THAILAND Open 2011 (3 t/m 12 juni)

Andrew Tjon A Ong

Re: THAILAND Open 2011 (3 t/m 12 juni)

Post by Andrew Tjon A Ong »

11 daagse Rondreis Vietnam 13-23 juni
Deze maand zal duidelijk worden of we van Thailand Open en de Rondreis Vietnam weer een succes kunnen verwachten. Belangrijkste voorwaarde is dat we voor beide evenementen voldoende deelnemers zullen hebben. Voor Thailand Open hebben we nog even de tijd, maar voor de rondreis Vietnam begint de tijd te dringen. Vandaar deze extra aandacht aan deze rondreis. Begin april zullen alle boekingen definitief gedaan worden en degenen die daarna nog willen meegaan kan niet gegarandeerd worden dat zij met dezelfde vlucht als de groep kunnen meegaan en in dezelfde hotels kunnen overnachten. Dat hangt er helemaal vanaf of er op dat moment nog plek is op de betreffende vlucht of hotel. Degenen die nu boeken zijn verzekerd van een mooie rondreis in vertrouwd gezelschap. Nu opgeven voor de rondreis en je bent er van verzekerd dat je mee kunt met de prachtige rondreis Vietnam. Doordat de koers van de euro momenteel gunstig is, is Vietnam zelf nog goedkoper voor ons geworden. U zult moeite hebben om uw geld kwijt te raken!
Als je een keer naar Vietnam zou willen gaan is dit de ideale mogelijkheid om dat te doen. Het scheelt al de reiskosten van een retourtje NL-Vietnam van minstens 850-900 euro! (meer dan de prijs van de gehele rondreis!). De rondreis inclusief heel veel kost slechts 835 euro. Er is geen rechtstreekse vlucht van NL naar Vietnam en zou je dan toch via bijv. Bangkok, Hong Kong of Kuala Lumpur moeten reizen voordat je door kunt gaan naar Vietnam. De reisduur wordt dan al gauw 15 uur als je een goede verbinding hebt!
Nu kun je lekker Thailand Open meemaken en meteen na afloop meegaan naar Vietnam. In 1,5 uur tijd ben je vanuit Bangkok al in Saigon, de grootste plaats van Vietnam, waar onze rondreis gaat beginnen. Twijfel niet langer en geef je snel op. We hebben op dit moment nog zeven plekken te vullen voor het minimum aantal deelnemers.
Zie voor de uitgebreide van dag tot dag beschrijving elders in deze draad.

Image
Bezoek aan de mooiste badplaatsen van Vietnam
Image
Het strand bij ons hotel in Mui Ne
Image
Uitgebreid bezoek aan miljoenenstad Saigon met veel Franse invloeden
Image
We kunnen zelf kruipen in de historische Cu Chi tunnels
Image
Het ingenieuze Cu Chi tunnelcomplex, waarmee de Vietcong soldaten de Amerikaanse soldaten te slim af waren tijdens de Vietnamoorlog

Image
Bezoek aan de imposante Mekong Delta met een totaal oppervlak van 39.000 km²

Image
Excursie boottocht bij Nha trang, dé badplaats van Vietnam!

Image
Ons hotel in Nha trang
Image
Ons 4**** hotel in de badplaats Mui Ne

Image
Het duinlandschap bij Mui Ne

Thailand Open 2011

Het lijkt goed te gaan met Thailand Open 2011.
De Chinese dambond heeft bevestigd, dat ze met een 12 koppige delegatie, bestaande uit 8 spelers en 4 begeleiders naar Thailand zullen komen. Het aantal inschrijvingen uit Nederland loopt echter sterk achter bij de verwachting. Het buitenland loopt daarentegen erg goed. Nu is de merkwaardige situatie ontstaan dat bij mijn weten voor het eerst het geval is dat een Nederlands Open toernooi, wat Thailand Open toch echt is, meer inschrijvingen uit het buitenland kreeg dan uit Nederland zelf!
Op zich is dat voor het internationale karakter van het toernooi een goede zaak, maar organisatorisch brengt het meer zorgen en onzekerheden met zich mee. Het betreft vooral veel nieuwe deelnemers, en het is dus afwachten wat hun toezegging waard zal zijn. We houden daarom rekening met 25% uitval, en zullen al heel blij zijn als we het record van 2006 van 46 deelnemers kunnen evenaren.

