Regionaal Kwalificatietoernooi 2013
-
Regionaal Kwalificatietoernooi 2013
Van de KNDB site:
De Wedstrijdcommissie heeft de inschrijvingen voor de kwalificatiewedstrijden NK 2013 verwerkt. Gezien het aantal en het aantal beschikbare finaleplaatsen (8) heeft de commissie besloten te spelen in twee groepen: Groep West en Groep Oost. De nummers 1 tot en met 4 van elke groep plaatsen zich voor de finale NK 2013. Bij de indeling is rekening gehouden met speelsterkte en regionale spreiding. Vanwege die spreiding is besloten te spelen in Delft/Schiedam (Groep West) en in Zwolle (Groep Oost).
Ook de halve finale vrouwen wordt in twee groepen afgewerkt in dezelfde plaatsen. De vrouwen spelen een rondtoernooi. De nummers 1 tot en met 3 plaatsen zich voor de finale NK 2013 vrouwen.
De Wedstrijdcommissie heeft de inschrijvingen voor de kwalificatiewedstrijden NK 2013 verwerkt. Gezien het aantal en het aantal beschikbare finaleplaatsen (8) heeft de commissie besloten te spelen in twee groepen: Groep West en Groep Oost. De nummers 1 tot en met 4 van elke groep plaatsen zich voor de finale NK 2013. Bij de indeling is rekening gehouden met speelsterkte en regionale spreiding. Vanwege die spreiding is besloten te spelen in Delft/Schiedam (Groep West) en in Zwolle (Groep Oost).
Ook de halve finale vrouwen wordt in twee groepen afgewerkt in dezelfde plaatsen. De vrouwen spelen een rondtoernooi. De nummers 1 tot en met 3 plaatsen zich voor de finale NK 2013 vrouwen.
-
Re: Regionaal Kwalificatietoernooi 2013
Slechts 56 deelnemers in een toernooi dat open is voor mensen met een rating boven de 1100. Nu hopen dat er geen afmeldingen komen door het feit dat sommige mensen nu verder moeten reizen dan verwacht. Ikzelf doe gewoon wel mee, de kans dat ik me een keertje plaats neemt toe.
Het failliet van de open inschrijving is daarmee wel duidelijk.
Bovendien: Jitse Slump een keuzeplaats??? prachtig voor Jitse Natuurlijk en als Limburger zou ik hier misschien niet mogen reageren maar ik doe het toch. Keuzeplaats bij open inschrijving vind ik al een belachelijke gang van zaken, als het al moet/kan/mag, dan komen er nog wel een behoorlijk aantal andere aspiranten in aanmerking. Een keuzeplaats om de kosten op de KNDB te nemen? natuurlijk zal daar wel iedereen het mee eens zijn?
Ik wens Jitse overigens veel succes, daar niet van. De druk om een keuze plaats waar te maken die eigenlijk niet bestaat is wel groot voor het grootste talent in Limburg.
Limburgs kampioen Harry Velraeds uiteraard ook veel succes gewenst.
Bovendien: Jitse Slump een keuzeplaats??? prachtig voor Jitse Natuurlijk en als Limburger zou ik hier misschien niet mogen reageren maar ik doe het toch. Keuzeplaats bij open inschrijving vind ik al een belachelijke gang van zaken, als het al moet/kan/mag, dan komen er nog wel een behoorlijk aantal andere aspiranten in aanmerking. Een keuzeplaats om de kosten op de KNDB te nemen? natuurlijk zal daar wel iedereen het mee eens zijn?
Ik wens Jitse overigens veel succes, daar niet van. De druk om een keuze plaats waar te maken die eigenlijk niet bestaat is wel groot voor het grootste talent in Limburg.
Limburgs kampioen Harry Velraeds uiteraard ook veel succes gewenst.
-
Ik ben het niet helemaal met Dieter eens. Het geringe aantal deelnemers kan ook andere oorzaken hebben. Het PK Utrecht trekt vanaf januari wel een volle zaal. Volgens mij heeft dat te maken met een zeer goedwillende organisator. De Waard weet iedereen te vinden en op een gegeven moment durf je geen nee meer te zeggen. Daar moeten we dus ook landelijk naar toe.
