hans andriessen wrote: Oh, Alex, voortaan Vicky niet tekort doen, hoor.
Kijk dat bedoel ik nou met een negatieve eigenschap: zo nu en dan een rekenfoutje maken. Vergissen is menselijk tenslotte.

Gebouwverbod
Hans, aan hoeveel mensen (die je even apart neemt) je ook jou zielige kerstversie vertelt, het gebouwverbod, en daardoor noodzakelijkerwijs het royement, is een weloverwogen besluit van het voltallige bestuur van DOS geweest. Ook nog eens door stemming bekrachtigd door de leden van DOS. Toen heb jij na verschillende mondelinge en schriftelijke verzoeken naast je neer te leggen, er blijk van gegeven niet tot verzoening bereidt te zijn. Je bent ruim van te voren gewaarschuwd voor de gevolgen van je daden en je hebt bewust de consequenties geaccepteerd. Nu ben je al maanden mensen aan het lastig vallen die er niets mee te maken hebben. Zelfs tijdens dit jeugdtoernooi val je mensen lastig met jouw versie die ons als bestuur lichtzinnig doet over komen. Kortom, je maakt heel DOS zwart in dammend nederland. Tegen die mensen die niet kunnen begrijpen hoe wij hiertoe zijn gekomen zou ik zeggen, hoor eerst alles eens van 2 kanten en trek dan pas je conclusie.hans andriessen wrote: Een ding is wel zeker: ik wil inderdaad niets liever dan verzoening.
Je kunt namelijk niet wachten tot de zaak doodbloedt.
Louter door de deelname van mijn kinderen aan damtoernooien, worden steeds meer mensen geconfronteerd met de gevolgen (gebouwverbod) van het conflict tussen mij en mijn ex-club.
Bijvoorbeeld, de organisatoren van het pupillen-kersttoernooi in Delft voelden zich gedwongen een standpunt te bepalen. Met pijn in het hart en noodgedwongen hebben zij het gebouwverbod geaccepteerd. Ik kom net uit Groningen, waar het pupillentoernooi vandaag van start is gegaan. Daar heb ik niemand ontmoet, die er begrip voor heeft, dat ik in Delft het toernooi niet mag bijwonen.
Ik streef er daarom naar het conflict bij de wortel aan te pakken door een goed gesprek met die personen die de meeste "moeite" met mij hebben.
Iedereen, die daarin een positieve rol kan spelen, is van harte welkom.
Wij hebben zo goed nagedacht over dit besluit, dat wij hier ook niet bij het eerste de beste dwingende verzoek van een bekendheid in de damwereld (hier en daar met dreigementen) op terug komen.
Stop er mee en geniet daar van het toernooi. Er zijn nog zat gebouwen in nederland waar je wel mag komen.
En dit is echt de laatste maal dat ik op jou reageer. Ik ga me weer met nuttige dingen bezig houden.
Last edited by reiger56 on Tue Dec 23, 2003 18:46, edited 1 time in total.
-
Je moet jezelf niet tot norm verheffen [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]Alex wrote:Kijk dat bedoel ik nou met een negatieve eigenschap: zo nu en dan een rekenfoutje maken. Vergissen is menselijk tenslotte.hans andriessen wrote: Oh, Alex, voortaan Vicky niet tekort doen, hoor.
-
Beste Gerard,
Ik ben het natuurlijk niet eens met mijn royement.
Maar ik kan me wel voorstellen, dat als een club een lid royeert, dat de club dat lid tevens een club-verbod oplegt. Hiermee voorkom je dat dat lid toch nog bij interne club-activiteiten aanwezig is.
Echter een algemeen gebouwverbod is onzinnig. Dat betekent, dat ik niet mijn kinderen kan vergezellen bij het komende PK en dat ik niet kan optreden als coach van ons schoolteam. Hoe moet dat, als mijn kinderen deelnemen aan een NK, als dat in Delft georganiseerd wordt?
Ik meen, dat ik met iedereen hierover mag spreken; het is toch niet geheim.
Ik heb vanaf het begin aangestuurd op verzoening. Maar het bestuur heeft mij nooit willen horen.
Natuurlijk moet iedereen het verhaal van 2 kanten horen. Ik ervaar echter, dat mensen die ik aanspreek, het verhaal van de andere kant al kennen.
