Brunssum Open 2011 Open NK

Alex

Re: Brunssum Open 2011 Open NK

Post by Alex »

AnDa wrote:Ik kom later deze week nog wel een keer kijken (als het rooster van de baas het toelaat).
Morgen de wedstrijd Peter - Paul, voor de eerste plek op de ranglijst! (en beste Limburger, sorry Brion :D ).
Raes 2 blijkt een goede school te zijn...

Zet hem op Raes-genoten! Jullie verrichtingen worden nauwlettend gevolgd!!!

Andy

P.S.
Dieter, er zijn toch geen oneven aantal deelnemers? Ik zie tweemaal R staan, bij de partijen van Katinka Blanken :?
Katinka zit waarschijnlijk gewoon thuis?
Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn »

Katinka kon door droeve omstandigheden niet tijdig aanwezig zijn. Vanaf morgen speelt ze mee.
Dieter

Post by Dieter »

AnDa wrote:Ik kom later deze week nog wel een keer kijken (als het rooster van de baas het toelaat).
Morgen de wedstrijd Peter - Paul, voor de eerste plek op de ranglijst! (en beste Limburger, sorry Brion :D ).
Raes 2 blijkt een goede school te zijn...

Zet hem op Raes-genoten! Jullie verrichtingen worden nauwlettend gevolgd!!!

Andy

P.S.
Dieter, er zijn toch geen oneven aantal deelnemers? Ik zie tweemaal R staan, bij de partijen van Katinka Blanken :?
Katinka heeft door ziekte van haar vader problemen om in Brunssum te komen. De verwachting was dat ze er vanaf vandaag zou zijn maar dat is niet gelukt (ze zijn onderweg vanuit Spanje). Morgen moet Katinka er zijn anders vervallen haar uitslagen en zijn we inderdaad oneven. Maar we hebben goede hoop dat we morgen toch werkelijk met 104 zijn.
Tijn

Post by Tijn »

Nog vier koplopers over. Topfavoriet Ron Heusdens, gevaarlijke outsider Matrena Nogovitsyna, Limburgs trots Brion Koullen en PLDB-voorzitter Peter Bronstring. Zelf kan ik middels wat mazzel vandaag volgen in de achtervolgende groep. Gisteravond vernam ik dat mijn tegenstandster Dana van der Wiele zou zijn. Ik schrok van het feit dat haar rating amper in de 500 zit. Toch verslikte ik me vandaag bijna in deze opponent. Ze wist mij zeer stug tegenstand te bieden, en kwam akelig dicht bij een puntje, ondanks een rating van meer dan 700 punten minder.
Mijn bedoeling was vandaag binnen een half uur klaar te zijn, zodat ik nog de voetbalwedstrijd Sparta - Fortuna Sittard kon bezoeken. Ik raffelde mijn eerste 15 zetten af binnen 5 minuten, Dana had echter gehoord van mijn voornemen, en besloot hier een klein uurtje over na te denken :)! Slim. Helaas voor Dana, maar gelukkig voor mij, produceerde ze toch nog onderstaande foutzet:

Image
46. 34-30? ...

Desondanks toch mijn zeer gemeende complimenten voor de geboden tegenstand!
Na afloop bleek dat Fortuna met 1-0 had verloren door een penalty. Men stelde mij af afloop de gewetensvraag: wat heb je liever; zélf winnen en Fortuna verliest, of andersom.
Bert Aalberts

Post by Bert Aalberts »

Raymond Koopmanschap - Tom Swelsen (1914) 2 - 0 R

Wat is hier gebeurd?
Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen »

En wat was het antwoord op die vraag, Martijn?
Tijn

Post by Tijn »

@ Bert Aalberts: Tom is vanwege ziekte niet aanwezig geweest vandaag. Hetgeen hij 's avonds genuttigd had kwam er die opvolgende nacht meermaals via de ingang weer uit.

