Ik zou zeggen Jan Pieter: geloof Edwin nou maar gewoon...
Als je heel veel partijen invoert, dan wordt je er op een gegeven moment hanidg in (uitzonderingen daar gelaten)
Al die berekeningen over aanslagen per minuut, per seconde of wat dan ook, wat doet het ertoe?
Feit is dat voor de een het invoeren met de tablet (muis) makkelijker is, terwijl de ander het invoeren met het numerieke toetsenbord handig vind.
De bewering dat één manier de snelste is, daar geloof ik niet in.
Ieder heeft zo zijn eigen manier. De een vind dit fijn, de ander dat.
Piet is weer futuristisch, zoals we dat van hem gewend zijn

Ik denk alleen niet dat het inscannen van partijen een groot succes gaat worden.
Mijn ICT-kennis is niet zo uitgebreid, dus argumenten als de leesbaarheid van handschriften laat ik maar even achterwege.
Blijft staan:
(i) Het opsporen van fouten in de notatie gaat gemakkelijker als deze gevonden worden terwijl de partij wordt ingevoerd met een tablet. Je weet dan namelijk het voorafgaande verloop van de partij. Het beantwoorden van de vraag: 'welke zet deed je?' is dan makkelijker. Wat het invoeren op scangebied (denk ik) als oplossing kan bieden is een schermpje met de gevonden fout in de partij met de vraag 'welke zet deed je?'. Er ontbreekt dan enig kader.
(ii) Het inscannen zelf kan ook tijd kosten. Heel veel tijd gaat het denk ik niet schelen.
(iii) Het inscannen heeft alleen zin als het om grote getalen gaat én er een scanner bij de hand is.
(iv) Als het doel is om spelers van de nationale competitie zelf gemakkelijker de partijen in te kunnen laten voeren, dan denk ik dat hiermee niet echt een succes gaat worden. Meestal neemt iedereen zijn eigen gele briefje mee naar huis en voert de partij zelf in óf niet. Tijdwinst: nihil. Soms neemt de teamleider (of wie dan ook) de partijen van het hele team mee en voert deze in (10 partijen). De hoeveelheid bespaarde tijd is dan ook niet echt groot, misschien 5 minuutjes.
(v) Briefjesmoeten netjes en nagenoeg onder het scanapparaat verschijnen. Als er een vouw in zit waardoor een ander getal niet te lezen is, dan treed er al een fout op.
(vi) Zoals eerder opgemerkt: een groot deel van de dammers maakt wel eens een notatiefout. Houdt in dat er bijna altijd wel één fout herstelt moet worden.
Voer je in met de hand/met de tablet, dan lees je (ik wel althans) zo over de fout heen. Mocht er een fout inzitten, dan haal je die er zo uit (zij het met de hand wat moeilijker)