Een tientje per lid voor topsport is wat regelmatig door KNDB-functionarissen wordt gecommuniceerd. Dat is dus het officiële bedrag, maar in werkelijkheid ligt het volgens mij hoger. Zo staat er tegenwoordig een fors bedrag op de begroting voor de nationale competitie, terwijl de organisatie daarvan amper wat kost. Boekhoudkundig gaat er zo geld naar breedtesport, maar in werkelijkheid gaat het ergens anders heen. Door alle toerekeningen en doorbelastingen moet je een hele studie van de jaarrekening maken om achter de preciese bedragen te komen, maar een tientje per lid voor topsport is een zeer voorzichtige schatting.Jaap van Galen wrote: Allereerst is er duidelijkheid nodig omtrent bedragen. De genoemde 50 duizend lijkt te zijn overgenomen van mijn genoemde 50 duizend, waarvan ik helemaal niet zeker ben.
En om terug te komen op een eerdere opmerking van je: ik gun de spelers met een A/B-status en de HP's het allerbeste, zolang het maar niet geheel of gedeeltelijk betaald wordt door de breedtesport. Dan ben je als bond verkeerd bezig.