Hans.
Maar ik kan me wel voorstellen, dat als een club een lid royeert, dat de club dat lid tevens een club-verbod oplegt. Hiermee voorkom je dat dat lid toch nog bij interne club-activiteiten aanwezig is.
Echter een algemeen gebouwverbod is onzinnig. Dat betekent, dat ik niet mijn kinderen kan vergezellen bij het komende PK en dat ik niet kan optreden als coach van ons schoolteam. Hoe moet dat, als mijn kinderen deelnemen aan een NK, als dat in Delft georganiseerd wordt?
Ik heb vanaf het begin aangestuurd op verzoening. Maar het bestuur heeft mij nooit willen horen.
Natuurlijk moet iedereen het verhaal van 2 kanten horen. Ik ervaar echter, dat mensen die ik aanspreek, het verhaal van de andere kant al kennen.
Ja, elders in het land heeft men geen moeite met mij. Dat geeft toch te denken.reiger56 wrote: Er zijn nog zat gebouwen in nederland waar je wel mag komen.
Hans.
Wat is eigenlijk de reden van dat gebouwverbod?hans andriessen wrote:Beste Gerard,
Ja, elders in het land heeft men geen moeite met mij. Dat geeft toch te denken.reiger56 wrote: Er zijn nog zat gebouwen in nederland waar je wel mag komen.
Hans.
Is het voor de concentratie van je kinderen tijdens het toernooi eigenlijk niet beter geen heisa te schoppen?
??????????????????????????????????????????????????????????????????hans andriessen wrote: Ik heb vanaf het begin aangestuurd op verzoening. Maar het bestuur heeft mij nooit willen horen..
Beter lezen!
??????????????????????????????????????????????????????????????????hans andriessen wrote:
Hans.
-
Er is geen enkele reden voor een algemeen gebouwverbod.Vraagje wrote: Wat is eigenlijk de reden van dat gebouwverbod?
Is het voor de concentratie van je kinderen tijdens het toernooi eigenlijk niet beter geen heisa te schoppen?
Natuurlijk maak ik geen heisa tijdens een toernooi.
Ik vind, dat elk kind recht heeft op de aanwezigheid van zijn vader/moeder. Niet ik wordt gestraft door een gebouwverbod, maar de jeugd, die ik vergezel (eigen kind, schoolteam).
Maar er moet toch een aanleiding zijn geweest dat je dat verbod gekregen hebt...hans andriessen wrote:Er is geen enkele reden voor een algemeen gebouwverbod.Vraagje wrote: Wat is eigenlijk de reden van dat gebouwverbod?
Natuurlijk maak ik geen heisa tijdens een toernooi.
Ik vind, dat elk kind recht heeft op de aanwezigheid van zijn vader/moeder. Niet ik wordt gestraft door een gebouwverbod, maar de jeugd, die ik vergezel (eigen kind, schoolteam).
-
Ik heb niet de behoefte de vuile was buiten te hangen. Daarom ben ik zeer terughoudend met het geven van inhoudelijke informatie op dit forum.Vraagje wrote: Maar er moet toch een aanleiding zijn geweest dat je dat verbod gekregen hebt...
Het algemene gebouwverbod is waar het in deze thread om gaat.
De aanleiding was een volstrekt onbelangrijk issue.
Het is niet zo van belang wat de aanleiding is. Het gaat erom hoe je met een conflict omgaat en hoe je het oplost. Daar probeer ik naar toe te werken.
Het conflict is uit de hand gelopen. De "straf" staat in geen verhouding tot de aanleiding.
Blijkbaar heb je er behoefte aan 'het conflict' op een openbaar forum uit te vechten. M.i. is het dan van belang dat een ieder de aanleiding weet, zodat men kan reageren op het al dan niet terechte gebouwverbod. Die reacties wil je toch?!hans andriessen wrote:Ik heb niet de behoefte de vuile was buiten te hangen. Daarom ben ik zeer terughoudend met het geven van inhoudelijke informatie op dit forum.Vraagje wrote: Maar er moet toch een aanleiding zijn geweest dat je dat verbod gekregen hebt...
