Bondsraadvergadering 23-06-2012

Piet Bouma

Re: Bondsraadvergadering 23-06-2012

Post by Piet Bouma »

Frans de Jonge wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Er is niemand die stelt dat breedtesport formeel niet genoemd is in het beleidsplan. In theorie ziet het er gelikt uit. Het hele meerjarenplan is knap omschreven, duidelijk door iemand die daar bedreven in is.
Meest opvallende van vandaag is de reactie van Frans de Jonge. In de discussie over breedtesport zegt hij trots: er gaat meer geld naar de topsport. Verder verwijst Frans naar allerlei documenten, opnieuw de papieren werkelijkheid. En dan moet je nog goed zoeken ook want bij de directe links naar commissie recreatiedammen en verenigingsondersteuning krijg je de melding contact op te nemen met het bondsburo.
Beste Fred,
In mijn reactie was een woord weggevallen, waardoor de zin niet goed klopt. Bedoeld was: "In de begroting voor 2013 is voor Breedtesport (inclusief de daaronder vallende Wedstrijdsport) een groter bedrag opgenomen dan voor Topsport." Natuurlijk zijn begroting en plannen een papieren werkelijkheid. Het moet toch nog maar werkelijkheid worden. Eerst zien, dan geloven dus. Maar het begin is er. Trots over de papieren resultaten op het gebied van breedtesport is de verkeerde typering. Maar de eerste werkgroepen zijn gestart. Ik ben heel benieuwd wat zij opleveren. En ik merk dat ons, met andere bonden gedeelde bondsbureau, met veel enthousiasme veel expertise inbrengt. De voortekenen zijn wat mij betreft veelbelovend, maar het kan natuurlijk altijd beter.
Uit de bondsraadstukken die ik kon vinden vanaf 2008 blijkt dat altijd de uitgaven voor wedstrijdsport en breedtesport tesamen hoger zijn dan wat uitgegeven wordt aan topsport Frans. Dus dit lijkt op iets van een kluitje in het riet sturen.

Overigens zijn de cijfers zo oninterpreteerbaar (ene keer verwachting, andere keer prognose en 2013 en 2014 uiteraard begroting). Ik hoop dat de bondsraad wel voldoende inzicht heeft, om te kunnen beoordelen waar geld aan uitgegeven wordt. Ik vraag het me af. Het laatste verslag: “J. Bosselaar herhaalt dat – om begrip voor de contributieafdracht te
kweken – het bestuur de uitgaven moet splitsen in noodzakelijke organisatiekosten voor (het
voortbestaan van) de bond en in diverse activiteitenkosten. Om die manier kan de BR ook keuzes
maken: hiervoor willen we wel betalen en daarvoor niet.”

Enfin, ik blijf het verbazingwekkend vinden dat het bestuur zomaar 10.000 Euro voor een activiteitenplan voor de 55 landeneis uit zijn mouw schudt (wat onder promotiekosten wordt geboekt, dus niet onder topsport. En wat zijn dan die kosten in de praktijk???), met daarbij achteraf een geaccordeerde begrotingswijziging 2012, en het echt initieren van een breedtesportplan overlaat aan commissies.....
Het zal wel goed sportbestuur zijn.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Beste Frans, jij zegt hoopvol dat de werkgroep breedtesport van start is gegaan. Nu heb ik het geactualiseerde handboek even bekeken, ik kan niet vinden welke werkgroep jij bedoelt. Wie zitten er in deze werkgroep? Verder vind ik het mooi dat je topsport ook als breedtesport ziet, dat maakt het dus mogelijk om met budgetten te schuiven.
Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge »

