Maar is de nummer 2 blij met een enkele kans tegen nummer 12 i.p.v. een dubbele kans tegen de nummers 10 en 11?Dieter wrote: Ik moet me even zelf corrigeren omdat ik een rekenfoutje maakte. In het bovenstaande overzie ik dat er ook al een kampioen naar de ereklasse gaat.
Het moet dus iets anders wellicht 12 tegen twee en 11 tegen 3 de winnaars zijn geplaatst.
Nummer tien gelukkig hoeft geen nacompetitie te spelen
Nummer twaalf gelukkig heeft nog een kans
en ook de teleurgestelde nummer drie van de Hk heeft een kans door nacompetitie.

Apeldoorn exit?
-
-
De nummer 2 speelt tegen de nummer 10 voor de 1e plek in de ereklasse.Guest wrote:Kan iemand mijn geheugen even verversen. Wat is de huidige promotie/degradatie regeling voor de Ere- en Hoofdklasse. (dus in het geval dat Apeldoorn gewoon zou doorgaan)
De verliezer speelt tegen de nummer 11 voor de 2e plek in de ereklasse.
Nr 12 ere degradeert direct en kampioen hoofdklasse promoveert direct.Guest wrote:Kan iemand mijn geheugen even verversen. Wat is de huidige promotie/degradatie regeling voor de Ere- en Hoofdklasse. (dus in het geval dat Apeldoorn gewoon zou doorgaan)
Nummer 2 hoofdklasse speelt tegen nummer 10 ereklasse. De winnaar gaat naar de ereklasse, de verliezer speelt tegen de nummer 11 van de ereklasse. De winnaar van die wedstrijd gaat naar de ereklasse en de verliezer naar de hoofdklasse.
(Daarom hopen we bij Troesoe ook dat het seizoen nog 2 wedstrijden duurt).
nummer 2 van hfkl en 10 en 11 uit ere spelen met zn drieen om 2 plaatsen in de ereklasse. als apeldoorn wegvalt lijkt het me logisch dat de 3 beschikbare plaatsen aan deze teams worden gegeven.Vraagje wrote:Nr 12 ere degradeert direct en kampioen hoofdklasse promoveert direct.Guest wrote:Kan iemand mijn geheugen even verversen. Wat is de huidige promotie/degradatie regeling voor de Ere- en Hoofdklasse. (dus in het geval dat Apeldoorn gewoon zou doorgaan)
Nummer 2 hoofdklasse speelt tegen nummer 10 ereklasse. De winnaar gaat naar de ereklasse, de verliezer speelt tegen de nummer 11 van de ereklasse. De winnaar van die wedstrijd gaat naar de ereklasse en de verliezer naar de hoofdklasse.
(Daarom hopen we bij Troesoe ook dat het seizoen nog 2 wedstrijden duurt).
verder snap ik niet wat het probleem van jpp is. als een team zich wil terugtrekken kan dat toch hun eigen zaak.
Ik vind de meest logische oplossing de volgende:
1. Apeldoorn trekt zich terug. Niks aan te doen. Wegstrepen dat team.
2. Kampioen hoofdklasse promoveert. (Uiteraard)
3. Nrs. 11 en 12 van de ereklasse spelen met nr 2 van de hoodklasse om 2 plaatsen in de ereklasse
Maw: het wegvallen van Apeldoorn bevoordeelt de teams die met Apeldoorn in dezelfde klasse zaten. Voor de hoofdklasse verandert er verder niks.
Het zou ook nogal vreemd zijn als de 3e stek in de hoofdklasse ineens rechten zou krijgen toebedeeld omdat er in de ereklasse iets gebeurt. Sorry, Dieter, lijkt me echt niet logisch.
Wytze/Vraagje: bedankt voor de uitleg!
3. Nrs. 11 en 12 van de ereklasse spelen met nr 2 van de hoodklasse om 2 plaatsen in de ereklasse
Maw: het wegvallen van Apeldoorn bevoordeelt de teams die met Apeldoorn in dezelfde klasse zaten. Voor de hoofdklasse verandert er verder niks.
