salou 2005?
-
There are some french players in SALOU. View photos (CANNES 2005) of LUC CREVAT, GILBERT KALFON and GEORGES MOSTOVOY here :
http://dammeur2.free.fr/Cannes/photosinter_2.htm
http://dammeur2.free.fr/Cannes/photosinter_2.htm
Information : my first priority !!
L'info en première ligne !!
De verassing van dag twee! Thijssen wint van Sarah. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
-
DANIEL ROUGET is now in SALOU.
A Draughts-dressed player : DANIEL ROUGET playing Against GMI TON SIJBRANDS during SIMULTANEE in COMPIEGNE 2004
More photos of him here :
http://lau.descamps.free.fr/compiegne20 ... index.html

DANIEL ROUGET during CANNES 2005 :

DANIEL plays now SALOU 2005.
A Draughts-dressed player : DANIEL ROUGET playing Against GMI TON SIJBRANDS during SIMULTANEE in COMPIEGNE 2004
More photos of him here :
http://lau.descamps.free.fr/compiegne20 ... index.html

DANIEL ROUGET during CANNES 2005 :

DANIEL plays now SALOU 2005.
Information : my first priority !!
Snap ik ook helemaal niks van!reiger56 wrote:De verassing van dag twee! Thijssen wint van Sarah. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Ik had nog zo gezegd: gesloten klassiek maken en remise! Zou dat te oppervlakkig zijn gedacht dan?
Heaven is no location, but a state of mind
Je hebt haar nog een hoop te leren, alhoewel, vandaag heeft ze weer gewonnen. (van Petrova)Kosmos wrote:Snap ik ook helemaal niks van!reiger56 wrote:De verassing van dag twee! Thijssen wint van Sarah. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Ik had nog zo gezegd: gesloten klassiek maken en remise! Zou dat te oppervlakkig zijn gedacht dan?
Heel goed!reiger56 wrote:Je hebt haar nog een hoop te leren, alhoewel, vandaag heeft ze weer gewonnen. (van Petrova)Kosmos wrote:Snap ik ook helemaal niks van!reiger56 wrote:De verassing van dag twee! Thijssen wint van Sarah. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
[img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
Heaven is no location, but a state of mind
Geldt onder de FMJD-reglementen de regel niet dat wanneer één van beide spelers minder dan 5 minuten heeft, de notatieplicht van beide spelers wordt opgeschort, zoals bij de KNDB?
Bij de uitleg van de verschillen tussen KNDB- en FMJD-reglementen tijdens het Barnsteentoernooi is een dergelijk verschil niet genoemd, terwijl er wel aandacht is geschonken aan een verschillende wijze van handelen bij een fout liggend bord. Ik kan het me daarom nauwelijks voorstellen, want dit is toch beduidend praktischer verschil dan wanneer het bord fout ligt.
Bij de uitleg van de verschillen tussen KNDB- en FMJD-reglementen tijdens het Barnsteentoernooi is een dergelijk verschil niet genoemd, terwijl er wel aandacht is geschonken aan een verschillende wijze van handelen bij een fout liggend bord. Ik kan het me daarom nauwelijks voorstellen, want dit is toch beduidend praktischer verschil dan wanneer het bord fout ligt.
De meest gehate dammer allertijden.
-
Uit handboek KNDB:Vraagje wrote:Geldt onder de FMJD-reglementen de regel niet dat wanneer één van beide spelers minder dan 5 minuten heeft, de notatieplicht van beide spelers wordt opgeschort, zoals bij de KNDB?
FMJD:
Bij hevige tijdnood wordt de notatieplicht van de betreffende speler opgeschort.
(De FMJD wil niet de onsportiviteit - een speler door de klok jagen - bevorderen).
KNDB:
... van beide spelers ...
(De KNDB wil de rechtsgelijkheid tussen spelers handhaven).
Wat een onzin, alsof het onsportief is iemand door de klok te jagen. Iedereen heeft het recht zijn bedenktijd zo in te delen als hij zelf wil, maar dan moet je mensen die dat slecht kunnen niet laten profiteren van een betere indeling door de ander.hans andriessen wrote:Uit handboek KNDB:Vraagje wrote:Geldt onder de FMJD-reglementen de regel niet dat wanneer één van beide spelers minder dan 5 minuten heeft, de notatieplicht van beide spelers wordt opgeschort, zoals bij de KNDB?
FMJD:
Bij hevige tijdnood wordt de notatieplicht van de betreffende speler opgeschort.
(De FMJD wil niet de onsportiviteit - een speler door de klok jagen - bevorderen).
KNDB:
De meest gehate dammer allertijden.
-
Ik citeer slechts het handboek; die regels tussen haakjes heb ik niet verzonnen.Vraagje wrote:Wat een onzin, alsof het onsportief is iemand door de klok te jagen. Iedereen heeft het recht zijn bedenktijd zo in te delen als hij zelf wil, maar dan moet je mensen die dat slecht kunnen niet laten profiteren van een betere indeling door de ander.hans andriessen wrote: Uit handboek KNDB:
FMJD:
KNDB:
Je vroeg toch naar de regel over notatieplicht? Er is dus wel degelijk verschil.
Maarten had gelijk: Crevat moest blijven noteren.
Last edited by hans andriessen on Wed May 18, 2005 11:15, edited 1 time in total.