Fred van Amersfoort wrote:Beste Frans, jij zegt hoopvol dat de werkgroep breedtesport van start is gegaan. Nu heb ik het geactualiseerde handboek even bekeken, ik kan niet vinden welke werkgroep jij bedoelt. Wie zitten er in deze werkgroep? Verder vind ik het mooi dat je topsport ook als breedtesport ziet, dat maakt het dus mogelijk om met budgetten te schuiven.
Dag Fred,
Bestuur schaart wedstrijsport onder de breedtesport en niet topsport. In het jaarplan 2013 zijn 3 werkgroepen genoemd, waarvan er volgens de mededeling op de afgelopen Bondsraadvergadering er al 2 draaien. Zelf ken ik de samenstelling niet, maar die kan je je opvragen bij het Bondsbureau.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
Fred van Amersfoort

Tja, dat zou ik kunnen doen maar het lijkt mij logischer dat een bijgewerkt handboek er gewoon melding van maakt. Alle andere commissies worden immers ook keurig genoemd. Jammer dat een essentiele commissie mbt breedtesport kennelijk niet uitgebreid aan de orde is geweest tijdens de vergadering.
Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters »

Ganesha wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Na de wedstrijd in Haarlem heb ik vrij uitvoerig een discussie gevoerd met Marcel over beleid en over mijn uitspraken op het forum. Marcel was bijvoorbeeld nogal pissig omdat ik volgens hem suggereerde dat zijn vele buitenlandse reizen op kosten van de KNDB kas zouden gaan. Dat was nooit de kern van mijn beweringen. De kern van mijn betoog is telkens dat o.a. de buitenlandse reizen geen prioriteit zou moeten hebben. Dat vind ik nog steeds. Marcel hield een keurig betoog over hoe de reizen betaald worden, deels uit eigen middelen, deels op uitnodiging etc. Een overtuigend en betrouwbaar verhaal. Het neemt mijn kritiek niet weg. De kritiek blijft immers dat de KNDB en bondsraad zou moeten inzetten op het werk op lokaal nivo in de provincies en niet in eerste instantie in Verweggistan. Dat de intenties van Marcel zuiver zijn staat niet ter discussie. Maar wat als Marcel afhaakt en zijn opvolger geen eigen middelen investeert? Ik zie het dan ook niet als stabiel beleid maar als een privaat initiatief. Een eigen passie dus. Het wordt echter gepresenteerd als officieel onderdeel van het beleid en dan moet het dus zeer transparant en bovenal zinnig zijn. Verder heb ik vragen gesteld waarom er wel een topsportbeleid en commissie is en geen commissie breedtesport. Hier kwamen we niet uit. Het beleid is jeugd, top en buitenland. De hele teneur was dat ik ook eigenlijk niet te veel moet zeggen "want wat draag ik eigenlijk zelf bij". Dat klinkt logisch maar is ook wat populistisch. Immers, de discussie ging wat mij betreft over het draagvlak van de bondsraad, de mate waarin gekozen mensen uitvoeren wat goed is voor de kiezer. Niet de kiezer maar de gekozene heeft op dat moment iets uit te leggen. Mijn aanbod om nog eens naar Haarlem te komen met een visiestuk werd dan ook wat lacherig afgedaan. Ongeveer in de vorm van: "visie is leuk maar laat het maar zien bij jouw eigen club". Maar eigenlijk is dat nu precies mijn kritiek: beleid maken vanuit een bondsraad staat te ver af van de praktijk in de provincies, de praktijk van totale ineenstorting. Vraagtekens vanuit Gelderland en Groningen zijn dus logisch te verklaren. Contributieverhoging vraag je alleen dan als je duidelijk kunt comminceren wat de meerwaarde van het overkoepelende orgaan is. Die meerwaarde is er wel degelijk op vele punten maar niet op het meest essentiele punt: breedtesport. De bondsraad zou er dus goed aan doen beter te communiceren wat hun meerwaarde is en beter moeten uitleggen dat de 3 kernpunten jeugd,buitenland en topsport uiteindelijk iets oplevert voor de basis.
Hallo Fred, ik vind het zeer opvallend wat Marcel heeft gezegd over de "drie kernpunten" Dit kan mijn inziens nooit geaccepteerd zijn door de bondsraad, want de breedtesport ontbreekt hierbij.
Dat zou een duidelijke trendbreuk zijn

Groet, Daan
Op persoonlijke titel:

Hoi Daan, om een mogelijk misverstand weg te nemen: ik denk bij jeugd aan schooldamtoernooien en jeugdleiders, dus aan breedtesport.

