Dan doe je dat toch niet, maar zeg niet dat ik niet gewaarschuwd heb over hoe slecht we ervoor staan. Open je ogen eens. Weet je hoeveel teams meedoen in Overijssel voor drie plekken? Vijf, waarvan er eentje al direct geplaatst was of iets in die geest. Die hele beker met landelijk vervolg leeft niet meer (in elk geval niet in Overijssel) en dat blijkt wel weer uit het feit dat er nog allerlei plekken moesten worden ingevuld.GuidoB wrote:Michel wordt snel moe, zelfs van zichzelf. En maar klagen. Ik kan zo iemand niet meer serieus nemen.
Een groot probleem van de damwereld is dat we blijven vasthouden aan ideeën die in het verleden hebben gewerkt en die nog wel redelijk blijven lopen. Neem bijvoorbeeld tientallen in de Nationale Competitie. Dit aantal is volstrekt onhoudbaar en we kunnen beter gisteren dan vandaag in achttallen gaan spelen. En niet op het moment de tweede klasse volledig ter ziele is gegaan...
Dan een ander groot probleem van de damwereld: we vinden condities voor de deelnemers belangrijker dan voor de buitenwereld. We hebben liever dat spelers een zo fijn mogelijk toernooi hebben dan dat er zoveel mogelijk activiteiten omheen zijn die juist de binding met de regio scheppen. Deze manier van denken is de grootste oorzaak van het feit dat het zo slecht gaat. Kinderen willen echt wel heel graag dammen en er is een geweldig plan uitgerold met de DamZ-borden, maar wat is het vervolg? een dramatische infrastructuur. De intentie was wel goed, 30.000 euro is gemoeid gegaan met de ontwikkeling van een goede infrastructuur, maar de uitvoering is catastrofaal. Nu hebben kinderen een bord, gaan ze naar damz.nl en ze zien dat er niks is. Een potje dammen tegen elkaar kan al niet eens fatsoenlijk. Als er dan e-mails uitgaan naar het bestuur hierover worden deze gewoon niet beantwoord. Sorry hoor, maar op deze manier is het vechten tegen de bierkaai. Ze staan niet eens bij de ingekomen stukken...
Ik weet niet wat het huidige bestuur aan het doen is, maar dat rondje met de provinciale besturen heeft niets opgeleverd, behalve een paar regeltjes in het jaarverslag. Terwijl de PODB verscheidene punten heeft aangedragen. Er wordt helemaal niets mee gedaan.
Sorry hoor, maar ik was bij de aanstelling van de heer De Jong al sceptisch over de situatie dat hij op dat moment nog geen visie wilde geven. Na negen maanden zie ik nog steeds geen visie van het bestuur, behalve dat de lopende zaken worden opgepakt.