Beslissend fragment graag!Jan Pieter wrote:Op de website van WSDV staat "In een 3 om 1 dacht zijn tegenstander remise behaald te hebben, maar Anton dacht gewonnen te hebben. Naspelen leverde ook de bevestiging van Anton's winst: 2-2."Hanco Elenbaas wrote:Hopelijk realiseert Harry zich dat dergelijk gedrag niet goed te verenigen is met het vice-presidentschap van de FMJD.
Een misverstand dus. Dat klinkt wel zo logisch.

Opvolger Pieter Hildering in FMJD-bestuur
- Hanco Elenbaas
Jan Pieter wrote:Ook niet onaardig is het Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens. Artikel 6 lid 2 luidt: "Een ieder tegen wie een vervolging is ingesteld, wordt voor onschuldig gehouden totdat zijn schuld in rechte is komen vast te staan."
Als jij er behoefte aan hebt een soort rechtszaak te beginnen, ga je gang. Roep dan om te beginnen als getuigen op Anton van Drumpt, Jozef Linssen en Hans Kromhout.
Maar ik weet vrijwel zeker dat EVP Harry Otten weinig trek zal hebben in jouw procedure en wat mij betreft is het uitspreken van de hoop dat iets dergelijks niet weer gebeurt ook het einde van dit verhaal.
Een verhaal dat niet eens begonnen was als jij niet zo'n insinuerend stukje had geplaatst.Hanco Elenbaas wrote:wat mij betreft is het uitspreken van de hoop dat iets dergelijks niet weer gebeurt ook het einde van dit verhaal.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
- Hanco Elenbaas
Insinueren betekent zijdelings verdachtmaken of toedichten van afkeurenswaardige handelingen of bedektelijk aantijgen.ildjarn wrote:Een verhaal dat niet eens begonnen was als jij niet zo'n insinuerend stukje had geplaatst.Hanco Elenbaas wrote:wat mij betreft is het uitspreken van de hoop dat iets dergelijks niet weer gebeurt ook het einde van dit verhaal.
Aangezien de afkeurenswaardige handeling hier vaststaat en zonder tierelantijnen wordt weergegeven is er op geen enkele wijze sprake van toedichten of verdachtmaken en dus ook niet van enige insinuatie.
De enige die insinueert is de kleine burgerman die van insinueren beschuldigt.
-
- Real name: Frans de Jonge
Waarom rakel je dit op een site op in plaats van iemand gewoon te laten weten wat je ervan vindt? Een persoonlijk briefje aan betrokkene met jouw opvattingen en/of gevoelens is toch wel zo simpel? Of heb je dat al gedaan? En zo niet waarom doe je dit dan niet? Je wilt toch dat het niet weer gebeurt, daar heb je toch geen Forum voor nodig?Hanco Elenbaas wrote:[Maar ik weet vrijwel zeker dat EVP Harry Otten weinig trek zal hebben in jouw procedure en wat mij betreft is het uitspreken van de hoop dat iets dergelijks niet weer gebeurt ook het einde van dit verhaal.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
- Hanco Elenbaas
strandwachter wrote:Waarom rakel je dit op een site op in plaats van iemand gewoon te laten weten wat je ervan vindt? Een persoonlijk briefje aan betrokkene met jouw opvattingen en/of gevoelens is toch wel zo simpel? Of heb je dat al gedaan? En zo niet waarom doe je dit dan niet? Je wilt toch dat het niet weer gebeurt, daar heb je toch geen Forum voor nodig?
De doofpotperiode in de damwereld is gelukkig voorbij dankzij Internet.
Om dit soort onsportieve praktijken uit te bannen is een forum veel effectiever dan een persoonlijk briefje. Ik heb niet eens zin om iemand die zich zo misdragen heeft tijdens een damwedstrijd een persoonlijk briefje te schrijven. Wat mij betreft mag de FMJD meteen een nieuwe EVP zoeken, want de pas benoemde is hoogstwaarschijnlijk ongeschikt.
-
- Real name: Alexander Presman
composite wrote:Beslissend fragment graag!Jan Pieter wrote:Op de website van WSDV staat "In een 3 om 1 dacht zijn tegenstander remise behaald te hebben, maar Anton dacht gewonnen te hebben. Naspelen leverde ook de bevestiging van Anton's winst: 2-2."Hanco Elenbaas wrote:Hopelijk realiseert Harry zich dat dergelijk gedrag niet goed te verenigen is met het vice-presidentschap van de FMJD.

