Damboek voor beginners en enigszins gevorderden
Vorig jaar kwam Piet Bouw met het voorstel het eerste deel van de Engelstalige damcursus A course in draughts in het Nederlands te vertalen. Inmiddels heb ik de vertaling geredigeerd en de boeken laten drukken. De lay-out is ten opzichte van de e-course verbeterd en namen van bij alle fragmenten betrokken spelers zijn toegevoegd.
Het damboek is zowel geschikt voor beginnende als enigszins gevorderde dammers. De eerste tien hoofdstukken behandelen standaardcombinaties met een naam. In de volgende hoofdstukken wordt dieper ingegaan op de tactische mogelijkheden van ons spel.
Er is ook aandacht voor positiespel. Er komen interessante onderwerpen aan de orde als opsluitingen, de kracht van formaties, de tegenstander vastzetten en een tactisch web spinnen.
De laatste hoofdstukken van het boek behandelen het eindspel. Voor alle dammers die wat meer willen leren over het damspel of lesmateriaal nodig hebben is dit boek zeer geschikt. Het is ook een idee een boek cadeau te doen aan een andere dammer of aan een geïnteresseerde jeugdspeler.
De prijs van het boek is niet hoog, slechts 12 euro, 40 hoofdstukken verdeeld over 168 bladzijden met bij elk hoofdstuk een serie opgaven. Zowel de diagrammen als de notatie zijn heel duidelijk afgedrukt.
U kunt het boek (met de eenvoudige titel: Cursus dammen) bestellen door te e-mailen naar tjalling.goedemoed@gmail.com en het bedrag van 12 euro (+ 2,25 euro verzendkosten) over te maken op 2943643. Het boek kan opgestuurd worden of wellicht kunnen we een afspraak maken het boek op een andere manier bij u af te leveren.
Tjalling Goedemoed

Nieuw damboek uit
Nieuw damboek uit
Heaven is no location, but a state of mind
- Hanco Elenbaas
Re: Nieuw damboek uit
Hoe ziet het boek er van binnen en buiten uit, Tjalling? Heb je een paar foto's?
Voorkant ongeveer zoals de e-course. Lay-out ten opzichte van e-course verbeterd, ziet er verzorgd uit, maar ik heb geen foto's.Hanco Elenbaas wrote:Hoe ziet het boek er van binnen en buiten uit, Tjalling? Heb je een paar foto's?
Misschien kan een lezer zeggen hoe het eruit ziet...
-
De nederlandstalige versie lijkt me minder interessant als de engelstalige versie online is. Sinds wanneer is Bouma je zaakwaarnemer?
Bouma mijn zaakwaarnemer? Hoe kom je daarbij?Bert Zwart wrote:De nederlandstalige versie lijkt me minder interessant als de engelstalige versie online is. Sinds wanneer is Bouma je zaakwaarnemer?

Het betreft de heer Piet Bouw uit Barneveld die het initiatief nam om de cursus te vertalen. Hij wilde het boek zelf uitgeven, maar kwam er niet goed uit. Toen heb ik aangeboden om het zelf te laten drukken.
Veel mensen vinden het toch fijner om een damboek in het Nederlands te lezen en het is ook prettig dat het een echt boek is, zodat je zelf niks hoeft uit te printen en in mappen te stoppen enzo. Ik heb in totaal 100 exemplaren laten drukken, dus we moeten beiden 50 zien te verkopen. Een dergelijke bescheiden doelstelling moet toch haalbaar zijn.
Er zijn inmiddels al aardig wat boeken besteld.
Nog even een foto van de voorkant en van de binnenkant in de bijlage.
Nog even een foto van de voorkant en van de binnenkant in de bijlage.
- Attachments
-
- IMG_0044.JPG (57.11 KiB) Viewed 2901 times
-
- 0044: Voorkant
0047: Binnenwerk - IMG_0047.jpg (73.53 KiB) Viewed 2901 times
De verkoop gaat goed. Ik ben mijn boeken wel zo'n beetje kwijt. Piet Bouw heeft echter nog voldoende exemplaren.