Waarom Kees kampioen is, wil je niet weten.

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Yabidooo wrote:Maar als die regel van te voren bekend was dat de degene die wint van de hoogstgeplaatste (Thijssen van Jansen dus) waarom speelt Clerc dan zo'n tamme partij tegen Prosman?
Dat vroeg iedereen in Huissen, incl. Prosman, zich gisteren ook af. Je krijgt de indruk dat Clerc onder geen voorwaarde, zelfs niet als er een kampioenschap op het spel staat, bereid is een winstpoging te doen tegen spelers van zijn eigen niveau. Alsof hij op die manier wil aantonen dat partijen tussen grootmeesters altijd in remises eindigen.

Wat kleintjes slachten, en verder bloedeloze remises produceren, en een speler van zijn niveau eindigt altijd wel in de top. Maar wat voor lol Clerc daar aan beleeft??? Geen idee.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Jan Pieter wrote:
Yabidooo wrote:Maar als die regel van te voren bekend was dat de degene die wint van de hoogstgeplaatste (Thijssen van Jansen dus) waarom speelt Clerc dan zo'n tamme partij tegen Prosman?
Dat vroeg iedereen in Huissen, incl. Prosman, zich gisteren ook af. Je krijgt de indruk dat Clerc onder geen voorwaarde, zelfs niet als er een kampioenschap op het spel staat, bereid is een winstpoging te doen tegen spelers van zijn eigen niveau. Alsof hij op die manier wil aantonen dat partijen tussen grootmeesters altijd in remises eindigen.

Wat kleintjes slachten, en verder bloedeloze remises produceren, en een speler van zijn niveau eindigt altijd wel in de top. Maar wat voor lol Clerc daar aan beleeft??? Geen idee.
Zou het misschien zo zijn dat Rob geen zin had zich te laten uitvreten door Sportman?
Die jongens, profdammers(!), zitten daar twee weken voor een schamele eerste prijs van 1500 euro te strijden. Ik vermoed dat Rob nu de geldprijsjes heeft mogen delen, terwijl hij als hij zich door Sportman, die nooit risico's neemt, had laten uitvreten, zelfs buiten de geldprijsjes had kunnen vallen.
Misschien was hij dan ook niet automatisch gekwalificeerd voor de finale van 2005.
Er zijn genoeg partijen voor de geest te halen waarin Rob in een van de laatste ronden van een WK of NK nog alles op alles zette, vaak kreeg hij dan het lid op de neus.
Daarnaast vindt Rob het een goede zaak voor het dammen dat Kees de macht heeft overgenomen in Damland.
Redenen genoeg dus om niet als een gek op winst te spelen tegen de zeer sterke uitvreter Sportman.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

De Jezuïten zijn geïnfiltreerd!

Post by Kosmos »

Hanco Elenbaas wrote:
Jan Pieter wrote:

Zou het misschien zo zijn dat Rob geen zin had zich te laten uitvreten door Sportman?
Die jongens, profdammers(!), zitten daar twee weken voor een schamele eerste prijs van 1500 euro te strijden. Ik vermoed dat Rob nu de geldprijsjes heeft mogen delen, terwijl hij als hij zich door Sportman, die nooit risico's neemt, had laten uitvreten, zelfs buiten de geldprijsjes had kunnen vallen.
Misschien was hij dan ook niet automatisch gekwalificeerd voor de finale van 2005.
Er zijn genoeg partijen voor de geest te halen waarin Rob in een van de laatste ronden van een WK of NK nog alles op alles zette, vaak kreeg hij dan het lid op de neus.
Daarnaast vindt Rob het een goede zaak voor het dammen dat Kees de macht heeft overgenomen in Damland.
Redenen genoeg dus om niet als een gek op winst te spelen tegen de zeer sterke uitvreter Sportman.
Inderdaad, redenen genoeg voor Clerc om niet al te veel risico te nemen.
Overigens herinner ik mij dat Clerc tweemaal in de slotronde succesvol was tegen Scholma. Maar toegegeven, tegen Scholma krijg je makkelijker 'spel' dan tegen Prosman.
Heb je nog steeds niet door dat de Jezuïetnorde vermomd als anti-dopingfundamentalisten ons damwereldje zijn geïnfiltreerd, Hanco? Kom, protesteer eens tegen die schendingen van onze waardigheid. Ik verwacht van jou toch niet dat je aansluit in de kudde makke schapen, die alles vrolijk blatend maar slikken.
Heaven is no location, but a state of mind
Hanco Elenbaas

