Kwalificatietoernooi NK 2011
Re: Kwalificatietoernooi NK 2011
kleine correctie nu is die afdracht 50 euro en straks inderdaad 5 euro per deelnemer. De verhoging van het inschrijfgeld is wel degelijk een bezwaar voor veel deelnemers aangezien de toernooien nu al zo'n 50 euro kosten. Jeugd schrijft vaak veel goedkoper in 15 a 20 euro. Dan is een verhoging van weer 5 euro zeker bezwaarlijk en kost gewoon deelnemers. 90% van die deelnemers heeft verder helemaal geen baat bij erkenning omdat de normen hun worst zijn.
Verder is een groot bezwaar het besluit van de FMJD in overleg met de nationale bonden maar zonder inspraak van de particuliere toernooien die wel even de rekening op hun bordje krijgen. Zoiets als A komt na goed overleg met B tot het besluit dat C moet gaan betalen. Ik dacht het niet dus.
Verder is een groot bezwaar het besluit van de FMJD in overleg met de nationale bonden maar zonder inspraak van de particuliere toernooien die wel even de rekening op hun bordje krijgen. Zoiets als A komt na goed overleg met B tot het besluit dat C moet gaan betalen. Ik dacht het niet dus.
- Hanco Elenbaas
Voor NOC status-, titel- en ratingjagers zal Brunssum dan een stuk minder interessant worden. Een beetje nonchalant dat de FMJD die maatregel niet met toernooi-organisatoren heeft besproken. Jeugd en studenten zou de FMJD kunnen vrijstellen, maar verder lijkt het een beetje kinderachtig om dwars te liggen over 5 euro, oftewel twee biertjes op een Limburgs terras.Dieter wrote:kleine correctie nu is die afdracht 50 euro en straks inderdaad 5 euro per deelnemer. De verhoging van het inschrijfgeld is wel degelijk een bezwaar voor veel deelnemers aangezien de toernooien nu al zo'n 50 euro kosten. Jeugd schrijft vaak veel goedkoper in 15 a 20 euro. Dan is een verhoging van weer 5 euro zeker bezwaarlijk en kost gewoon deelnemers. 90% van die deelnemers heeft verder helemaal geen baat bij erkenning omdat de normen hun worst zijn.
Hanco snapt het geloof ik niet helemaalHanco Elenbaas wrote:Voor NOC status-, titel- en ratingjagers zal Brunssum dan een stuk minder interessant worden. Een beetje nonchalant dat de FMJD die maatregel niet met toernooi-organisatoren heeft besproken. Jeugd en studenten zou de FMJD kunnen vrijstellen, maar verder lijkt het een beetje kinderachtig om dwars te liggen over 5 euro, oftewel twee biertjes op een Limburgs terras.Dieter wrote:kleine correctie nu is die afdracht 50 euro en straks inderdaad 5 euro per deelnemer. De verhoging van het inschrijfgeld is wel degelijk een bezwaar voor veel deelnemers aangezien de toernooien nu al zo'n 50 euro kosten. Jeugd schrijft vaak veel goedkoper in 15 a 20 euro. Dan is een verhoging van weer 5 euro zeker bezwaarlijk en kost gewoon deelnemers. 90% van die deelnemers heeft verder helemaal geen baat bij erkenning omdat de normen hun worst zijn.

