Ratinglijst per 1 juli 2009

Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Jan Pieter wrote:
Piet Bouma wrote:Vanochtend de definitieve KNDB-ratinglijst van Jan Masselink gekregen en geimporteerd (foutjes voorbehouden) in Toernooibase.
't Gaat opeens wel heel hard met het ledenverlies. Als ik in toernooibase op Rating klik, verschijnen er maar 113 namen.
Sommige mensen hebben wat meer uitleg nodig.
De virtuele rating van het seizoen 2009/2010 staat in de laatste kolom.
Als je op de link Rating 2009 klikt, krijg je als je telkens op volgende 100 klikt, ruim 4100 namen.

De totale ratinglijst die ik gekregen heb heeft zo'n 4700 namen. Daar staan evenwel ook spelers op, die inactief zijn en spelers dus, die voor het eerst een rating hebben.
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Piet Bouma wrote:Sommige mensen hebben wat meer uitleg nodig.
Zeg dat wel, want ik snap het nog steeds niet.
- ik ga naar http://toernooibase.kndb.nl/
- in de linker tabel klik ik op RATING
- nu verschijnen er 100 namen waarvan de rating opvallend snel afloopt; bij nummer 100 zijn we nog maar op een rating van 830.
- klik ik op volgende 100, dan verschijnen er nog 13 namen en daarmee is de koek op.
Wat doe ik fout?
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Jan Pieter wrote:
- nu verschijnen er 100 namen waarvan de rating opvallend snel afloopt; bij nummer 100 zijn we nog maar op een rating van 830.
- klik ik op volgende 100, dan verschijnen er nog 13 namen en daarmee is de koek op.
Wat doe ik fout?
Er staat boven de kolommen:
Sorteerwijze: (klik op link hieronder).
Dan zijn er linken, die eronder staan:
Rating 2009 Seiz. pres. Stijging Virt. rating

Klik op Rating 2009 en voila!!
Jan Pieter

Post by Jan Pieter »

Piet Bouma wrote:
Jan Pieter wrote:
Wat doe ik fout?
Er staat boven de kolommen:
Sorteerwijze: (klik op link hieronder).
Dan zijn er linken, die eronder staan:
Rating 2009 Seiz. pres. Stijging Virt. rating

Klik op Rating 2009 en voila!!
Dus als ik de sorteerwijze verander, krijg ik opeens veel meer namen te zien [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img] [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img] [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]
Ik zou dan liever het woord selectiecriterium gebruiken.
Maar goed, het werkt, en als ik wakker was geweest, had ik het wel meteen begrepen. Dank voor je snelle reactie.
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer »

Waarom geeft de KNDB nog niet de officiële ratings weer en Toernooibase wel?
Alex

Post by Alex »

groenteboer wrote:Waarom geeft de KNDB nog niet de officiële ratings weer en Toernooibase wel?
Omdat Piet nou eenmaal sneller is dan de KNDB...
Hulde Piet!

Maar euh... ik mis van een aantal spelers de ratig in ToernooiBase, terwijl die wel in de lijst per 1-7-2009 staan. Meer bepaald: van de WHDB Ralf Harsveld en Radjin Chandarsing. Waarom is dat?
Jan Pieter

Post by Jan Pieter »

Alex wrote:Maar euh... ik mis van een aantal spelers de ratig in ToernooiBase, terwijl die wel in de lijst per 1-7-2009 staan. Meer bepaald: van de WHDB Ralf Harsveld en Radjin Chandarsing. Waarom is dat?
Piet Bouma wrote:Spelers, die voor het eerst een KNDB-rating hebben, moeten nog geactualiseerd worden in Toernooibase. Dat is een (handmatige) klus, die de komende weken zijn beslag gaat krijgen.
Alex

Post by Alex »

Jan Pieter wrote:
Alex wrote:Maar euh... ik mis van een aantal spelers de ratig in ToernooiBase, terwijl die wel in de lijst per 1-7-2009 staan. Meer bepaald: van de WHDB Ralf Harsveld en Radjin Chandarsing. Waarom is dat?
Piet Bouma wrote:Spelers, die voor het eerst een KNDB-rating hebben, moeten nog geactualiseerd worden in Toernooibase. Dat is een (handmatige) klus, die de komende weken zijn beslag gaat krijgen.
Aha [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img] is de draad alweer zolang...
Succes Piet!
Post Reply