NK Junioren 2011

Koos van Amerongen

NK Junioren 2011

Post by Koos van Amerongen »

Morgen is het zover: het NK Junioren gaat weer van start.
Op de site van WvM is nog geen informatie over het toernooi te vinden.
Ook het programma staat nog niet online (ook niet op damxl).
Ik beschik wel over het programmaboekje, maar qua informatievoorziening is het voor de rest bedroevend.
Piet Bouma

Re: NK Junioren 2011

Post by Piet Bouma »

Koos van Amerongen wrote:Morgen is het zover: het NK Junioren gaat weer van start.
Op de site van WvM is nog geen informatie over het toernooi te vinden.
Ook het programma staat nog niet online (ook niet op damxl).
Ik beschik wel over het programmaboekje, maar qua informatievoorziening is het voor de rest bedroevend.
Wel even op Toernooibase gekeken Koos?
http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... 2255&jr=11
De uitslagen zullen daar ook wel op komen. Dat is Damkoningin wel toevertrouwd. :)
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer »

Staat nu iets op damxl.

Bekijk de draad van een paar jaar terug maar eens over het NK junioren, met betrekking tot de website.
Koos van Amerongen

Natuurlijk heb ik op toernooibase gekeken Piet. Daar is gelukkig bijna alles te vinden. De nieuwsstuksjes maken het nog leuker. Mijn complimenten daarvoor!

Doch, verder is de informatievoorziening gebrekkig. Niks op de KNDB-site, nog niks op de site van WvM (ook al komt dat tijdens het toernooi wel goed) en, voordat ik poste, niks op damxl, de speciale site voor junioren en aspiranten. Hoe kan dat toch?
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer »

Koos van Amerongen wrote:Natuurlijk heb ik op toernooibase gekeken Piet. Daar is gelukkig bijna alles te vinden. De nieuwsstuksjes maken het nog leuker. Mijn complimenten daarvoor!

Doch, verder is de informatievoorziening gebrekkig. Niks op de KNDB-site, nog niks op de site van WvM (ook al komt dat tijdens het toernooi wel goed) en, voordat ik poste, niks op damxl, de speciale site voor junioren en aspiranten. Hoe kan dat toch?
Slapen achter het stuur, Koos :wink:
Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin »

Koos van Amerongen wrote:Natuurlijk heb ik op toernooibase gekeken Piet. Daar is gelukkig bijna alles te vinden. De nieuwsstuksjes maken het nog leuker. Mijn complimenten daarvoor!

De webmaster is druk bezig om een pagina aan te maken op de website. De server gaf alleen problemen om dit te realiseren.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
Damkoningin

Post by Damkoningin »

Eerste uitslag binnen.
Informatie wordt verstrekt via Twitter (@damclubwvm) en op toernooibase zullen de uitslagen zsm wordt ingevoerd.

Partijen worden zsm na de ronde ingevoerd.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

Alex

Post by Alex »

website wrote:Rooster NK Junioren 2011:

Maandag 2 mei 17.30 uur Opening + Aansluitend de 1e ronde
Dinsdag 3 mei 10.00 uur 2e ronde
Dinsdag 3 mei 18.00 uur 3e ronde
Woensdag 4 mei 10.00 uur 4e ronde
Woensdag 4 mei 18.00 uur 5e ronde
(om 20.00 uur worden de klokken 1 minuut stil gezet ivm dodenherdenking)
Donderdag 5 mei 10.00 uur 6e ronde
Donderdag 5 mei 18.00 uur 7e ronde
Vrijdag 6 mei 10.00 uur 8e ronde
Zaterdag 7 mei 10.00 uur 9e ronde +
Aansluitend de laatste ronde de prijsuitreiking
De dodenherdenking is uiteraard 2 minuten :oops:
Damkoningin

Post by Damkoningin »

Alex wrote:
Klopt, was een typefout van mijzelf toen ik de gegevens naar de KNDB stuurde.

Alex

Post by Alex »

Damkoningin wrote:
Alex wrote:
Moet de KNDB toestemming geven om 2 minuten stil te zijn op Dodenherdenking? Het moet niet gekker worden! :shock:
Damkoningin

Post by Damkoningin »

Alex wrote:
Damkoningin wrote:
Alex wrote:De dodenherdenking is uiteraard 2 minuten :oops:
Moet de KNDB toestemming geven om 2 minuten stil te zijn op Dodenherdenking? Het moet niet gekker worden! :shock:
Hoe bedoel je? Wij hebben altijd nog 2 minuten stilte gehad als wij een avondronde op Dodenherdenking hadden. Daar hoeft de KNDB geen toestemming voor te geven.

Alex

Post by Alex »

Ik dacht vanwege dit:
Damkoningin wrote:Klopt, was een typefout van mijzelf toen ik de gegevens naar de KNDB stuurde.
Koos van Amerongen

Gister was het weer spektakel tijdens het NK Junioren.

