Bondsraadvergadering 6 november

Theo Dijkstra

Re: Bondsraadvergadering 6 november

Post by Theo Dijkstra »

Roel, Piet en Cees! :o
Het vervolg van een slecht gestarte discussie doet mij goed.
Het beste verjaardagscadeau in jaren! :wink:
Nu nog het KNDB bestuur een minder vrijblijvende ICT opdracht geven bij de bondsraad vergadering! :olympic:
Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra »

BELEIDSPLAN KNDB 2011 - 2012

KNDB verslag.

- De ontwikkeling van een nieuw programma Damserver
Met de teloorgang van de Damserver zijn veel spelers vertrokken naar andere programma's. Als we denken aan ledenbehoud en de leden zo veel mogelijk diensten willen bieden, dan moet de bond zelf over een goed werkend programma beschikken. Miet iedereen wil meer op een vaste avond in de week naar een vereniging. Als mensen dan toch graag thuis een partij willen spelen, moet de bond aan die behoefte kunnen voldoen. Het behoud van dergelijke leden kan worden gerealiseerd door ze een persoonlijk lidmaatschap van de bond aan te bieden.
De komende jaren zal hier veel aandacht naar uit moeten gaan.

KNDB Beleidsvoornemens.

ICT
Het internet blijft in ontwikkeling en het is noodzakelijk dat de KNDB op dit vlak mee gaat in deze ontwikkeling. De KNDB-site, DamZ en DamXL zijn belangrijke communicatiekanalen die in de toekomst ook mogelijkheden bieden voor het aanbieden van producten, zoals bijvoorbeeld boeken, abonnementen en bondslidmaatschap. Met een nieuwe site "WikiPinky" wil de KNDB alle beschikbare informatie digitaal beschikbaar stellen, zodat iedereen die kan gebruiken.
De KNDB blijft investeren in het trainingsprogramma Dammentor. Mogelijkheden om internetdiensten exclusief voor leden aan te bieden, worden onderzocht.

Mijn commentaar:
Wat een ongelooflijk slap verhaal over iets dat een van de belangrijkste ontwikkelingen in de damwereld zou moeten en kunnen zijn. ICT.
Intenties, maar geen enkel plan!
Last edited by Theo Dijkstra on Thu Nov 04, 2010 02:37, edited 1 time in total.
Woodcutter
Real name: Roel Langendam

Post by Woodcutter »

Theo Dijkstra wrote:BELEIDSPLAN KNDB 2011 - 2012

KNDB verslag.

Met de teloorgang van de Damserver zijn veel spelers vertrokken naar andere programma's. Als we denken aan ledenbehoud en de leden zo veel mogelijk diensten willen bieden, dan moet de bond zelf over een goed werkend programma beschikken. Miet iedereen wil meer op een vaste avond in de week naar een vereniging. Als mensen dan toch graag thuis een partij willen spelen, moet de bond aan die behoefte kunnen voldoen. Het behoud van dergelijke leden kan worden gerealiseerd door ze een persoonlijk lidmaatschap van de bond aan te bieden.

KNDB Beleidsvoornemens.

ICT
Het internet blijft in ontwikkeling en het is noodzakelijk dat de KNDB op dit vlak mee gaat in deze ontwikkeling. De KNDB-site, DamZ en DamXL zijn belangrijke communicatiekanalen die in de toekomst ook mogelijkheden bieden voor het aanbieden van producten, zoals bijvoorbeeld boeken, abonnementen en bondslidmaatschap. Met een nieuwe site "WikiPinky" wil de KNDB alle beschikbare informatie digitaal beschikbaar stellen, zodat iedereen die kan gebruiken.
De KNDB blijft investeren in het trainingsprogramma Dammentor. Mogelijkheden om internetdiensten exclusief voor leden aan te bieden, worden onderzocht.

Wat een ongelooflijk slap verhaal over iets dat een van de belangrijkste ontwikkelingen in de damwereld zou moeten en kunnen zijn. ICT.
Zullen we ze pesten/wakker schudden?
Stellen gewoon zelf met een werkgroep een ict-beleidsplan op, ben best benieuwd hoe er gereageert gaat worden.
Kan niet waar zijn dat ze jaren gaan doen over het produceren van een Damserver, zeker niet gezien de code die er al bestaat, serverside gewoon niet zelf in elkaar knutselen maar beproefde programma's gebruiken.
Ik praat met iedereen. Elk moment. De vraag is niet tegen wie ik praat, maar wie luistert!!
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer »

Er staan voldoende plannen in het beleidsplan 2011/2012. Het heeft betrekking op twee jaren, dus ik neem niet aan dat er (als voorbeeld) jaren over de damserver gedaan wordt.

