Inmiddels staan de cijfers betreffende de ledenaantallen per 30-06-2012 op de site van de KNDB bij het handboek.
Ten opzichte van 31-12-2011 een daling van 358 leden.
Het effect van de verlenging van het contributiejaar is nu uitgewerkt.
Ook Bert Zwart zit nu niet meer in de ledenadministratie.
Hmm, heftige krimp.
De KNDB heeft nu nog 5617 leden. Trekken wij de bijzondere bonden en pers/recr. leden er ook nog even af, dan spelen er minder dan 5000 leden georganiseerd bij clubs (en dan zijn er natuurlijk ook nog wat dubbelleden).
Jelmer Martens wrote:
Ik zou vooral willen weten: hoe houdt je jeugdleden vast? Welpen en pupillen is een kwestie van schooldammen organiseren, er komen altijd wel een paar jeugdleden uit voort. Maar hoe zorg je ervoor dat ze als aspirant en junior blijven dammen?
Wat betreft de jeugd (aspiranten en junioren) bij de club te houden Jelmer.
WSDV en Huissen krijgen dat wel aardig voor elkaar. Misschien dat zij hier eens kunnen aangeven hoe ze dat doen.
Financieel, inzet kader, aanbieding training, competities, andere activiteiten en op welke avond(en)/dagen men dat precies doet?
Het hoofdwoord is denk ik kader. Ik zie op de site van WSDV dat er zes jeugdtrainers zich bezig houden met jeugd en in Huissen maar liefst negen jeugdtrainers. Zou je dat ook bij DVSB voor elkaar kunnen krijgen?
Hoeveel mensen van DVSB 2 zouden bij terugtrekking uit de competitie (scheelt toch zo 11x 6 x 10 = 660 uur per seizoen, deze tijd willen inzetten op een doordeweekse avond of zaterdag ten behoeve van training/opvang jeugd?
Mijn achterliggende stelling van die laatste vraag is: doordat we met veel minder leden ontzettend veel meer wedstrijden spelen (bijv. die uitbreiding van de Nationale Competitie van wat jaren terug) het eventuele kaderpotentieel te vaak wedstrijden speelt en geen puf meer heeft om andere activiteiten voor de club te doen.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!