De voorlopige deelnemerslijst ziet er als volgt uit:

1 Christian Guerbert (France)
2 Claudio Siciliano (Italia)
3 Itamar Batista Do Nascimento (Brasil)
4 Justine Cleophas Pierre (Grenada)
5 Rufus Foster (Trinidad&T)
6 Guno Burleson (Surinam)
7 Ricardo Pierre (Haiti)
8 Thomy Mbongo (Cameroon)
9 Jean Marc Ndjofang (Cameroon)
10 Macodou Ndiaye (Senegal)
11 Jacques Kpangni (Ivory Coast)
12 Fredrick Kamara (Uganda)
13 Erick Balako (Zaire)
14 Ousman Jallow (Gambia)
15 Hiroshi Kawguchi (Japan)
16 Enhe Tuya (Mongolia)
17 Parwaan Sohi (India)
18 Julia Romanscaja (Moldavia)
19 Zinaida Alexandrov (Russia)
20 Nona Savina (Russia)
21 Alexander Yurgenson (Russia)
22 Andrey Gaydukov (Russia)
23 Māris Mitenbergs (Latvia)
24 Guntars Pitka (Latvia)
25 Glib Ushakov (Ukraine)
26 Tumofiy Tkachenko (Ukraine)
27 Vitold Tsydzik (Belarus)
28 Gintautas Petraitis (Lithunia)
29 Andrius Kybartas (Lithuania)
30 Michael Shabshai (Israel)
31 China player 1 (China)
32 China player 2 (China)
33 China player 3 (China)
34 China player 4 (China)
35 China player 5 (China)
36 China player 6 (China)
37 China player 7 (China)
38 China player 8 (China)
39 Piet Jonkers (NL)
40 Leo Peters (NL)
41 Eric Maijenburg (NL)
42 Ype Feenstra (NL)
43 Gabriel Heerema (NL)
44 Jeroen Cremers (NL)
45 Gauke Dirk Nijholt (NL)
46 Johan van Aalderen (NL)
47 André Nijmijer (NL)
48 Harold Jagram (NL)
49 Ramon Sakidin (NL)
50 Cyril Sluisdom (NL)
51 Ruph Bhawanibhiek (NL)
52 Bas Baksoellah (NL)
53 Pertap Malahe (NL)
54 Soerin Ramdjielal (NL)
55 Jerrie den Os (NL)
56 Ton v.d. Ploeg (NL)
57 Cor Kuijstermans (NL)
58 Dieter van Gortel (NL)
59 Wim Koopman (NL)
60 Gerhard Dunning (NL)
61 Ronny Kamp (NL)
62 Cock van Wijk (NL)
63 Piet Karregat (NL)
64 Edwin de Jager (NL)
65 Ferry Kemperman (NL)
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
Andrew Tjon A Ong

Het dreigt weer een beetje spannend te worden voor Thailand Open. Zuid Thailand heeft te kampen met zware overstromingen. Het negatieve reisadvies geldt echter niet voor de provincie waar ons damtoernooi gehouden zal worden. Ik hoop niet dat er dammers zijn die berichtgeving over een negatief reisadvies ergens in Thailand lezen en dan besluiten hun deelname te annuleren, zoals vorig jaar ten onrechte gebeurd is :(
Voor de rondreis van dit jaar was Thailand-Zuid één van de mogelijkheden. Gelukkig is het niet Thailand -Zuid geworden maar het mooie Vietnam. Daar zijn er gelukkig geen problemen en die rondreis gaat in ieder geval zeker door. Inschrijven voor deze droomreis is nog steeds mogelijk!
Overigens is het nu wel de hoogste tijd geworden om de tickets naar Thailand te boeken. De KLM heeft al gedreigd dat ze binnenkort de ticketprijzen zullen verhogen.
Goede mogelijkheden op dit moment zijn:
Vertrek vanaf Düsseldorf naar Bangkok:
Emirates 485 euro met 1 tussenstop
Air Berlin 599 euro nonstop

