Bestellen maar... m'n zolder MOET een keer leeg!
Mooi gezegd, Edwin.Edwin Twiest wrote:Toch knap dat er elke keer weer een nummer uitkomt wat de moeite waard is!! mag wel eens gezegd worden.
Alleen (voor mij althans) erg spijtig dat het eindspel in het verdomhoekje lijkt te geraken.... maar goed... meerderheid der abonnees zal prioriteiten elders leggen?....of redacteuren?
Maar aansluitend op de post van Nico.... bestellen maar!!!!
Klopt Edwin!Edwin Twiest wrote:Toch knap dat er elke keer weer een nummer uitkomt wat de moeite waard is!! mag wel eens gezegd worden.
Alleen (voor mij althans) erg spijtig dat het eindspel in het verdomhoekje lijkt te geraken.... maar goed... meerderheid der abonnees zal prioriteiten elders leggen?....of redacteuren?
Maar aansluitend op de post van Nico.... bestellen maar!!!!
Internetsupplement is zeker van deze tijd!Bert Zwart wrote:Hebben jullie overwogen om langlopende artikelen af te schaffen, en over te gaan op een internetsupplement? Voor een WK denk ik dan aan een hoofdartikel met belangrijkste fragmenten in het magazine zelf, en allerlei ellenlange analysevarianten en minder belangrijke fragmenten in een internetsupplement.
Zo voorkom je dat een jaar na dato nog steeds artikelen over een toernooi verschijnen, en is er meer ruimte voor recente gebeurtenissen.
Dit idee is overigens niet nieuw en wordt in de wetenschap bij diverse tijdschriften toegepast.
Laat ik het hier nou heeeeelemaal mee eens zijn!Piet Bouma wrote:Een ander idee i.p.v. een internet-supplement is een bijgevoegde CD of DVD met allerlei zaken. Schaakmagazine Chessbase doet het op deze manier. (Hoofdlijn volledig in Engels, geeft dat ook niet meer afzet?)
Afspeelbare analyses (a la Frits Luteyn en Wieger Wesselink) middels een .pdn viewer. Grootmeesters leveren gewoon annotaties/analyses aan in .pdn (bijv. via de functie die in Turbodambase zit gebakken) en je zet de .pdn ‘gewoon’ op de CD/DVD met een viewer.
J.P. krijgt geen diagrammen meer maar volledig afspeelbare applets!
Allerlei andere features (zoals filmpjes WK-match!) kun je toevoegen.
Overigens lopen we al mijlenver achter bij de schaakwereld op IT-gebied. De Bundesliga (de sterkste schaakteamcompetitie) wordt al volledig live uitgezonden op Internet.
Als het tot een beslissingswedstrijd Van Stigt Thans – VBI Huissen komt, moet die wedstrijd natuurlijk ook volledig live op internet! (voorbereidingen daartoe zouden eigenlijk al moeten starten!).
En wat te denken van het laatste GMI toernooi in Londen. Live afspeel commentaar van een grootmeester en na afloop ook een live interview(webcam!)/demonstratie met varianten op internet.
En het Corus-toernooi deed het ook niet slecht. Naast de livepartijen elke dag een videojournaal met Bianca Muhren.
Maar ja, dit wordt een beetje off-topic. Maar we moeten uitkijken dat wij digitale mogelijkheden niet te laat gaan inzetten. Vooral de jeugd kickt er m.i. op!
Nee hoor, Edwin.Edwin Twiest wrote:
De rubriek eindspel: "Naar de voortzetting hiervan gaan wij overigens eens kritisch kijken...."
Mooi, weer een blad waar dit een ondergeschoven kindje wordt blijkbaar...![]()
Gelukkig hebben we de problemist nog en Het damspel die nog wel waarde hechten aan die meest onderschatte (en moeilijkste) deel van de dampartij (vind ik dan)
Het was in elk geval voor mij de reden om lid te worden van Hoofdlijn. (al zag ik liever belangwekkende standaardeindspelen, maar desalniettemin volgde ik dit deel altijd met grote interesse, in tegenstelling tot andere onderdelen.)
Ik hoop niet de herziening van de rubriek is bepaald nav mijn reaktie op dit forum???