Koppeling facebook

mikkeltje

Koppeling facebook

Post by mikkeltje »

Alexander,

Weet je of het mogelijk is content tussen bb en facebook te delen? Aangezien bb wordt gemodereerd bedoel ik feed vanuit bb naar facebook, groep dammers.
A.Presman
Real name: Alexander Presman

Re: Koppeling facebook

Post by A.Presman »

Michael, ik begrijp jouw vraag niet helemaal.
Heb je een voorbeeld?
mikkeltje

Post by mikkeltje »

A.Presman wrote:Michael, ik begrijp jouw vraag niet helemaal.
Heb je een voorbeeld?
yup, sasha, rss feeds werken zo, of twitter. post je iets op kanaal 1 (twitter) dan wordt dat ook geplaatst op kanaal 2 (facebook)

Deze bijvoorbeeld:

Nieuwsbrief damclub CTD Arnhem (nr. 15-2012) verschenen op http://t.co/Tgn6Fai4 #dammen #draughts #jeudedames # damas
@damclubctd on Twitter · via Twitter

Wim van Dongen plaatste die op twitter en daarna kwam die ook op facebook. Ik ken de mogelijkheden van deze bb (bulletin board) niet, vandaar dat ik jou vroeg: "is het mogelijk een feed (directe verbinding) vanuit bb naar facebook (groep dammers) te maken?"

De richting van bb naar facebook en niet andersom, omdat facebook niet gemodereerd wordt en bb wel.
A.Presman

Post by A.Presman »

Hmm. Weet nog steeds niet precies wat is de bedoeling.
Maar goed.
rss feed ( feed.php) kan volgens mij niet toegevoegd bij de groep.
Maar op een pagina.
Zoiets:
http://www.facebook.com/pages/Draughts/ ... 3798139265
Die app is niet gratis en ik zie nog geen toegevoegde waarde om een betaalde versie van gaan gebruiken.
mikkeltje

Post by mikkeltje »

.
Last edited by mikkeltje on Thu Apr 26, 2012 12:13, edited 1 time in total.
mikkeltje

Post by mikkeltje »

.
Last edited by mikkeltje on Thu Apr 26, 2012 12:13, edited 1 time in total.
mikkeltje

Post by mikkeltje »

A.Presman wrote:Hmm. Weet nog steeds niet precies wat is de bedoeling.
Maar goed.
rss feed ( feed.php) kan volgens mij niet toegevoegd bij de groep.
Maar op een pagina.
Zoiets:
http://www.facebook.com/pages/Draughts/ ... 3798139265
Die app is niet gratis en ik zie nog geen toegevoegde waarde om een betaalde versie van gaan gebruiken.
Ja, dat is precies wat ik bedoelde!

Maar ok, duidelijk, iedereen zijn eigen silo.

De uitleg leek mij helder; koppeling van content over meerdere plaatsen. Goed, doet me denken aan tdambase en toernooibase discussie; ook daar wordt geweigerd te koppelen.

Geen koppeling dus; wij blijven wel heen en weer klikken. Creatoren / moderators zijn de baas, niet de gebruiker. Typisch.

Kijk je wel eens op de facebook pagina, sasha? Daar staan heel leuke stukjes die niet perse ook op fmjd forum staan. En het mooie is; er staat een preview van het artikel. Soms leidt het zelfs tot misverstanden; ikzelf postte een stukje over het NK en ging door op fmjd forum in de veronderstelling dat de lezers mijn facebook post hadden gelezen. Voor mij was het één verhaal, voor menig forum lezer waarschijnlijk een half verhaal.

Maar ik begrijp het wel hoor, straks post iedereen zijn stukjes op facebook en niet op fmjd forum. Dan heeft fmjd forum geen zin meer he?

Al jaren lang proberen mensen uit mijn beroepsgroep, content managers, de content centraal aan te bieden, om het de gebruiker zo makkelijk mogelijk te maken informatie tot zich te nemen. Even zo lang lopen die mensen aan tegen dergelijke argumenten. Weet je sasha, dat de jeugd van tegenwoordig te lui is om de laptop open te zwaaien, die gaan met een ipad naar de wc; hoef je nauwelijks aan te zetten, geen klepje omhoog te doen en niet eens te typen.

Ach ja, sasha, revolutie komt toch, vroeg of laat. Bekende spreuk? Bb heeft zijn tijd gehad is mijn voorspelling.

Of kijk eens naar google news start pagina, daar kun je berichten van nu.nl telegraaf.nl en legio andere media koppelen op één pagina.

Verder, uit de grond van mijn hart, bedankt voor alle (en komende) jaren modereren van een fantastisch forum.