Vertrek vanaf Schiphol naar Bangkok:
Egypt Air 620 euro met 1 tussenstop
China Airlines 670 euro nonstop!

Het verdient aanbeveling om ook nog te kijken naar een dag eerder of later vertrekken. Dat kan veel in de prijs schelen. Bijv. vertrekken op 1 juni met China Airlines kost 725 euro en een dag eerder vertrekken is 55 euro goedkoper: 670 euro.

Bron: "De Aziatische Tijger" 29/3/11
Image
Negatief reisadvies Zuid-Thailand
Geplaatst door Bert op maart 29, 2011 // 6 Reacties

Het ministerie van Buitenlandse Zaken raadt reizen naar en door vier zuidelijke provincies af. Sinds 26 maart zijn er zware overstromingen in het zuiden van Thailand, te weten in de provincies Chumphon, Trang, Surat Thani, Nakhon si Thammarat en Phatthalung. Ook is het vliegveld van Koh Samui tijdelijk gesloten. Bootverbindingen tussen de eilanden en de vaste wal zijn opgeschort.

Ook in aangrenzende provincies met toeristische bestemmingen, waaronder Krabi, Phuket, Pangnga en Ranong is sprake van zware regenval.
Hoeveel Nederlanders er in het overstroomde gebied zitten is nog onduidelijk. Het ministerie raadt Nederlanders aan om de berichtgeving in de media te volgen.
Andrew Tjon A Ong

Een hele fraaie reportage van Thailand Open, gemaakt door Pattaya People Television.
Deze reportage betreft de editie van vorig jaar, maar vanzelfsprekend zal de Thaise televisie ook dit jaar van de partij zijn om het damtoernooi uitgebreid op de Thaise TV te vertonen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IWSf9NQESH8[/youtube]
Andrew Tjon A Ong

Over zeven weken gaat het feest in Thailand beginnen. Om alvast in de sfeer te komen hierbij twee feestfilmpjes van vorig jaar van Eric van Dusseldorp. In de hoofdrol is Ramon Sakidin. Hij is samen met Baksoellah en Piet Jonkers de trouwste Thailandganger. Straks zullen ze als enigen alle zeven edities van Thailand Open hebben meegespeeld.
In het eerste filmpje wordt Ramon het podium opgesleurd om o.a. samen met mevrouw Van Dusseldorp (witte rok) een dansje te doen en in het tweede filmpje mag hij zijn eigen versie van de limbodans ten uitvoer brengen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5k9NaZSIhck[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZGG8cKndQoo[/youtube]
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Rok? Een broekje toch?
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
Andrew Tjon A Ong

Eric van Dusseldorp wrote:Rok? Een broekje toch?
Je hebt gelijk Eric!
Zo zie je maar, dat ik niet overal verstand van heb. Het was ook erg schemerig en dan ben je in Thailand al blij als je het verschil kunt zien tussen man en vrouw en dat lukt vaak ook al niet :oops:
Andrew Tjon A Ong

Recognition THAILAND Open 2011 (3 t/m 12 juni)