Hier dacht de zwartspeler snel remise te kunnen forceren en offerde hij 54.28-33
Anders zou hij rustig 11-17-21-26 kunnen spelen met remise.
Wit sloeg 55.29*7 en de stand is gewonnen voor wit omdat 37-42 verliest door 7-29 X
Al is het de zeldzame situatie kan ik het best voorstellen dat de spelers hebben de hand geschud met verschillende uitslag in de gedachten.
Ik kan zelfs anders niet voorstellen.
Dus de versie van Hanco is hoogstwaarschijnlijk gewoon Hanco's (verkeerde) interpretatie.
- Hanco Elenbaas
Hoezo "verkeerde interpretatie"?? Wat ik geschreven heb is het verhaal van Anton van Drumpt. In jouw diagramstand bood zwart remise aan, wat Anton gedecideerd heeft afgeslagen. Na 54...28-33 55.29x7 37-42 56.7-29 reikte zwart Anton de hand. Om toen Anton het speellokaal verlaten had, bij de arbiter te beweren dat de partij in remise was geëindigd.A.Presman wrote:composite wrote:Beslissend fragment graag!Jan Pieter wrote: Op de website van WSDV staat "In een 3 om 1 dacht zijn tegenstander remise behaald te hebben, maar Anton dacht gewonnen te hebben. Naspelen leverde ook de bevestiging van Anton's winst: 2-2."
Hier dacht de zwartspeler snel remise te kunnen forceren en offerde hij 54.28-33
Anders zou hij rustig 11-17-21-26 kunnen spelen met remise.
Wit sloeg 55.29*7 en de stand is gewonnen voor wit omdat 37-42 verliest door 7-29 X
Al is het de zeldzame situatie kan ik het best voorstellen dat de spelers hebben de hand geschud met verschillende uitslag in de gedachten.
Ik kan zelfs anders niet voorstellen.
Dus de versie van Hanco is hoogstwaarschijnlijk gewoon Hanco's (verkeerde) interpretatie.
Verkeerde interpretatie, misverstand?
Volgens Anton kan Hans Kromkamp nog een boekje opendoen over wat er allemaal is voorgevallen voordat onze kersverse EVP toegaf dat hij verloren had. Maar dat zal Hans wel pas komen vertellen als er nog meer vergoelijkende verklaringen komen voor Harry's gedrag.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Een misverstand, dat oogt inderdaad heel waarschijnlijk:Hanco Elenbaas wrote:Hoezo "verkeerde interpretatie"?? Wat ik geschreven heb is het verhaal van Anton van Drumpt. In jouw diagramstand bood zwart remise aan, wat Anton gedecideerd heeft afgeslagen. Na 54...28-33 55.29x7 37-42 56.7-29 reikte zwart Anton de hand. Om toen Anton het speellokaal verlaten had, bij de arbiter te beweren dat de partij in remise was geëindigd.
Verkeerde interpretatie, misverstand? [img]images/smilies/icon_twisted.gif[/img]
1) wie ziet dat 28-33 verliest, zal die zet nooit spelen. Het is dus duidelijk dat zwart er op dat moment van overtuigd was dat hij remise maakte.
2) wie ziet dat zijn tegenstander 2-0 invult, moet wel gek zijn om zelf 1-1 door te geven aan de arbiter. Je weet dat zoiets altijd uitkomt. We kunnen dus rustig aannemen dat Harry meende remise te hebben gespeeld.
Als je ervan overtuigd bent dat je remise bent overeengekomen met je tegenstander, dan kan ik me levendig voorstellen dat je niet zonder slag of stoot accoord gaat met een nederlaag.Volgens Anton kan Hans Kromkamp nog een boekje opendoen over wat er allemaal is voorgevallen voordat onze kersverse EVP toegaf dat hij verloren had.
