
Natuurlijk combineert wit hier naar veld 5. De volgorde is van levensbelang. Doet wit namelijk eerst 25-20, dan zet hij zichzelf op slag en moet hij doorslaan naar 9, waarna zwart weer aan de beurt is. Na 28-22 en 25-20 moet zwart 17x28 en 14x25 slaan (of andersom), waarna wit 32x5 naar dam slaat (en natuurlijk nog een zet mag doen).
[/quote]
[quote="ildjarn"]
Na (41) eindigt de zwarte serie vanwege de extra regel 'Als je de tegenstander op slag zet eindigt de zettenserie meteen'.[/quote]
Beetje onduidelijke (omschreven) regel (of ik heb wat gemist).
Dan zou het ook niets uitmaken welke schijf je als 1e geeft bij het voorbeeld van Bert, omdat je hem beide op slag zet.[/quote]
Hoezo onduidelijk? Na 28-22 eindigt wits serie, want zwart staat op slag. Zwart slaat 17x28 en eindigt meteen zijn serie, want wit staat op slag. Wit moet 32x23 slaan en eindigt zijn serie, want zwart staat op slag. Zwart speelt nu 19x28 en mag nog een zet doen want hij staat niet op slag.
Voor wit zit er geen combinatie in, want na 25-20 (einde) 14x25 10-14 staat hij gewoon een schijf achter.[/quote]
Even Bert's voorbeeld heel letterlijk:
Als de regel is:Bert Aalberts wrote:
Natuurlijk combineert wit hier naar veld 5. De volgorde is van levensbelang. Doet wit namelijk eerst 25-20, dan zet hij zichzelf op slag en moet hij doorslaan naar 9, waarna zwart weer aan de beurt is.
Nou je zet zwart direct op slag dus eindigt je zetten serie en zou 14x25 zijn en nog een tempo.'Als je de tegenstander op slag zet eindigt de zettenserie meteen'
28-22: Je zet je tegenstander op slag dus zou je 25-20 niet mogen spelen.Na 28-22 en 25-20 moet zwart 17x28 en 14x25 slaan (of andersom),
17x28, je zet wit weer op slag met 32x23.
Dus regel klopt niet helemaal zoals ik het nu zie... (of Bert zijn voorbeeld niet)