ehmmm voor vozer ik weet niet.Dominique wrote:Bert, het is duidelijk dat je geen kinderen hebt !Bert Zwart wrote:Wat een onzin, waarom kun je het die welpen niet aandoen? Het lijkt me juist fantastisch voor die kids om zo'n lange reis te kunnen maken!

Nationale Jeugddamdag
-
Mijn ervaring is dat het juist andersom is. Als je ze van tevoren verteld dat ze helamaal naar..... (vul zelf maar in) moeten is het voor de welpjes een eer om voor hun sport zo ver te moeten reizen. Ik ga elke zaterdag met die kids op stap en reis zo'n beetje heel Nederland door. ik ben het dus absoluut niet eens met jouw bewering Irene.Omdat 2,5 uur reizen voor onze welpen en pupillen (maar welpen in het bijzonder) erg ver is.......
-
Maar jij hebt die cassette van Hazes altijd achter de hand, Cees, als dreigement dat ze zich koest moeten houden.kneeltje wrote:Mijn ervaring is dat het juist andersom is. Als je ze van tevoren verteld dat ze helamaal naar..... (vul zelf maar in) moeten is het voor de welpjes een eer om voor hun sport zo ver te moeten reizen. Ik ga elke zaterdag met die kids op stap en reis zo'n beetje heel Nederland door. ik ben het dus absoluut niet eens met jouw bewering Irene.Omdat 2,5 uur reizen voor onze welpen en pupillen (maar welpen in het bijzonder) erg ver is.......
-
Dat was ook mijn gedachte. Kennelijk hebben Irene en Dominique dat gevoel nooit gehad in hun pupillentijd.kneeltje wrote:Mijn ervaring is dat het juist andersom is. Als je ze van tevoren verteld dat ze helamaal naar..... (vul zelf maar in) moeten is het voor de welpjes een eer om voor hun sport zo ver te moeten reizen. Ik ga elke zaterdag met die kids op stap en reis zo'n beetje heel Nederland door. ik ben het dus absoluut niet eens met jouw bewering Irene.Omdat 2,5 uur reizen voor onze welpen en pupillen (maar welpen in het bijzonder) erg ver is.......
Het dreigement dat bandje op te zetten werkt altijd. Kijk alleen maar naar Frerik, Vicky en Laura. Alleen het dreigement al is voldoende om hun vader te charteren als chauffeur. Toch? [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]Maar jij hebt die cassette van Hazes altijd achter de hand, Cees, als dreigement dat ze zich koest moeten houden.
Oh jawel hoor. Het is een soortjes schoolreisje.Bert Zwart wrote:Dat was ook mijn gedachte. Kennelijk hebben Irene en Dominique dat gevoel nooit gehad in hun pupillentijd.kneeltje wrote:Mijn ervaring is dat het juist andersom is. Als je ze van tevoren verteld dat ze helamaal naar..... (vul zelf maar in) moeten is het voor de welpjes een eer om voor hun sport zo ver te moeten reizen. Ik ga elke zaterdag met die kids op stap en reis zo'n beetje heel Nederland door. ik ben het dus absoluut niet eens met jouw bewering Irene.Omdat 2,5 uur reizen voor onze welpen en pupillen (maar welpen in het bijzonder) erg ver is.......
Met welpen en pups moet dat wel redelijk gaan.
Ik dacht echter gelijk aan mijn eigen dochtertje en hoe die is na een paar uur auto. Maar goed, die is nog maar 3 1/2, dus dat scheelt wel behoorlijk.
En zal ook nooit een damster worden, want toen ik vorige week met het bordje op schoot een paar partijen van ADG-ers aan het naspelen was, keek ze toe en zei: "Stom spelletje papa. Ik wil Nijntjespel doen." Toen ik niet snel genoeg reageerde werd mijn zakdambordje gelanceerd waarmee de voorbereiding op de wedstrijd tegen ADG abrupt tot een einde kwam.
