salou 2005?

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Maartuhhh

Post by Maartuhhh »

Het is gelukt!
er staat nu nog nix op want we moeten over 15 min dammen..
vanavond staan de uitslagen e.d op de volgende site!

http://www.hetnoorden.org/salou
Maartuhhh

Post by Maartuhhh »

uitslagen van 1ste 2 ronden staan er op!!!
vanaf morgen ook de verslagen die ikzelf zou maken per dag!

de loting is nog niet bekend.. als de indiers morgen aankomen zullen ze sochtends een inhaalronde spelen.. dus helaas geen loting voor 3de ronde!
Jacques PERMAL

Post by Jacques PERMAL »

There are some french players in SALOU. View photos (CANNES 2005) of LUC CREVAT, GILBERT KALFON and GEORGES MOSTOVOY here :

http://dammeur2.free.fr/Cannes/photosinter_2.htm
Information : my first priority !!

L'info en première ligne !!
reiger56

Post by reiger56 »

De verassing van dag twee! Thijssen wint van Sarah. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Jacques PERMAL

Post by Jacques PERMAL »

DANIEL ROUGET is now in SALOU.

A Draughts-dressed player : DANIEL ROUGET playing Against GMI TON SIJBRANDS during SIMULTANEE in COMPIEGNE 2004

More photos of him here :

http://lau.descamps.free.fr/compiegne20 ... index.html

Image

DANIEL ROUGET during CANNES 2005 :

Image

DANIEL plays now SALOU 2005.
Information : my first priority !!

L'info en première ligne !!
Maartuhhh

Post by Maartuhhh »

De uitslagen en loting + 2 verslagen staan op de site

http://www.hetnoorden.org/salou
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

reiger56 wrote:De verassing van dag twee! Thijssen wint van Sarah. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Snap ik ook helemaal niks van!
Ik had nog zo gezegd: gesloten klassiek maken en remise! Zou dat te oppervlakkig zijn gedacht dan?
Heaven is no location, but a state of mind
reiger56

Post by reiger56 »

Kosmos wrote:
reiger56 wrote:De verassing van dag twee! Thijssen wint van Sarah. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Ik had nog zo gezegd: gesloten klassiek maken en remise! Zou dat te oppervlakkig zijn gedacht dan?
Je hebt haar nog een hoop te leren, alhoewel, vandaag heeft ze weer gewonnen. (van Petrova)
Maartuhhh

Post by Maartuhhh »

Zo de 3de dag ook weer voorbij!! Verslag, uitslagen en nieuwe loting staan ook weerop de site!!

een heus Relletjuhhh!!!!
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

reiger56 wrote:
Kosmos wrote:
Je hebt haar nog een hoop te leren, alhoewel, vandaag heeft ze weer gewonnen. (van Petrova)
Heel goed!
[img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
Heaven is no location, but a state of mind
A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman »

Beste Maarten,
Wie is de arbiter?
Vraagje

Post by Vraagje »

Geldt onder de FMJD-reglementen de regel niet dat wanneer één van beide spelers minder dan 5 minuten heeft, de notatieplicht van beide spelers wordt opgeschort, zoals bij de KNDB?

Bij de uitleg van de verschillen tussen KNDB- en FMJD-reglementen tijdens het Barnsteentoernooi is een dergelijk verschil niet genoemd, terwijl er wel aandacht is geschonken aan een verschillende wijze van handelen bij een fout liggend bord. Ik kan het me daarom nauwelijks voorstellen, want dit is toch beduidend praktischer verschil dan wanneer het bord fout ligt.
De meest gehate dammer allertijden.
hans andriessen

Post by hans andriessen »

Vraagje wrote:Geldt onder de FMJD-reglementen de regel niet dat wanneer één van beide spelers minder dan 5 minuten heeft, de notatieplicht van beide spelers wordt opgeschort, zoals bij de KNDB?

Bij de uitleg van de verschillen tussen KNDB- en FMJD-reglementen tijdens het Barnsteentoernooi is een dergelijk verschil niet genoemd, terwijl er wel aandacht is geschonken aan een verschillende wijze van handelen bij een fout liggend bord. Ik kan het me daarom nauwelijks voorstellen, want dit is toch beduidend praktischer verschil dan wanneer het bord fout ligt.
Uit handboek KNDB:

FMJD:
Bij hevige tijdnood wordt de notatieplicht van de betreffende speler opgeschort.
(De FMJD wil niet de onsportiviteit - een speler door de klok jagen - bevorderen).
KNDB:
... van beide spelers ...
(De KNDB wil de rechtsgelijkheid tussen spelers handhaven).
Vraagje

Post by Vraagje »

hans andriessen wrote:
Vraagje wrote:Geldt onder de FMJD-reglementen de regel niet dat wanneer één van beide spelers minder dan 5 minuten heeft, de notatieplicht van beide spelers wordt opgeschort, zoals bij de KNDB?

Uit handboek KNDB:

FMJD:
Bij hevige tijdnood wordt de notatieplicht van de betreffende speler opgeschort.
(De FMJD wil niet de onsportiviteit - een speler door de klok jagen - bevorderen).
KNDB:
Wat een onzin, alsof het onsportief is iemand door de klok te jagen. Iedereen heeft het recht zijn bedenktijd zo in te delen als hij zelf wil, maar dan moet je mensen die dat slecht kunnen niet laten profiteren van een betere indeling door de ander.
De meest gehate dammer allertijden.
hans andriessen

Post by hans andriessen »

Vraagje wrote:
hans andriessen wrote: Uit handboek KNDB:

FMJD:
KNDB:
Wat een onzin, alsof het onsportief is iemand door de klok te jagen. Iedereen heeft het recht zijn bedenktijd zo in te delen als hij zelf wil, maar dan moet je mensen die dat slecht kunnen niet laten profiteren van een betere indeling door de ander.
Ik citeer slechts het handboek; die regels tussen haakjes heb ik niet verzonnen.

Je vroeg toch naar de regel over notatieplicht? Er is dus wel degelijk verschil.
Maarten had gelijk: Crevat moest blijven noteren.
Last edited by hans andriessen on Wed May 18, 2005 11:15, edited 1 time in total.
Post Reply