WR Simultaandammen Jos Stokkel 6 november 2010

Post Reply
AntonvBerkel

Re: WR Simultaandammen Jos Stokkel 6 november 2010

Post by AntonvBerkel »

VibeMan wrote:Beste jeugdleiders van Overijssel,

Hedenochtend heeft het PODB-bestuur overleg gepleegd over de podb-cup van 6 november as. Begin deze week zijn er diverse mails over en weer gegaan. Om duidelijkheid te scheppen voor as. zaterdag bericht ik u nu wat hedenochtend is besloten door het PODB-bestuur.

De PODB-cup zal plaatsvinden in het ROC in Hengelo. De start is 14:00 uur. Aanmeldingen voor de podb-cup kunnen tot uiterlijk vrijdagavond worden ingediend bij Maikel Schotman. Secretaris: Maikel Schotman, Vogelzang 21, 8141 BE, Heino, tel.: 0572 - 391489 mail: GAHSchotman@home.nl

Voor de simultaan zou het mooi zijn als er nog jeugdige dammers/begeleiders/ouders zich inschrijven. De garantie wordt gegeven dat de deelnemers aan de simultaan uiterlijk voor 14:00 uur klaar zijn zodat ze zich daarna kunnen richten op de PODB-cup.

Ouders/begeleiders/jeugd die ook nog deel willen nemen aan de simultaan dienen zich zo spoedig mogelijk aan te melden bij de organisatie va DC Hengelo: http://www.twenteseerste.nl/ of stokkel@worldonline.nl Damclub Hengelo verzoekt ons met klem om in te schrijven, want het zou zonde zijn als het evenement niet het benodigde aantal deelnemers haalt van 250! Deelnemers die mee willen doen aan de simultaan dienen zich dus eerst op te geven en dienen tegen 10:15 aanwezig te zijn.

Tot zover de berichtgeving.

Namens het PODB bestuur
Ik vraag me toch af hoe je kunt garanderen dat de spelers aan die cup binnen 4 uur klaar zullen zijn? Gaat Jos al na 4 uur dammen een voor een tegen alle deelnemers aan de cup vluggeren?
wibor

Post by wibor »

Is het echt niet mogelijk om de bondsraad uit te stellen naar een andere datum?
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer »

242 deelnemers voorlopig.

Houdt de organisatie wel rekening met het maximaal toegestane niet-club dammers?? dit is 30%. Van 250 is 30% 75 en het aantal niet-clubdammers van de 242 bedraagt nu al 75...

Edit: 240 deelnemers, van wie 74 niet-clubdammer.
Keurientesss

Post by Keurientesss »

Het aantal benodigde niet-leden is vanavond ruimschoots bereikt! Inmiddels staan reeds 75 niet-leden op de deelnemerslijst, maar als organisatie hebben wij de mogelijkheid dit aantal te verhogen en niet-leden die op de dag zelf wegblijven, te vervangen.

Wat nog nodig is zijn 20 tot 25 KNDB-leden. Wij zijn als organisatie geraakt door alle steunbetuigingen uit het hele land en door de vele spontane aanmeldingen van de laatste dagen! We hebben nog een dag en hopen van harte dat nog 25 fanatieke dammers zich aanmelden om dit evenement te doen slagen!

Vanwege alle perikelen aangaande de werving van de deelnemers, is het steeds lastig geweest voor de organisatie om al haar voornemens waar te maken m.b.t. het bijhouden van de website. Hoewel het wat aan de late kant is, hopen wij vanavond en morgen de website helemaal gereed te hebben. Dat verdient dit prachtige evenement namelijk ook!

Onderstaand enige aanvullende informatie:

1. De hoofdarbiter van dit evenement is Cor Verdel. Cor was eveneens hoofdarbiter bij de geslaagde wereldrecordpoging van Anton van Berkel in 2006. Hij wordt bijgestaan door verschillende gediplomeerde en ervaren assistenten.