Het zou ook nogal vreemd zijn als de 3e stek in de hoofdklasse ineens rechten zou krijgen toebedeeld omdat er in de ereklasse iets gebeurt. Sorry, Dieter, lijkt me echt niet logisch.
Wytze/Vraagje: bedankt voor de uitleg!
- Hanco Elenbaas
Jouw verhaal klopt niet Guest.Guest wrote:Ik vind de meest logische oplossing de volgende:
Nummer 12 van de ereklasse zou degraderen als Apeldoorn zich niet zou terugtrekken.
Het is niet logisch dat de nummer 12 nu opeens allerlei rechten krijgt, die de nummer 3 van de hoofdklasse worden onthouden.
De nummer 3 van de hoofdklasse moet dezelfde kansen krijgen als de nummer 12 van de ereklasse.
Zo mogelijk moeten de kansen van 12 ereklasse en 3 hoofdklasse minder groot zijn dan die van 11 ereklasse en 2 hoofdklasse.
Een eerlijke regeling zou zijn:
Nummer 10 ereklasse blijft erin. Kampioen hoofdklasse promoveert.
Om overige twee plaatsen ereklasse:
13 maart:
Nummer 11 ereklasse - nummer 2 hoofdklasse (winnaar geplaatst voor ereklasse) (verliezer krijgt op 20 maart herkansing tegen winnaar 12 e - 3 h)
Nummer 12 ereklasse - nummer 3 hoofdklasse (winnaar speelt op 20 maart tegen verliezer 11 e - 2 h)
Hmmm, ik heb het idee dat iedereen zich al lekker zit te maken met handhaving cq. promotie naar de ereklasse......maar is het al zeker dat Apeldoorn zich terugtrekt?? Het lijkt me dat niemand dit met zekerheid kan zeggen, behalve het bestuur van Apeldoorn zelf. Aangezien iedereen van Apeldoorn (incl. spelers) momenteel op kosten van de sponsor 3 weken op vakantie is (afrika heb ik gehoord), zal het wel even duren voordat hier enige duidelijkheid in is. [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
Dat is wel logisch. Nummer 12 ereklasse speelt immers in de klasse waar het team wegvalt. Nummer 3 hoofdklasse niet.Hanco Elenbaas wrote: Het is niet logisch dat de nummer 12 nu opeens allerlei rechten krijgt, die de nummer 3 van de hoofdklasse worden onthouden.
Ik pleit ervoor zo min mogelijk andere klassen te betrekken bij onregelmatigheden in bovenliggende klassen.
- Hanco Elenbaas
Nummer 12 ereklasse zou degraderen, nummer 3 hoofdklasse gaat op een haartje promotie missen (als de huidige nummer 3 in de laatste ronde een bordpuntje inloopt, dan moet volgens de wedstrijdvoorwaarden geloot worden wie 2 is en wie 3).Guest wrote:Dat is wel logisch. Nummer 12 ereklasse speelt immers in de klasse waar het team wegvalt. Nummer 3 hoofdklasse niet.Hanco Elenbaas wrote: Het is niet logisch dat de nummer 12 nu opeens allerlei rechten krijgt, die de nummer 3 van de hoofdklasse worden onthouden.
Ik pleit ervoor zo min mogelijk andere klassen te betrekken bij onregelmatigheden in bovenliggende klassen.
In de ereklasse speelt men onderin om niet te degraderen, in de hoofdklasse bovenin om te promoveren.
Het is dus onlogisch en ook kortzichtig om nummer 3 hoofdklasse de rechten te onthouden die wel gretig worden toegekend aan nummer 12 ereklasse.
Last edited by Hanco Elenbaas on Wed Feb 18, 2004 08:55, edited 1 time in total.
