Dammers vol ambitie naar Pan-Amerikaanse kampioenschappen
12/02/2013 23:01 - Guillano Bruce

Johannes Alfaisi aan zet tegen Darryl Bohr. Samen met Guno Burleson vertegenwoordigen zij Suriname bij de Pan-Amerikaanse kampioenschappen op Trinidad en Tobago
PARAMARIBO - Guno Burleson, Johannes Alfaisi en Darryl Bhor hebben alle drie de ambitie om als kampioen terug te keren als ze tussen 16 februari en 3 maart meedoen aan de Pan-Amerikaanse damkampioenschappen op Trinidad en Tobago.
Het drietal dat donderdagmorgen vertrekt, hoopt op de titel maar gaat sowieso voor een plek in de top vier. De vier beste dammers kwalificeren zich voor de wereldkampioenschappen die in juni in Rusland worden gehouden.
De Pan-Amerikaanse kampioenschappen zijn voor Burleson niet onbekend. De regerend landskampioen werd daar twee keer kampioen en eindigde in 2011 in Curaçao op de derde plaats. Burleson is kort over zijn voornemens. "Alles is mogelijk. Er zijn veel dammers op het toernooi maar ik ga voor het beste", meent hij.
Ook Alfaisi deed al een keer mee met het toernooi. "Ik ga sowieso voor een plek bij de eerste vier want het is automatische kwalificatie voor het WK", benadrukt hij. Bhor ondergaat zijn vuurdoop. "Ik ben niet zenuwachtig", zegt hij zelfverzekerd over zijn eerste keer in de Pan-Amerikaanse kampioenschappen. "Ik weet dat er een paar toppers in het toernooi zijn en mensen hebben me dat al gezegd. Maar ik heb me goed voorbereid en ben klaar om te bossen!"