Apeldoorn exit?

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Guest wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Ben jij lid van DUO, Guest??
Weet je nou nog steeds niet wie ik ben? Eric van Dusseldorp had dit toch volledig uitgeanalyseerd? Misschien moet je hem eens vragen of ik lid van DUO ben?
Volgens Eric ben je lid van TDV, maar Eric heeft niet altijd gelijk.
RAGgast

Post by RAGgast »

Hier dan wel eens een bericht van een Dammer Uit Oost;

naar mijn mening denk ik dat de KNDB niet snel zal toestaan dat Apeldoorn zich terugtrekt uit de ereklasse, terwijl er nog één team in de 2e klasse speelt. Terugtrekken kan in principe alleen denk ik van onderaf. Maar een verzoek indienen kan natuurlijk altijd ingewilligd worden. Maar als de KNDB niet tijdig kan (of wil) beslissen, zullen ze het denk ik niet toestaan...

Jammer voor DUO is dat dan wel...nu hopen we nog op een kansje...en het argument dat DUO1 echt veel zwakker is dan de andere teams ben ik het niet mee eens. Wanneer ze degraderen zullen ze echt wel weer proberen terug te komen. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Guest

Post by Guest »

Hanco Elenbaas wrote:Volgens Eric ben je lid van TDV, maar Eric heeft niet altijd gelijk.
Klopt
Vraagje

Post by Vraagje »

Hanco Elenbaas wrote:
Guest wrote:
Hanco Elenbaas wrote: Het is niet logisch dat de nummer 12 nu opeens allerlei rechten krijgt, die de nummer 3 van de hoofdklasse worden onthouden.
Dat is wel logisch. Nummer 12 ereklasse speelt immers in de klasse waar het team wegvalt. Nummer 3 hoofdklasse niet.

Ik pleit ervoor zo min mogelijk andere klassen te betrekken bij onregelmatigheden in bovenliggende klassen.
Nummer 12 ereklasse zou degraderen, nummer 3 hoofdklasse gaat op een haartje promotie missen (als de huidige nummer 3 in de laatste ronde een bordpuntje inloopt, dan moet volgens de wedstrijdvoorwaarden geloot worden wie 2 is en wie 3).
In de ereklasse speelt men onderin om niet te degraderen, in de hoofdklasse bovenin om te promoveren.
Het is dus onlogisch en ook kortzichtig om nummer 3 hoofdklasse de rechten te onthouden die wel gretig worden toegekend aan nummer 12 ereklasse.
Het feit dat de competitie spannend is mag nooit een reden zijn voor een bepaalde oplossing te kiezen.

Als er niet een of ander reglement voor dit soort situaties is, vind ik de oplossing zoals jij die geschetst hebt (1h promoveert, 2h-11e, winnaar promoveert, verliezer tegen winnaar 3h-12e) echter wel de meest logische die er tot nog toe geopperd is. Dit vooral ook omdat Apeldoorn het seizoen wel uitspeelt, zodat er geen reden is dit team op de laatste plaats te zetten in de lopende competitie.

Hoewel dit ten nadele van Troesoe is, zou ik een oplossing om de huidige regeling te handhaven en de de nummer 12 van de ereklasse tegen de verliezer van de laatste reguliere beslissingswedstrijd te laten spelen, echter het meest logisch van alles vinden.
Guest

Post by Guest »

Vraagje wrote: Hoewel dit ten nadele van Troesoe is, zou ik een oplossing om de huidige regeling te handhaven en de de nummer 12 van de ereklasse tegen de verliezer van de laatste reguliere beslissingswedstrijd te laten spelen, echter het meest logisch van alles vinden.
Dat is eerlijk van je. Volgens mij vinden we dezelfde oplossing de meest logische. Inderdaad ten nadele van #3 in de hoofdklasse.
anoniempje

Post by anoniempje »

