WR Simultaandammen Jos Stokkel 6 november 2010

Post Reply
Ganesha

Re: WR Simultaandammen Jos Stokkel 6 november 2010

Post by Ganesha »

Qoute Groenteboer: "Doe je zelf eigenlijk mee aan de simultaan, Fred??"
Nou ga je te ver Groenteboer. Fred heeft alleen maar aangegeven waarom bondsraadsleden allemaal wel moeten spelen i.p.v. vergaderen.

Voor mij zelf zou het geen oplossing zijn,Freds voorstel, want ik zit zoals gezegd in de nachtdienst. Dan is de bondsraadsvergadering in Utrecht al moeizaam te combineren, maar in Hengelo en dan ook nog mee doen aan de WR poging van Jos Stokkel is onmogelijk.

In het verleden heb ik trouwens vaker mee gedaan aan dit soort wedstrijden. Vermoeiend het wachten maar verder leuk.
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer »

Ganesha wrote:Qoute Groenteboer: "Doe je zelf eigenlijk mee aan de simultaan, Fred??"
Nou ga je te ver Groenteboer. Fred heeft alleen maar aangegeven waarom bondsraadsleden allemaal wel moeten spelen i.p.v. vergaderen.

Voor mij zelf zou het geen oplossing zijn,Freds voorstel, want ik zit zoals gezegd in de nachtdienst. Dan is de bondsraadsvergadering in Utrecht al moeizaam te combineren, maar in Hengelo en dan ook nog mee doen aan de WR poging van Jos Stokkel is onmogelijk.

In het verleden heb ik trouwens vaker mee gedaan aan dit soort wedstrijden. Vermoeiend het wachten maar verder leuk.
Mijn intentie was ook helemaal niet om het verband te leggen tussen het meedoen van de BR-leden en het meedoen van Fred. Fred vindt dit echter een goed evenement (dat maak ik op uit zijn bewoordingen) en daarom zou het jammer zijn als hij niet meedoet.
Ganesha

Post by Ganesha »

Ahh nu begrijp ik je vraag Groenteboer. Daar kan ik nog aan toevoegen wie van de mensen die hier reageren op deze topic doen mee met de WR poging van Jos Stokkel
groenteboer

Post by groenteboer »

Ganesha wrote:Ahh nu begrijp ik je vraag Groenteboer. Daar kan ik nog aan toevoegen wie van de mensen die hier reageren op deze topic doen mee met de WR poging van Jos Stokkel
Ik zal er zijn.
Ivanhoe

Topper en amateur

Post by Ivanhoe »

Mijn tekst voor het programmaboekje is klaar, nu nog 35 clubdammers die zich aanmelden.

[b]Topper en amateur [/b]

Dammen is een wonderlijk spel: iedereen kan het, en tegelijkertijd zijn de krachtsverschillen enorm: huisdammer, clubspeler, tientalspeler, meester, grootmeester, WK-deelnemer, wereldkampioen.

Het is als bij alle andere sporten. Probeer het maar eens goed te doen, en je krijgt steeds meer bewondering voor de echte toppers. Wie voor z’n lol wat hardloopt en af en toe aan een recreatieloop meedoet, kan soms genieten van zijn eigen prestatie, maar zal des te meer bewondering koesteren voor de wereldtopper die de marathon loopt binnen twee uur en vijf minuten.

Zo vergaat het mij als dammer ook. Je doet je best, soms lukt het aardig, maar een vergelijking met de heuse wereldtoppers raakt kant noch wal. Bij Twente’s Eerste heb ik het voorrecht gehad samen in één team te mogen spelen met: Ton Sijbrands, Harm Wiersma, Alexei Tsjizjov, Johan Krajenbrink, Alexander Schwarzman en tegenwoordig Vadim Virny. Het is inspirerend om hen aan het werk te zien en na afloop samen de partijen te analyseren.

