Het komt me alweer bekend voor: ik dacht eerst dat dit HET damforum was en dat er gewoon nooit wat gebeurde, voordat ik het forum van damweb "ontdekte".Dieter wrote:http://members.lycos.nl/dammendnederland/Dolly's brother wrote:Zou je de link hier kunnen zetten? Ik heb zelf namelijk nog niet meegekregen waar ik die site kan vinden.Dieter wrote:Op het forum van dammend nederland staat nu ook een reactie te lezen van bondsraad lid Bram Verhoef, lees en huiver
ik hoop dat het zo lukt, je moet dan eventueel nog naar dammerlei, werder zul je het wel vinden.

5.Experimenteren met alternatieve puntentellingen
-
-
Overigens, sinds 22 september (lees ik net) is de link http://dammendnederland.ceweb.nl/ beter ivm met korte laadtijden e.d. !
Bram Verhoef en de bondsraad.
Dank je Dieter! Laten we dat stuk van Bram Verhoef hier maar meteen plaatsen:Dieter wrote:Op het forum van dammend nederland staat nu ook een reactie te lezen van bondsraad lid Bram Verhoef, lees en huiver
Geachte heren,
Als Bondsraadlid voel ik me nu geroepen om me te mengen in de discussie, hoewel het tegen mijn principes indruist om op allerlei (vage) internetsites te reageren. Dammend Nederland lijkt mij echter een serieus medium. Internet is mijn inziens een zeer ompersoonlijke vorm van communicatie, zeer geschikt voor informatie zoeken, maar veel minder voor eerlijke discussie. Maar dit terzijde.
Als Bondsraadlid zal ik bij de komende vergadering voor de Delftse telling stemmen. Ik ben het namelijk eens met het groepje Henk de Witt/Erno Prosman/Jo Gorissen. Op laag niveau (daar reken ik dus ook de landelijke tweede en zelfs eerste klasse toe) is er geen noodzaak tot verandering. Op dat niveau worden er namelijk genoeg fouten gemaakt, en worden er dus ook genoeg overwinningen geboekt. Het ligt anders bij de kleine groep topdammers in Nederland, en zeker op wereldniveau. Daar dreigt het remisespook de sport kapot te maken. Op dit moment wordt in Zwartsluis de barrage van het WK gespeeld, drie wedstrijden, drie remises. Ook de laatste WK-tweekamp stond bol van de remises, uiteindelijk werd de beste sneldammer wereldkampioen. Dat lijkt me ook geen goede publiciteit, of wel?
Juist door de Delftse telling te introduceren in de (halve) Finale van het NK bereikt de KNDB de doelgroep. Ik verwacht niet dat na een geslaagd experiment op dat niveau, ook de DT op alle nationale en provinciale wedstrijden zal worden toegepast. Nogmaals, daar is geen noodzaak voor, want er vallen daar al genoeg beslissingen.
Tot slot mijn 'verantwoording' naar de achterban. Tijdens de laatste algemene vergadering van de PLDB werd er expliciet (ik meen door Dieter) gevraagd naar mijn stemgedrag inzake de DT. Ik stelde toen voor om een ieder aanwezig te vragen naar zijn mening. De meesten waren onverschillig, reacties varieerden van: 'wat hebben wij daar mee te maken', tot: 'Ze doen maar'. De enige spelers die zich uitspraken voor de DT waren Brion Koullen en Peter Schellekens. Laten dat nou net twee van de (weinige) Limburgse toppers zijn! Andere Limburgse topspelers waren niet aanwezig.
Omdat het experiment van de KNDB in eerste instantie gericht is op de topspelers, meen ik mij (buiten het feit dat mij persoonlijk aangetrokken voel tot de DT) achter de invoering van de nieuwe telling te scharen.
Dit artikel maakt duidelijk hoe sommige bondsraadleden in hun vel zitten.
Misschien denken zelfs bijna alle bondsraadleden zo.
