DUO meer in de ereklasse te zoeken heeft dan de twee hoofdklassers. Het niveauverschil tussen de ere- en hoofdklasse is namelijk heel groot."
Dat betekent dat de laatste strohalm voor DUO komende zaterdag de wedstrijd uit bij middenmoter (en vorig jaar landskampioen) Culemborg is. Normaal gesproken heeft DUO weinig kans. Woolschot: "Maar het hangt ervan af hoe serieus Culemborg, dat niets meer te winnen of te verliezen hebben, de wedstrijd neemt. Als Culemborg alle Russen opstelt, hebben we weinig kans. We zijn alleen gebaat bij winst en dan moet Amersfoort (dat eennalaatste staat, red.) verliezen."
Achteraf bracht de fusie tussen Vorden en Doetinchem niet het gewenste resultaat: een damclub op het hoogste niveau in de Achterhoek. Woolschot: "Wil je een goede middenmoter in de ereklasse zijn, dan heb je een goede sponsor nodig. Die zouden we graag hebben, maar op dit moment heeft die zich nog niet aangediend. Als we degraderen is onze prioriteit het huidige team bij elkaar te houden. Dat lijkt te lukken, want ik heb nog niet van spelers gehoord dat ze weggaan."
Versterking is in elk geval wel op komst. Marcel Knipper heeft aangekondigd komend seizoen voor DUO te spelen. Aaltenaar Knipper speelde in het verleden voor Doetinchem, maar vertrok een paar jaar terug naar Apeldoorn. Woolschot: "Afgelopen zaterdag vroeg hij mij of er voor hem nog een plaatsje was bij DUO." De kans is bovendien groot dat Dinant Spieker voor DUO gaat spelen. Spieker stopte drie jaar terug bij Doetinchem om te gaan studeren en was toen een van de dragende krachten van het vlaggenschip.
Tijdens de Gelderse sneldamkampioenschappen in Meddo scoorde DUO afgelopen zaterdag wel flink. De eerste drie plaatsen (1. Henk Ruesink, 2. Bert Woolschot, 3. Jochem Zweerink) werden bezet door dammers van DUO. Voor onder meer de ereklassers Marcel Knipper en Danny Slotboom.
- Jan Pieter
Ik doelde eigenlijk ook niet op jou, JP.Jan Pieter wrote:Als je denkt dat je mij (en anderen) daarmee te pakken hebt, heb je helemaal niets van de discussie begrepen.Kosmos wrote:Zullen we de aasgieren eens terugpakken en gewoon doorgaan Allard?
- Jan Pieter
Maar anderen kun je toch evenmin bedoelen? Er staat in twee kranten dat de sponsor van Apeldoorn het voor gezien houdt, en dat men daarom een verzoek in zal dienen om het eerste team terug te trekken. Dit wordt bevestigd door enkele spelers van Apeldoorn. Dan is het toch logisch dat forumdeelnemers zich afvragen hoe het nu verder moet? Lijkenpikkers en aasgieren heb ik niet gezien. Alleen Dieter lijkt het eigenbelang niet uit het oog te verliezen, maar ook zijn voorstel is zeker niet onredelijk.Kosmos wrote:Ik doelde eigenlijk ook niet op jou, JP.
Ik begrijp dat men bij Apeldoorn nog steeds boos is vanwege jouw royement, maar ga dat nou niet afreageren op onschuldige forumdeelnemers.
ik las net in de prive dat marco bakker vampier is........zou dit waar zijn?? [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img] het staat er toch echt!! wat ik bedoel te zeggen, er kan zoveel in die kranteknipsels staan maar of het dan ook echt waar is...... [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
zelfs de spelers van apeldoorn weten volgens mij niet zeker of apeldoorn zich terugtrekt
zelfs de spelers van apeldoorn weten volgens mij niet zeker of apeldoorn zich terugtrekt
-