Zoals eerder aangegeven moet je iemand voor onschuldig houden tot het tegendeel bewezen is. Tot nog toe is er niets dat wijst op opzet bij Harry Otten. Jouw beschuldigingen richting de huidige EVP lijken zo mogelijk nog ongefundeerder dan die van Gantwarg richting de vorige EVP.
Laat ik even vooropstellen dat ik er niet bij was, want ik zat lekker in Nijmegen te dammen met WSDV 1 tegen DCN 1 (waar trouwens een DCN speler zijn teamgenoot aangaf dat hij moest zetten omdat hij op tijd dreigde te verliezen, over onsportief gedrag gesproken, maar dit terzijde). Verder heet ik gewoon Kromhout en niet Kromkamp. Dat is toch meer een mislukte voetballer, die zijn vrouw slaat?
Hoe dan ook, WSDV 2 won van BDV, het provinciale tweede team deed het daarna nog eens dunnetjes over en vanavond werd het eerste jeugdteam van BDV verslagen door de WSDV jeugd. De wraak was en is zoet!
Hanco, van mij hoef je dus geen getuigenissen te verwachten.
Zo nog even en ik ben weg naar Mali om eens lekker in de zon te gaan dammen met drie Kromhoutjes!
Groet en het beste voor 2008, Hans
Hoe dan ook, WSDV 2 won van BDV, het provinciale tweede team deed het daarna nog eens dunnetjes over en vanavond werd het eerste jeugdteam van BDV verslagen door de WSDV jeugd. De wraak was en is zoet!
Zo nog even en ik ben weg naar Mali om eens lekker in de zon te gaan dammen met drie Kromhoutjes!
- Hanco Elenbaas
Jan Pieter wrote: wie ziet dat zijn tegenstander 2-0 invult, moet wel gek zijn om zelf 1-1 door te geven aan de arbiter.
Tot zover, en niet verder, geef ik je helemaal gelijk. (Dat Harry heeft gezien dat Anton 2-0 invulde, heb je er zelf bij verzonnen... [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] )
Overigens vermakelijk dat jij voor waarschijnlijk houdt dat wanneer een remiseaanbod van zwart gedecideerd is afgeslagen in deze positie:
[img]http://fmjd.org/dias2/save/11982839737.png[/img]
Dat zwart dan na (28-33) 29x7 (37-42) 7-29 in deze stand
[img]http://fmjd.org/dias2/save/11982841003.png[/img]
zijn hand uitsteekt, de hand van de tegenstander schudt en denkt remise te hebben. Maar er zijn wel vreemdere dingen gebeurd, dus misschien is het inderdaad een misverstand. Laten we even afwachten wat Anton van Drumpt er nog over zegt als hij in januari terug is van vakantie. Zijn verhaal over Hans Kromhout gaat in ieder geval niet op.
Prettige vakantie Hans! Sorry van dat Kromkamp. Ik begrijp niet waarom Anton jouw naam noemde. Hij mag het in januari vertellen als hij terug is.WSDVRules wrote:Laat ik even vooropstellen dat ik er niet bij was, want ik zat lekker in Nijmegen te dammen met WSDV 1 tegen DCN 1 (waar trouwens een DCN speler zijn teamgenoot aangaf dat hij moest zetten omdat hij op tijd dreigde te verliezen, over onsportief gedrag gesproken, maar dit terzijde). Verder heet ik gewoon Kromhout en niet Kromkamp. Dat is toch meer een mislukte voetballer, die zijn vrouw slaat?
Dat Jan Kromkamp zijn vrouw slaat is een fabeltje. En een voetballer die bij AZ, Liverpool, Villarreal en PSV heeft gespeeld, kun je moeilijk mislukt noemen.
- Hanco Elenbaas
-
Otten stond eerder in de partij tegen van Drumpt totaal gewonnen.

