Bedrijfsdamtoernooi

Post Reply
Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Bedrijfsdamtoernooi

Post by Damkoningin »

Van de website van de KNDB geplukt.

Bedrijfsdamtoernooi
woensdag 13 maart 2013
De recreatiecommissie van de KNDB organiseert op zaterdag 29 juni 2013 een bedrijfsdamtoernooi voor viertallen. De viertallen dienen te zijn samengesteld uit twee KNDB-leden en twee niet leden die werkzaam zijn bij hetzelfde bedrijf. Het team zal onder de bedrijfsnaam worden ingeschreven.

Er wordt gespeeld op een centrale plaats in het land, zo mogelijk bij een van de deelnemende bedrijven. De vorm van het toernooi is afhankelijk van het aantal deelnemende teams. Er zullen rapidpartijen worden gespeeld.
Aanmelding uiterlijk 1 mei 2013 bij het bondsbureau: bondsbureau@kndb.nl
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
A.Presman
Real name: Alexander Presman

Re: Bedrijfsdamtoernooi

Post by A.Presman »

Mooi initiatief. Of was het al eerder op landelijke niveau?
Ik zie dit http://www.genemuidenactueel.nl/nieuws/ ... 3-....html
Prachtige beelden toch?!
Zulke competities waren een van de belangrijke dampromotieactiviteiten in ex-USSR.
Vooral voor grote bedrijven die eigen sportclubs hadden was het een stimulans om ook interne kampioenschappen te organiseren.

Ben ok benieuwd wat was de afweging om 2 en niet slechts 1 KNDB-lid in het team te eisen.
Is dat omdat er is hoop dat een bedrijf X zal het lidmaatschap voor tweede teamlid direct laten betalen om een team te kunnen opstellen?
Doet me weer te denken aan ex-USSR. :-)
Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge »

A.Presman wrote:Mooi initiatief. Of was het al eerder op landelijke niveau?
Prachtige beelden toch?!
Zulke competities waren een van de belangrijke dampromotieactiviteiten in ex-USSR.
Vooral voor grote bedrijven die eigen sportclubs hadden was het een stimulans om ook interne kampioenschappen te organiseren.

Ben ok benieuwd wat was de afweging om 2 en niet slechts 1 KNDB-lid in het team te eisen.
Is dat omdat er is hoop dat een bedrijf X zal het lidmaatschap voor tweede teamlid direct laten betalen om een team te kunnen opstellen?
Vanuit Rijkswaterstaat, waar ik zelf werk, zijn er al 2 - 3 dammers gemobiliseerd. Goed om te zien dat er al eerder initiatieven waren. Zit zelf in de betrokken werkgroep Recreatiedammen van de KNDB en heb de suggestie van bedrijventoernooi aangedragen. Als het aanslaat is er mogelijk ook nog interesse vanuit het bedrijfsleven om te sponsoren. Wie weet wat er uit voortkomt.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher »

A.Presman wrote:Mooi initiatief. Of was het al eerder op landelijke niveau?
Prachtige beelden toch?!

In Genemuiden heb ik ook een paar keer meegespeeld. Afgelopen keer was dit niet nodig gelukkig :-) Niet dat ik niet wil meespelen, maar het is natuurlijk veel mooier als er vanuit de bedrijven niet-dammers meespelen dan dat er een KNDB-lid meespeelt op een lege plek.
Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin »

Ik had de KNDB een mail gestuurd, om te vragen of het ook mogelijk was om maar 1 KNDB-lid mee te laten doen en drie niet leden.

Ik heb hiervan een bevestiging ontvangen.

De regels zijn dus versoepeld.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Maximum en minimum aantallen zijn, naar ik aanneem, bedoeld om er voor te zorgen dat een team niet te sterk of te zwak is.
In dat geval kun je m.i. beter kijken naar het hebben van een KNDB-rating dan van een KNDB-lidmaatschap, dit om te voorkomen dat iemand die net een weekje lid is, wordt meegeteld als een volwaardige dammer, of dat iemand die net gestopt is, beschouwd wordt als een recreatiespeler.
Post Reply