Humorpolitie
-
Humorpolitie
Vanochtend schreef ik een stukje satire over kleuters die elkaar pesten. Humor met een boodschap. Alexander vond het niet grappig, verwijderde de post en dreigde gelijk met een ban. Erg flauw. Dan nu maar een serieuze bijdrage. Wikipedia is geen pr instrument, dat druist in tegen de opzet. Van Berkel is een prima dammer, zijn intentie voor pr lijkt me goed, de plek die hij kiest dus niet. Verder zwijgt Anton al 24 uur over de vraag of cmc zijn partner is. Dit is wel degelijk van belang. De paginas kunnen dus niet verwijderd worden.
-
Re: Wikipedia
Fred van Amersfoort wrote:Vanochtend schreef ik een stukje satire over kleuters die elkaar pesten. Humor met een boodschap. Alexander vond het niet grappig, verwijderde de post en dreigde gelijk met een ban. Erg flauw.

-
- Real name: Alexander Presman
Omdat ik bijna nooit iets verwijder of waarschuwingen geef kunnen jullie alleen voorstellen wat van niveau van "humor" en "satire" dat was.Fred van Amersfoort wrote:Vanochtend schreef ik een stukje satire over kleuters die elkaar pesten. Humor met een boodschap. Alexander vond het niet grappig, verwijderde de post en dreigde gelijk met een ban. Erg flauw. Dan nu maar een serieuze bijdrage. Wikipedia is geen pr instrument, dat druist in tegen de opzet. Van Berkel is een prima dammer, zijn intentie voor pr lijkt me goed, de plek die hij kiest dus niet. Verder zwijgt Anton al 24 uur over de vraag of cmc zijn partner is. Dit is wel degelijk van belang. De paginas kunnen dus niet verwijderd worden.
(Ook persoonsgericht)
Ik heb, Fred, jouw meesterwerk overigens verborgen, niet verwijderd. Dus als je geen kopietje van overhield kan ik dat jouw doorsturen. Misschien zal je dat eens nalezen en dat anders waarderen.
Waarom andere topic starten? Als discussie constructief doorgaat weet over 2 pagina's al niemand wat zich op de eerste pagina's afgespeeld.Piet Bouma wrote: Moeten we dan maar een topic Wikipedia II starten?
Over pr instrument kun je discussieren.
Alexander heeft terecht aangegeven dat Google Wikipedia ontzettend goed indexeert. M.i. dan een prima instrument om feiten over het dammen (dat is toch ook een stukje pr?) in op te nemen. En wat een pr voor Toernooibase. Bij elke speler staat vrijwel een linkje naar Toernooibase
Overigens zo bijzonder was het ook niet. Akkefietje.
Als dat wordt niet nog verder aangestoken door bijv. "humor" is niet echt zo veel aan de hand.
-
Een humorpolitie dus. Natuurlijk richtte ik die humor op personen, cavia's marmotten en goudvissen lezen dit forum niet. Wij richten ons hier altijd tot personen. De kern van het verhaal was simpel van opbouw. Anton vindt zichzelf een topsporter van groot belang. Daar steek ik dan licht de draak mee, nou en? Bert Zwart lijkt soms een beetje de methode te hebben van het het snelle hit and run. Vaak een klein persterijtje in een kort zinnetje. Hij dropt iets en wacht daarna op discussie. Ook deze keer deed Bert een beetje aan belletje trekken maar nu stond er iemand achter de deur......de grote onbekende cmc. Ik heb mijn post nog eens doorgelezen, niet het nivo van een boekenweekgeschenk. Maar zeker niet zo schokkend dat het de dreigementen van Alexander rechtvaardigt. Ik was nog mild. Ik daag je uit Alexander, plaats het terug en laat de lezer oordelen of jouw censuur wel deugt.
-
Re: Humorpolitie
Ik moest even slikken toen ik het zag maar kon de spiegel wel waarderen, zeker nu het verwijderd is. Er zat een kern van waarheid in. Bedankt Fred!
Als je je aan me irriteert moet je dat trouwens zeggen.
-
- Real name: Alexander Presman
Aparte topic aangemaakt waar dat minstens on-topic blijft.Fred van Amersfoort wrote:Een humorpolitie dus. Natuurlijk richtte ik die humor op personen, cavia's marmotten en goudvissen lezen dit forum niet. Wij richten ons hier altijd tot personen. De kern van het verhaal was simpel van opbouw. Anton vindt zichzelf een topsporter van groot belang. Daar steek ik dan licht de draak mee, nou en? Bert Zwart lijkt soms een beetje de methode te hebben van het het snelle hit and run. Vaak een klein persterijtje in een kort zinnetje. Hij dropt iets en wacht daarna op discussie. Ook deze keer deed Bert een beetje aan belletje trekken maar nu stond er iemand achter de deur......de grote onbekende cmc. Ik heb mijn post nog eens doorgelezen, niet het nivo van een boekenweekgeschenk. Maar zeker niet zo schokkend dat het de dreigementen van Alexander rechtvaardigt. Ik was nog mild. Ik daag je uit Alexander, plaats het terug en laat de lezer oordelen of jouw censuur wel deugt.
Fred, je hebt volgens mij termen verwarring. Weet je zeker dat onderstaande vergelijkingen kloppen?
laag-bij-de-grond niveau = geen boekenweekgeschenk niveau
pesterij = satire
provocatie = humor
flame = richten op personen
waarschuwing = dreigement
moderation = censuur
Ik heb je waarschuwing gegeven (in PM, niet publiekelijk) voor MIJN INZIENS aanstekelijke flame-post.
Die nog werd geplaatst op het moment dat discussie al helemaal verkeerde kant op gegaan.
In plaats van enige zelfkritiek toe te passen ga je mij (weer in jouw eigen termen) uitdagen.
Er zijn zeker betere zaken waar tijd en energie kan ingezet worden.
- Arjen de Mooij
Re: Humorpolitie
*ergert*Bert Zwart wrote:Ik moest even slikken toen ik het zag maar kon de spiegel wel waarderen, zeker nu het verwijderd is. Er zat een kern van waarheid in. Bedankt Fred!