Guest wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Volgens Eric ben je lid van TDV, maar Eric heeft niet altijd gelijk.
Klopt
lol
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Bijzonder trieste discussie over het eventuele terugtrekken van Apeldoorn 1 uit de kompetitie. De patient is nog niet eens overleden of de ratten verlaten hun riolen op weg naar een voordeeltje. Dat wordt weer een club minder straks. Tenzij....tenzij dit een truc is van de sponor.
peper

Post by peper »

Fred van Amersfoort wrote:Bijzonder trieste discussie over het eventuele terugtrekken van Apeldoorn 1 uit de kompetitie. De patient is nog niet eens overleden of de ratten verlaten hun riolen op weg naar een voordeeltje. Dat wordt weer een club minder straks. Tenzij....tenzij dit een truc is van de sponor.
barbatruc
dam'right

Post by dam'right »

Het kan aan mij liggen hoor , maar ik heb Peper werkelijk nog niet 1x
kunnen betrappen op het doen van een uitspraak waar de damwereld
ook maar iets aan heeft........Als je dan toch niks fatsoenlijks te vertellen hebt , blijf dan gewoon weg. Niemand zit te wachten op dit soort prietpraat.
Jasper Daems

Post by Jasper Daems »

Peper heeft waarschijnlijk het IQ van een peper, dus neem het hem/haar niet kwalijk. Hoewel ik het wel met je eens ben overigens. Ik vrees dat peper nooit verder is gekomen bij zijn/haar ontwikkeling dan Barbapapa.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Riolen en holen

Post by Kosmos »

Ongegeneerd komen de ratten uit hun riolen, de aasgieren uit hun nesten en de stinkdieren uit hun holen. Lachebekkend de dood opsnuivend en elkaar bevechtend wie het lijk verslinden mag.
Last edited by Kosmos on Sun Feb 22, 2004 18:36, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Re: Riolen en holen

Post by Jan Pieter »

Kosmos wrote:Ongeneerd komen de ratten uit hun riolen, de aasgieren uit hun nesten en de stinkdieren uit hun holen. Lachebekkend de dood opsnuivend en elkaar bevechtend wie het lijk verslinden mag.
Wat een onzin. De meeste mensen die reageerden, hebben geen enkel persoonlijk belang bij welke oplossing dan ook. Ik heb alleen maar iets gezegd omdat ik graag zie dat dingen goed geregeld worden, en dat gold volgens mij voor bijna iedereen.
Andre de Koning

Post by Andre de Koning »

Kosmos wrote: Wat een onzin. De meeste mensen die reageerden, hebben geen enkel persoonlijk belang bij welke oplossing dan ook. Ik heb alleen maar iets gezegd omdat ik graag zie dat dingen goed geregeld worden, en dat gold volgens mij voor bijna iedereen.
Wat voor dingen moeten er goed geregeld worden en waarom en voor wie? [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Andre de Koning wrote:
Kosmos wrote: Wat een onzin. De meeste mensen die reageerden, hebben geen enkel persoonlijk belang bij welke oplossing dan ook. Ik heb alleen maar iets gezegd omdat ik graag zie dat dingen goed geregeld worden, en dat gold volgens mij voor bijna iedereen.
Wat voor dingen moeten er goed geregeld worden en waarom en voor wie? [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
I) Wat voor dingen moeten er goed geregeld worden?
Zoals je in de discussie kon lezen, ging het om twee vragen:
1) mag een team zich terugtrekken terwijl er nog lagere teams blijven spelen en zo ja
2) hoe moet de vrije plek dan opgevuld worden.

II) Waarom
Omdat de nationale competitie een van de visitekaartjes van de dambond is. Als daar een zootje van gemaakt wordt schaadt dat het aanzien van de damsport in zijn geheel.

III) Voor wie
Voor alle leden van de KNDB.
blondegod

Post by blondegod »

hmmmmm, trekt apeldoorn zich wel terug?? als dit niet het geval is, is deze discussie namelijk COMPLEET NUTTELOOS!! [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
Post Reply