Ik ben ook niet zo snel tevreden maar alleen maar negatief roepen dat het niet goed gaat daar schieten we ook niets mee op.Guest wrote:Dieter, hoeveel jeugdleden had de KNDB 10 jaar geleden en hoeveel heeft de KNDB er nu? Hoe zijn die getallen in Limburg en op DVZ?Dieter wrote: Op het gebied van jeugddammen zijn we zeker op de goede weg, belangrijk naast het studiemateriaal en jeugdtrainers is echter wel dat ook het wedstrijdaanbod eens onder de loep genomen gaat worden op zijn minst in sommige regio's is het jeugddammen een ondergeschoven kindje, als de senioren competitie maar geregeld is dan is alles voor elkaar.
Pas als die getallen een consistent stijgende lijn laten zien, zijn we op de goede weg
Er zijn op veel fronten heel goede initiatieven en alhoewel ik geen cijfermateriaal heb, heb ik sterk de indruk dat het op zijn minst niet minder is dan laten we zeggen medio 80 toen ik zelf volop in het jeugdwerk actief was. En nu weet ik wel dat het regionaal soms anders kan liggen maar in elk geval is de laatste 2 a 3 jaar heel veel werk verricht om de situatie bij de jeugd goed op te pakken.
In de kleine Limburgse damprovincie is het jaren lang alleen maar berg af gegaan maar nu zijn enkele clubs in elk geval volop aan het werk om er iets van te maken.
En DVZ? momenteel ik geloof 4 of 5 jeugdleden maar binnenkort gaan we een hele groep in de jongste klasse nieuw aanmelden dus maak je daar maar niet te veel zorgen over, de initiatieven van onze trainers op de club zijn een voorbeeld voor heel veel anderen.