Nieuwe bondsbureau

Bert Aalberts

Re: Nieuwe bondsbureau

Post by Bert Aalberts »

groenteboer wrote:
Bert Aalberts wrote: De zakdambordjes zijn ook met vijf euro gestegen, dus prijs je rijk als je er in het vijftieneurotijdperk al één hebt gekocht :mrgreen:
Toch ook weer een verhoging van 25% dan. Laten we maar wachten op de cijfertjes van de penningmeester. Ik geloof dat die inzichtelijker moesten worden van de Bondsraad, dus dat komt mooi uit.
33 1/3%. :wink:
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer »

Bert Aalberts wrote:
groenteboer wrote:
Bert Aalberts wrote: De zakdambordjes zijn ook met vijf euro gestegen, dus prijs je rijk als je er in het vijftieneurotijdperk al één hebt gekocht :mrgreen:
Toch ook weer een verhoging van 25% dan. Laten we maar wachten op de cijfertjes van de penningmeester. Ik geloof dat die inzichtelijker moesten worden van de Bondsraad, dus dat komt mooi uit.
Ik gokte maar iets.. In ieder geval vind ik het echt niet normaal meer. Hoewel die verhogingen ook verklaard zouden kunnen worden aan de hand van het vraag en aanbod gedoe.. maar ik vrees dat het gewoon een ordinaire winstopslag is voor die commerciële bende.

Even voor de duidelijkheid: dit neem ik allemaal voor eigen rekening. (en dus niet voor de rekening van mijn zitting in de jeugdcommissie)
Bert Aalberts

Post by Bert Aalberts »

corboot wrote:Hier een positief geluid over de webwinkel. Ik heb een paar weken geleden een voorraadje dubbele notatiebiljetten voor de Zeeuwse Dambond besteld en meteen de volgende dag werd het pakketje keurig afgeleverd.
Hier valt ook wel iets voor te zeggen, toen het bondsbureau het nog regelde duurde het vaak wel een week of twee voordat de bestelling arriveerde.
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer »

Bert Aalberts wrote:
corboot wrote:Hier een positief geluid over de webwinkel. Ik heb een paar weken geleden een voorraadje dubbele notatiebiljetten voor de Zeeuwse Dambond besteld en meteen de volgende dag werd het pakketje keurig afgeleverd.
Hier valt ook wel iets voor te zeggen, toen het bondsbureau het nog regelde duurde het vaak wel een week of twee voordat de bestelling arriveerde.
oow?? ik had doorgaans binnen drie werkdagen wel mijn pakketje thuis.
Bert Aalberts

Post by Bert Aalberts »

groenteboer wrote:
Bert Aalberts wrote:
oow?? ik had doorgaans binnen drie werkdagen wel mijn pakketje thuis.
Zou kunnen dat mijn bestelling in vakantieperiode was, dat het daarom 'zo lang' duurde.
composite

Post by composite »

Bert Aalberts wrote:
groenteboer wrote:
En wat betaal ik als lid van de Griekse Dambond?
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen
Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij »

Ik zeg nergens dat je falen niet openbaar mag maken, graag zelfs, daar wordt iedereen beter van. Ik zeg alleen dat je mensen (want die zitten ook op het bondsbureau) niet te kakken moet zetten voordat je weet wat er aan de hand is.
Theo Dijkstra wrote:
Arjen de Mooij wrote:Theo, ik heb altijd geleerd dat als je een probleem met iemand hebt, je dat eerst met die persoon bespreekt. Er kunnen namelijk allerlei redenen zijn waarom de persoon dit gedrag vertoond. Als je buurman teveel lawaai maakt, kaart je dat eerst bij hem aan, voordat je er met de hele straat over gaat discussieren.

Het had bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat het bondsbureau een klein foutje heeft gemaakt, en dat daarom de notatiebiljetten per ongeluk als onbestelbaar te boek staan. Het kan ook zo zijn dat de webshop nog niet helemaal is ingericht, en dat de notatiebiljetten alleen telefonisch zijn te bestellen. Het zou ook zo kunnen zijn dat je te maken hebt met een bug in het webshop-systeem. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

In al deze gevallen heeft iedereen meer profijt bij een belletje naar het bondsbureau. Waarschijnlijk is jouw probleem eerder opgelost en het bondsbureau is op de hoogte van het probleem. Ook als het een wel bekend probleem betreft zouden ze een uitleg kunnen geven. Als die je niet zint kun je je ongenoegen nog altijd uiten op dit forum.
Wederom een totaal misplaatste reactie.
Ik heb geen probleem met "iemand" of "de buurman" en jij hoeft mij niet te vertellen hoe dat opgelost dient te worden. Wat verbeeld jij je je wel.
Ik constateer een falende of slecht werkende organisatie en het is mijn ervaring dat juist in alle openheid de problemen te ventileren er voor zorgt dat die organisatie beter werkt. Juist een verenigings-organisatie is gebaat bij een open communicatie, waarbij de problemen openlijk besproken worden en er zo weinig mogelijk onder onsjes plaatsvinden.