Ik geef jullie wel gelijk dat de meeste plannen iets concreter (lees: SMART) geformuleerd hadden kunnen worden, maar ik zie voldoende plannen.

Over DamZ/DamXL: momenteel wordt er gewerkt aan het up-to-date houden van deze sites. Zoals je kan zien op http://www.damz.nl begint het alweer ergens op te lijken nu. De lay-out wordt ook onder de loep genomen. Even geduld alleen.. Rome is ook niet in één dag gebouwd.

Wikipinky is inderdaad ook weer een concreet idee. Ook daar is de jeugdcommissie momenteel hard mee bezig om de website tot een succes te maken.

Trouwens: 160 basisschoolleerlingen deden mee aan een individueel schooldamkampioenschap afgelopen woensdag in Den Haag, dus het kan wel!!! Redden we dit bij nog vijf andere plaatsen hebben we al meer dan 1000 kinderen getrokken! Als we dan ook nog eens 10% hiervan weten te lokken naar de damclub hebben we meer dan 100 jeugdleden erbij. Dit vergt een goed jeugdbeleid, maar het is met grote inzet zeer zeker haalbaar!!
Last edited by groenteboer on Fri Oct 29, 2010 11:40, edited 1 time in total.
Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra »

Woodcutter wrote:

KNDB verslag.

KNDB Beleidsvoornemens.

ICT

Stellen gewoon zelf met een werkgroep een ict-beleidsplan op, ben best benieuwd hoe er gereageert gaat worden.
Kan niet waar zijn dat ze jaren gaan doen over het produceren van een Damserver, zeker niet gezien de code die er al bestaat, serverside gewoon niet zelf in elkaar knutselen maar beproefde programma's gebruiken.
Er hoeft niemand gepest te worden. We hebben het over vrijwilligers die allemaal respectabel actief zijn voor ons, de dambond. Dat zijn we dus zelf!
Helaas is de daadkracht van het bestuur bij ict zaken beperkt. Echter inmiddels vind ik de intenties goed. De bondsraad zou volgende week een damserver project met tijdsplan kunnen afdwingen. Het voorbeeld van toernooibase bewijst dat een prive initiatief/project (nietwaar Piet?), met instemming en respect van iedereen, zich ontwikkelde tot een KNDB programma. Zo zou het met jou en Piet's medewerking voor een damserver nu ook kunnen gaan.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Theo Dijkstra wrote:
Woodcutter wrote:

KNDB verslag.

KNDB Beleidsvoornemens.

ICT

Er hoeft niemand gepest te worden. We hebben het over vrijwilligers die allemaal respectabel actief zijn voor ons, de dambond. Dat zijn we dus zelf!
Helaas is de daadkracht van het bestuur bij ict zaken beperkt. Echter inmiddels vind ik de intenties goed. De bondsraad zou volgende week een damserver project met tijdsplan kunnen afdwingen. Het voorbeeld van toernooibase bewijst dat een prive initiatief/project (nietwaar Piet?), met instemming en respect van iedereen, zich ontwikkelde tot een KNDB programma. Zo zou het met jou en Piet's medewerking voor een damserver nu ook kunnen gaan.
Laten we even één ding helder zetten betreffende Toernooibase.
Het is nog steeds een prive-initiatief en geen KNDB-programma. Aangezien de KNDB in 2008 graag Toernooibase wilde gebruiken voor het NK 2008 (toernooitabellen e.d) en men de serversituatie (draaide bij mij thuis), niet ideaal vond, heeft men toen aangeboden om de serversituatie te faciliteren. Dat is toen met heel veel medewerking van Geb Kos, ook zo'n vrijwilliger die heel veel dingen op ICT-gebied doet en ICT commissie/Toby Hage gerealiseerd.
Sommige mensen denken zelfs dat ik Toernooibase aan de KNDB verkocht heb, en dat ik er geld aan (heb) verdien(d).
Dat is dus nada, noppes.
Ik heb Toernooibase vorig jaar oktober uitgebreid met nieuwsberichtjes, omdat ik vond en nog steeds vind dat de KNDB-sites dat veel te weinig weergeven.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Woodcutter
Real name: Roel Langendam

Post by Woodcutter »

groenteboer wrote:Er staan voldoende plannen in het beleidsplan 2011/2012. Het heeft betrekking op twee jaren, dus ik neem niet aan dat er (als voorbeeld) jaren over de damserver gedaan wordt.

