NK Rapid, 2012

Piet Bouma

Re: NK Rapid, 2012

Post by Piet Bouma »

Fred van Amersfoort wrote:Dat is een opmerkelijk toeval, in een eerdere post begon ik vandaag over Winschoten en de wilde bond zonder die nieuwsbrief gezien te hebben. Piet, ik neem aan dat niet de hoogte van de contributie het probleem is. Wel de vraag of de bestedingswijze nuttig is. Mijn uitnodiging om met een aantal dissidenten een kort en krachtig alternatief beleidsplan te maken is door slechts twee personen positief beantwoord. De Titanic moet eerst nog wat verder zinken lijkt het.
Ik heb twee jaar geleden Back to Basics gedropt als visie/discussiestuk. Staan genoeg aanknopingspunten in, dacht ik zo.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Ganesha

Post by Ganesha »

Piet Bouma wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Dat is een opmerkelijk toeval, in een eerdere post begon ik vandaag over Winschoten en de wilde bond zonder die nieuwsbrief gezien te hebben. Piet, ik neem aan dat niet de hoogte van de contributie het probleem is. Wel de vraag of de bestedingswijze nuttig is. Mijn uitnodiging om met een aantal dissidenten een kort en krachtig alternatief beleidsplan te maken is door slechts twee personen positief beantwoord. De Titanic moet eerst nog wat verder zinken lijkt het.
Ik heb twee jaar geleden Back to Basics gedropt als visie/discussiestuk. Staan genoeg aanknopingspunten in, dacht ik zo.
Dat klopt, Piet. Wat ik niet meer zeker weet heb je dat stuk toen ook ingebracht in de Bondsraad?

Fred, ik wacht met belangstelling op je mail. Over de reizen van bestuursleden naar het buitenland? Ik begrijp tot nu toe dat bijv. Marcel Kosters dit zelf betaald, of degene die hem uitnodigd?
Bij de FMJD weet ik dat de bestuursleden de reizen, ook voor GA's vaak zelf betalen. De overige deelnemers worden inderdaad betaald/reis en verblijfkosten moet je dan aandenken.

Jan Pieter, nog een zijsprong. Ik weet niet wie er zit in de medische commissie van de KNDB? Zou ik natuurlijk snel kunnen opzoeken, maar "vergeet"dit vaak. Weet ook niet wat hun insteek is.
Bij de FMJD commissie zit buiten mij 2 mensen uit Afrika. Dr. Omar Thierro is de voorzitter. Voor ons is aansluiten op de regels van IOC, ook qua uitvoering.
Pas daarna kun je aangeven welke regels minder zinvol zijn bij dammen/denksporten. Voor zover ik weet zijn er tot nu toe geen uitslagen geschrapt vanwege doping?
Alex

Post by Alex »

Medische commissie?

In http://www.kndb.nl/cms/index.php?option ... oad&gid=35 vind ik dit wat het dichtste hierbij komt:
Geneesmiddelen Dispensatie Sporter
M. van Eijsden-Besseling E. Hendriks
J. Hoogsteen H. Keizer
H. in ‘t Veen

In dit document trouwens ook twee adressen van Marcel Kosters :oops:
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Ganesha wrote:Voor ons is aansluiten op de regels van IOC, ook qua uitvoering.
Pas daarna kun je aangeven welke regels minder zinvol zijn bij dammen/denksporten. Voor zover ik weet zijn er tot nu toe geen uitslagen geschrapt vanwege doping?
Dat is natuurlijk de wereld op zijn kop. Als er in de IOC-regels had gestaan dat de aangesloten bonden met een bal spelen, waren wij dan met een bal gaan dammen? Nee natuurlijk. Dan hadden we het IOC er op gewezen dat die regel aangepast moest worden, alvorens wij toe konden treden, en precies hetzelfde had moeten gebeuren met het dopingreglement. En dat er nog nooit een dammer betrapt is op doping, doet niets af aan de onzinnigheid van dat reglement waar het gaat om denksporters.
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Fred van Amersfoort wrote:ik neem aan dat niet de hoogte van de contributie het probleem is. Wel de vraag of de bestedingswijze nuttig is.
Op zich klopt dat, maar voor recreatieve dammers is nagenoeg elke besteding onnuttig, dus feitelijk draait het toch om de hoogte van de contributie. En je kunt recreatieve dammers wel veroordelen vanwege die houding, maar wat mij betreft hebben ze groot gelijk. Zelf heb ik, jaren geleden alweer, wekelijks gesnookerd met wat collega's. Leuk spelletje vond ik het, maar als iemand me gevraagd had of ik 40 euro zou willen betalen om lid van de snookerbond te worden, had ik uiteraard 'nee' gezegd. Het feit dat ik iets wel aardig vind, betekent toch niet dat ik mij geroepen voel om de activiteiten te ondersteunen van de bond die zich met die sport bezighoudt? Recreatieve dammers redeneren precies hetzelfde.
henk stoop wrote:Breedtesport steun je vooral door geen geld meer van de gewone leden te steken in de topsport. ... Echte breedtesport ondersteun je door de basiscontribuite minimaal te halveren in plaats van te verhogen. Om dit op te vangen zullen inschrijfgelden, eigen bijdragen en sponsorgelden minimaal kostendekkend moeten zijn. De ´veel-dammers´ gaan dan fors meer bijdragen. De mensen die één keer per week puur recreatief spelen betalen een stuk minder.
Uit mijn hart gegrepen.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Ganesha wrote:
Piet Bouma wrote:
Dat klopt, Piet. Wat ik niet meer zeker weet heb je dat stuk toen ook ingebracht in de Bondsraad?
Ik was toen al lang uit de bondsraad Daan en had ook geen behoefte om dit aan bondsraadsleden te mailen. Er waren op dit forum wel wat bondsraadsleden, die met instemming reageerden. O.m. Frans de Jonge (nog gefeliciteerd).
Maar bondsraadsleden hebben het vervolgens m.i. niet als discussiestuk ingebracht. Dus zo belangrijk vond men het dus ook weer niet.......
Wie niet 11 bladzijden terug het topic "Ledenaantallen KNDB dalen dramatisch (of zoiets) wil opzoeken:
hier maar even het linkje: voor Back to Basics. Na twee jaar volgens mij nog verrassend actueel. (En ja Fred van Amersfoort, het meeste heb ik toen uit jouw verkiezingsprogramma gejat).

