Niet ieder besluit is een goed besluit en kijkend naar de ontvangen reacties en argumenten op dit forum, via facebook en e-mail heb ik een vergissing gemaakt. Vanochtend zal de uitzending zoals gebruikelijk worden gestart.
Van de gelegenheid maak ik gebruik om naast de al direct rond dit NK actieve mensen drie andere mensen te noemen zonder wie de uitzending niet mogelijk zou zijn: Paul van de Veen die samen met DGT de e-borden heeft ontwikkeld en Wieger Wesselink en Huub van de Wetering die de software hebben geschreven waarmee de partijen gereconstrueerd en geëxporteerd (naar bijvoorbeeld een internetuitzending) kunnen worden.
Het is mooi te zien dat de internetuitzending gewaardeerd wordt. De organisatie nodigt damliefhebbers van harte uit om als dat even kan ook een kijkje ter plekke te komen nemen alwaar de partijen in de explicatiezaal eveneens live op schermen en op projectiescherm te volgen zijn, waar Paul Oudshoorn explicaties geeft, het persoonlijk schooldam kampioenschap van Noord Holland vandaag wordt gespeeld, Maximus een laatste poging doet om Schwarzman onderuit te halen en waar de nieuwe kampioen straks kan worden toegejuicht.

Heerhugowaard toch live
- Marcel Kosters
Heerhugowaard toch live
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
Re: Heerhugowaard toch live
En toen... toch maar niet?Marcel Kosters wrote:Niet ieder besluit is een goed besluit en kijkend naar de ontvangen reacties en argumenten op dit forum, via facebook en e-mail heb ik een vergissing gemaakt. Vanochtend zal de uitzending zoals gebruikelijk worden gestart.
Van de gelegenheid maak ik gebruik om naast de al direct rond dit NK actieve mensen drie andere mensen te noemen zonder wie de uitzending niet mogelijk zou zijn: Paul van de Veen die samen met DGT de e-borden heeft ontwikkeld en Wieger Wesselink en Huub van de Wetering die de software hebben geschreven waarmee de partijen gereconstrueerd en geëxporteerd (naar bijvoorbeeld een internetuitzending) kunnen worden.
Het is mooi te zien dat de internetuitzending gewaardeerd wordt. De organisatie nodigt damliefhebbers van harte uit om als dat even kan ook een kijkje ter plekke te komen nemen alwaar de partijen in de explicatiezaal eveneens live op schermen en op projectiescherm te volgen zijn, waar Paul Oudshoorn explicaties geeft, het persoonlijk schooldam kampioenschap van Noord Holland vandaag wordt gespeeld, Maximus een laatste poging doet om Schwarzman onderuit te halen en waar de nieuwe kampioen straks kan worden toegejuicht.
Alsof één keer een foute keus maken nog niet voldoende was

Hele domme actie! Er zal nu worden geschreven over vermoedelijke kampioen Boomstra, maar over het niet live uitzenden van de partijen. Lekkere publiciteit...
De hoteleigenaar zal wel geklaagd hebben dat ie te weinig inkomsten kreeg.... Hopelijk nemen de paar toeschouwers vandaag gewoon eigen drank en eten mee
De hoteleigenaar zal wel geklaagd hebben dat ie te weinig inkomsten kreeg.... Hopelijk nemen de paar toeschouwers vandaag gewoon eigen drank en eten mee