Hoi Fred, het klopt dat ik pissig was, maar zoals je toen in Haarlem sprak en nu hier schrijft is ook voor mij ok. Dus zand erover, volgens mij was dat in Haarlem ook de conclusie. Inhoudelijk hebben we een interessante discussie gehad. Het blijkt dat we breedtesport allebei belangrijk vinden. We zijn het alleen niet eens over de focus binnen breedtesport. Ik en met mij de KNDB vindt dat jeugd de focus moet krijgen en jij vindt dat 50 plus de aandacht moet krijgen. Vooralsnog ken ik geen succesvolle 50plus voorbeelden. Zowel de KNDB als mijn eigen club hebben zich niet onbetuigd gelaten als het gaat om ouderenactiviteiten. Ook met jeugd hebben zowel de KNDB als mijn club activiteiten ontplooid. Het is vanuit die ervaringen maar ook kijkend naar bijvoorbeeld de schakers met wie het karakter van onze sport veel meer gemeen heeft dan met de bridgers dat ik weet dat ook in de damsport de jeugd de toekomst heeft.

Ik had een veel langere reactie getypt waarop ik op een aantal van je andere zeker ook belangrijke punten inging (buitenland, prioriteiten, bestuurlijke aandacht voor breedtesport, communicatie,) maar helaas had ik deze niet goed bewaard. Dus voor nu laat ik het hierbij en dat zal gegeven wat drukte zeker voorlopig zo blijven. Heel goed dat de breedtesport begint te leven op dit forum. Ik hoop dat het wat oplevert en dat ondernemende vrijwilligers binnen hun club initiatieven gaan nemen bij voorkeur gericht op de jeugd. Ouderen initiatieven blijven natuurlijk ook mooi, zeker als daar voor de club iets uitkomt.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
Fred van Amersfoort

Dank Marcel, een scherpe discussie is juist mooi omdat er dan ruimte is voor nieuwe invalshoeken. Dus ik vond Haarlem ook zinnig. Verder is jeugdbeleid natuurlijk prima en gelukkig ook buitengewoon succesvol. ICT ziet er in veel gevallen ook schitterend uit. En dat het nog altijd lukt om financien binnen te halen is ook geweldig. Allemaal zaken waar ik veel bewondering voor heb. Op sommige punten heb ik echt een andere/aanvullende visie. Ik overweeg om eens wat meer te gaan doen dan roepen vanaf de zijkant.
Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters »

Marcel Kosters wrote: Vooralsnog ken ik geen succesvolle 50plus voorbeelden. Zowel de KNDB als mijn eigen club hebben zich niet onbetuigd gelaten als het gaat om ouderenactiviteiten.
Nog een snelle kanttekening want het is niet mijn bedoeling om clubgenoten die dit misschien lezen tekort te doen. Binnen de HDC zijn er namelijk twee initiatiefnemers die allebei een mooie ouderenactiviteit hebben opgezet. Leo Hablous organiseerde enkele malen een match tussen de afdeling Haarlem van de KBO (Katholieke Bond Ouderen) en de ANBO (Algemene Nederlandse Bond Ouderen) en Ferdi Uilhoorn organiseert iedere (!) vrijdagochtend een seniorencompetitie in verzorgingshuis Schalkweide. Op beide activiteiten zijn we als club heel trots: deze dragen bij aan het welzijn van de betreffende ouderen en zo doen wij (die toch zelf eigenlijk een goed doel zijn) nog aan MVO ook. Wat ik met mijn uitspraak - nogal kort door de bocht - probeerde zeggen is, dat deze activiteiten (die al een paar jaar lopen) vooralsnog geen effect op de club hebben in termen van clubavondbezoek en lidmaatschap en dat is waar de discussie hier vooralsnog over gaat. Overigens: uitgerekend Leo Hablous en Ferdi Uilhoorn zijn ook de motoren van het HDC jeugdbeleid. Leo tegenwoordig iets minder omdat hij naar het oosten van het land is verhuisd (ons verlies, hun winst) maar zelfs nu nog bezoekt Leo scholen in Haarlem om damles te geven. Afgelopen woensdag organiseerde de HDC weer het schooldamkampioenschap van Haarlem voor basisonderwijs (relatief bescheiden deelname: 72 kinderen waar de ambitie aanvankelijk hoger lag maar door omstandigheden konden we onvoldoende 'eraan trekken') en daaruit verschenen maandag op de jeugdclubavond weer een aantal nieuwe gezichten. Evenals trouwens uit de Jeugdsportpas, een gemeentelijk initiatief waar de HDC zich ook bij heeft aangesloten en waarbij kinderen een strippenkaart krijgen en zo de gelegenheid krijgen om in een kort tijdsbestek aan verschillende sporten te proeven. Momenteel is de Jeugdsportpas misschien nog wel effectiever dan het schooldamtoernooi als het gaat om het interesseren van kinderen voor het spel en voor de club. Maar: in de organisatie van het schooldamtoernooi kunnen we nog wel wat trucs inbouwen die de respons na afloop zullen vergroten. Vooralsnog overigens heeft de HDC nog een bescheiden jeugdafdeling (ca 15 kinderen), maar er is al een harde kern die meer dan twee jaar lid is. Deze kinderen zijn hard toe aan de volgende stap. Daarom gaan de sterkste zes jeugdspelers (leeftijd 10-16) over twee weken voor het eerst een 'echte partij' spelen tegen zes senioren die voor dat doel wat eerder naar de clubavond komen. Van enkele spelers hopen we dat zij dit seizoen hun invaldebuut kunnen maken voor ons tweede team in de KNDB tweede klasse.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Fred van Amersfoort wrote:Tja, dat zou ik kunnen doen maar het lijkt mij logischer dat een bijgewerkt handboek er gewoon melding van maakt. Alle andere commissies worden immers ook keurig genoemd. Jammer dat een essentiele commissie mbt breedtesport kennelijk niet uitgebreid aan de orde is geweest tijdens de vergadering.
Tja, ik heb dat mailtje maar even gestuurd, want ik vond het ook wel interessant om te weten wie daar in zaten.

Werkgroep Dammen op de digitale snelweg:
Elly de Knikker, Eva Houtjes, Roel Langendam en Tim Schrover (programmeurs), Cees de Leeuw, SensiMedia (DamZ!-site) aangevuld met Riana Wassing en Paul Visser vanuit het bondsbureau voor coördinatie en ondersteuning.
De werkgroep is verengd naar: Jeugddammen op de digitale snelweg. Een aantal ideeën komen hier samen en moeten resulteren in een integrale aanpak van een aantal jeugd(ict)zaken: speciale papieren uitgave voor scholen (heruitgave van Dammen Ontdek Het Zelf); ontwikkeling Dammentor 3.0 waarbij goed gekeken wordt naar de andere onderdelen; Jeugddamserver met functionaliteit voor onder meer scholen, Veldheer (doorontwikkeling spelend programma voor beginners); DamZ!-site nieuw leven inblazen.