Overigens even on-topic. Van Gerrit Roeterdink (winnaar categorie C) heb ik begrepen dat de NK-rapidbestanden op een USB-stick van Evert Davelaar staan. Nou maar hopen dat hij die niet op straat heeft verloren of toevallig in een vuilniszak heeft gedaan.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
GuidoB

Post by GuidoB »

Piet Bouma wrote:Overigens even on-topic. Van Gerrit Roeterdink (winnaar categorie C) heb ik begrepen dat de NK-rapidbestanden op een USB-stick van Evert Davelaar staan. Nou maar hopen dat hij die niet op straat heeft verloren of toevallig in een vuilniszak heeft gedaan.
Misschien is het meegegaan bij het vuil met de medische gegevens van mijn apotheek. Of gejat samen met de schilderijen, ook hier om de hoek. Morgen op nu.nl: USB stick van dambond gevonden.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

GuidoB wrote:
Piet Bouma wrote:Overigens even on-topic. Van Gerrit Roeterdink (winnaar categorie C) heb ik begrepen dat de NK-rapidbestanden op een USB-stick van Evert Davelaar staan. Nou maar hopen dat hij die niet op straat heeft verloren of toevallig in een vuilniszak heeft gedaan.
Misschien is het meegegaan bij het vuil met de medische gegevens van mijn apotheek. Of gejat samen met de schilderijen, ook hier om de hoek. Morgen op nu.nl: USB stick van dambond gevonden.
Nou deze is m.i. nog sterker: Losgeld gevraagd voor USB-stick van Koninklijke Nederlandse Dambond.
Bereid je maar voor op nog een groter begrotingstekort Guido. :)
Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge »

Piet Bouma wrote:
Ganesha wrote:
Piet Bouma wrote:
Ik was toen al lang uit de bondsraad Daan en had ook geen behoefte om dit aan bondsraadsleden te mailen. Er waren op dit forum wel wat bondsraadsleden, die met instemming reageerden. O.m. Frans de Jonge (nog gefeliciteerd).
Dank je Piet, hoop dat de komende bondsraad de discussie over het belang van beedte- versus topsport weer wordt herstart. Ik zit daar gelukkig
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
GuidoB

Post by GuidoB »

Piet Bouma wrote:Nou deze is m.i. nog sterker: Losgeld gevraagd voor USB-stick van Koninklijke Nederlandse Dambond.
Het gaat om de uitslagen van de B- en C-groep. Ten behoeve van de breedtesport, dus dan is het goed. :wink:
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

GuidoB wrote:
Piet Bouma wrote:Nou deze is m.i. nog sterker: Losgeld gevraagd voor USB-stick van Koninklijke Nederlandse Dambond.
Het gaat om de uitslagen van de B- en C-groep. Ten behoeve van de breedtesport, dus dan is het goed. :wink:
Inmiddels zijn 23 dagen na dato de uitslagen van Toernooimanager gisteren vanuit Utrecht bij het bondsburo in Veenendaal terecht gekomen. Ik weet niet of er losgeld is betaald :D Ik heb ze vanavond even in Toernooibase gezet en ook bij de A-groep staat nu alles goed op ronde en kleurverhoudingen.

Even off-topic. Maar dat werd plotseling gezien het aantal reacties on-topic.
Morgenavond is in Wageningen op verzoek van een aantal verenigingen een extra ledenvergadering van de Gelderse dambond omtrent de agenda en de voorstellen bij de bondsraadsvergadering KNDB van zaterdag 3 november.
henk stoop

Post by henk stoop »

Piet Bouma wrote:Even off-topic. Maar dat werd plotseling gezien het aantal reacties on-topic.
Morgenavond is in Wageningen op verzoek van een aantal verenigingen een extra ledenvergadering van de Gelderse dambond omtrent de agenda en de voorstellen bij de bondsraadsvergadering KNDB van zaterdag 3 november.
Heel specifiek gaat het om de voorgestelde contributieverhoging ipv een drastische verlaging in combinatie met hogere inschrijfgelden/eigen bijdragen.
Als de KNDB-contribuite zo hoog blijft dan moet niet uitgesloten worden dat er ook in Gelderland een wilde bond komt.
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Een wilde bond in Gelderland is een verontrustende gedachte. Zijn er bondraadsleden aanwezig bij de vergadering van deze opstandelingen?
henk stoop

Post by henk stoop »

Fred van Amersfoort wrote:Een wilde bond in Gelderland is een verontrustende gedachte.
Nee Fred. Een NOG hogere KNDB-contribuite is verontrustend, wat dat kost leden.
Alex

Post by Alex »

Even tussendoor: Inmiddels zijn de uitslagen van categorie B en C te vinden op ToernooiBase...
Post Reply