Op slag wint 35..8-12! Wit heeft slechts twee zetten, 36-31 en 43-39, op beide volgt 14-20 en 12-18 uit.
Wat Otten in de partij speelt, lijkt ook goed, maar de schijfwinst is niet voldoende. 13-18? 36.43-39 18-22 37.39-34 8-13 38.34-29 23x34 39.30x39 24-29 40.33x24 22x31 41.36x27 19x30 42.35x24 17-22 43.27x18 13x22 44.39-33 26-31 45.41-36 22-27 46.32x21 16x27 47.33-28 31-37 48.28-23

Otten speelt nog steeds op winst, anders had hij veilig 27-31 en 37-41 kunnen doen. 9-13? Puur analytisch is het vraagteken misschien niet terecht, het was remise en het blijft remise, maar zwart switcht wel van voordeel naar nadeel. 49.24-20 13-19 50.20x9 19x28 51.9-4 27-32 52.4-15 6-11 53.15-29

En dit diagram is eerder besproken. Otten moest waarschijnlijk even wennen aan het idee dat hij niet meer zou winnen. Hier dacht hij in remise te berusten met 53..28-33?, maar het was nog erger: hij bezorgde zowel zichzelf als zijn team een nul.
Ik sluit me aan bij Alexander Presman: "Kan me best voorstellen dat de spelers de hand hebben geschud met verschillende uitslag in gedachten."

Op slag wint 35..8-12! Wit heeft slechts twee zetten, 36-31 en 43-39, op beide volgt 14-20 en 12-18 uit.
Wat Otten in de partij speelt, lijkt ook goed, maar de schijfwinst is niet voldoende. 13-18? 36.43-39 18-22 37.39-34 8-13 38.34-29 23x34 39.30x39 24-29 40.33x24 22x31 41.36x27 19x30 42.35x24 17-22 43.27x18 13x22 44.39-33 26-31 45.41-36 22-27 46.32x21 16x27 47.33-28 31-37 48.28-23

Otten speelt nog steeds op winst, anders had hij veilig 27-31 en 37-41 kunnen doen. 9-13? Puur analytisch is het vraagteken misschien niet terecht, het was remise en het blijft remise, maar zwart switcht wel van voordeel naar nadeel. 49.24-20 13-19 50.20x9 19x28 51.9-4 27-32 52.4-15 6-11 53.15-29

En dit diagram is eerder besproken. Otten moest waarschijnlijk even wennen aan het idee dat hij niet meer zou winnen. Hier dacht hij in remise te berusten met 53..28-33?, maar het was nog erger: hij bezorgde zowel zichzelf als zijn team een nul.
Ik sluit me aan bij Alexander Presman: "Kan me best voorstellen dat de spelers de hand hebben geschud met verschillende uitslag in gedachten."
- Hanco Elenbaas
Jelmer Martens wrote:Ik sluit me aan bij Alexander Presman: "Kan me best voorstellen dat de spelers de hand hebben geschud met verschillende uitslag in gedachten."

Harry Otten was ooit een behoorlijk sterke speler, Jelmer, Ereklassewaardig. Zou hij geestelijk nóg ernstiger afgetakeld zijn dan jij en ik, dat hij hier na 7-29 nog steeds dacht remise te hebben?
Helemaal eens.Hanco Elenbaas wrote:Jelmer Martens wrote:Ik sluit me aan bij Alexander Presman: "Kan me best voorstellen dat de spelers de hand hebben geschud met verschillende uitslag in gedachten."
Harry Otten was ooit een behoorlijk sterke speler, Jelmer, Ereklassewaardig. Zou hij geestelijk nóg ernstiger afgetakeld zijn dan jij en ik, dat hij hier na 7-29 nog steeds dacht remise te hebben?