Ik weet zeker dat je me begrijpt. Het woordje nog in jouw laatste zin geeft me nog een klein beetje hoop voor de toekomst van het digitale dammen.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Het is mogelijk om de rssfeed aan twitter te hangen (twitterfeed).
Twitteraccount kun je weer koppelen aan facebook, zodat twitterboodschappen ook op facebookpagina komen.
Ik weet niet of je dat bedoeld Mikkeltje?
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
mikkeltje

Post by mikkeltje »

Piet Bouma wrote:Het is mogelijk om de rssfeed aan twitter te hangen (twitterfeed).
Twitteraccount kun je weer koppelen aan facebook, zodat twitterboodschappen ook op facebookpagina komen.
Ik weet niet of je dat bedoeld Mikkeltje?
Nee, de koppeling van fmjd forum naar facebook, groep dammers bedoel ik.
A.Presman

Post by A.Presman »

Het forum bood altijd en biedt nog steed RSS feed.
Het adres stond in mijn vorige post feed.php
Dus het Forum biedt degelijk de mogelijkheid om inhoud koppelen waar je maar wilt.
Althans als je weet hoe dat werkt en als de plaats waar je dat naar toe wilt koppelen de mogelijkheid daarvoor biedt.

Ik heb je niet alleen een adres gegeven maar ook geprobeerd te uitzoeken hoe de rss feed aan Facebook kan gekoppeld worden.

En ik kwam tot de conclusie dat het niet zo makkelijk is.
Aan de groep pagina kan het volgens mij helemaal niet gekoppeld worden, alleen aan een Facebook pagina.
Daar heb ik een pagina gecreëerd (zie ook link in mijn vorige post) en daar dat getest.
App Social RSS kan dus wel helpen maar in de gratis versie zal het 1 update per dag toestaan.
Zo werkt het misschien voor blog en niet voor Forum.

Omdat ik alsnog geen echte toegevoegde dampromotionele waarde in zulke koppeling zie en deed dat eigenlijk alleen uit vriendelijkheid en eigen nieuwsgierigheid laat ik het verder aan jezelf over.
De enige nodige instrument - rss feed - heb je.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

A.Presman wrote:Omdat ik alsnog geen echte toegevoegde dampromotionele waarde in zulke koppeling zie en deed dat eigenlijk alleen uit vriendelijkheid en eigen nieuwsgierigheid laat ik het verder aan jezelf over.
Gelukkig maar! :D

"Susan Greenfield from Oxford University says that the Internet is re-moulding brains to rely on 'associative thinking' which makes people unable to read and write at length. She warned that networking sites such as Facebook and Twitter are giving people 'a lobotomy of empathy'. She said her fear was that 'these technologies are infantilizing the brain into the state of small children who are attracted by buzzing noises and bright lights, who have a small attention span and who live for the moment'."
MenO

Post by MenO »

Hanco Elenbaas wrote: "Susan Greenfield from Oxford University says that the Internet is re-moulding brains to rely on 'associative thinking' which makes people unable to read and write at length. She warned that networking sites such as Facebook and Twitter are giving people 'a lobotomy of empathy'. She said her fear was that 'these technologies are infantilizing the brain into the state of small children who are attracted by buzzing noises and bright lights, who have a small attention span and who live for the moment'."
Jup, en straks worden al deze kinderlijk geworden mensen door robots in groeicellen gelegd en in een continue droom gehouden, zodat de robots van onze energie kunnen leven.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

MenO wrote:
Hanco Elenbaas wrote: "Susan Greenfield from Oxford University says that the Internet is re-moulding brains to rely on 'associative thinking' which makes people unable to read and write at length. She warned that networking sites such as Facebook and Twitter are giving people 'a lobotomy of empathy'. She said her fear was that 'these technologies are infantilizing the brain into the state of small children who are attracted by buzzing noises and bright lights, who have a small attention span and who live for the moment'."
Jup, en straks worden al deze kinderlijk geworden mensen door robots in groeicellen gelegd en in een continue droom gehouden, zodat de robots van onze energie kunnen leven.
Een bijna net zo onplezierig idee is dat als je inschrijft op Facebook je ervoor tekent dat alles wat je post op Facebook eigendom wordt van Facebook. Daarnaast maken Randi & Mark Zuckerberg, oprichters van Facebook, zich hard voor het opheffen van álle anonimiteit op Internet, onder andere om er zo voor te zorgen dat de US Immigration and Custom Enforcement (ICE) iedereen van buiten de VS die US copyright geschonden heeft, uitgeleverd kan krijgen om in de VS terecht te staan.
MenO

Post by MenO »

MenO wrote:
Overigens schreef ik dit zonder weet te hebben dat Verconia gisteren The Matrix en The Matrix Reloaded uitzond :D
Geb Kos

Post by Geb Kos »

Facebook and You
Attachments
Facebook.jpg
Facebook.jpg (58.09 KiB) Viewed 6487 times
Post Reply