Douwe Edelenbos wrote: ... Alle deelnemers moeten meer betalen omdat er een paar semi-profs zijn die een status willen/moeten halen om een uitkering veilig te stellen. In dat geval kunnen ze beter zelf een aantal toernooitjes uit de grond stampen, de heffing afdragen en om de beurt de status behalen. Zo bewijzen ze elkaar een dienst en heeft niemand last van de heffing.
Ik ben het met je eens Douwe!
GuidoB wrote: En zelf toernooitjes uit de grond stampen, zoals Wiersma regelmatig doet? Tja, hoe lang blijft NOC*NSF daar nog in trappen...
Zolang de NOC*NSF er nog in trapt, zou ik Wiersma en anderen zeker willen aanbevelen om door te gaan met het organiseren van de zelf uit de grond gestampte toernooitjes om de uitkering van bepaalde (semi)profdammers veilig te stellen. Hoe meer geldstromen er naar de damwereld toestromen hoe beter!
Fred van Amersfoort wrote:Douwe Edelenbos schrijft wel vaker precies wat ik denk. Topdammen kan alleen als de heren topspelers behalve zelf dammen ook gaan investeren in de breedtesport. Zonder basis is er geen top. Ik betaal graag 10 of 20 euro extra voor een toernooi maar dan moet er wel een visie achter zitten en een plan van aanpak. Om een gapende Klaasje of een zonder fanatisme spelende Pietje te sponsoren voel ik niets voor. En bobo's die reizen van Peking tot Sao Paulo en Dakar betalen dat ook maar fijn van hun eigen centjes. Een betaalde damkracht die Limburg en Groningen weer tot leven brengt mag van mij wel weer betaald worden. Een profdammer kan ook een bestaan proberen te krijgen door de damsport te dienen ipv te parasiteren op een uitgeholde basis.
Ik ben het in grote lijnen met je eens Fred. Ik vind echter niet dat je de topspelers er op moet aankijken dat deze regel er gekomen is. Zij kunnen er niets aan doen. De FMJD had ook op een andere (betere) manier aan geld kunnen komen, zonder zoveel schade aan te richten. Van de Nederlandse toernooiorganisatoren ben ik één van de felste tegenstanders van de recognition fee (5 euro per deelnemer + 50 euro) om het toernooi officieel erkend te krijgen. Toch heb ik besloten om van Thailand Open een erkend toernooi te maken, omdat het niet laten erkennen van Thailand Open alleen maar grote verliezers zou opleveren, of zoals Eric Sanders schreef: een lose-lose-lose situatie. De Chinese dambond is een jonge bond en ze hebben nog weinig spelers met internationale rating, en nog minder spelers die een norm of een titel hebben gescoord. Daarom willen ze in principe alleen aan toernooien deelnemen die door de FMJD erkend zijn zodat ze rating en (titel)normen kunnen scoren. De erkenning van Thailand Open heeft nu uit twee verschillende Chinese provincies een delegatie opgeleverd met in totaal 13 spelers. Dat is bijna een derde van het verwachte totale aantal deelnemers. Geen erkenning van Thailand Open zou ook geen inschrijvingen van de Chinese Federatie (de enige echte groeimarkt in Azië op damgebied!) hebben opgeleverd. Dat zou slecht zijn voor de organisatie van Thailand Open, slecht voor de deelnemers van Thailand Open, slecht voor de sponsors van Thailand Open, slecht voor de Chinese spelers, slecht voor de Chinese dambond, slecht voor de ontwikkeling van het dammen in Azië, slecht voor de FMJD en last but not least slecht voor de ontwikkeling en internationalisering van het dammen in het algemeen. Die situatie zou alleen maar verliezers kennen. Dit alles overwegende ben ik tot het besluit gekomen om, geheel tegen mijn principes in, toch recognition voor Thailand Open aan te vragen. Als ik het niet had gedaan, kon ik mezelf op de borst slaan, dat ik mijn principes ben trouw gebleven en er trots op zijn dat ik mijn poot heb stijf gehouden, maar dat dit ten koste zou gaan van mijn geliefde damsport, dat heb ik er niet voor over gehad.