Afgelopen vrijdag werd bij Hiltex al geproost op het terug-naar-de-hel-sturen van de Delftse telling.
Ik heb er toen al voor moeten waarschuwen dat men de blinde volharding van deze bondsraad onderschat.
Ik hou er ernstig rekening mee dat deze bondsraad in november de Delftse telling zal gaan verplichten in de halve finales en in de finale van het NK 2004.
Het rampscenario, de rechtszaak tegen de KNDB, komt steeds dichterbij.
Zo'n rechtszaak heeft alleen zin, als je er ook zeker van bent dat door het hele land DT-tegenstanders bereid zijn zich kandidaat te stellen voor de nieuwe verkiezingen, nadat de rechtszaak is gewonnen en het kwaad tijdelijk is uitgeschakeld.
Waar zijn de kandidaten voor de nieuwe bondsraad??
Hanco Elenbaas
Even ingekopieerd uit de thread "Voortel Hanco Elenbaas". Is hier ook wel relevant.
Ik zou het volgende conditionele voorstel willen doen voor iedereen die Hanco zou willen steunen in zijn initiatief om een rechtszaak te beginnen tegen de KNDB:
Steun Hanco alleen dan als hij hier plechtig beloofd dat hij persoonlijk er voor zorg zal dragen dat er alternatieven komen en hij zich zal inzetten voor het bestuurlijke wel en wee van de dambond (handjes uit de mouwen)
Hoeveel mensen gaan je eigenlijk steunen, Hanco?
Als Hanco niet bereid is om harde statements af te geven over "zijn handjes uit de mouwen steken" dan stel ik voor dat we met plezier Hanco's krantenartikelen blijven lezen en hem blijven complimenteren voor zijn effectieve, ijverige scanwerk en dat we verder niet al teveel aandacht aan zijn "geroep aan de zijlijn" schenken.
Begrijp me niet verkeerd, Hanco. Ik vind je idee absoluut de moeite waard en ik vind daarom serieus dat je je best moet doen om actie te ondernemen. Niks persoonlijks dus. (ik begreep dat je Alexander nogal zenuwachtig had gemaakt ivm mijn anonimiteit -> Dont worry about it, besteed je tijd aan enqueteren, mijn beste)
Ok, je bent inmiddels dus bezig met enqueteren. Ga daar mee door! Serieus, op het moment dat jij je positief gaat inzetten dan pas ben ik geinteresseerd in je kritiek.Hanco Elenbaas wrote: Het grappige is dat toen ik dit idee van Frederik Bos afgelopen vrijdag aan Kees Thijssen en Paul Oudshoorn uitlegde, zij hier voor het eerst kennis van namen. Kees Thijssen had ik overigens bijna om, dus zo'n gek idee is het blijkbaar niet. Me verschuilen achter iemand is nooit mijn sterkste kant geweest.
Ik zou het volgende conditionele voorstel willen doen voor iedereen die Hanco zou willen steunen in zijn initiatief om een rechtszaak te beginnen tegen de KNDB:
Steun Hanco alleen dan als hij hier plechtig beloofd dat hij persoonlijk er voor zorg zal dragen dat er alternatieven komen en hij zich zal inzetten voor het bestuurlijke wel en wee van de dambond (handjes uit de mouwen)
Hoeveel mensen gaan je eigenlijk steunen, Hanco?
Als Hanco niet bereid is om harde statements af te geven over "zijn handjes uit de mouwen steken" dan stel ik voor dat we met plezier Hanco's krantenartikelen blijven lezen en hem blijven complimenteren voor zijn effectieve, ijverige scanwerk en dat we verder niet al teveel aandacht aan zijn "geroep aan de zijlijn" schenken.
