Damsport in het nauw !

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Re: Damsport in het nauw !

Post by Jan Pieter »

Jaap van Galen wrote: Allereerst is er duidelijkheid nodig omtrent bedragen. De genoemde 50 duizend lijkt te zijn overgenomen van mijn genoemde 50 duizend, waarvan ik helemaal niet zeker ben.
Een tientje per lid voor topsport is wat regelmatig door KNDB-functionarissen wordt gecommuniceerd. Dat is dus het officiële bedrag, maar in werkelijkheid ligt het volgens mij hoger. Zo staat er tegenwoordig een fors bedrag op de begroting voor de nationale competitie, terwijl de organisatie daarvan amper wat kost. Boekhoudkundig gaat er zo geld naar breedtesport, maar in werkelijkheid gaat het ergens anders heen. Door alle toerekeningen en doorbelastingen moet je een hele studie van de jaarrekening maken om achter de preciese bedragen te komen, maar een tientje per lid voor topsport is een zeer voorzichtige schatting.

En om terug te komen op een eerdere opmerking van je: ik gun de spelers met een A/B-status en de HP's het allerbeste, zolang het maar niet geheel of gedeeltelijk betaald wordt door de breedtesport. Dan ben je als bond verkeerd bezig.
Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen »

Jan Pieter wrote:
Jaap van Galen wrote: Allereerst is er duidelijkheid nodig omtrent bedragen. De genoemde 50 duizend lijkt te zijn overgenomen van mijn genoemde 50 duizend, waarvan ik helemaal niet zeker ben.
Een tientje per lid voor topsport is wat regelmatig door KNDB-functionarissen wordt gecommuniceerd. Dat is dus het officiële bedrag, maar in werkelijkheid ligt het volgens mij hoger. Zo staat er tegenwoordig een fors bedrag op de begroting voor de nationale competitie, terwijl de organisatie daarvan amper wat kost. Boekhoudkundig gaat er zo geld naar breedtesport, maar in werkelijkheid gaat het ergens anders heen. Door alle toerekeningen en doorbelastingen moet je een hele studie van de jaarrekening maken om achter de preciese bedragen te komen, maar een tientje per lid voor topsport is een zeer voorzichtige schatting.

En om terug te komen op een eerdere opmerking van je: ik gun de spelers met een A/B-status en de HP's het allerbeste, zolang het maar niet geheel of gedeeltelijk betaald wordt door de breedtesport. Dan ben je als bond verkeerd bezig.
Geb Kos wrote:Voor de duidelijkheid: er gaat geen cent leden-contributie naar de topsport. Toch wordt dit te pas en te onpas in discussies genoemd als zou het wel het geval zijn.
Mooi dat er vanuit het bestuur ook wordt gereageerd.
Het maakt de duidelijkheid echter niet echt groter. Uit welke van de door je genoemde bondsraadsstukken, en vooral ook op welke manier kan er worden opgeteld tot "geen cent leden-contributie naar de topsport"?
De hierboven genoemde 50 duizend komt ook uit bedragen van de KNDB-overzichten, maar die optelsom klopt blijkbaar niet!?
Geb Kos

Post by Geb Kos »

Op 7 mei vindt in Heerhugowaard een bijeenkomst plaats in het kader van Rondje NL. De bijeenkomst begint om 19.30 uur en je bent van harte welkom bij de gastheer van die avond: SNA, Bergmolen 13, 1703 NX Heerhugowaard.

http://www.kndb.nl/

Het is niet ver bij Volendam vandaan, ik neem aan dat Paul Sier ook komt.
Alle vragen die je hebt kun je stellen en alle ideeen zijn welkom.
playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks »

Geb Kos wrote:Voor de duidelijkheid: er gaat geen cent leden-contributie naar de topsport. Toch wordt dit te pas en te onpas in discussies genoemd als zou het wel het geval zijn.
En dan lees je in de bonsdraadstukken een reactie van het bestuur op het voorstel van Friesland dit:
bestuur KNDB (en Geb Kos) wrote: Het bestuur heeft het voorstel van de PFDB inzake een 2-jarig experiment met lidmaatschappen
zonder afdracht aan de KNDB besproken.
Het bestuur constateert:
1. Het voorstel is in strijd met de statuten en het huishoudelijk reglement.
2. Het voorstel betekent minder inkomsten voor de KNDB en dus in elk geval gedurende de
huidige topsportverplichtingen naar NOC*NSF een hogere afdracht voor de overige leden
Ergens word dus niet de waarheid gesproken Geb. Hoe zit dit? Wie spreekt er niet de waarheid?
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Oeps, dit is scherp opgemerkt. Het kan niet allebei waar zijn......
Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge »

Fred van Amersfoort wrote:Oeps, dit is scherp opgemerkt. Het kan niet allebei waar zijn......
Het zou best zo kunnen zijn dat NOC*NSF criteria hanteert voor de verwerving van eigen inkomsten van sportbonden bij de toekenning van subsidie voor topsport. Als dat zo is, dan is het allebei waar .....
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
Post Reply