Volgens Eric ben je lid van TDV, maar Eric heeft niet altijd gelijk.Guest wrote:Weet je nou nog steeds niet wie ik ben? Eric van Dusseldorp had dit toch volledig uitgeanalyseerd? Misschien moet je hem eens vragen of ik lid van DUO ben?Hanco Elenbaas wrote:Ben jij lid van DUO, Guest??

Apeldoorn exit?
- Hanco Elenbaas
Hier dan wel eens een bericht van een Dammer Uit Oost;
naar mijn mening denk ik dat de KNDB niet snel zal toestaan dat Apeldoorn zich terugtrekt uit de ereklasse, terwijl er nog één team in de 2e klasse speelt. Terugtrekken kan in principe alleen denk ik van onderaf. Maar een verzoek indienen kan natuurlijk altijd ingewilligd worden. Maar als de KNDB niet tijdig kan (of wil) beslissen, zullen ze het denk ik niet toestaan...
Jammer voor DUO is dat dan wel...nu hopen we nog op een kansje...en het argument dat DUO1 echt veel zwakker is dan de andere teams ben ik het niet mee eens. Wanneer ze degraderen zullen ze echt wel weer proberen terug te komen. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
naar mijn mening denk ik dat de KNDB niet snel zal toestaan dat Apeldoorn zich terugtrekt uit de ereklasse, terwijl er nog één team in de 2e klasse speelt. Terugtrekken kan in principe alleen denk ik van onderaf. Maar een verzoek indienen kan natuurlijk altijd ingewilligd worden. Maar als de KNDB niet tijdig kan (of wil) beslissen, zullen ze het denk ik niet toestaan...
Jammer voor DUO is dat dan wel...nu hopen we nog op een kansje...en het argument dat DUO1 echt veel zwakker is dan de andere teams ben ik het niet mee eens. Wanneer ze degraderen zullen ze echt wel weer proberen terug te komen. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Het feit dat de competitie spannend is mag nooit een reden zijn voor een bepaalde oplossing te kiezen.Hanco Elenbaas wrote:Nummer 12 ereklasse zou degraderen, nummer 3 hoofdklasse gaat op een haartje promotie missen (als de huidige nummer 3 in de laatste ronde een bordpuntje inloopt, dan moet volgens de wedstrijdvoorwaarden geloot worden wie 2 is en wie 3).Guest wrote:Dat is wel logisch. Nummer 12 ereklasse speelt immers in de klasse waar het team wegvalt. Nummer 3 hoofdklasse niet.Hanco Elenbaas wrote: Het is niet logisch dat de nummer 12 nu opeens allerlei rechten krijgt, die de nummer 3 van de hoofdklasse worden onthouden.
Ik pleit ervoor zo min mogelijk andere klassen te betrekken bij onregelmatigheden in bovenliggende klassen.
In de ereklasse speelt men onderin om niet te degraderen, in de hoofdklasse bovenin om te promoveren.
Het is dus onlogisch en ook kortzichtig om nummer 3 hoofdklasse de rechten te onthouden die wel gretig worden toegekend aan nummer 12 ereklasse.
Als er niet een of ander reglement voor dit soort situaties is, vind ik de oplossing zoals jij die geschetst hebt (1h promoveert, 2h-11e, winnaar promoveert, verliezer tegen winnaar 3h-12e) echter wel de meest logische die er tot nog toe geopperd is. Dit vooral ook omdat Apeldoorn het seizoen wel uitspeelt, zodat er geen reden is dit team op de laatste plaats te zetten in de lopende competitie.
Hoewel dit ten nadele van Troesoe is, zou ik een oplossing om de huidige regeling te handhaven en de de nummer 12 van de ereklasse tegen de verliezer van de laatste reguliere beslissingswedstrijd te laten spelen, echter het meest logisch van alles vinden.
Dat is eerlijk van je. Volgens mij vinden we dezelfde oplossing de meest logische. Inderdaad ten nadele van #3 in de hoofdklasse.Vraagje wrote: Hoewel dit ten nadele van Troesoe is, zou ik een oplossing om de huidige regeling te handhaven en de de nummer 12 van de ereklasse tegen de verliezer van de laatste reguliere beslissingswedstrijd te laten spelen, echter het meest logisch van alles vinden.
-
-
barbatrucFred van Amersfoort wrote:Bijzonder trieste discussie over het eventuele terugtrekken van Apeldoorn 1 uit de kompetitie. De patient is nog niet eens overleden of de ratten verlaten hun riolen op weg naar een voordeeltje. Dat wordt weer een club minder straks. Tenzij....tenzij dit een truc is van de sponor.
-
Riolen en holen
Ongegeneerd komen de ratten uit hun riolen, de aasgieren uit hun nesten en de stinkdieren uit hun holen. Lachebekkend de dood opsnuivend en elkaar bevechtend wie het lijk verslinden mag.
Last edited by Kosmos on Sun Feb 22, 2004 18:36, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Re: Riolen en holen
Wat een onzin. De meeste mensen die reageerden, hebben geen enkel persoonlijk belang bij welke oplossing dan ook. Ik heb alleen maar iets gezegd omdat ik graag zie dat dingen goed geregeld worden, en dat gold volgens mij voor bijna iedereen.Kosmos wrote:Ongeneerd komen de ratten uit hun riolen, de aasgieren uit hun nesten en de stinkdieren uit hun holen. Lachebekkend de dood opsnuivend en elkaar bevechtend wie het lijk verslinden mag.
-
Wat voor dingen moeten er goed geregeld worden en waarom en voor wie? [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]Kosmos wrote: Wat een onzin. De meeste mensen die reageerden, hebben geen enkel persoonlijk belang bij welke oplossing dan ook. Ik heb alleen maar iets gezegd omdat ik graag zie dat dingen goed geregeld worden, en dat gold volgens mij voor bijna iedereen.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
I) Wat voor dingen moeten er goed geregeld worden?Andre de Koning wrote:Wat voor dingen moeten er goed geregeld worden en waarom en voor wie? [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]Kosmos wrote: Wat een onzin. De meeste mensen die reageerden, hebben geen enkel persoonlijk belang bij welke oplossing dan ook. Ik heb alleen maar iets gezegd omdat ik graag zie dat dingen goed geregeld worden, en dat gold volgens mij voor bijna iedereen.
Zoals je in de discussie kon lezen, ging het om twee vragen:
1) mag een team zich terugtrekken terwijl er nog lagere teams blijven spelen en zo ja
2) hoe moet de vrije plek dan opgevuld worden.
II) Waarom
Omdat de nationale competitie een van de visitekaartjes van de dambond is. Als daar een zootje van gemaakt wordt schaadt dat het aanzien van de damsport in zijn geheel.
III) Voor wie
Voor alle leden van de KNDB.
hmmmmm, trekt apeldoorn zich wel terug?? als dit niet het geval is, is deze discussie namelijk COMPLEET NUTTELOOS!! [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]