Begrijp me niet verkeerd, Hanco. Ik vind je idee absoluut de moeite waard en ik vind daarom serieus dat je je best moet doen om actie te ondernemen. Niks persoonlijks dus. (ik begreep dat je Alexander nogal zenuwachtig had gemaakt ivm mijn anonimiteit -> Dont worry about it, besteed je tijd aan enqueteren, mijn beste)
Ben je eens een paar dagen niet aanwezig door druk ander werk (enquete DT is daar een van) en promt stromen hier de deelnemers binnen. Overal reageren is te veel werk maar toch even op die meneer guest.
Reageren op iemand die zich zelf niet bekend wil maken doe ik normaal niet maar ik maak een uitzondering. Deze meneer guest heeft het nadrukkelijk op Hanco gemunt als zou hij niets doen in het dammen. Nu ken ik Hanco eigenlijk alleen van zien en natuurlijk van dit en damweb forum maar het is mij daarbij niet ontgaan dat Hanco zeer begaan is met het damspel. De artikelen die hij via forums onder de aandacht van ons allen brengt zijn een voorbeeld van positief met je sport bezig zijn anders dan alleen door je eigen spelletje te spelen. Verder beschermd Hanco ons spel voor de DT en het is volstrekte onzin om te beweren dat Hanco dat alleen maar doet om tegen te zijn, iets wat mij ook wel verweten is. Al maanden dragen we echter de argumenten aan waarom de DT er niet moet komen en behalve een groepje bondsraadleden en enkele externe aanhangers heeft iedereen daar ook oor voor. Let wel we hoeven het helemaal niet altijd met elkaar eens te zijn maar we zouden op zijn minst naar elkaars standpunten kunnen luisteren.
Dat iemand als Hanco zelfs zo ver wil gaan rechtszaken op te zetten, in de nieuwe bondsraad te gaan zitten of mee te werken aan een alternatieve bond toont aan dat hanco niet wegloopt voor verantwoordelijkheid en werk. meneer guest zou zich bekend moeten maken of zijn mond moeten houden.
Even voor wat de enquete betreft, inmiddels zijn de eerste 60 reacties binnen. Top 200 spelers die hun antwoorden nog niet ingestuurd hebben wil ik hierbij oproepen toch vooral te reageren. Laat horen wat U er van denkt.
En heren bondsraad leden, laat ik U al even waarschuwen, reken niet op al te veel steun voor de DT.
Reageren op iemand die zich zelf niet bekend wil maken doe ik normaal niet maar ik maak een uitzondering. Deze meneer guest heeft het nadrukkelijk op Hanco gemunt als zou hij niets doen in het dammen. Nu ken ik Hanco eigenlijk alleen van zien en natuurlijk van dit en damweb forum maar het is mij daarbij niet ontgaan dat Hanco zeer begaan is met het damspel. De artikelen die hij via forums onder de aandacht van ons allen brengt zijn een voorbeeld van positief met je sport bezig zijn anders dan alleen door je eigen spelletje te spelen. Verder beschermd Hanco ons spel voor de DT en het is volstrekte onzin om te beweren dat Hanco dat alleen maar doet om tegen te zijn, iets wat mij ook wel verweten is. Al maanden dragen we echter de argumenten aan waarom de DT er niet moet komen en behalve een groepje bondsraadleden en enkele externe aanhangers heeft iedereen daar ook oor voor. Let wel we hoeven het helemaal niet altijd met elkaar eens te zijn maar we zouden op zijn minst naar elkaars standpunten kunnen luisteren.
Dat iemand als Hanco zelfs zo ver wil gaan rechtszaken op te zetten, in de nieuwe bondsraad te gaan zitten of mee te werken aan een alternatieve bond toont aan dat hanco niet wegloopt voor verantwoordelijkheid en werk. meneer guest zou zich bekend moeten maken of zijn mond moeten houden.
Even voor wat de enquete betreft, inmiddels zijn de eerste 60 reacties binnen. Top 200 spelers die hun antwoorden nog niet ingestuurd hebben wil ik hierbij oproepen toch vooral te reageren. Laat horen wat U er van denkt.
En heren bondsraad leden, laat ik U al even waarschuwen, reken niet op al te veel steun voor de DT.