Bij die bewonderde teamspelers hoort sinds jaar en dag ook Jos Stokkel. Zeg niet dat topspelers geen clubtrouw kennen. Hij speelt 25 jaar in ons eerste en is altijd persoonlijk begaan met het wel en wee van het team. Toen hij vertelde over zijn jongensdroom, om eens het wereldrecord simultaandammen op zijn naam te brengen, en dat te koppelen aan het jubileum van “Twente’s Eerste 100 jaar”, wilde ik er meteen voor gaan.

2010 is voor Twente’s Eerste en Jos een soort driedubbel jubileum want Jos - internationaal grootmeester en in 1989 kampioen van Nederland - werd eerder dit jaar zelf 50 jaar oud. Wat zou er mooier zijn om als cadeau voor onze roemrijke vereniging het wereldrecord simultaandammen op 250 te brengen?

Simultaan spelen is een moeilijke discipline die alleen voor de allersterkste dammers is weggelegd. In een split second moet hij de sterkste zet afleveren terwijl zijn tegenstanders eindeloos kunnen broeden op het kansrijkste plan. De recordpoging is bovendien een ongekende fysieke uitdaging, want zal naar verwachting meer dan 17 uur gaan duren. Jos heeft het voordeel dat hij een andere sport al jarenlang beoefent: hardlopen. Als verdienstelijk amateur.
groenteboer

Post by groenteboer »

35 clubdammers?? Ik zie 167 namen op de lijst en ik weet ook dat een speler als Bert Aalberts al zo afvalt in verband met de selectiedag.

Kom op mensen: laat de damsport, de organisatie en Jos Stokkel nou niet in de steek!! Geef je nog even op, want juist nu hebben we elkaar keihard nodig!

Houd de BR-vergadering gewoon in Hengelo en ga ook meedoen met z'n allen! Zoals al eerder vermeld, ergens op het forum door verschillende mensen, zou de bondsraad slechts één onderwerp moeten bespreken: comeback van het dammen! Dan zou deelname aan deze simultaan een goede sleutel zijn naar succes!

De organisatie doet er misschien verstandig aan om nog even te gaan lobbyen langs de huizen de komende dagen rond etenstijd. Vast mensen die zich aangesproken voelen en meedoen.
Keurientesss

Post by Keurientesss »

Dringende oproep van Jos Stokkel

Op dit moment zijn er bijna 200 aanmeldingen.
Hiervan zijn er 150 leden en 50 niet leden.
We hebben er inclusief reserve 275 nodig.
Dit betekent nog 35 leden en 40 niet-leden!

Als donderdagmorgen blijkt dat we niet veel verder zijn dan dit aantal, zal het hele evenement worden afgelast. Dat is een drama voor de organisatie, Jos Stokkel, maar ook voor de damsport in het algemeen.

Als jullie dit niet willen laten gebeuren, moet je je damhart laten spreken!

Meld je nu aan op de website http://www.twenteseerste.nl/wrsimultaan

En kijk vooral eens op deze website naar de deelnemerslijst, het dagprogramma, de aandenkens en wat niet al!
Dieter

Post by Dieter »

Keurientesss wrote:Dringende oproep van Jos Stokkel

Op dit moment zijn er bijna 200 aanmeldingen.
Hiervan zijn er 150 leden en 50 niet leden.
We hebben er inclusief reserve 275 nodig.
Dit betekent nog 35 leden en 40 niet-leden!

Als donderdagmorgen blijkt dat we niet veel verder zijn dan dit aantal, zal het hele evenement worden afgelast. Dat is een drama voor de organisatie, Jos Stokkel, maar ook voor de damsport in het algemeen.

Als jullie dit niet willen laten gebeuren, moet je je damhart laten spreken!

Meld je nu aan op de website http://www.twenteseerste.nl/wrsimultaan

En kijk vooral eens op deze website naar de deelnemerslijst, het dagprogramma, de aandenkens en wat niet al!
Ik was er graag bij geweest maar zoals eerder aangegeven moet ik de Bondsraad voor laten gaan zeker gezien de uitermate belangrijke agenda punten.
VibeMan

Post by VibeMan »

groenteboer wrote:35 clubdammers?? Ik zie 167 namen op de lijst en ik weet ook dat een speler als Bert Aalberts al zo afvalt in verband met de selectiedag.

