NK Sneldammen 2011

Alex

NK Sneldammen 2011

Post by Alex »

Zaterdag spelen de meeste provincies om de tickets voor het NK sneldammen. Wie o wie gaan er dit jaar naar Utrecht?
Koos van Amerongen

Re: NK Sneldammen 2011

Post by Koos van Amerongen »

In Utrecht worden de jeugdkampioenschappen inderdaad aankomende zaterdag gehouden.
Het seniorenkampioenschap vindt zaterdag 9 april plaats. Traditiegetrouw valt dit samen met het sportevenement 'Hilversum Denkt'.
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer »

In Overijssel worden de senioren 2 april gespeeld geloof ik. Hierbij de geplaatsten voor de jeugd:

Welpen: Vincent Houtjes
Pupillen: Damon Winter + Simon Hulshof
Aspiranten: Rick Hakvoort + Henri Beverdam
Junioren: Bert Aalberts + Michel Stempher
Koos van Amerongen

Geplaatsten provincie Utrecht (jeugd)
Junioren: Koos van Amerongen
Aspiranten: Rutger Oskam
Pupillen: Lucas Veldhuizen
Welpen: Sanne Barten (2e) en de naam van de kampioen ben ik even vergeten...
Alex

Post by Alex »

Namens de Zuid-Hollandse Dambond:

A: MF Frerik Andriessen, GMI Ron Heusdens
B: Arie Schoneveld, Jack v.d. Plas, Bas Baksoellah
C: Glenn Hardenberg, Mees v.d. Bosch
Vrouwen: Marielle Meijer-Kromhout, Sarah Rijgersberg
Junioren: Steven den Hollander, Remco Krijgsman
Aspiranten: Martijn van IJzendoorn, Ali Fthalla
Pupillen: Wouter Morssink, Marco de Leeuw, Vince Dijkxhoorn
Welpen: Berke Yigitturk, Floortje Bogerd, Kirsty Wahjuwibowo
Dolly's brother

Post by Dolly's brother »

Noord-Holland:

Senioren A: Lossine Savane, Martin van Dijk
Senioren B: drie personen moesten barrage spelen om de eerste plaats; uitslag bij mij onbekend
Senioren C: Jan-Maarten Koorn, Leo Hablous
Vrouwen: Vitalia Doumesh
Junioren: Ritchie Wijnker, Feroz Amirkhan
Aspiranten: Raymond Koopmanschap, Rick Hartman
Pupillen: Mitchel Mensinga, Max Doornbosch
Welpen: Dirk Vet, naam tweede speler bij mij onbekend
WSDVRules

Post by WSDVRules »

Geplaatst voor NK sneldammen uit Gelderland:

Senioren A: Jeroen van den Akker, Niek Kuijvenhoven, Fred de Koning en Henk Ruesink.
Senioren B: Wim Lammers, Henk Hoksbergen, Harry Vos, Ralf Richters en Egbert Harkink.
Senioren C: Clemens Keurentjes, Bernard Renting, Dinand Stegeman en Gerrit Roeterdink.
Vrouwen: Ester van Muijen en Astrid van der Stelt.
Junioren: Jesse van Beek, Derk-Jan Riesthuis, Dirk Joosten en Rick Koenders.
Aspiranten: Arwin Lammers, Jannes Kromhout, Pepijn van den Brink, Gerben van Steenbergen, Tim Vermeulen, Denise van Dam en Gerlinda Schaafsma.
Pupillen: Tom Knapen, Melanie Voskuil, Nick Jansen, Thijs Vreugdenhil, Rama Polderman, Albert Middelkoop en Jan Langeveld.
Welpen: Jorne Huiting, Jeroen van den Brink, Erik Schaafsma, Biense Wielstra, Christian Timmer, Suzanne Slijkhuis en Machiel Weistra.
kanari

Post by kanari »

Geplaatst voor NK sneldammen uit Zeeland:

Categorie A: Johnny de Leeuw
Categorie B: Roland de Rijke
Categorie C: Jouke van ´t Padje
Vrouwen: Rianka Rentmeester
Junioren: Danny Wattel
Aspiranten: Jacob Provoost
Pupillen: Geertjan de Witte
Welpen: -
Alex

Post by Alex »

Koos van Amerongen wrote:Geplaatsten provincie Utrecht (jeugd)
Welpenkampioen is Justin Beekhuis volgens de UPDB-site.