Het is meer een principe-kwestie. Als de FMJD geld nodig heeft, moeten ze dat gaan halen waar ze dat moeten halen, nl de bonden die weigeren hun contributie te betalen!
- Hanco Elenbaas
Gelukkig heeft de FMJD altijd nog onze Alex om zich de wet te laten voorschrijven. De FMJD heeft altijd moeite gehad om contributie te innen bij bonden uit arme landen. Het alternatief, die landen schorsen, heeft weer andere nadelen. Het is daarom helemaal geen gek idee dat de FMJD 5 eurootjes gaat halen bij deelnemers aan zomertoernooien. Eén keer een hamburger met een schotel patat overslaan en je hebt het er al uit Alex. Nog goed voor je lijn ook.Alex wrote:Hanco snapt het geloof ik niet helemaalHanco Elenbaas wrote:Voor NOC status-, titel- en ratingjagers zal Brunssum dan een stuk minder interessant worden. Een beetje nonchalant dat de FMJD die maatregel niet met toernooi-organisatoren heeft besproken. Jeugd en studenten zou de FMJD kunnen vrijstellen, maar verder lijkt het een beetje kinderachtig om dwars te liggen over 5 euro, oftewel twee biertjes op een Limburgs terras.Dieter wrote:kleine correctie nu is die afdracht 50 euro en straks inderdaad 5 euro per deelnemer. De verhoging van het inschrijfgeld is wel degelijk een bezwaar voor veel deelnemers aangezien de toernooien nu al zo'n 50 euro kosten. Jeugd schrijft vaak veel goedkoper in 15 a 20 euro. Dan is een verhoging van weer 5 euro zeker bezwaarlijk en kost gewoon deelnemers. 90% van die deelnemers heeft verder helemaal geen baat bij erkenning omdat de normen hun worst zijn.
Verder is een groot bezwaar het besluit van de FMJD in overleg met de nationale bonden maar zonder inspraak van de particuliere toernooien die wel even de rekening op hun bordje krijgen. Zoiets als A komt na goed overleg met B tot het besluit dat C moet gaan betalen. Ik dacht het niet dus.![]()
Het is meer een principe-kwestie. Als de FMJD geld nodig heeft, moeten ze dat gaan halen waar ze dat moeten halen, nl de bonden die weigeren hun contributie te betalen!

Enige tijd geleden is al een werknemer van de FMJD ontslagen. Als er straks ook geen geld meer is om Johan Bastiaannet te betalen, kunnen we het bondsbureau van de FMJD gelijk opdoeken. Met dank aan de onwil van de organisatoren van de zomertoernooien om 5 euro extra te berekenen aan de deelnemers, omdat men zich gepasseerd voelt in de besluitvorming...
Hallo Hanco, Je gaat er wel erg makkelijk aan voorbij dat een verhoging van 5 euro, ongeveer een verhoging is van 10 % en dat omdat de FMJD hun financiën niet meer op orde heeft. Ik vind dat zelf een forse verhoging waar ikzelf geheel geen baten aan ontleen.
- Hanco Elenbaas
Jij hebt niks aan een financieel wat krachtiger FMJD ? Als dat de gedachte is van de meeste bij nationale dambonden aangesloten leden, kunnen we de FMJD maar beter opdoeken, vind je niet Daan? Wat heb je immers aan zo'n bond die je leegzuigt met zulke gigantische extra bijdragen van liefst 5 euro, 50 cent per dag in Brunssum.Ganesha wrote:Hallo Hanco, Je gaat er wel erg makkelijk aan voorbij dat een verhoging van 5 euro, ongeveer een verhoging is van 10 % en dat omdat de FMJD hun financiën niet meer op orde heeft. Ik vind dat zelf een forse verhoging waar ikzelf geheel geen baten aan ontleen.

Beste Hanco ik heb natuurlijk wat aan een financiëel daadkrachtige FMJD. Belangrijk is wel na te gaan hoe het komt dat de FMJD minder daadkrachtig is. Niet door deelnemers aan zomertoernooien, of denk jij van wel?
Jij kunt de verhoging zo klein laten lijken als je wilt maar een verhoging van 10% vind ik nog steeds fors.
Jij kunt de verhoging zo klein laten lijken als je wilt maar een verhoging van 10% vind ik nog steeds fors.
- Hanco Elenbaas
Als al die, in vergelijking tot Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse dammers, zeer draagkrachtige KNDB-leden eens 10% minder gingen eten en drinken dan zou de FMJD nog veel meer dan 5 euro per zomertoernooi kunnen vragen.Ganesha wrote:Beste Hanco ik heb natuurlijk wat aan een financiëel daadkrachtige FMJD. Belangrijk is wel na te gaan hoe het komt dat de FMJD minder daadkrachtig is. Niet door deelnemers aan zomertoernooien, of denk jij van wel?