2. Alle deelnemers worden verzocht om omstreeks 10.00 aanwezig te zijn en zich te melden bij de organisatietafel. Zij ontvangen dan een envelop met consumptiemunten, hun eigen naambordje, een overzicht van de belangrijkste regels en hun tafelnummer.

3. Om 10.15 wordt het evenement geopend door burgemeester Frank Kerckhaert, waarna voorzitter Egbert van Hattem zal spreken namens het jubilerende Twente's Eerste en Rik Keurentjes namens de arbiters. Uiteraard zal ook simultaangever Jos Stokkel het woord nemen.

4. Om 11.00 start de blinddamdemonstratie onder leiding van Frank Teer. De gerenommeerde toptalenten Pim Meurs, Roel Boomstra en Pieter Steijlen zullen het blind tegen elkaar opnemen in een uniek format. Zij zullen namelijk in een driehoek twee partijen per persoon spelen op topniveau! Deze bijzondere activiteit zal via elektronische borden te volgen zijn.

5. Andere bijzondere nevenactiviteiten zijn de verslagen tussendoor van Harm Wiersma, het optreden van een goochelaar en een tweetal lezingen van Harm Wiersma. Daarnaast zal de Hersenstichting Nederland verschillende activiteiten ontplooien. Bovendien- vers van de pers- zal het evenement muzikaal worden begeleid door leden van het Shantykoor Bornse Maten.

6. Om 17.00 zal er tegen een redelijke prijs aan de volwassen deelnemers een stamppotbuffet worden aangeboden. De jeugd wordt in de gelegenheid gesteld een patatje te bestellen bij de organisatie.
Ivanhoe

Post by Ivanhoe »

Nog steeds geldt de oproep voor KNDB-leden. Dus ... GEEF JE OP!!!!
Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin »

AntonvBerkel wrote:
VibeMan wrote:Beste jeugdleiders van Overijssel,

Hedenochtend heeft het PODB-bestuur overleg gepleegd over de podb-cup van 6 november as. Begin deze week zijn er diverse mails over en weer gegaan. Om duidelijkheid te scheppen voor as. zaterdag bericht ik u nu wat hedenochtend is besloten door het PODB-bestuur.

De PODB-cup zal plaatsvinden in het ROC in Hengelo. De start is 14:00 uur. Aanmeldingen voor de podb-cup kunnen tot uiterlijk vrijdagavond worden ingediend bij Maikel Schotman. Secretaris: Maikel Schotman, Vogelzang 21, 8141 BE, Heino, tel.: 0572 - 391489 mail: GAHSchotman@home.nl

Voor de simultaan zou het mooi zijn als er nog jeugdige dammers/begeleiders/ouders zich inschrijven. De garantie wordt gegeven dat de deelnemers aan de simultaan uiterlijk voor 14:00 uur klaar zijn zodat ze zich daarna kunnen richten op de PODB-cup.

Ouders/begeleiders/jeugd die ook nog deel willen nemen aan de simultaan dienen zich zo spoedig mogelijk aan te melden bij de organisatie va DC Hengelo: http://www.twenteseerste.nl/ of stokkel@worldonline.nl Damclub Hengelo verzoekt ons met klem om in te schrijven, want het zou zonde zijn als het evenement niet het benodigde aantal deelnemers haalt van 250! Deelnemers die mee willen doen aan de simultaan dienen zich dus eerst op te geven en dienen tegen 10:15 aanwezig te zijn.

Tot zover de berichtgeving.

Namens het PODB bestuur
Ik vraag me toch af hoe je kunt garanderen dat de spelers aan die cup binnen 4 uur klaar zullen zijn? Gaat Jos al na 4 uur dammen een voor een tegen alle deelnemers aan de cup vluggeren?
Dat heb je goed. Het gaat vooral om jeugd spelers (welpen/pupillen). En er zullen vast wel regels zijn, net als met een klok simultaan, dat wanneer je 2 schijven achter komt, je al op moet geven. Dus ik denk niet dat dat veel moeite voor Jos gaat kosten, om die partijtjes te vluggeren zeg maar.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
groenteboer

Post by groenteboer »

Volgens mij staan er voorlopig op de lijst van 253 deelnemers teveel niet-clubdammers. Dit klopt toch?
Keurientesss

Post by Keurientesss »

Michel, er staan nu inderdaad in verhouding teveel niet-leden op. Zoals ik in een vorig bericht reeds schreef, hebben wij op dit moment voldoende niet-leden als deelnemer tot onze beschikking. Daar hoef je verder niet op te letten.