De Utrechtse welpen speelden 18 partijen, moet een vermoeiende dag zijn geweest! Bij de ZHDB speelden de pupillen en welpen in 1 groep, ook dit waren 10 deelnemers. maar 18 partijen wilden we ze niet aan doen :)
Koos van Amerongen

Alex wrote:
Koos van Amerongen wrote:Geplaatsten provincie Utrecht (jeugd)
Welpenkampioen is Justin Beekhuis volgens de UPDB-site.

De Utrechtse welpen speelden 18 partijen, moet een vermoeiende dag zijn geweest! Bij de ZHDB speelden de pupillen en welpen in 1 groep, ook dit waren 10 deelnemers. maar 18 partijen wilden we ze niet aan doen :)
Klopt Alex. De welpen en pupillen zaten in één groep, net als de aspiranten en de junioren.
Zowel bij de welpen/pupillen als bij de aspiranten/junioren werd er een dubbele ronde gespeeld.

Zou fijn zijn als de plaatsing voor het NK Sneldammen ook niet-bondgebonden gaat worden.
Een waslijst van Aspiranten die vanuit Gelderland mee mogen doen... En dan zit Alex Ketelaars 18 juni thuis.....
WSDVRules

Post by WSDVRules »

Koos van Amerongen wrote: Zou fijn zijn als de plaatsing voor het NK Sneldammen ook niet-bondgebonden gaat worden.
Een waslijst van Aspiranten die vanuit Gelderland mee mogen doen... En dan zit Alex Ketelaars 18 juni thuis.....
Niet zo zeuren Koos. Alex had natuurlijk gewoon lid van WSDV kunnen worden (we hebben gereduceerde tarieven voor spelers voor wie de primaire vereniging een andere is) en zich in Gelderland kunnen plaatsen. Dan had hij natuurlijk wel in Regio Noord zich moeten kwalificeren, vervolgens in de Gelderse Finale 15 potjes moeten spelen tegen evenzoveel tegenstanders en minimaal 7e moeten worden. En of dat gemakkelijker was geweest dan boven Rutger te eindigen valt te betwijfelen. Gerlinda werd 7e en daar verloor hij vorig jaar nog van:
vr 02-04-2010 3 Gerlinda Schaafsma (683) - Alex Ketelaars (764) 2 - 0
Koos van Amerongen

WSDVRules wrote:
Koos van Amerongen wrote: Zou fijn zijn als de plaatsing voor het NK Sneldammen ook niet-bondgebonden gaat worden.
Niet zo zeuren Koos. Alex had natuurlijk gewoon lid van WSDV kunnen worden (we hebben gereduceerde tarieven voor spelers voor wie de primaire vereniging een andere is) en zich in Gelderland kunnen plaatsen. Dan had hij natuurlijk wel in Regio Noord zich moeten kwalificeren, vervolgens in de Gelderse Finale 15 potjes moeten spelen tegen evenzoveel tegenstanders en minimaal 7e moeten worden. En of dat gemakkelijker was geweest dan boven Rutger te eindigen valt te betwijfelen. Gerlinda werd 7e en daar verloor hij vorig jaar nog van:
vr 02-04-2010 3 Gerlinda Schaafsma (683) - Alex Ketelaars (764) 2 - 0
Ik zie dat je gister je bericht ineens hebt aangepast.
Een toevoeging die je wat mij betreft weg had mogen laten.

