7e Café Damdrive, Amersfoort, 26 juni 2011
Persoonlijk verslagje Andrew Tjon A Ong
Zoals gebruikelijk vond op de laatste zondag van juni de jaarlijkse Café Damdrive in Amersfoort plaats. Door een groot aantal trouwe deelnemers had de organisatie dit jaar weinig moeite om het gewenste aantal deelnemers te krijgen. Maar liefst 29 van de 40 deelnemers van vorig jaar deden nu ook weer mee. De organisatie moest nu zelfs uitbreiden naar 45 deelnemers waardoor er 9 teams van 5 man gevormd konden worden.
Gelukkig was het ook dit jaar prachtig weer en het was dan ook heerlijk ontspannen dammen op de zonovergoten terrassen in het gezellige historische hartje van Amersfoort.
Vorig jaar wist ik op bord één met een mooie score van 14 uit 9 goed voor de dag te komen, maar dit jaar waren de verwachtingen niet zo hoog gespannen, omdat ik net een dag eerder terug ben gekomen van een maand Thailand- en Vietnamvakantie. Uiteindelijk viel de score ondanks de jetlag nog mee: 12 uit 8. Helaas, net als vorig jaar viel ik wat de te winnen prijzen betrof net buiten de boot. Helaas weer vierde, met wel het hoogste aantal bordpunten van alle teams!
Kampioen werd het dreamteam van de thuisclub Amersfoort met 10 punten (42 bordpunten). Dit team bestond uit: Cees Strooper, Leo Rosendaal, Wim Martin, Marcel Everloo en Gerrit van Maanen.
Gedeeld tweede en derde werden:
Team Team B bestaande uit Jeroen Kos, Evert v.d.Pol, Aize Plantinga, Erik Eikenaar en Henry Kieft met 9 punten (40 bp), en Team G bestaande uit Peter van Heun, Menno de Block, Michiel Luiten, Cyril Sluisdom en Ad Vreeswijk 9 punten (40 bp).
De vierde plek was dus voor mijn team bestaande uit Andrew Tjon A Ong, Ron Entken, René Oosterhout, Dick Halma en Bert Straetemans, met 8 punten en 43 bp.

Eindstanden persoonlijke scores

Topscorer Cees Strooper zit hier beteuterd te kijken. Het toernooi is net vijf minuten oud en hij is al tegen een nederlaag aangelopen tegen Tjon A Ong. Daarna zou Strooper zich uitstekend herstellen door van de resterende 7 partijen er maar liefst 5 te winnen en had daarmee een belangrijke basis voor de eerste plek van zijn team geleverd.

Gerrit van Maanen won knap van Bert Straetemans

Links Wim Martin en rechts organisator Marcel Everloo in actie in het achteraf belangrijkste duel tegen mijn team. Het werd een nipte 6-4 voor dreamteam Amersfoort.

In café Onder de Linden werd er binnen gedamd. Jan Terpstra tegen Rik Tong Sang. Peter v.d. Velden en Foeke Tiemensma kijken toe

Peter van Heun verloor door een dam met rondslag van Foeke Tiemensma en op de achtergrond Menno de Block tegen Frans Teijn

De prijsuitreiking

De winnaars van de dag vlnr: Cees Strooper, Wim Martin, Gerrit van Maanen, Marcel Everloo en Leo Rosendaal

Andrew Tjon A Ong en IJpe Feenstra hebben Thailand Open 2012 even doorgesproken

Natuurlijk stond na afloop weer de Griek op het menu

Sterke verhalen over Thailand Open...

vlnr Michiel Luiten, Menno de Block wacht nog op zijn vegetarische maaltijd en houdt goed in de gaten dat Jeroen Kos niet alle aardappelen op maakt...

vlnr Jeroen Kos, Cees Strooper, Elvia Söber, Erwin Heslinga, wedstrijdleider Gerrit v.d. Ham en Gerrit van Maanen

Het bleef nog tot laat gezellig in Amersfoort. Tot volgend jaar!