Zaak is nu dat het aantal KNDB-leden naar 175 gaat en eigenlijk naar 185! Dus: nog 10 tot 20 clubdammers erbij! Dammers, geef je op op de website zodat er morgen hoe dan ook een wereldrecord op het spel staat!
VibeMan

Post by VibeMan »

Keurientesss wrote:Michel, er staan nu inderdaad in verhouding teveel niet-leden op. Zoals ik in een vorig bericht reeds schreef, hebben wij op dit moment voldoende niet-leden als deelnemer tot onze beschikking. Daar hoef je verder niet op te letten.

Zaak is nu dat het aantal KNDB-leden naar 175 gaat en eigenlijk naar 185! Dus: nog 10 tot 20 clubdammers erbij! Dammers, geef je op op de website zodat er morgen hoe dan ook een wereldrecord op het spel staat!
Of maak nog wat niet-leden lid van de KNDB!
Zal de bond niet erg vinden....... :D
groenteboer

Post by groenteboer »

VibeMan wrote:
Keurientesss wrote:Michel, er staan nu inderdaad in verhouding teveel niet-leden op. Zoals ik in een vorig bericht reeds schreef, hebben wij op dit moment voldoende niet-leden als deelnemer tot onze beschikking. Daar hoef je verder niet op te letten.

Of maak nog wat niet-leden lid van de KNDB!
Zal de bond niet erg vinden....... :D
Het kost maar 5 euro per lid dacht ik.. :wink:
groenteboer

Post by groenteboer »

Wat een mutaties allemaal in die deelnemerslijst.. opeens weer 8 clubdammers noodzakelijk.. kom op dammers! Laat de organisatie, Jos Stokkel, de damsport, de deelnemers etc. nou niet stikken en geef je nog even op!!
Ivanhoe

Post by Ivanhoe »

Het is een schitterend gezicht al die damborden op een rij in de kloeke hal van het ROC van Twente. Clubdammer ... geef je vanavond nog op en kom morgen naar ROC van Hengelo (achteruitgang station, 200 m lopen), om 10 uur 's ochtends. Anders mis je deze unieke damdag ...
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Is het echt noodzakelijk om tegen 250 tegenstanders te spelen? Is spelen op 250 borden tegelijk niet voldoende voor een wereldrecord?
In dat laatste geval kunnen enkele KNDB-spelers overwegen om op twee borden te spelen.
En als het echt om 250 tegenstanders moet gaan, waar staat het dat het om 250 verschillende tegenstanders moet gaan? Een beetje flauw misschien, maar ook Moszkowicz is klein begonnen...

Ik hoop dat alles goed komt morgen. Vervelend voor Jos dat hij zich door deze opkomstperikelen mogelijk minder goed op de simultaan kan voorbereiden. Maar als echt álles tegenzit, dan zou ik toch gaan voor die 250 borden-optie, dus met het gegeven dat enkele KNDB-leden op twee borden spelen. Je hebt dan in elk geval een officieus wereldrecord: nog nooit immers heeft iemand op 250 borden tegelijk gespeeld. En wat is officieus: wereldrecord is - in zekere zin - wereldrecord, mits er vergelijkingsmateriaal is, en dat is er.

Ik hoop dat het een mooi evenement wordt morgen, al zal ik er zelf helaas niet zijn. :oops:
Last edited by Eric van Dusseldorp on Fri Nov 05, 2010 21:30, edited 1 time in total.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
MenO

Post by MenO »

Hé zeg, ik kom al jaren niet meer uit Sneek!
Ganesha

Post by Ganesha »

Maakt dat voor de recordpoging wat uit, dat je allang niet meer in Sneek woont?
Post Reply