Het lijkt me duidelijk zat, maar vooruit dan maar.Alex wrote:Dat mag je toch even uitleggen JanJan Pieter wrote:Voor deze keer moet ik Wiersma gelijk geven. Het 12e Barnsteentoernooi kende een prijzengeld van slechts 300 euro.PeterDeDammer wrote:2 opmerkingen nav kort verslag Harm Wiersma in de Telegraaf
Het was het 12e toernooi ipv 11. En er was zelfs meer prijzengeld voor dammers met lagere rating.
Dammers > 1300 rating kwamen niet, dus bleef er zelfs prijzengeld over.
Datum 1e Boboli toernooi is 9-13 juli 2012, tot dan...
Daarnaast werd een drie keer zo groot bedrag versinterklaasd onder middenmoters, maar dat kun je met goed fatsoen geen prijzengeld noemen.
Het kenmerk van prijzengeld is een verband tussen de geleverde prestatie en de prijs. Als de nummer 1 net zo veel krijgt, als de nummer weet-ik-hoeveel, dan is daarvan geen sprake. Met een aardigheidje voor mensen die kansloos zijn voor de topklasseringen, valt te leven, maar dit is absurd. Bijkomend probleem is dat de gekozen formule totaal willekeurig is. Spelers met een rating van 899, 1099 en 1299 kunnen gratis geld ophalen, terwijl spelers met een rating van 701, 901 en 1101 net zo kansloos zijn als ze al waren.