Deze redenatie volg ik niet helemaal. Vind je dat nummer 3 rechten moet worden gegeven omdat ze zo dicht bij nummer 2 staan? Als dat zo is, zouden ze dan minder rechten moeten krijgen als ze 4 punten achter gestaan hadden? Aan het begin van de competitie wist de huidige nummer 3 dat ze bij de hoogste 2 moesten eindigen om een kans te maken op promotie. De nummer 12 van de ere klasse speelt in de klasse waar het probleem ontstaat. Dus het onlogische en kortzichtige van het onthouden van rechten aan nummer 3 hfdkl. zie ik niet.Hanco Elenbaas wrote:Nummer 12 ereklasse zou degraderen, nummer 3 hoofdklasse gaat op een haartje promotie missen (als de huidige nummer 3 in de laatste ronde een bordpuntje inloopt, dan moet geloot worden wie 2 is en wie 3).Guest wrote:Dat is wel logisch. Nummer 12 ereklasse speelt immers in de klasse waar het team wegvalt. Nummer 3 hoofdklasse niet.Hanco Elenbaas wrote: Het is niet logisch dat de nummer 12 nu opeens allerlei rechten krijgt, die de nummer 3 van de hoofdklasse worden onthouden.
In de ereklasse speelt men onderin om niet te degraderen, in de hoofdklasse bovenin om te promoveren.
Het is dus onlogisch en ook kortzichtig om nummer 3 hoofdklasse de rechten te onthouden die wel gretig worden toegekend aan nummer 12 ereklasse.
- Hanco Elenbaas
De huidige nummer 12 van de ereklasse heeft dit seizoen aangetoond verreweg het zwakste team te zijn van die klasse en degradatie zou dus niet misplaatst zijn.Mark Hees wrote: Dus het onlogische en kortzichtige van het onthouden van rechten aan nummer 3 hfdkl. zie ik niet.
Het verschil tussen nummer 2 en 3 hoofdklasse moet misschien door loting worden bepaald.
We hadden al een nacompetitie.
Waarom dan niet die nacompetitie zo organiseren als ik eerder heb voorgesteld? Niemand wordt dan gedupeerd en zelfs het team dat dit jaar laatste werd in de ereklasse krijgt nog een herkansing.
Als je hier het rechtvaardige niet van ziet en als je wilt overgaan tot een in mijn ogen onrechtvaardiger regeling, dan noem ik dat kortzichtig.
Het spijt me dat ik jou niet kan duidelijk maken waarom.
Da's mooi dat het je spijt...Hanco Elenbaas wrote:De huidige nummer 12 van de ereklasse heeft dit seizoen aangetoond verreweg het zwakste team te zijn van die klasse en degradatie zou dus niet misplaatst zijn.Mark Hees wrote: Dus het onlogische en kortzichtige van het onthouden van rechten aan nummer 3 hfdkl. zie ik niet.
Het verschil tussen nummer 2 en 3 hoofdklasse moet misschien door loting worden bepaald.
Waarom dan niet die nacompetitie zo organiseren als ik eerder heb voorgesteld? Niemand wordt dan gedupeerd en zelfs het team dat dit jaar laatste werd in de ereklasse krijgt nog een herkansing.
Als je hier het rechtvaardige niet van ziet en als je wilt overgaan tot een in mijn ogen onrechtvaardiger regeling, dan noem ik dat kortzichtig.
Ik moet even een beetje schuld bekennen. Ik had niet de hele thread gelezen, en had uit een posting van jou vlak hierboven gehaald dat nummer 12 gewoon zou degraderen. Voornamelijk dat vond ik onlogisch. De door jou voorgestelde regeling vind ik best rechtvaardig, alleen had ik hem nog niet gelezen. Mea Culpa.
-
Wat hadden het over logica. Wat jij hierboven schrijft is een pleidooi vol met waarde oordelen over de verschillende teams. Dat wil je juist voorkomen in zo'n situatie.Hanco Elenbaas wrote: De huidige nummer 12 van de ereklasse heeft dit seizoen aangetoond verreweg het zwakste team te zijn van die klasse en degradatie zou dus niet misplaatst zijn.
Plek 3 heeft geen rechten en heeft niets met de gebeurtenissen in de ereklasse te maken. Houd dit dus aub buiten de regeling. Geleen moet volgend jaar gewoon geen punten morsen; it is all in the game!