-
- Real name: Irene Stegeman
Ze vinden het ook wel heel leuk, maar als je ziet dat ze al helemaal bek af zijn na alleen te dammen in Almelo (15 km. verderop) dan is 2,5 uur reizen wel erg ver. Helemaal omdat we druktemakertjes erbij hebben zitten. Dat werkt niet. Maar jah, ik ga er niet over. Ik kan wel zeggen wat ik er van vind en zo, maar onze provinciale bond beslist daarover.Bert Zwart wrote:Dat was ook mijn gedachte. Kennelijk hebben Irene en Dominique dat gevoel nooit gehad in hun pupillentijd.kneeltje wrote:Mijn ervaring is dat het juist andersom is. Als je ze van tevoren verteld dat ze helamaal naar..... (vul zelf maar in) moeten is het voor de welpjes een eer om voor hun sport zo ver te moeten reizen. Ik ga elke zaterdag met die kids op stap en reis zo'n beetje heel Nederland door. ik ben het dus absoluut niet eens met jouw bewering Irene.Omdat 2,5 uur reizen voor onze welpen en pupillen (maar welpen in het bijzonder) erg ver is.......
Last edited by Damkoningin on Tue Mar 15, 2005 15:39, edited 1 time in total.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
-
Bij Witte van Moort doen ze er alles aan om al de meeste jeugdtoernooien mee te doen ook de Welpen. En ik heb vroeger ook wel aan toernooien meegedaan, maar ik was geen toppertje, dus voor de jeugddamdag werd ik nooit gevraagd. (maar ik weet nog wel dat ik lang reizen vroeger haatte)Bert Zwart wrote:Dat was ook mijn gedachte. Kennelijk hebben Irene en Dominique dat gevoel nooit gehad in hun pupillentijd.kneeltje wrote:Mijn ervaring is dat het juist andersom is. Als je ze van tevoren verteld dat ze helamaal naar..... (vul zelf maar in) moeten is het voor de welpjes een eer om voor hun sport zo ver te moeten reizen. Ik ga elke zaterdag met die kids op stap en reis zo'n beetje heel Nederland door. ik ben het dus absoluut niet eens met jouw bewering Irene.Omdat 2,5 uur reizen voor onze welpen en pupillen (maar welpen in het bijzonder) erg ver is.......
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
-
kneeltje wrote:So what? Dammen is een sport, mag je dan aan het eind van de dag moe zijn? Het zou niet goed zijn als je aan het eind van de dag niet moe bent.Ze vinden het ook wel heel leuk, maar als je ziet dat ze al helemaal bek af zijn na alleen te dammen in Almelo (15 km. verderop)
Ik ben niet altijd moe als ik gedamd heb hoor.. Ik vraag me af wat ik dan verkeerd doe..
-
-
Re: jeugddamdag 2005
Henk Stroetinga wrote:Hoi Jochem,
Als je mijn teksten over jeugd de afgelopen tijd goed gelezen hebt dan weet je wel waar ik denk dat bij de welpen en de pupillen de voornaamste concurrentie vandaan komt.
In beide categorieen is Zuid-Holland-Zuid een zeer geduchte tegenstander.
Bij de welpen zijn ze mijn topfavoriet.
Groningen is bij de welpen een outsider.
Bij de pupillen is naast Zuid-Holland-Zuid en Gelderland wederom Noord-Holland een potentiele winnaar.
Groningen mist bij de pupillen Roel Boomstra.
Wij zijn in de breedte dan niet sterk genoeg voor een podiumplaats.
Ik verwacht hier Overijssel als kandidaat nummer vier.
Roel speelt waarschijnlijk bij de Groningse aspiranten.
Ik denk dat de halve finales pupillen op 25 en 26 maart ook een goede indicatie zullen geven.

Op basis van de halve finale pupillen
1. Gelderland
2. Zuid-Holland-Zuid
3. Groningen
4. Overijssel
5. Noord-Holland
6. West-Holland
-
Tjah,, je kunt niet alles hebben. En het 1e team van Overijssel heeft grote kansen om 1e te worden.kneeltje wrote:jammer, maar gelukkig komen jullie wel met 2 junioren teamsDamkoningin wrote:Ik heb duidelijkheid,
Overijssel komt met de Junioren, Aspiranten en Pupillen. De Welpen laten ze thuis.
Ik hoop het voor jullie. Veel succes en tot zaterdagDamkoningin wrote:Tjah,, je kunt niet alles hebben. En het 1e team van Overijssel heeft grote kansen om 1e te worden.kneeltje wrote:jammer, maar gelukkig komen jullie wel met 2 junioren teamsDamkoningin wrote:Ik heb duidelijkheid,
Overijssel komt met de Junioren, Aspiranten en Pupillen. De Welpen laten ze thuis.