Ik geef jullie wel gelijk dat de meeste plannen iets concreter (lees: SMART) geformuleerd hadden kunnen worden, maar ik zie voldoende plannen.

Over DamZ/DamXL: momenteel wordt er gewerkt aan het up-to-date houden van deze sites. Zoals je kan zien op http://www.damz.nl begint het alweer ergens op te lijken nu. De lay-out wordt ook onder de loep genomen. Even geduld alleen.. Rome is ook niet in één dag gebouwd.

Wikipinky is inderdaad ook weer een concreet idee. Ook daar is de jeugdcommissie momenteel hard mee bezig om de website tot een succes te maken.

Trouwens: 160 basisschoolleerlingen deden mee aan een individueel schooldamkampioenschap afgelopen woensdag in Den Haag, dus het kan wel!!! Redden we dit bij nog vijf andere plaatsen hebben we al meer dan 1000 kinderen getrokken! Als we dan ook nog eens 10% hiervan weten te lokken naar de damclub hebben we meer dan 100 jeugdleden erbij. Dit vergt een goed jeugdbeleid, maar het is met grote inzet zeer zeker haalbaar!!

De initiatieven die er zijn zijn misschien wel okee, alleen het lanceren van een website gaat gepaard met marketing, de plannen lijken half overdacht, of alleen technisch, of alleen de marketing, veel voorkomend euvel in de ict trouwens.

Een website moet je gewoon up to date houden, anders zal het bezoekersaantal afzakken, dat is niet speciaal, dat had al in de plannen moeten zitten toen er aan werd begonnen. ik vindt het eerlijk gezegd vreemd dat dat genoemd wordt als losse activiteit.
Ik zie ook nergens iets wat lijkt op een verdien model verwerkt in de website's is daar uberhaupt al eens over nagedacht? Kijk om je heen en nagenoeg alle sites hebben ergens een verdien-model verstopt, ook daar kan de kndb nog een flinke slag maken.

ik zie liever dat die 160 jongeren maandag op school komen, de motivatie van Kneeltje, groenteboer en alle vrijwillgrs die zich ervoor inzetten nog in het achterhoofd.
Yes cool dammen, de pc's aanzetten en naar de damserver serven om daar ons edele spel te spelen.
Nu zit er een GAP, ICT kan dat gat opvullen bji goed gebruik, zodat we misschien niet 10% van de deelnemers op clubs mogen begroeten, maar 20% en het jaar erop is dammen ineens wel cool en komen er 200 kinderen meedoen.

Zelfs dammentor kan hiervoor ingezet worden, ik weet eigenlijk niet of dat ding netwerk-aware is maar ook die zou op de scholen geplaatst kunnen worden.
er staan bijna 600000 werkstations in de scholen, laat hiervan 300000 pc's op basisscholen staan.
Dan wil je daar als KNDB toch iets mee neem ik aan?
Is een enorme afzetmarkt die niet wordt aangesproken, eeuwig zonde.
Ik praat met iedereen. Elk moment. De vraag is niet tegen wie ik praat, maar wie luistert!!
Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra »

Piet Bouma wrote: Laten we even één ding helder zetten betreffende Toernooibase.
Het is nog steeds een prive-initiatief en geen KNDB-programma. Aangezien de KNDB in 2008 graag Toernooibase wilde gebruiken voor het NK 2008 (toernooitabellen e.d) en men de serversituatie (draaide bij mij thuis), niet ideaal vond, heeft men toen aangeboden om de serversituatie te faciliteren. Dat is toen met heel veel medewerking van Geb Kos, ook zo'n vrijwilliger die heel veel dingen op ICT-gebied doet en ICT commissie/Toby Hage gerealiseerd.
Sommige mensen denken zelfs dat ik Toernooibase aan de KNDB verkocht heb, en dat ik er geld aan (heb) verdien(d).
Dat is dus nada, noppes.
Ik heb Toernooibase vorig jaar oktober uitgebreid met nieuwsberichtjes, omdat ik vond en nog steeds vind dat de KNDB-sites dat veel te weinig weergeven.
Dat is schrikken! Dus als jij onder de auto komt hebben we niks meer? Terwijl het zonder meer duidelijk is dat we niet meer zonder toernooibase kunnen!
Lijkt me een onwenselijke situatie voor ons, dus de KNDB, die blijkbaar al jaren bestaat. Bestuurlijk zit hier iets niet goed.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Theo Dijkstra wrote: Dat is schrikken! Dus als jij onder de auto komt hebben we niks meer? Terwijl het zonder meer duidelijk is dat we niet meer zonder toernooibase kunnen!
Lijkt me een onwenselijke situatie voor ons, dus de KNDB, die blijkbaar al jaren bestaat. Bestuurlijk zit hier iets niet goed.
Dat zal wel wat meevallen Theo. Voor 2004 (want dat was denk ik de introductie) redde iedereen zich toch prima zonder Toernooibase?
Daarnaast zal men denk ik over zo'n tien jaar schamper kijken naar Toernooibase. Dan is mogelijk cloud-computing de standaard of een heel
uitgebreide Sharepoint omgeving.
Het is allemaal maar heel betrekkelijk.

En Toernooibase is een heel stuk self-supporting als men zich er eens echt in verdiept.

De belangrijkste dingen, die periodiek moeten gebeuren heb ik wel vastgelegd.
Dat is bijvoorbeeld een seizoen toevoegen, FMJD-ratingtabellen uploaden, KNDB-ratingtabellen uploaden etc.
Wekelijks maak ikzelf (extra want gebeurt ook bij server zelf) een backup en draai ik totaallijsten van virtuele rating.
Daar komt iemand, die wat verstand heeft van php en mysql best wel uit.

Aparte features, die niet standaard zijn (zoals de livepagina's bij Toernooien met eventueel live-commentaar vanuit Toernooibase), zullen dan door iemand anders ontwikkeld moeten worden.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra »

Piet Bouma wrote:
Theo Dijkstra wrote: Dat is schrikken! Dus als jij onder de auto komt hebben we niks meer? Terwijl het zonder meer duidelijk is dat we niet meer zonder toernooibase kunnen!
Dat zal wel wat meevallen Theo. Voor 2004 (want dat was denk ik de introductie) redde iedereen zich toch prima zonder Toernooibase?
Daarnaast zal men denk ik over zo'n tien jaar schamper kijken naar Toernooibase. Dan is mogelijk cloud-computing de standaard of een heel
uitgebreide Sharepoint omgeving.
Het is allemaal maar heel betrekkelijk.

En Toernooibase is een heel stuk self-supporting als men zich er eens echt in verdiept.

De belangrijkste dingen, die periodiek moeten gebeuren heb ik wel vastgelegd.
Dat is bijvoorbeeld een seizoen toevoegen, FMJD-ratingtabellen uploaden, KNDB-ratingtabellen uploaden etc.
Wekelijks maak ikzelf (extra want gebeurt ook bij server zelf) een backup en draai ik totaallijsten van virtuele rating.
Daar komt iemand, die wat verstand heeft van php en mysql best wel uit.

Aparte features, die niet standaard zijn (zoals de livepagina's bij Toernooien met eventueel live-commentaar vanuit Toernooibase), zullen dan door iemand anders ontwikkeld moeten worden.
Dus mijn vermoeden blijkt juist. Als jij er niet meer bent hebben we een systeem zonder actualisering.
Ik vind dat ongewenst. Voor 2004 mocht dat dan wel zo wezen dat we het niet misten, maar we zijn nu zoveel verder en dan missen we het wel degelijk.
Daarom blijf ik van mening dat ICT, inclusief toernooibase, damserver, dammentor, damXL/ZI, electronic boards, mobile damapplicaties, damvids en nog zoveel meer, ingebed moet worden in een steeds belangrijker wordende KNDB organisatie poot "ICT". Inclusief een herkenbare webmaster en verantwoordelijke bestuurder. Het is nu allemaal veel te vrijblijvend, terwijl de ledentallen achteruit hollen en we te maken hebben met een enorm groeipotentieel (ICT) voor de damsport.
De bondsraad is aan zet.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Gisteren is die bondsraadvergadering geweest.
Belangrijk onderwerp waren de hervormingsplannen zoals Groenteboer die in de eerste posting aangaf.
Ben benieuwd hoe dat is afgelopen.
Is iemand op de hoogte?
Vraagje