Alex Ketelaars met Gerlinda Schaafsma vergelijken? Lijkt me een beetje hopeloos.
Om dan ook nog één overwinning van Gerlinda op Alex erbij te pakken, beetje sneu.

Ik zal even met de sneldampresaties van Alex Ketelaars opnoemen.
2006: 7e NK
2007: 2e NK (na barage om 1e plaats)
2008: 5e NK
2009: 3e NK
2010: 8e NK (met o.a. winst op, jawel, Gerlinda Schaafsma)
2010: 3e EK

Nu jij met Gerlinda's prestaties...
WSDVRules

Post by WSDVRules »

Beste Koos,

Wel eens van ironie gehoord?
Waar het me om ging was natuurlijk niet om de prestaties van Alex te kleineren. Waar het me om ging was het eeuwige calimero-gezeur van de kleine provincies even in perspectief te zetten. De indruk wordt gewekt dat het heel eenvoudig was om je in Gelderland te kwalificeren, terwijl het oh zo moeilijk was in Utrecht. In Gelderland waren dit de eerste zeven:

1 Arwin Lammers
2 Jannes Kromhout
3 Pepijn van den Brink
4 Gerben van Steenbergen
5 Tim Vermeulen
6 Denise van Dam
7 Gerlinda Schaafsma

Daar had zelfs Alex zijn handjes vol aan gehad.
En trouwens Gerlinda eindigde bij het laatste NK Sneldammen maar 1 plaats lager dan Alex.
Koos van Amerongen

WSDVRules wrote:Beste Koos,

Wel eens van ironie gehoord?
Waar het me om ging was natuurlijk niet om de prestaties van Alex te kleineren. Waar het me om ging was het eeuwige calimero-gezeur van de kleine provincies even in perspectief te zetten. De indruk wordt gewekt dat het heel eenvoudig was om je in Gelderland te kwalificeren, terwijl het oh zo moeilijk was in Utrecht. In Gelderland waren dit de eerste zeven:

1 Arwin Lammers
2 Jannes Kromhout
3 Pepijn van den Brink
4 Gerben van Steenbergen
5 Tim Vermeulen
6 Denise van Dam
7 Gerlinda Schaafsma

Daar had zelfs Alex zijn handjes vol aan gehad.
En trouwens Gerlinda eindigde bij het laatste NK Sneldammen maar 1 plaats lager dan Alex.
Hans,
dat Gelderland een sterkere damprovincie is, lijkt me een feit.
Door alle jaren heen is Gelderland gemiddeld gezien beduidend de betere provincie.
Simply as it is.

Desalnietemin is 7 plekken voor Gelderland tegenover één plek voor Utrecht, Limburg etc. wel overdreven.
Veel eerlijker is in dit opzicht de huidige structuur voor de HF Jeugd (met normaal speeltempo).

Iedereen doet mee in (ongeveer) even sterke pouls* en zijn kwalificatiekans hangt voor 99% samen met de eigen speelsterkte.
Wat als Martijn van IJzerdoorn en Jan Groenendijk in één provincie (laten we er even Limburg van maken) zouden wonen?
Dat zou betekenen dat één van beiden elk NK sneldammen thuiszit. Lijkt me niet de bedoeling.

Natuurlijk heb ik van ironie (stijlfiguur) gehoord.
Overigens denk ik dat die ene prestatie van Gerlinda (9e) een hoogtepunt is voor haar,
terwijl Alex' prestatie (8e) een dieptepunt was in de afgelopen 5 jaar...

*Helaas ook niet altijd even gelijkwaardig ingedeeld.
Alex

Post by Alex »

Er schijnt nog een aspirantenplaats te vergeven zijn, de ZHDB mocht er 3 verdelen, maar zaterdag deden slechts 2 aspiranten mee.

1e ronde zaterdag Arwin - Alex maar doen? :lol:
Post Reply