Hieronder de ge-update lijst van voorlopige deelnemers. Ik ben druk bezig met de confirmatie ronde. Veel spelers hebben zich opgegeven, maar reageren voorlopig nog niet met een bevestiging. Binnenkort zal ik al deze figuren alvast van de lijst verwijderen en op een reservelijst plaatsen. Inschrijven kan nog steeds! Ook voor de schitterende Vietnamrondreis zijn de laatste plekken via lastminute boeking te verkrijgen! Info:thailanddammen@gmail.com
Deelnemerslijst per 28 april:

1 Christian Guerbert (France)
2 Claudio Siciliano (Italy)
3 Antioco Nurchis (Italy)
4 Itamar Batista Do Nascimento (Brasil)
5 Justine Cleophas Pierre (Grenada)
6 Nicolas Ramsundar (Trinidad&T)
7 Guno Burleson (Surinam)
8 Ricardo Pierre (Haiti)
9 Jean Marc Ndjofang (Cameroon)
10 Mor Seck (Senegal)
11 Macodou Ndiaye (Senegal)
12 Mapenda Sene (Senegal)
13 Jacques Kpangni (Ivory Coast)
14 Erick Balako (Zaire)
16 Enhe Tuya (Mongolia)
17 Julia Romanscaja (Moldavia)
18 Zinaida Alexandrov (Russia)
19 Nona Savina (Russia)
20 Alexander Yurgenson (Russia)
21 Andrey Gaydukov (Russia)
22 Māris Mitenbergs (Latvia)
23 Guntars Pitka (Latvia)
24 Andi Ingel (Estonia)
25 Tumofiy Tkachenko (Ukraine)
26 Michael Shabshai (Israel)
27 Renat Melamed (Ger)
28 Wenxi Fang (China)
29 Xinyue Qi (China)
30 Kequing Han (China)
31 Yingchao Luo (China)
32 Kai Zhang (China)
33 Liyang Zhan (China)
34 Jiaxin Tan (China)
35 Linkai Rao (China)
36 Borui Li (China)
37 Zishen Wei (China)
38 Yifan Shang (China)
39 Aiguo Wang (China)
40 Jie Cui (China)
41 Piet Jonkers (NL)
42 Leo Peters (NL)
43 Eric Maijenburg (NL)
44 Ype Feenstra (NL)
45 Gauke Dirk Nijholt (NL)
46 Johan van Aalderen (NL)
47 André Nijmeijer (NL)
48 Harold Jagram (NL)
49 Ramon Sakidin (NL)
50 Cyril Sluisdom (NL)
51 Bas Baksoellah (NL)
52 Gerard Peroti (NL)
53 Gertjan Kolsté (NL)
54 Wim Koopman (NL)
55 Gerhard Dunning (NL)
56 Ton v.d. Ploeg (NL)
57 Cock van Wijk (NL)
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Re: Recognition THAILAND Open 2011 (3 t/m 12 juni)

Post by groenteboer »