-
Op zich goed Marcel dat je de moed hebt een matige beslissing te herzien, heb ik altijd wel waardering voor. Zou je na afloop toch nog eens de argumentatie kunnen aangeven waarom je er uberhaupt voor gekozen hebt?
Ben je het tevens met mij eens dat er op het gebied van presentatie nog behoorlijk wat te verbeteren valt? Dan denk ik aan de positie van de camera. Hoe is het mogelijk dat dat na 10 dagen er nog zo dramatisch uiziet? In die zin was off line gaan niet eens een slechte keuze, het kijkje in de demonstratiezaal was zo nu en dan genant. Een camera kun je ook boven een bord hangen of aan de andere kant van het bord zodat je niet naar het achterwerk van een toeschouwer hoeft te kijken. De grijze man met bril en accent hoort waarschijnlijk bij de organisatie? Dan mag hij best snappen dat zijn hoofd frontaal in beeld mijn eetlust niet aanwakkert. Ik schakel in om Oudshoorn te zien en te horen, niet om close ups van gezichten te zien, niet voor de koffiejuf en haar kopsjes en schotels en als dieptepunt, niet voor het geluid huilende en schreeuwende peuters op de achtergrond. Iedere dag was er wel iets te zien of te horen dat storend was, zooooo jammer want de ideeen zijn goed, de techniek werkt maar de presentatie is na al die tijd nog zeer matig.
Ben je het tevens met mij eens dat er op het gebied van presentatie nog behoorlijk wat te verbeteren valt? Dan denk ik aan de positie van de camera. Hoe is het mogelijk dat dat na 10 dagen er nog zo dramatisch uiziet? In die zin was off line gaan niet eens een slechte keuze, het kijkje in de demonstratiezaal was zo nu en dan genant. Een camera kun je ook boven een bord hangen of aan de andere kant van het bord zodat je niet naar het achterwerk van een toeschouwer hoeft te kijken. De grijze man met bril en accent hoort waarschijnlijk bij de organisatie? Dan mag hij best snappen dat zijn hoofd frontaal in beeld mijn eetlust niet aanwakkert. Ik schakel in om Oudshoorn te zien en te horen, niet om close ups van gezichten te zien, niet voor de koffiejuf en haar kopsjes en schotels en als dieptepunt, niet voor het geluid huilende en schreeuwende peuters op de achtergrond. Iedere dag was er wel iets te zien of te horen dat storend was, zooooo jammer want de ideeen zijn goed, de techniek werkt maar de presentatie is na al die tijd nog zeer matig.
-
- Real name: Gerben van Steenbergen
Beetje jammer dat de partijen helemaal niet live te volgen zijn...Fred van Amersfoort wrote:Op zich goed Marcel dat je de moed hebt een matige beslissing te herzien, heb ik altijd wel waardering voor. Zou je na afloop toch nog eens de argumentatie kunnen aangeven waarom je er uberhaupt voor gekozen hebt?
Zo is het toch altijd al gegaan, Alex? Zopje had als leus bedacht: Kom dammen en eet je eigen boterhammen.Alex wrote:Hele domme actie! Er zal nu worden geschreven over vermoedelijke kampioen Boomstra, maar over het niet live uitzenden van de partijen. Lekkere publiciteit...
Heaven is no location, but a state of mind
-
Ligt het aan mij? Ik zie (toch?) geen live partijen. Niet op de site van het NK en ook niet op Live Draughts. Ook Teletekst meldt niets aan uitslagen van vandaag.
De oekeloenen van SNA hebben de stekker er toch maar bewust uit getrokken, om meer dammers naar Heerhugonikswaard te krijgen. Is uiteraard niet gelukt.Peter van Heun wrote:Ligt het aan mij? Ik zie (toch?) geen live partijen. Niet op de site van het NK en ook niet op Live Draughts. Ook Teletekst meldt niets aan uitslagen van vandaag.
Ik ben het helemaal met je eens dat het geen goed besluit was om de partijen niet uit te zenden. Het zou je sieren als je op dit forum zou willen uitleggen wat er uiteindelijk toch is mis gegaan en waarom er niets te zien is geweest. Ik denk dat een heleboel mensen dit graag willen weten.Marcel Kosters wrote:Niet ieder besluit is een goed besluit en kijkend naar de ontvangen reacties en argumenten op dit forum, via facebook en e-mail heb ik een vergissing gemaakt. Vanochtend zal de uitzending zoals gebruikelijk worden gestart.