Werkgroep Kader:
Hans Vermeulen, Theo van den Hoek, Rik Keurentjes, Karst van Keijzerswaard, Ton Sprangers, Jasper Lemmen aangevuld met Paul Visser vanuit bondsbureau voor ondersteuning.
De werkgroep is inmiddels overgegaan in de Commissie Opleidingen en die gaat onder de naam Damacademie opleidingen, themadagen, workshops en andere concrete kaderzaken inhoud geven en aanbieden.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Maurits Meijer

Post by Maurits Meijer »

Op persoonlijke titel:

Hoi Daan, om een mogelijk misverstand weg te nemen: ik denk bij jeugd aan schooldamtoernooien en jeugdleiders, dus aan breedtesport.
Het idee van schooldammen is toch vooral om het dammen te promoten bij niet-leden? Dan valt het volgens mij (net as topsport trouwens) onder promotie. Dit in tegenstelling tot breedtesport dat zich vooral richt op de diensten die verleent worden aan alle leden; Zoals het organiseren van competities en toernooien en het uitgeven van het damspel.

Wat ik eigenlijk wil zeggen: Is het niet nuttiger om de uitgaven in te delen in, wat er wordt besteed om de leden nu van dienst te zijn en wat er wordt besteed om te zorgen dat er een toekomst is voor de damsport(promotie). Dit scheidt de twee discussies die gaande zijn, nl. "hoe veel meer we betalen dan wat we er nu voor terug krijgen" en "hoe het budget voor promotie wordt verdeelt tussen topsport en ander promotie activiteiten"
http://slagzet.com
Maurits Meijer

Post by Maurits Meijer »

Piet Bouma wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Tja, dat zou ik kunnen doen maar het lijkt mij logischer dat een bijgewerkt handboek er gewoon melding van maakt. Alle andere commissies worden immers ook keurig genoemd. Jammer dat een essentiele commissie mbt breedtesport kennelijk niet uitgebreid aan de orde is geweest tijdens de vergadering.
Tja, ik heb dat mailtje maar even gestuurd, want ik vond het ook wel interessant om te weten wie daar in zaten.

Werkgroep Dammen op de digitale snelweg:
Elly de Knikker, Eva Houtjes, Roel Langendam en Tim Schrover (programmeurs), Cees de Leeuw, SensiMedia (DamZ!-site) aangevuld met Riana Wassing en Paul Visser vanuit het bondsbureau voor coördinatie en ondersteuning.
De werkgroep is verengd naar: Jeugddammen op de digitale snelweg. Een aantal ideeën komen hier samen en moeten resulteren in een integrale aanpak van een aantal jeugd(ict)zaken: speciale papieren uitgave voor scholen (heruitgave van Dammen Ontdek Het Zelf); ontwikkeling Dammentor 3.0 waarbij goed gekeken wordt naar de andere onderdelen; Jeugddamserver met functionaliteit voor onder meer scholen, Veldheer (doorontwikkeling spelend programma voor beginners); DamZ!-site nieuw leven inblazen.
Programmeurs en hun papieren uitgaven:p
Bij dezen doneer ik het idee dat deze werkgroep zich ook focust op het dammen op het smartboard. Bijvoorbeeld door het maken van 3 geestverruimende smartboard lessen van 15 minuten ter voorbereiding op het schooldamtoernooi. Makkelijk voor de docent en ook interessant voor de kinderen die niet mee doen aan het schooldammmen.
http://slagzet.com
Fred van Amersfoort

