Gisteren is in het Groningse Warffum het NK pupillen meisjes begonnen. Na 8 ronden staan Tessa Aleven en Melanie Voskuil op een gedeelde 1e plek. Met nog 1 ronde te gaan kan het alle kanten op.
Het NK welpen algemeen is vandaag in ditzelfde Warffum afgewerkt. Kirsty Wahjuwibowo is hier met overmacht kampioen geworden! Op vier punten volgt op de 2e plek Suzanne Staal. Dat betekent dat twee meisjes op de bovenste twee plaatsen zijn geëindigd in een kampioenschap waar zowel jongens als meisjes meedoen! Een unieke prestatie dus! Op de 3e en 4e plek eindigden met evenveel punten als Suzanne Staal de jongens Pieter van Asseldonk en Berke Yigittürk.
De officiële toernooiwebsite: http://nkjeugdwarffum.blogspot.com/. Hier zijn rondeverslagen te vinden van het NK pupillen meisjes en natuurlijk ook veel foto's, eindstanden, uitslagen etc.
Er staat ook een beetje informatie op http://www.damxl.nl.

NK welpen algemeen en NK pupillen meisjes
-
- Real name: Michel Stempher
NK welpen algemeen en NK pupillen meisjes
Last edited by Michel Stempher on Sat May 19, 2012 18:37, edited 1 time in total.
-
Re: NK welpen algemeen en NK pupillen meisjes
Warffum ligt in GroningenMichel Stempher wrote: (...) Friese Warffum (...)

-
- Real name: Michel Stempher
Serieus?? xD Ik ging er zomaar vanuit dat het Friesland was, zonder het te controleren. Mag mijn topografische kennis eens bijspijkerenBert Aalberts wrote:Warffum ligt in GroningenMichel Stempher wrote: (...) Friese Warffum (...)

Is DamXL niet voor aspiranten en junioren? DamZ is toch voor welpen en pupillen?Michel Stempher wrote:Er staat ook een beetje informatie op http://www.damxl.nl.
Het podium van het NK Welpen Algemeen 2012 laat zien dat het tijd wordt om iets waar ik al eerder voor pleitte te gaan uitvoeren: een NK Welpen Jongens waar geen meisjes aan mee mogen doen!
Het is niet alleen meer op school waar de boys onderpresteren.
Jaloers, Hans? Straks ga je ook nog om een aparte clubcompetitie voor vrouwen vragen...WSDVRules wrote:Het podium van het NK Welpen Algemeen 2012 laat zien dat het tijd wordt om iets waar ik al eerder voor pleitte te gaan uitvoeren: een NK Welpen Jongens waar geen meisjes aan mee mogen doen!
Alex, ik geloof niet dat je het helemaal begrijpt, maar het is nog vroeg in de ochtend. Waar het mij omgaat is de onzin van aparte meisjes categorieen af te schaffen. Als er al aparte categorieen moeten zijn, zouden die voor jongens moeten zijn. Jouw reactie geeft precies aan waarom dat zo nodig.Alex wrote:Jaloers, Hans? Straks ga je ook nog om een aparte clubcompetitie voor vrouwen vragen...
Moet dan ook maar het NK vrouwen worden afgeschaft?WSDVRules wrote:Alex, ik geloof niet dat je het helemaal begrijpt, maar het is nog vroeg in de ochtend. Waar het mij omgaat is de onzin van aparte meisjes categorieen af te schaffen. Als er al aparte categorieen moeten zijn, zouden die voor jongens moeten zijn. Jouw reactie geeft precies aan waarom dat zo nodig.Alex wrote:Jaloers, Hans? Straks ga je ook nog om een aparte clubcompetitie voor vrouwen vragen...
Er is een NK algemeen (waar iedereen aan mee mag doen) en een NK vrouwen.Alex wrote: Moet dan ook maar het NK vrouwen worden afgeschaft?
Er is op dit moment alleen een NK algemeen welpen, en er moet ook een NK welpen jongens komen.
Jij focust op het woord 'vrouwen', Hans focust op de groep die de minste kansen heeft bij het NK algemeen.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!