-
Dat kan ik volledig beamen. Door de inzet van Harry de Waard (en in iets mindere mate ook een stuk of twee andere UPDB'ers) hebben we in onze regio een goed gevulde hoofd- en eerste klasse. Eventuele plaatsing voor een landelijk toernooi blijkt daarbij van geen enkele invloed te zijn.Fred van Amersfoort wrote:Ik ben het niet helemaal met Dieter eens. Het geringe aantal deelnemers kan ook andere oorzaken hebben. Het PK Utrecht trekt vanaf januari wel een volle zaal. Volgens mij heeft dat te maken met een zeer goedwillende organisator. De Waard weet iedereen te vinden en op een gegeven moment durf je geen nee meer te zeggen. Daar moeten we dus ook landelijk naar toe.
Iets voor het Deltaplan, maar dat zal Fred wel doen, denk ik.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
Het provinciaal kampioenschap van Zuid-Holland (ZHDB) zal ook wel een stuk groter worden dan de eerste versie die dit jaar werd gehouden (drie klassen met elk vier deelnemers). Het kampioenschap is in 2013 gelijk aan de Open Delfland en in 2014 gelijk aan het Open Kampioenschap van Den Haag.Eric van Dusseldorp wrote:Dat kan ik volledig beamen. Door de inzet van Harry de Waard (en in iets mindere mate ook een stuk of twee andere UPDB'ers) hebben we in onze regio een goed gevulde hoofd- en eerste klasse. Eventuele plaatsing voor een landelijk toernooi blijkt daarbij van geen enkele invloed te zijn.Fred van Amersfoort wrote:Ik ben het niet helemaal met Dieter eens. Het geringe aantal deelnemers kan ook andere oorzaken hebben. Het PK Utrecht trekt vanaf januari wel een volle zaal. Volgens mij heeft dat te maken met een zeer goedwillende organisator. De Waard weet iedereen te vinden en op een gegeven moment durf je geen nee meer te zeggen. Daar moeten we dus ook landelijk naar toe.
Iets voor het Deltaplan, maar dat zal Fred wel doen, denk ik.
De partijen van ronde 1 uit Delft staan in Toernooibase. Morgen doe ik ronde 2 en de vrouwen.
Alle partijen uit Delft van gisteren staan nu in Toernooibase.
-
Dat is mooi Guido. Heb je de opmerking bij Savané - Kalis ook gelezen?GuidoB wrote:Alle partijen uit Delft van gisteren staan nu in Toernooibase.
Het is onduidelijk of Savané wit of zwart had. Kun je dat nazien?
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
-
Gezien het tijdverbruik en de speelstijl lijkt de kans me zeer groot dat de kleuren verwisseld zijn.Piet Bouma wrote:Dat is mooi Guido. Heb je de opmerking bij Savané - Kalis ook gelezen?GuidoB wrote:Alle partijen uit Delft van gisteren staan nu in Toernooibase.
Het is onduidelijk of Savané wit of zwart had. Kun je dat nazien?
Bij de uitslagen in TM staat Kalis - Savane. Paul heeft dit vanuit TM geupload naar TB. Kun je nagaan hoe het mogelijk is dat daarna nog de kleuren zijn verwisseld?Piet Bouma wrote:Het is onduidelijk of Savané wit of zwart had. Kun je dat nazien?
Een ander puntje : wist je dat de (stokoude) CSV upload van partijen stuk is? Het koppelen aan partijen doet het niet meer. Ik moet nu de tekst van de PDN's stuk voor stuk kopiëren en in het invoerveld van de betreffende partij pasten. Dat is enorm veel onnodig clickwerk.
*edit*
Ik denk dat ik al weet wat er mis is gegaan. Op die niet-werkende CSV upload pagina is ook een mogelijkheid om de spelers te wisselen. Waarom weet niemand. Kennelijk is dat een optie die wel werkt en direct wordt doorgevoerd, ook als de koppeling niet lukt.