Re: De Jezuïeten zijn geïnfiltreerd!

Post by Hanco Elenbaas »

Kosmos wrote:
Heb je nog steeds niet door dat de Jezuïetnorde vermomd als anti-dopingfundamentalisten ons damwereldje zijn geïnfiltreerd, Hanco? Kom, protesteer eens tegen die schendingen van onze waardigheid. Ik verwacht van jou toch niet dat je aansluit in de kudde makke schapen, die alles vrolijk blatend maar slikken.
Ik hou het wel in de gaten Tjalling.
Maar laten we nu eerst maar eens IOC-lid worden, heeeel belangrijk voor de FMJD! En daarvoor moeten we ons wat conformeren.
Als we eenmaal IOC-lid zijn kunnen we de regels misschien helpen bijstellen.
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote:
Maar laten we nu eerst maar eens IOC-lid worden, heeeel belangrijk voor de FMJD! En daarvoor moeten we ons wat conformeren.
Precies. Zo werkt het mechanisme.
Kosmos

Post by Kosmos »

Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote:
Denk je nu echt dat goedwillende mensen ons met een dopingreglement opzadelen waar honderden stoffen opstaan die niet prestatiebevorderlijk zijn?
JP citeerde zaterdag iemand die opmerkte:
Normaliter zocht men bij een probleem een oplossing.
Sommigen zoeken bij een oplossing een probleem. (zoiets dan)

De damwereld wordt opgezadeld met een niet bestaand probleem.
Als gevolg van deze aanpak zullen - dat is wel zeker - onschuldigen gestraft worden.

En als dat gebeurt dan pak ik mijn biezen. (Hoeven ze me nooit meer te royeren om van me af te zijn.)

Je kunt niet alles slikken voor een Olympische Norm. Nee, je kunt werkelijk niks meer slikken [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Kosmos wrote: De damwereld wordt opgezadeld met een niet bestaand probleem.
Als gevolg van deze aanpak zullen - dat is wel zeker - onschuldigen gestraft worden.

En als dat gebeurt dan pak ik mijn biezen. (Hoeven ze me nooit meer te royeren om van me af te zijn.)

Je kunt niet alles slikken voor een Olympische Norm. Nee, je kunt werkelijk niks meer slikken [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
[img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Zover zal het niet komen Tjalling.
Als het hoofdbestuur van de KNDB onschuldigen gaat straffen, dan sturen we het hoofdbestuur naar huis.
Pieter Hildering heeft me al meer dan eens gezegd dat ze niet blij zijn met ons geschrijf hier. Laten we er vooral voor zorgen dat dat zo blijft.
Kosmos

Post by Kosmos »

Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote: De damwereld wordt opgezadeld met een niet bestaand probleem.

[img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Zover zal het niet komen Tjalling.
Als het hoofdbestuur van de KNDB onschuldigen gaat straffen, dan sturen we het hoofdbestuur naar huis.
Pieter Hildering heeft me al meer dan eens gezegd dat ze niet blij zijn met ons geschrijf hier. Laten we er vooral voor zorgen dat dat zo blijft.
Daarom moeten wij de handen ineenslaan, beste Hanco en geen ruzie meer maken.
Af en toe het wel pittig lekker oneens zijn natuurlijk (over trivia), we zijn geen mietjes tenslotte.
Maar we moeten samenwerken als het gaat om de hoeders van het Kwaad te beteugelen in hun Machtswellust.
Niet blij met ons, haha, zijn ze toch niet zo zeker van hun zaak?
DeletedProfile