Post by Vraagje »

De vergadering zou om half zes eindigen. Toen ik iets na half zes weg ging waren de laatste beraadslagingen nog bezig, maar de opinie neigde sterk naar het niet doorgaan van het voorgestelde idee, maar in plaats daarvan naar het in overleg treden met de provincies om de zaak meer met elkaar in lijn te brengen om aan de NOC-NSF vereisten te voldoen. De algemene opinie in de bondsraad was dat de provincies behouden moeten blijven.
De meest gehate dammer allertijden.
Dieter

Post by Dieter »

Vraagje wrote:De vergadering zou om half zes eindigen. Toen ik iets na half zes weg ging waren de laatste beraadslagingen nog bezig, maar de opinie neigde sterk naar het niet doorgaan van het voorgestelde idee, maar in plaats daarvan naar het in overleg treden met de provincies om de zaak meer met elkaar in lijn te brengen om aan de NOC-NSF vereisten te voldoen. De algemene opinie in de bondsraad was dat de provincies behouden moeten blijven.
De BR van afgelopen zaterdag is inderdaad weer een hele zit geworden, en toen het eindelijk was afgelopen, na overigens veel betrokkenheid van de diverse aanwezigen, moet toch vastgesteld worden dat het resultaat ronduit teleurstellend is.
Laat ik me in deze reactie eerst maar eens over de wilde plannen uitlaten m.b.t. de relatie KNDB/provincie. Het ingediende stuk (respect voor de mensen die er aan werkten overigens) kon geen genade vinden bij naar ik meen zo ongeveer alle BR leden. Om vaak zeer uiteenlopende redenen is men tegen afschaffing van de provinciale bonden en de rol van de provincie verder ondergeschikt maken.
De schrijvers van het stuk hadden een uitgangspunt dat totaal fout is. De redenering stel dat er nu niets zou zijn hoe zou je het dan gaan organiseren gaat mank. de KNDB is immers ontstaan na lokale initiatieven en heeft zijn bestaan verworven aan het samenbrengen van die lokale organisaties met al hun culturele verschillen en wat al niet meer zij. Juist andersom dus, en zo moet het ook. Door de jaren heen heeft dat tot eenheid gevoerd. We gingen allemaal min of meer hetzelfde doen en vanuit de provincie met zijn eigen organisatie kon je doorgroeien naar nationale en internationale wedstrijden, daar zorgde de overkoepelende organisatie KNDB voor.
De laatste jaren heeft de KNDB de ene na de andere competitie losgekoppeld van de provincie, je kunt zo ongeveer overal open voor inschrijven en het gevolg is dat nu de provincie ook weer meer en meer afstand neemt van de KNDB. het goede huwelijk is niet meer, we wonen nog wel in dezelfde straat maar leven langs elkaar door en we doen wat we zelf willen. Terecht komt de KNDB nu tot de vaststelling dat dit een zeer kwalijke zaak is maar wat (het bestuur) niet wil zien is dat ze zelf de oorzaak zijn. De provincie heeft geen stemrecht meer, de prov. clubcompetitie staat niet meer in verband met de nationale, persoonlijke wedstrijden raken ook steeds losser, jeugd is losgekoppeld, en als laatste stap zou nu ook maar door de bondsraad beslist moeten worden dat de provincie zijn resterende rol op moet geven of aan moet passen tot een soort van figurantenrol, de KNDB bepaald jullie doen.
Wel wordt de provincie door met name Theo van den Hoek gewezen op plicht tot aanmelden van dammers en betalen van steeds hogere contributie, dit niet doen wordt asociaal genoemd.