Piet, op zich mooi dat die werkgroepen gestart zijn. Het was mij meer te doen om de werkgroep verenigingsondersteuning. Die is nog niet gestart lijkt het. Dat terwijl juist daar wel iets te doen is. Ik zou graag zien dat een werkgroep alle clubs met minder dan 15 leden bezoekt. En met concrete acties komen. Ondersteunen en bespreekbaar maken eventuele fusies, websites opzetten, oud-leden aanschrijven en bellen, een herstartevenement, een stukje publiciteit. Adviezen voor een betere onderlinge. Omdat fusies soms gevoelig liggen is een neutrale helicopterblik van een formele KNDB werkgroep wellicht slim. Ik kan me voorstellen dat het houden van een onderlinge kompetitie bij de ene club en bondswedstrijden in het gebouw van de andere club tijdelijk voor beide clubs iets oplevert. Namelijk een betere clubavond en wellicht een extra bondsteam. De tijd die je zo "leent" vertraagt de achteruitgang, een oplossing is het niet. Volgens mij wel een noodzakelijke stap om de komende jaren te overleven. De jeugd heeft de toekomst maar veel clubs kunnen niet 5 a 6 jaar wachten tot de kids de clubavond bij de senioren gaan bezoeken. Ik begrijp het KNDB beleid, op langere termijn goed, wat er alleen mist is het inzicht dat er ook nu en direkt iets moet gebeuren. Volgens mij moet daar geld,visie en menskracht heen. Werkgroep back to basics dus. Bekostigen uit KNDB middelen.
Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge »

Fred van Amersfoort wrote:Piet, op zich mooi dat die werkgroepen gestart zijn. Het was mij meer te doen om de werkgroep verenigingsondersteuning. Die is nog niet gestart lijkt het. Dat terwijl juist daar wel iets te doen is. Ik zou graag zien dat een werkgroep alle clubs met minder dan 15 leden bezoekt. En met concrete acties komen. Ondersteunen en bespreekbaar maken eventuele fusies, websites opzetten, oud-leden aanschrijven en bellen, een herstartevenement, een stukje publiciteit. Adviezen voor een betere onderlinge. Omdat fusies soms gevoelig liggen is een neutrale helicopterblik van een formele KNDB werkgroep wellicht slim. Ik kan me voorstellen dat het houden van een onderlinge kompetitie bij de ene club en bondswedstrijden in het gebouw van de andere club tijdelijk voor beide clubs iets oplevert. Namelijk een betere clubavond en wellicht een extra bondsteam. De tijd die je zo "leent" vertraagt de achteruitgang, een oplossing is het niet. Volgens mij wel een noodzakelijke stap om de komende jaren te overleven. De jeugd heeft de toekomst maar veel clubs kunnen niet 5 a 6 jaar wachten tot de kids de clubavond bij de senioren gaan bezoeken. Ik begrijp het KNDB beleid, op langere termijn goed, wat er alleen mist is het inzicht dat er ook nu en direkt iets moet gebeuren. Volgens mij moet daar geld,visie en menskracht heen. Werkgroep back to basics dus. Bekostigen uit KNDB middelen.
Kan ik me goed in vinden. Tijdens de begroting heb ik hiervoor ook gepleit, meer energie en middelen naar breedtesport en jeugdsport. Maar zo'n fundamenteel onderwerp wordt niet goed besproken tijdens een begrotingsbehandeling. Je hoort toch veel dooddoeners als het moet met vrijwilligers gedaan worden of de verenigingen zijn zelf verantwoordelijk ..... Waarom topsport wel stevig gefinancierde krachten en jeugddammen en promotie met goedkope vrijwilligers .... Ondertussen kalft de infrastructuur van damverenigingen af en kan aanwas de uitstroom niet aan. Straks kunnen we via internet dammen, gelukkig wel met buitenlandse dammers waar we geld in gestoken hebben.
Voor de komende bondsraadvergadering wil ik een eenvoudig plannetje opstellen als aanzet voor een soort deltaplan waar jij ook de contouren van schetst. En met (licht) vergoede damtrainers en promotoren, die regionaal aktief zijn voor promotie en jeugddammen. Dat kan ook inde werkgroep kader aan de orde komen maar raakt ook aan andere werkgroepen. Haast is zeker geboden (de vergrijzing en grote uitstroom zijn al begonnen) en daarnaast ook middelen. Ik zie dat ondanks dat de NOC*NSF ons dammendammen geen topsportstatus en subsidie meer geeft, de begroting voor het vrouwendammen niet afneemt. Hoorde ik niet zeggen dat we 350 damsters hebben en een begroting van ca €11.000.- voor het damesdammen. Dus bijna € 400,- per damster.... Zou meisjes- en damesdammen ook liever onderdeel zien van breedtesport. En damestopsport onderdeel van de totale topsport en in de begroting van topsport meeliften.
Fred van Amersfoort