Post by DeletedProfile »

zie jij niet teveel spoken Tjalling?
Of ben jij gewoon bang om in een potje te pissen waar een controleur bijstaat?
Ok hoor ik je zeggen je zeggen dat de damwereld deze problemen niet heeft. Maar dat zeiden meerdere sporttakken tot dat de dopingcontroles kwamen...
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

In andere takken van sport waren er wel geruchten (en waar rook is, is vuur) over dopinggebruik. En bovendien excessen, zoals het dood van de fiets vallen van Tony Simpson tijdens de beklimming van de Mont Ventoux.

In de denksportwereld bestaan deze geruchten niet. En er is nooit een dammer of schaker dood neergevallen in de tijdnoodfase. Althans niet ten gevolge van dopinggebruik.

Dopingcontrole bij denksporten is dus onzin. Alleen: we hebben er belang bij om opgenomen te worden in de Olympische gemeenschap. En dan moeten we ons aan de dopingregels houden. Als we volwaardig lid zijn, kunnen we altijd nog van die dopingcontroles proberen af te komen en de officials wijzen op andere (technische) mogelijkheden die het spel kunnen beïnvloeden.

Bij Tjalling is het helaas weer alles of niets. Je kunt beter een beetje politiek zijn als je iets wil bereiken, in de damwereld en daarbuiten.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Koops heeft een goed stuk geschreven in http://fmjd.org/bb/viewtopic.php?t=543 waar we dit gesprek misschien beter kunnen voortzetten.

Lang geleden heb ik onder invloed van cocaïne menig partij gewonnen. Ook marihuana was regelmatig zeer verhelderend, rustgevend en concentratiebevorderend tijdens het dammen.
Ruim twintig jaar geleden heb ik samen met twee teamgenoten geprobeerd hoe LSD en psilocybine tijdens een damcompetitiewedstrijd zouden kunnen werken. Wij wonnen allen gemakkelijk van de topscorers van de tegenstander, ondanks bepaalde intense concentratiestoornissen.
Dat soort experimenten is afgelopen. Toch wel jammer, of niet Eric?
Maar ik ben het met je eens dat het lidmaatschap van het IOC en van-het-dammen-een-Olympische-sport-maken nu voorrang moeten hebben.
Gelukkig kan de stimulerende werking van bepaalde homeopathische remedies in hoge potenties door de reguliere medische wetenschap niet vastgesteld worden. Het zijn immers slechts placebo's, wil men doen geloven.
eitje

Post by eitje »

Proficiat Kees,

[img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
Christian van der Schaaf

Post by Christian van der Schaaf »

Hanco Elenbaas wrote:Lang geleden heb ik onder invloed van cocaïne menig partij gewonnen. Ook marihuana was regelmatig zeer verhelderend, rustgevend en concentratiebevorderend tijdens het dammen.
Ruim twintig jaar geleden heb ik samen met twee teamgenoten geprobeerd hoe LSD en psilocybine tijdens een damcompetitiewedstrijd zouden kunnen werken. Wij wonnen allen gemakkelijk van de topscorers van de tegenstander, ondanks bepaalde intense concentratiestoornissen.
Jammer dat je marihuana, noch cocaïne meer gebruikt.
Eric Sanders

Post by Eric Sanders »

Hanco Elenbaas wrote:Gelukkig kan de stimulerende werking van bepaalde homeopathische remedies in hoge potenties door de reguliere medische wetenschap niet vastgesteld worden.
Kan die werking door een andere wetenschap wel worden aangetoond?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Eric Sanders wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Gelukkig kan de stimulerende werking van bepaalde homeopathische remedies in hoge potenties door de reguliere medische wetenschap niet vastgesteld worden.
Kan die werking door een andere wetenschap wel worden aangetoond?
Stel je je beschikbaar als proefkonijn?
Post Reply