@ Koos van Ameringen: Ik win het liefst zelf, hoewel ik in principe nooit een wedstrijd van Fortuna mis :-) Mijn antwoord was dan ook dat Fortuna nog 33x kan winnen en ik (deze week) nog maximaal 6 keer.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Tijn wrote: @ Koos van Ameringen: Ik win het liefst zelf, hoewel ik in principe nooit een wedstrijd van Fortuna mis :-) Mijn antwoord was dan ook dat Fortuna nog 33x kan winnen en ik (deze week) nog maximaal 6 keer.
Jan Terpstra heeft daarna ongetwijfeld opgemerkt dat Fortuna maximaal nog 31x kan winnen :D
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Tijn

Post by Tijn »

Piet Bouma wrote:
Tijn wrote: @ Koos van Ameringen: Ik win het liefst zelf, hoewel ik in principe nooit een wedstrijd van Fortuna mis :-) Mijn antwoord was dan ook dat Fortuna nog 33x kan winnen en ik (deze week) nog maximaal 6 keer.
Jan Terpstra heeft daarna ongetwijfeld opgemerkt dat Fortuna maximaal nog 31x kan winnen :D
Haháa :D! Morgen misschien maar eens met Jan naar Cambuur kijken. Komt live op televisie. Dan zullen er vast enkele amusante discussies volgen :)
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Cambuur is morgen volstrekt kansloos op Berg en Bos.
Dieter

Post by Dieter »

Limburgs Dagblad blunderd in zijn damverslaggeving door Ron Heusdens de nieuwe recordhouder kloksimultaan te noemen. Jammer dat krantenmensen tegenwoordig zo onzorgvuldig te werk gaan. Dat was vroeger toch wel anders.
Overigens was er vrijdag in dezelfde krant wel een verslag met uiteraard juist naamgebruik. Maar nu wordt bij de vier koplopers in Brunssum een verkeerde link gelegd, Dat is erg slecht en jammer.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Dieter wrote:Limburgs Dagblad blunderd in zijn damverslaggeving door Ron Heusdens de nieuwe recordhouder kloksimultaan te noemen. Jammer dat krantenmensen tegenwoordig zo onzorgvuldig te werk gaan. Dat was vroeger toch wel anders.
Overigens was er vrijdag in dezelfde krant wel een verslag met uiteraard juist naamgebruik. Maar nu wordt bij de vier koplopers in Brunssum een verkeerde link gelegd, Dat is erg slecht en jammer.
Blunderd vind ik ook wel een grappige term.
Heaven is no location, but a state of mind
Alex

Post by Alex »

Kosmos wrote:
Dieter wrote:Limburgs Dagblad blunderd in zijn damverslaggeving door Ron Heusdens de nieuwe recordhouder kloksimultaan te noemen. Jammer dat krantenmensen tegenwoordig zo onzorgvuldig te werk gaan. Dat was vroeger toch wel anders.
Blunderd vind ik ook wel een grappige term.
Contaminatieve spelfout...: samentrekking van blunderde en blundert :lol:

Misschien wil Ron het record nu wel gaan aanvallen, zodat ze het artikel met terugwerkende kracht alsnog klopt :)

Maar euh: http://www.limburger.nl/article/2011080 ... n_Brunssum
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Image

Kneus - Hussler Daems

Jasper Hussler Daems meende te kunnen dubbelen met 61.44-49?? maar vergat dat hij twee fisches op <27 & 22> had liggen, die de Kneus probeert te stelen: 20-33 W+. Zwart had eerst zijn fisches moeten beschermen tegen de steal: 22-28 en het wordt een split pot.
Heaven is no location, but a state of mind
Tijn

Post by Tijn »

Fred van Amersfoort wrote:Cambuur is morgen volstrekt kansloos op Berg en Bos.
Vandaag maakte ik dus de keerzijde mee. Ik speelde tegen de in een Cambuur-shirt gestoken Harry Mennema. Als ik je zeg dat Harry verloor, mag jij de uitslag van Cambuur raden :)!
Post Reply