Mooi Frans, dan zijn we het in grote lijnen met elkaar eens. Mijn idee zou inderdaad zijn om een Deltaplan te maken zoals jij stelt. En inderdaad alle dooddoeners uitschakelen. Ik wil daar best in mee werken. Als een aantal forumhelden nu opstaat is er een goed plan van aanpak te maken. Dat plan vervolgens voorleggen aan de bondsraad, inclusief tijdspad, concrete acties met data door wie en wanneer en een kostenplaatje. De meerlanden uitdaging is wellicht mooi maar dit heeft prioriteit. Met 11.000 euro is er veel mogelijk
Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge »

Fred van Amersfoort wrote:Mooi Frans, dan zijn we het in grote lijnen met elkaar eens. Mijn idee zou inderdaad zijn om een Deltaplan te maken zoals jij stelt. En inderdaad alle dooddoeners uitschakelen. Ik wil daar best in mee werken. Als een aantal forumhelden nu opstaat is er een goed plan van aanpak te maken. Dat plan vervolgens voorleggen aan de bondsraad, inclusief tijdspad, concrete acties met data door wie en wanneer en een kostenplaatje. De meerlanden uitdaging is wellicht mooi maar dit heeft prioriteit. Met 11.000 euro is er veel mogelijk
Zou zeker mooi zijn, Fred, om met een aantal mensen met ambitie bij elkaar te krijgen om een concreet plan aan te bieden en te agenderen voor de eerstvolgende Bondsraad. En wat mij betreft hoeft dit niet concurrerend te zijn t.o.v. lopende initiatieven van Bestuur/Bondsraad. Met elkaar zijn we een dambond. Het hoeven ook niet alleen forumhelden te zijn. Anders eerst even mailen voor aanpak/raamwerk/"scope" zoals dit binnen ons bedrijf zo mooi heet. Groet, frans_dejonge@hotmail.com
Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen »

Frans de Jonge wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Mooi Frans, dan zijn we het in grote lijnen met elkaar eens. Mijn idee zou inderdaad zijn om een Deltaplan te maken zoals jij stelt. En inderdaad alle dooddoeners uitschakelen. Ik wil daar best in mee werken. Als een aantal forumhelden nu opstaat is er een goed plan van aanpak te maken. Dat plan vervolgens voorleggen aan de bondsraad, inclusief tijdspad, concrete acties met data door wie en wanneer en een kostenplaatje. De meerlanden uitdaging is wellicht mooi maar dit heeft prioriteit. Met 11.000 euro is er veel mogelijk
Zou zeker mooi zijn, Fred, om met een aantal mensen met ambitie bij elkaar te krijgen om een concreet plan aan te bieden en te agenderen voor de eerstvolgende Bondsraad. En wat mij betreft hoeft dit niet concurrerend te zijn t.o.v. lopende initiatieven van Bestuur/Bondsraad. Met elkaar zijn we een dambond. Het hoeven ook niet alleen forumhelden te zijn. Anders eerst even mailen voor aanpak/raamwerk/"scope" zoals dit binnen ons bedrijf zo mooi heet. Groet, frans_dejonge@hotmail.com
Mooi idee.
Ik ben wel geinteresserd als jullie denken dat ik iets kan toevoegen en als ik na de eerste meeting dat ook denk.
Het lijkt me wel handig als er op voorhand er (enig) draagvlak is binnen het bestuur, anders is het zinloze tijdsbesteding.
En sorry Frans ik heb nog geen uitgewerkt idee omtrent aanpak/raamwerk/scope .
Post Reply