Kom op mensen: laat de damsport, de organisatie en Jos Stokkel nou niet in de steek!! Geef je nog even op, want juist nu hebben we elkaar keihard nodig!

Houd de BR-vergadering gewoon in Hengelo en ga ook meedoen met z'n allen! Zoals al eerder vermeld, ergens op het forum door verschillende mensen, zou de bondsraad slechts één onderwerp moeten bespreken: comeback van het dammen! Dan zou deelname aan deze simultaan een goede sleutel zijn naar succes!

De organisatie doet er misschien verstandig aan om nog even te gaan lobbyen langs de huizen de komende dagen rond etenstijd. Vast mensen die zich aangesproken voelen en meedoen.
Ik vraag me af of de toekomstig wereldkampioen aspiranten wat te zoeken heeft op de selectiedag van de CJT/CAT?!! Dus Bert, gewoon naar Hengelo zaterdag.
Uiteraard eerst nog even die wereldtitel meenemen uit Belgie!
A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman »

File001.jpg
File001.jpg (166.49 KiB) Viewed 6130 times
groenteboer

Post by groenteboer »

VibeMan wrote: Ik vraag me af of de toekomstig wereldkampioen aspiranten wat te zoeken heeft op de selectiedag van de CJT/CAT?!! Dus Bert, gewoon naar Hengelo zaterdag.
Dat zal lastig gaan. Commissie Trainingen, technisch directeur en bestuur KNDB verplichten Thijs van den Broek ook al om naar de selectiedag te gaan. (Thijs heeft een andere reden overigens)

Trouwens: PODB-cup alsnog verplaatst naar Hengelo, zodat de deelnemers kunnen meedoen aan de simultaan!!!!
Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin »

groenteboer wrote:
VibeMan wrote: Ik vraag me af of de toekomstig wereldkampioen aspiranten wat te zoeken heeft op de selectiedag van de CJT/CAT?!! Dus Bert, gewoon naar Hengelo zaterdag.
Dat zal lastig gaan. Commissie Trainingen, technisch directeur en bestuur KNDB verplichten Thijs van den Broek ook al om naar de selectiedag te gaan. (Thijs heeft een andere reden overigens)

Trouwens: PODB-cup alsnog verplaatst naar Hengelo, zodat de deelnemers kunnen meedoen aan de simultaan!!!!
Ik denk dat Vibeman Bert Aalberts bedoelt. Aangezien hij zich wel opgegeven heeft voor de simultaan en het zeer netjes doet bij het WK. GOOOO BERTJE!!!!..
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
groenteboer

Post by groenteboer »

Damkoningin wrote:
groenteboer wrote:

Ik denk dat Vibeman Bert Aalberts bedoelt. Aangezien hij zich wel opgegeven heeft voor de simultaan en het zeer netjes doet bij het WK. GOOOO BERTJE!!!!..
Oo.. ik had het ook over Bert, maar aangezien Thijs geen verlof krijgt zal het lastig zijn voor Bert om het wel te krijgen.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Hopelijk blijft de organisatie en Jos Stokkel de afgang bespaard dat er geen 250 deelnemers konden worden opgetrommeld, maar het zou heel lullig zijn ten opzichte van al diegenen die wél 24 uur gereserveerd hebben voor dit evenement, om het niet te laten doorgaan als er geen 250 deelnemers zijn. Daardoor zullen liefhebbers die voor aanstaande zaterdag andere afspraken hebben staan, zich wel drie keer bedenken voordat ze die afzeggen om toch maar naar Hengelo te gaan.
groenteboer

Post by groenteboer »

Laat ik maar geen woorden vuil maken aan de PODB... en dat ga ik ook niet doen want momenteel...................

Krijg net een mailtje van de jeugdleider dat de PODB-Cup gewoon in Heino blijft..... Hele diepe zucht.. :drinking: :drinking: :drinking:
Post Reply