Andrew Tjon A Ong wrote:
Ik ben het in grote lijnen met je eens Fred. Ik vind echter niet dat je de topspelers er op moet aankijken dat deze regel er gekomen is. Zij kunnen er niets aan doen. De FMJD had ook op een andere (betere) manier aan geld kunnen komen, zonder zoveel schade aan te richten. Van de Nederlandse toernooiorganisatoren ben ik één van de felste tegenstanders van de recognition fee (5 euro per deelnemer + 50 euro) om het toernooi officieel erkend te krijgen. Toch heb ik besloten om van Thailand Open een erkend toernooi te maken, omdat het niet laten erkennen van Thailand Open alleen maar grote verliezers zou opleveren, of zoals Eric Sanders schreef: een lose-lose-lose situatie. De Chinese dambond is een jonge bond en ze hebben nog weinig spelers met internationale rating, en nog minder spelers die een norm of een titel hebben gescoord. Daarom willen ze in principe alleen aan toernooien deelnemen die door de FMJD erkend zijn zodat ze rating en (titel)normen kunnen scoren. De erkenning van Thailand Open heeft nu uit twee verschillende Chinese provincies een delegatie opgeleverd met in totaal 13 spelers. Dat is bijna een derde van het verwachte totale aantal deelnemers. Geen erkenning van Thailand Open zou ook geen inschrijvingen van de Chinese Federatie (de enige echte groeimarkt in Azië op damgebied!) hebben opgeleverd. Dat zou slecht zijn voor de organisatie van Thailand Open, slecht voor de deelnemers van Thailand Open, slecht voor de sponsors van Thailand Open, slecht voor de Chinese spelers, slecht voor de Chinese dambond, slecht voor de ontwikkeling van het dammen in Azië, slecht voor de FMJD en last but not least slecht voor de ontwikkeling en internationalisering van het dammen in het algemeen. Die situatie zou alleen maar verliezers kennen. Dit alles overwegende ben ik tot het besluit gekomen om, geheel tegen mijn principes in, toch recognition voor Thailand Open aan te vragen. Als ik het niet had gedaan, kon ik mezelf op de borst slaan, dat ik mijn principes ben trouw gebleven en er trots op zijn dat ik mijn poot heb stijf gehouden, maar dat dit ten koste zou gaan van mijn geliefde damsport, dat heb ik er niet voor over gehad.
Zeg je nou dat die 50 euro er ook nog bovenop komt? Ik dacht dat die 5 euro per speler een VERVANGING was van de 50 euro.
Andrew Tjon A Ong

groenteboer wrote: Zeg je nou dat die 50 euro er ook nog bovenop komt? Ik dacht dat die 5 euro per speler een VERVANGING was van de 50 euro.
De regeling is dat de spelers/deelnemers de 5 euro fee betalen en dat de 50 euro fee voor rekening van de organisatie is. In de praktijk zal de toernooiorganisatie het grootste gedeelte van zowel de spelersfee als de organisatiefee voor haar rekening nemen. Bij Thailand Open zal de 5 euro fee op vrijwillige basis door de spelers betaald kunnen worden. Bij een toernooi van 100 deelnemers moet de organisatie dus 100x5+50=550 euro afdragen aan de FMJD. Die 5 euro fee lijkt voor ons Westerlingen niet veel geld, maar in sommige Derde Wereld landen is een inschrijfgeld van 2,50 euro al reden voor dammers om niet mee te doen, omdat het teveel geld voor hun is. Als er ook nog 5 euro fee bovenop zou komen, dan jaag je nog meer spelers weg om in toernooi verband te dammen. Een hele slechte zaak die een remmende werking zal hebben op de ontwikkeling van het dammen in de armere landen.
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer »

Andrew Tjon A Ong wrote:
groenteboer wrote: Zeg je nou dat die 50 euro er ook nog bovenop komt? Ik dacht dat die 5 euro per speler een VERVANGING was van de 50 euro.
De regeling is dat de spelers/deelnemers de 5 euro fee betalen en dat de 50 euro fee voor rekening van de organisatie is. In de praktijk zal de toernooiorganisatie het grootste gedeelte van zowel de spelersfee als de organisatiefee voor haar rekening nemen. Bij Thailand Open zal de 5 euro fee op vrijwillige basis door de spelers betaald kunnen worden. Bij een toernooi van 100 deelnemers moet de organisatie dus 100x5+50=550 euro afdragen aan de FMJD. Die 5 euro fee lijkt voor ons Westerlingen niet veel geld, maar in sommige Derde Wereld landen is een inschrijfgeld van 2,50 euro al reden voor dammers om niet mee te doen, omdat het teveel geld voor hun is. Als er ook nog 5 euro fee bovenop zou komen, dan jaag je nog meer spelers weg om in toernooi verband te dammen. Een hele slechte zaak die een remmende werking zal hebben op de ontwikkeling van het dammen in de armere landen.
Ik ben het helemaal met je eens. Bij internationale toernooien weigeren de fee te betalen werkt alleen maar averechts. Toch had ik bij het MTB Open (2011) graag gezien dat deze fee niet doorging, maar het is niet anders.
Andrew Tjon A Ong