Het is niet zo van belang wat de aanleiding is. Het gaat erom hoe je met een conflict omgaat en hoe je het oplost. Daar probeer ik naar toe te werken.
Het conflict is uit de hand gelopen. De "straf" staat in geen verhouding tot de aanleiding.
En trouwens, de vuile was hangt inmiddels allang buiten natuurlijk, dus hang die laatste vieze sokken er ook maar bij.
Een moeder hebben ze toch nog? Respecteer het gebouwenverbod, en laat moeder de vrouw de kids coachen, desnoods met instructies van jou.hans andriessen wrote:Ik vind, dat elk kind recht heeft op de aanwezigheid van zijn vader/moeder. Niet ik wordt gestraft door een gebouwverbod, maar de jeugd, die ik vergezel (eigen kind, schoolteam).
Dat ben ik niet met je eens. Om te kunnen beoordelen of een straf redelijk is zal je toch eerst moeten weten wat je geflikt hebt. Als je bijvoorbeeld een paar keer ruzie hebt gehad op de clubavond van DOS is dat m.i. geen reden je een gebouwverbod te geven bij de wedstrijden van je kinderen, maar als je ze bijvoorbeeld hebt lopen voorzeggen kan ik me zo'n maatregel goed voorstellen.hans andriessen wrote:Ik heb niet de behoefte de vuile was buiten te hangen. Daarom ben ik zeer terughoudend met het geven van inhoudelijke informatie op dit forum.Vraagje wrote: Maar er moet toch een aanleiding zijn geweest dat je dat verbod gekregen hebt...
-
Nee, ik heb er geen behoefte aan om het conflict in het openbaar uit te vechten.PeterHt wrote: Blijkbaar heb je er behoefte aan 'het conflict' op een openbaar forum uit te vechten. M.i. is het dan van belang dat een ieder de aanleiding weet, zodat men kan reageren op het al dan niet terechte gebouwverbod. Die reacties wil je toch?!
En trouwens, de vuile was hangt inmiddels allang buiten natuurlijk, dus hang die laatste vieze sokken er ook maar bij.
Wel heb ik een oproep gedaan aan iedereen die een positieve bijdrage kan leveren aan een oplossing. Een inhoudelijke discussie in het openbaar bemoeilijkt een oplossing.
Trouwens, hoewel de aanleiding eenvoudig is, is het conflict zeer gecompliceerd en niet eenvoudig op het forum uit te leggen.
Bekendmaking op dit forum van het royement en gebouwverbod is niet "de vuile was buiten hangen". Bovendien ben ik niet begonnen op dit forum.
-
Alex, je gaat helemaal voorbij aan het probleem.Alex wrote:Een moeder hebben ze toch nog? Respecteer het gebouwenverbod, en laat moeder de vrouw de kids coachen, desnoods met instructies van jou.hans andriessen wrote:Ik vind, dat elk kind recht heeft op de aanwezigheid van zijn vader/moeder. Niet ik wordt gestraft door een gebouwverbod, maar de jeugd, die ik vergezel (eigen kind, schoolteam).
Trouwens, ons gezin behoudt zich het recht voor om zelf uit te maken welke ouder onze kinderen vergezelt. Daar moeten anderen zich niet mee "bemoeien".
Het gaat niet eens om "coachen". Het zijn nog kinderen!
-
Er is geen ruzie op de club-avond geweest.Vraagje wrote:Dat ben ik niet met je eens. Om te kunnen beoordelen of een straf redelijk is zal je toch eerst moeten weten wat je geflikt hebt. Als je bijvoorbeeld een paar keer ruzie hebt gehad op de clubavond van DOS is dat m.i. geen reden je een gebouwverbod te geven bij de wedstrijden van je kinderen, maar als je ze bijvoorbeeld hebt lopen voorzeggen kan ik me zo'n maatregel goed voorstellen.hans andriessen wrote: Het conflict is uit de hand gelopen. De "straf" staat in geen verhouding tot de aanleiding.
Ik heb mijn kinderen ook niet voorgezegd.
Hoe zou ik dat trouwens kunnen. Ik heb onlangs mijn diploma's Wiersma Wit en Zwart gehaald.
Tijdens het begin van het conflict was ik helemaal ongediplomeerd.