Michel Stempher aka groentenboer en Feroz Amrikhan speelden tegen elkaar.
Beiden hadden zin om er een spannende pot van te maken.
Michel beantwoorde 1.33-29 echter met 20-24x25 en liet daarbij niet echt die intentie zien.

Na een aantal zetten (na 6.32-28) bedacht Michel zich en meldde hij dat hij de stand niet leuk genoeg vond,
het was 'niks'. Feroz was het met hem eens. Daarop vroegen beide spelers Niek Kloppenburg (arbiter deze ronde)
of ze opnieuw mochten beginnen, maar Niek vond dat (begrijpelijk) niet goed.

Daarop vroeg Michel aan Feroz of hij terug mocht zetten en wel door 6..20-14 en 7..25-20.
Volgens de arbitershandleiding mag dit als Feroz toestemming geeft.
Feroz gaf toestemming, maar wilde in een 20 om 20 stand beginnen,
en dat kon volgens beide spelers niet meer (er stonden nog maar 38 stuks op het bord).

In de analyseruimte cq aan de bar werden vervolgens wat gedachten gewisseld over de regels.
Is het niet zo dat een speler gewoon een schijf op het bord erbij mag zetten, als beide spelers dat goedkeuren?
Dan zou men toch in een 20 om 20 kunnen beginnen....

Michel en Feroz praatten (te) luidruchtig over hun voornemen, waarom de arbiter hun meermaals waarschuwde.
Uiteindelijk werd het stil en speelde Michel maar 6..9-14, waarna het duel nog een waar spektakel werd,
met een heuze mouwzet tot gevolg.

Ik dacht trouwens dat je bij een mouwzet een schijf naar voren schuift,
simpelweg omdat de richting van de zet, daarmee de hand, daarmee de arm en daarmee de mouw, ook naar voren is.
Blijkbaar heeft Feroz 37 op de terugweg verschoven?
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Koos van Amerongen wrote:Gister was het weer spektakel tijdens het NK Junioren.

Michel Stempher aka groentenboer en Feroz Amrikhan speelden tegen elkaar.
Beiden hadden zin om er een spannende pot van te maken.
Michel beantwoorde 1.33-29 echter met 20-24x25 en liet daarbij niet echt die intentie zien.

Na een aantal zetten (na 6.32-28) bedacht Michel zich en meldde hij dat hij de stand niet leuk genoeg vond,
het was 'niks'. Feroz was het met hem eens. Daarop vroegen beide spelers Niek Kloppenburg (arbiter deze ronde)
of ze opnieuw mochten beginnen, maar Niek vond dat (begrijpelijk) niet goed.

Daarop vroeg Michel aan Feroz of hij terug mocht zetten en wel door 6..20-14 en 7..25-20.
Volgens de arbitershandleiding mag dit als Feroz toestemming geeft.
Feroz gaf toestemming, maar wilde in een 20 om 20 stand beginnen,
en dat kon volgens beide spelers niet meer (er stonden nog maar 38 stuks op het bord).

In de analyseruimte cq aan de bar werden vervolgens wat gedachten gewisseld over de regels.
Is het niet zo dat een speler gewoon een schijf op het bord erbij mag zetten, als beide spelers dat goedkeuren?
Dan zou men toch in een 20 om 20 kunnen beginnen....

Michel en Feroz praatten (te) luidruchtig over hun voornemen, waarom de arbiter hun meermaals waarschuwde.
Uiteindelijk werd het stil en speelde Michel maar 6..9-14, waarna het duel nog een waar spektakel werd,
met een heuze mouwzet tot gevolg.

Ik dacht trouwens dat je bij een mouwzet een schijf naar voren schuift,
simpelweg omdat de richting van de zet, daarmee de hand, daarmee de arm en daarmee de mouw, ook naar voren is.
Blijkbaar heeft Feroz 37 op de terugweg verschoven?
Image

Booby Fischer kon er ook wat van. Bij een partijtje shufflechess heeft hij de eerste mouwzet al te pakken... Volgens mij heeft ie niet eens echt een stuk in zijn handen...

Image
Heaven is no location, but a state of mind
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Koos van Amerongen wrote:Daarop vroeg Michel aan Feroz of hij terug mocht zetten en wel door 6..20-14 en 7..25-20. Volgens de arbitershandleiding mag dit als Feroz toestemming geeft.
Er staat wel meer flauwekul in de Arbitershandleiding. Alleen het Spel- en Wedstrijdreglement telt en daarin staat:

Art 12.3: De partij is verloren voor de speler die weigert zich te onderwerpen aan het Spelreglement.

Wie weigert (het gaat niet om een ongelukje) reglementaire zetten te spelen, krijgt dus, eventueel na een waarschuwing, een nul aan zijn broek.
Post Reply