Dus forumleden, gooi alsjeblieft alles wat met het recentelijk fors veranderde bondsbureau te maken heeft op dit forum. Heeft u bijvoorbeeld al gemerkt dat de prijzen grof zijn verhoogd?
Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen »

Mooie discussie dit tussen Arjen en Theo.
Althans, 'mooi', er zitten een hoop bruikbare argumenten in.
Als je die nou eens mooi verweeft met de juridische post van Henk, dan krijg je een mooi totaalbeeld.
Dan wel zonder de rekenkunsten van de Groenteboer natuurlijk...

Als ik me niet me niet vergis komt het er dan zo uit te zien: (met eigen smaak)

Kosten
De KNDB heeft zijn taken uitbesteed aan een commerciëel bedrijf.
Hierdoor zijn een aantal zaken achteruit gegaan, zoals de prijs van de producten.
Dit is logisch te verklaren uit het winstopmerk dat een commerciële organisatie heeft (vraag/aanbod heeft er niet direct mee te maken).
Neemt niet weg dat het uit het oogpunt van de dammer een 'schande' is, omdat het een veel gebruikt product betreft.
Daar valt helaas weinig aan te doen als je het door een commercieel bedrijf gaat doen...
(Mocht de KNDB een machtspositie hebben (dwz: ze is de grootste (of enige) leveraar van het product), dan is er juridisch wél wat te halen.)

Verantwoordelijkheid
Juridisch gezien is (als ik mag vertrouwen op de rechtenkennis van een rechtenstudent die nu in zijn master zit) het commerciële bedrijf nu verantwoordelijk voor de levering van de goederen (,alhoewel het ook van de overeenkomst van de KNDB met het bedrijf afhangt, maar normaliter is het bedrijf nu verantwoordelijk).
Doch, de morele verantwoordelijkheid ligt bij de KNDB. Zij, als Nederlandse Dambond, dient er namelijk voor te zorgen dat haar leden de producten kunnen bestellen voor de wedstrijden waarvoor de betreffende producten (dwz: notatiebiljetten dan wel enkel dan wel dubbel) gebruikt MOETEN worden. Mochten de producten niet geleverd kunnen worden, dan heeft het lid geen excuus om de betreffende notatiebiljetten niet in te leveren bij de arbiter (want: juridisch is de KNDB niet verantwoordelijk voor de levering...)

Opstart + posten
Elk bedrijf heeft wel problemen met opstarten. Dat hoort er nou eenmaal bij.
Ook dit commerciële bedrijf kamt aan het begin met dergelijke problemen. Geef hen toch ook een kans. Nieuw = Nieuw.
De beste manier om dit op te lossen is door de fouten aan te kaarten bij de moreel (KNDB) dan wel juridisch (bedrijf) verantwoordelijke bedrijf. (zoals Arjen zegt: bellen met het bondsbureau). Doch, een zo volledig mogelijke 'zuivering' behaal je alleen als dit in grote getalen gebeurt (en op verschillende gebieden). Hier heeft Theo weer een punt.

Kortom (mijn advies): eerst met de KNDB bellen om het probleem proberen op te lossen om vervolgens op het forum het probleem te posten, zodat ook anderen zich kunnen melden.
Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra »

Arjen de Mooij wrote:Ik zeg nergens dat je falen niet openbaar mag maken, graag zelfs, daar wordt iedereen beter van. Ik zeg alleen dat je mensen (want die zitten ook op het bondsbureau) niet te kakken moet zetten voordat je weet wat er aan de hand is.
Denken dat we iemand "te kakken zetten". Kijk Arjan, dat noemen we nou schaamtecultuur. Ik heb een grondige hekel aan die manier van niet de problemen bespreken of aanpakken omdat men beledigd is, wordt of kan zijn. Hier in Portugal lusten ze er wel pap van! Dus ik herken dat heel scherp. Ik zet niemand persoonlijk te kakken, kom nou, het gaat om een falende organisatie!
Notatie biljetten zijn enorm belangrijk voor ons dammers. Als daar mee door wellicht foute afspraken/mismanagement of weet ik wat, iets mis gaat dan vind ik dat veel te belangrijk als principe, om dat dan met een telefoontje uit Portugal en een dooddoener al la Arjan of Henk af te doen.
Dan wil ik dat alle dammers weten dat daar dingen fout gaan en daar aan gewerkt moet worden.
Problemen bij het uit handen geven van voorraad beheer en levering en grove prijsverhoging van voor ons dammers zeer belangrijke zaken, is een bestuursverantwoordelijkheid. Dat is mijn insteek. :idea:
Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen »

Theo Dijkstra wrote:
Arjen de Mooij wrote:Ik zeg nergens dat je falen niet openbaar mag maken, graag zelfs, daar wordt iedereen beter van. Ik zeg alleen dat je mensen (want die zitten ook op het bondsbureau) niet te kakken moet zetten voordat je weet wat er aan de hand is.
Denken dat we iemand "te kakken zetten". Kijk Arjan, dat noemen we nou schaamtecultuur. Ik heb een grondige hekel aan die manier van niet de problemen bespreken of aanpakken omdat men beledigd is, wordt of kan zijn. Hier in Portugal lusten ze er wel pap van! Dus ik herken dat heel scherp. Ik zet niemand persoonlijk te kakken, kom nou, het gaat om een falende organisatie!
Notatie biljetten zijn enorm belangrijk voor ons dammers. Als daar mee door wellicht foute afspraken/mismanagement of weet ik wat, iets mis gaat dan vind ik dat veel te belangrijk als principe, om dat dan met een telefoontje uit Portugal en een dooddoener al la Arjan of Henk af te doen.
Dan wil ik dat alle dammers weten dat daar dingen fout gaan en daar aan gewerkt moet worden.
Problemen bij het uit handen geven van voorraad beheer en levering en grove prijsverhoging van voor ons dammers zeer belangrijke zaken, is een bestuursverantwoordelijkheid. Dat is mijn insteek. :idea:
'dooddoener'? Arjen geeft juist dé manier om het op te lossen: bellen. Is alles behalve de zaak in de doofpot stoppen. Wat jij nu aan het doen bent is problemem van mensen verzamelen. Wat schiet je daar mee op als je het de KNDB niet laat weten? Of ben ik te voorbarig en schrijf je straks een uitgebreid verslag van alle problemen die hier aangekaard worden om die vervolgens in te leveren bij de bond?

Een 'falende' organisatie? Het woord 'opstartproblemen' wil niet echt doordringen?

Overigens geeft Arjen duidelijk aan dat er genoeg oorzaken van je probleem te bedenken zijn. Om daar gelijk de term 'falende organisatie' aan vast te binden? Falend zijn de overheidsorganisaties, die je tot 10x toe moet bellen voordat je een verkeerd antwoord krijgt.
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

Arjen, als je gelooft dat bellen wel effectief is, en iemand (in jouw geval Theo) publiekelijk te kakken zet niet, waarom heb je Theo dan niet even gebeld? Als je zijn nummer niet hebt zou je dat bij het bondsbureau op kunnen vragen, kun je meteen even wat noodhulp notatiebiljetten voor Portugal regelen.
Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij »

Bert Zwart wrote:Arjen, als je gelooft dat bellen wel effectief is, en iemand (in jouw geval Theo) publiekelijk te kakken zet niet, waarom heb je Theo dan niet even gebeld? Als je zijn nummer niet hebt zou je dat bij het bondsbureau op kunnen vragen, kun je meteen even wat noodhulp notatiebiljetten voor Portugal regelen.
Is het nou echt nodig dat je dit op het forum zet? Had je me daar niet gewoon even persoonlijk over kunnen bellen. Ik ben zeer beledigd :wink:
Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij »

Oja Bert, mocht je het bondsbureau gaan bellen voor mij telefoonnummer, kun je dan gelijk die van Theo even opvragen?
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

Ik heb geen behoefte te bellen, ik heb wel de behoefte om dit bericht te schrijven. Jij gelooft in bellen, maar belt dan niet. Dat snap ik niet. Een andere verklaring is dat je vooral zin hebt om Theo een beetje te irriteren :lol:
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

Je zou ook een notatiebiljetbelasting in kunnen voeren van 75 cent per notatiebiljet.

Alleen partijen genoteerd op deze speciale notatiebiljetten tellen mee voor de rating!
Post Reply