groenteboer wrote:
Andrew Tjon A Ong wrote:
Ik ben het helemaal met je eens. Bij internationale toernooien weigeren de fee te betalen werkt alleen maar averechts. Toch had ik bij het MTB Open (2011) graag gezien dat deze fee niet doorging, maar het is niet anders.
Ik zou er zelf niet voor pleiten om de fee te betalen. Hoe meer toernooien de fee niet betalen hoe sneller het afgeschaft kan worden. Ik voel me zelf gedwongen om de fee te betalen, om aan de wens van de Chinese dambond tegemoet te komen en om hun te helpen bij hun ontwikkeling. En dan nog moet ik afwachten of ze ook echt zullen komen (vorig jaar cancelden ze op het laatste moment de trip naar Thailand). Als ze niet komen heb ik voor niets die erkenning aangevraagd, want volgens mij is verder geen enkele deelnemer geïnteresseerd in de FMJD-rating en de normen. Ze willen gewoon een leuke Thailand vakantie hebben. Ik krijg er verder geen kip extra door en het kost alleen maar meer geld :(
Eric Sanders

Post by Eric Sanders »

Andrew Tjon A Ong wrote:Ik krijg er verder geen kip extra door en het kost alleen maar meer geld :(
Maar daar doet de FMJD dan wel weer hele mooie dingen van (zoals een toernooi tijdens andere zomertoernooien organiseren).
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
Andrew Tjon A Ong

Eric Sanders wrote:
Andrew Tjon A Ong wrote:Ik krijg er verder geen kip extra door en het kost alleen maar meer geld :(
Maar daar doet de FMJD dan wel weer hele mooie dingen van (zoals een toernooi tijdens andere zomertoernooien organiseren).
Eric, ik kan me bij jou als organisator van Nijmegen Open goed voorstellen dat je het gevoel kan krijgen dat je voor je eigen ondergang gaat betalen, als je zou besluiten om de recognition fee te betalen.
Zoals je suggereert kan kan de FMJD met de opbrengsten van de fee inderdaad hele mooie dingen doen, zoals Worldcup evenementen uit de grond stampen en deze recht tegenover jouw toernooi programmeren waardoor je dus uit de markt geconcurreerd dreigt te worden :x Zoals nu het geval is met het Worldcup toernooi Bashkortostan Open,UFA (18-24 juli), dat twee Nederlandse zomertoernooien Heerhugowaard Open (16-23 juli) en Nijmegen Open (24-30 juli) in de wielen rijdt. De GMI’s zijn haast verplicht om het Worldcup toernooi te spelen, willen ze de finale, de lucratieve Mind Sport Games (8-17 dec), in Beijing niet mislopen. Onnodig te vermelden dat ook Thailand Open van de Worldcup toernooien veel schade zal ondervinden, tenminste als het Worldcup-systeem geen vroegtijdige dood beschoren is.
Andrew Tjon A Ong

Thailand Open 2011

Nu Thailand Open al bijna gaat beginnen, heeft de ticket prijs naar Thailand zijn laagste stand van het jaar bereikt: voor slechts 469 euro kun je vanuit Schiphol al naar Thailand reizen. Dus wie er even twee weken tussenuit wil kan bijvoorbeeld volgende week maandag voor slechts 469 euro op het vliegtuig naar Thailand stappen, vakantie vieren en nog Thailand Open meemaken. Je kunt er ook nog een 4 sterren hotelovernachting in Bangkok gratis bij krijgen!! Wat wil je nog meer?
Er zijn al dammers die niet van plan waren dit jaar aan Thailand Open mee te doen, maar deze buitenkans niet wilden laten liggen. Inschrijven is tot op het laatste moment nog mogelijk.
Let wel op dat er niet dagelijks gevlogen wordt. Alle info is te zien op: http://www.333travel.nl/