Wel nu: Geen enkel bondsraadlid kan spreken voor een provincie immers zij zitten op persoonlijke titel en zijn formeel geen provinciale vertegenwoordigers. De bondsraad heeft het bestuur dan ook opgedragen om naar de provincie te gaan.
Jammer dat het rapport niet juist de opening naar relatie verbetering met de provincie heeft opgeleverd wat toch in het vooruitzicht gesteld was. In plaats daarvan wordt er een bom onder die relatie geplaast met heel veel spannende gevolgen in het vooruitzicht. het lijkt mij het best als het bestuur in elk geval Het onderzoek verder laat voor wat het is, hoe jammer ook voor de mensen die er aan gewerkt hebben, ze waren met verkeerde wapens in de strijd gestuurd.
Wat de bestuurlijke opmerking over asociaal gedrag betreft: Sinds de loskoppeling van de provincie door afschafing van de ALV en alle volgende maatregelen op wedstrijd gebied is er minder en minder relatie en natuurlijk gevolg is dat er meer een eigen weg wordt gegaan. Een vanzelfsprekend lidmaatschap bij de KNDB zou dan ook wel eens zijn langste tijd gehad kunnen hebben met alle gevolgen voor de KNDB en de damsport in Nederland en dan met name de topdamsport.
Wat is nu praktijk: Er zijn in den lande naar schatting zo'n 1000 wilde dammers soms zelfs in flinke wilde clubs. (wild wil in dit geval zeggen niet bij de KNDB aangesloten). Ook verenigingen die wel bij de KNDB zijn aangesloten hebben soms enkele niet aangemelde leden (spelen alleen onderlinge) of jeugd wordt pas aangemeld als ze deel gaan nemen aan officiele wedstrijden.
Als een dammer bij ons komt binnenlopen en wil dammen dan kan dat en als hij alleen onderling wil spelen is hij alleen verengings contributie verplicht te betalen. natuurlijk vragen wij hem/haar dan wel of lidmaatschap van de prov. en KNDB ook bij mag maar als de persoon dat niet wil dan is hij voor ons een beperkt lid. Volgens van den Hoek zou ik zo'n dammer weg moeten sturen want geen lid van de KNDb dat kan niet en is acosiaal. Nou bij mij is elke dammer welkom ook hij die slechts onderlinge wil spelen, en alleen clublid of alleen club en provincie lid wil worden. de koppelverkoop dat bij een provinciaal lidmaatschap een KNDB lidmaatschap verplicht is, is m.i. niet hard te maken en ook zeer onwenselijk. En welke provincie zal leden afwijzen als ze geen KNDB lid willen worden?

het alternatief er ook maar direct even bij: Hoe zou het wel moeten. Dammers worden lid van een club. Clubs kunnen lid worden van een provinciale bond en van de KNDB.
Personen die in KNDB verband uitkomen betalen een spelersvergoeding (spelerspas)
Als provinciale wedstrijden ook weer aansluiting krijgen bij de KNDB wedstrijden zal nagenoeg iedereen weer een spelerspas hebben met dito betaling.
Dammers die zich beperken tot de onderlinge en die geen interesse hebben bij de KNDB proberen binnen te houden met een minimale contributie die het bondsblad opleverd en misschien op den duur toch een dammer met spelerspas.

Over de andere onderwerpen van de BR zal ik in een andere post terugkomen.
Dieter

Post by Dieter »

Vanavond zal ik op de andere onderdelen van de BR terugkomen. helaas was het eerder niet mogelijk al weet ik dat een aantal mensen is spanning afwachten. Toernooiorganisatoren, neem maar alvast een kalmeringsmiddel :?, rapid dammers verheug U op de nieuwe opzet bekercompetitie. En proviciale kampioenschappen 2011 misschien toch maar rekening houden met plaatsingsrecht voor halve finale NK 2012.
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Een cliffhanger van Dieter.......spannend! Maar ik snap het al. de bondsraad blijft bestaan. Is er trouwens iemand die mij kan vertellen welk besluit van de bondsraad ooit iets heeft opgeleverd? Mensen die zelf lid zijn van clubs met 12 leden maar wel het land willen regeren. Doet mij denken aan de nerds die vroeger op school werden gepest. Door slijmwerk met de meester mochten zij dan het klassenboek dragen. Tegenwoordig zijn dat de politici en bestuurders die denken dat zij onmisbaar zijn. Niet te serieus nemen die lieden.
Post Reply