-
- Real name: Hendrik Veenstra
Tip: plak de volledige PDN (met alle partijen) maar eens in de Oerterp applet. Je kunt dan boven de applet de partij selecteren. Met Save krijg je dan een scherm waar je een partij kunt selecteren waar deze aan gekoppeld moet worden. (onderin het popup scherm)GuidoB wrote:Ik moet nu de tekst van de PDN's stuk voor stuk kopiëren en in het invoerveld van de betreffende partij pasten. Dat is enorm veel onnodig clickwerk.
Na de Save blijft de applet in het scherm staan en kun je de volgende partij uit de PDN saven.
Volgens mij moet trouwens de oude import ook nog wel werken, omdat Piet deze zelf ook nog gebruikt.
Dank voor de tip. Dit verwacht je niet, omdat je eerst een partij selecteert en dan pas naar de applet kunt.hendrikv wrote:Tip: plak de volledige PDN (met alle partijen) maar eens in de Oerterp applet. Je kunt dan boven de applet de partij selecteren. Met Save krijg je dan een scherm waar je een partij kunt selecteren waar deze aan gekoppeld moet worden. (onderin het popup scherm)
Na de Save blijft de applet in het scherm staan en kun je de volgende partij uit de PDN saven.
Volgens mij moet trouwens de oude import ook nog wel werken, omdat Piet deze zelf ook nog gebruikt.
CSV werkt echt niet. Ik heb Engelse CSV (met komma's) en Nederlandse (met puntkomma's) geprobeerd, maar ze doen het allebei niet. Maar heel belangrijk is het niet. Deze methode is veel te omslachtig, omdat je eerst de regelnummers ervoor moet zetten. Direct PDN importeren is veel handiger.
Maar goed, we dwalen wat af.
-
De .csv methoude werkt gewoon. Ik heb vorige week nog 95 partijen van het Guadeloupe Open 2003 op deze manier ingevoerd. Plus de partijen aangeleverd van de NK Kwalificatie in Zwolle door Paul Visser.GuidoB wrote:Dank voor de tip. Dit verwacht je niet, omdat je eerst een partij selecteert en dan pas naar de applet kunt.hendrikv wrote:Tip: plak de volledige PDN (met alle partijen) maar eens in de Oerterp applet. Je kunt dan boven de applet de partij selecteren. Met Save krijg je dan een scherm waar je een partij kunt selecteren waar deze aan gekoppeld moet worden. (onderin het popup scherm)
CSV werkt echt niet. Ik heb Engelse CSV (met komma's) en Nederlandse (met puntkomma's) geprobeerd, maar ze doen het allebei niet. Maar heel belangrijk is het niet. Deze methode is veel te omslachtig, omdat je eerst de regelnummers ervoor moet zetten. Direct PDN importeren is veel handiger.
Maar goed, we dwalen wat af.
Werkt op puntkomma's (Nederlandse Excel).
Als je op kleurwissel hebt geklikt dan kan het niet anders, dan dat er toch een upload heeft plaatsgevonden. Die optie (kleurwissel) zit er in, omdat er soms partijen met "verkeerde kleuren" ten opzichte van het wedstrijdprogramma/rooster zijn gespeeld. Ook handig als er bijv. via een scoretabel is ingevoerd en later partijen beschikbaar komen.
Overigens als er iets niet lukt of niet werkt is het handig om een stukje feedback te geven.

De actie regelnummers ervoor zetten gaat overigens in Excel met het zogenaamde doortrekken razendsnel.
Maar de nieuwe functionaliteit van de Oerterp-applet is natuurlijk ook een mooie.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
-
Het verbaasd me dat de koppeling van de vijfde ronde al op zowel toernooibase als de kndbsite staat. 2 partijen uit de 4e ronde in Delft zijn nog niet gespeeld en fictief op 1-1 gezet. Ze zullen neem ik aan wel allebei voor de 5e ronde gespeeld worden. Mocht daar een beslissing vallen wordt de paring dan aangepast? Lijkt me wel zo eerlijk. Heeft iemand een idee?