Image

Zowel Thailand Open als de rondreis Vietnam zijn helemaal op de rails, We hebben de deelnemerslijst behoorlijk opgeschoond. Als er geen gekke dingen gebeuren kunnen we een deelnemersveld van rond de 45 spelers verwachten. Er hebben zich nog een 15-tal spelers meer aangemeld, maar die hebben tot op heden nog niet gereageerd op een verzoek tot confirmatie, dus die hebben we voorlopig maar van de lijst verwijderd. Waarschijnlijk zullen we de nieuwe wereldkampioen niet in Thailand aan het werk kunnen zien, maar in ieder geval wel de smaakmaker van het WK, Afrikaans kampioen Jean Marc Ndjofang, samen met de Afrikaan met de hoogste rating Macodou NDiaye.
Het gaat dit jaar een zeer internationaal Thailand Open worden. Slechts 40% van de deelnemers komt uit Nederland en dat is uniek voor een Nederlands toernooi. Voor het eerst zal het in een Nederlands toernooi het geval zijn dat de Nederlanders niet de meerderheid zullen vormen. Ik verwacht dat het niet zo lang meer duren voordat de Chinezen de meerderheid zullen vormen in Thailand Open. Wat mij betreft een prima ontwikkeling voor het dammen in Azië. Voor het eerst ook een deelnemer uit gastland Thailand zelf. Hij schijnt een oud checker kampioen van Thailand te zijn, dus we zijn erg benieuwd hoe de overgang naar het “echte” dammen zal bevallen. Wat dat betreft zal het een zeer interessante editie worden. Veel nieuwe spelers uit nieuwe damlanden zoals Pakistan en Japan. Er komt ook nog een slechts zevenjarig talent uit het verre Yakoetsk, om in Thailand Open zijn eerste internationale ervaring op te doen. De 24-man tellende Chinese delegatie komt overigens ook alleen met jeugdspelers in actie.
De deelnemerslijst t/m heden 26 mei is:
1 Macodou Ndiaye (Senegal)
2 Jean Marc Ndjofang (Cameroon)
3 Ricardo Pierre (Haiti)
4 Nicholas Ramsundar (Trinidad&T)
5 Clifton Agata (Curacao)
6 Fredrick Kamara (Uganda)
7 Christian Guerbert (France)
8 Māris Mitenbergs (Latvia)
9 Guntars Pitka (Latvia)
10 Ergis Iakovlev (Russia)
11 Enhe Tuya (Mongolia)
12 Abdul Razzaq (Pakistan)
13 Ahmad Sohail (Pakistan)
14 Damrong Yuabang Sai (Thailand)
16 Wenxi Fang (China)
17 Xinyue Qi (China)
18 Keqing Han (China)
19 Yingchao Luo (China)
20 Kai Zhang (China)
21 Liyang Zhan (China)
22 Jiaxin Tan (China)
23 Linkai Rao (China)
24 Borui Li (China)
25 Zishen Wei (China)
26 Yifan Shang (China)
27 Aiguo Wang (China)
28 Jie Cui (China)
29 Piet Jonkers (NL)
30 Leo Peters (NL)
31 Erik Maijenburg (NL)
32 Ype Feenstra (NL)
33 Gauke Dirk Nijholt (NL)
34 Johan van Aalderen (NL)
35 André Nijmeijer (NL)
36 Gertjan Kolsté (NL)
37 Wim Koopman (NL)
38 Gerhard Dunning (NL)
39 Harold Jagram (NL)
40 Moen Lachman (NL)
41 Ramon Sakidin (NL)
42 Bas Baksoellah (NL)
43 Gerard Peroti (NL)
44 Cyril Sluisdom (NL)
45 Kees Romijn (NL)
46 Ton v.d. Ploeg (NL)
47 Cock van Wijk (NL)
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Thailand Open gaat overmorgen van start.
Het toernooi kun je volgen:
- via dit forum (verslagjes, foto's)
- via toernooibase (uitslagen, partijen)
- de meest sappige roddels via twitter: @EvanDusseldorp
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
Post Reply