Ahh, ik begrijp dat in Nederland en ws. België, Frankrijk de enige draagkrachtige mensen wonen en zij dan ook de morele verplichting hebben om te zorgen dat de FMJD geld in het laatje heeft?
Ik kan mij hier niet in vinden, ben benieuwd of anderen het met Hanco eens zijn?
Verhoging van toernooigeld gaat dat alleen op voor Nederlandse toernooien of ook bijv. open toernooien in Polen?
Ik kan mij hier niet in vinden, ben benieuwd of anderen het met Hanco eens zijn?
Verhoging van toernooigeld gaat dat alleen op voor Nederlandse toernooien of ook bijv. open toernooien in Polen?
De FMJD heeft helemaal geen geld om Johan Bastiaannet te betalen. Hij heeft een Melkert baan, zijn salaris wordt volledig gesubsidieerd. Als de FMJD ook maar iets aan salarissen zou betalen, hadden ze hier direct op bezuinigd. Helaas kun je op een uitgave van 0 euro niet bezuinigen.Hanco Elenbaas wrote:Enige tijd geleden is al een werknemer van de FMJD ontslagen. Als er straks ook geen geld meer is om Johan Bastiaannet te betalen, kunnen we het bondsbureau van de FMJD gelijk opdoeken. Met dank aan de onwil van de organisatoren van de zomertoernooien om 5 euro extra te berekenen aan de deelnemers, omdat men zich gepasseerd voelt in de besluitvorming...
De FMJD draait haar zeer minimale exploitatie al enkele jaren op forse giften van de (inderdaad Nederlandse) bestuursleden. Dit is een enorm ongezonde situatie, waar men zeer terecht iets aan probeert te doen. Zonder dit soort initiatieven is de FMJD binnen korte tijd failliet als nieuwe giften uitblijven.Ganesha wrote:Ahh, ik begrijp dat in Nederland en ws. België, Frankrijk de enige draagkrachtige mensen wonen en zij dan ook de morele verplichting hebben om te zorgen dat de FMJD geld in het laatje heeft?
Quote:"De FMJD draait haar zeer minimale exploitatie al enkele jaren op forse giften van de (inderdaad Nederlandse) bestuursleden. Dit is een enorm ongezonde situatie, waar men zeer terecht iets aan probeert te doen. Zonder dit soort initiatieven is de FMJD binnen korte tijd failliet als nieuwe giften uitblijven.
Ik ben daarvan op de hoogte Guido,ik vind echter dat niet alleen Nederland daar verantwoordelijkheid voor moet dragen.
Het is ongezond als bestuursleden met forse giften moeten zorgen dat een organisatie (FMJD) niet failliet verklaard wordt, dat ben ik zeker met je eens.
Ik ben daarvan op de hoogte Guido,ik vind echter dat niet alleen Nederland daar verantwoordelijkheid voor moet dragen.
Het is ongezond als bestuursleden met forse giften moeten zorgen dat een organisatie (FMJD) niet failliet verklaard wordt, dat ben ik zeker met je eens.
- Hanco Elenbaas
Als het waar is wat jij beweert, waarom heeft de FMJD de baan van die andere werknemer dan opgeheven? Het is hoe dan ook te hopen voor de FMJD dat Johan Bastiaannet na februari 2014, als hij 65 wordt, nog behoefte heeft om door te gaan met zijn werkzaamheden, want anders zal jij in zijn voetsporen moeten treden Guido !GuidoB wrote:De FMJD heeft helemaal geen geld om Johan Bastiaannet te betalen. Hij heeft een Melkert baan, zijn salaris wordt volledig gesubsidieerd. Als de FMJD ook maar iets aan salarissen zou betalen, hadden ze hier direct op bezuinigd. Helaas kun je op een uitgave van 0 euro niet bezuinigen.Hanco Elenbaas wrote:Enige tijd geleden is al een werknemer van de FMJD ontslagen. Als er straks ook geen geld meer is om Johan Bastiaannet te betalen, kunnen we het bondsbureau van de FMJD gelijk opdoeken. Met dank aan de onwil van de organisatoren van de zomertoernooien om 5 euro extra te berekenen aan de deelnemers, omdat men zich gepasseerd voelt in de besluitvorming...

Omdat de subsidie voor die baan stopte.Hanco Elenbaas wrote:Als het waar is wat jij beweert, waarom heeft de FMJD de baan van die andere werknemer dan opgeheven? Het is hoe dan ook te hopen voor de FMJD dat Johan Bastiaannet na februari 2014, als hij 65 wordt, nog behoefte heeft om door te gaan met zijn werkzaamheden, want anders zal jij in zijn voetsporen moeten treden Guido !GuidoB wrote:De FMJD heeft helemaal geen geld om Johan Bastiaannet te betalen. Hij heeft een Melkert baan, zijn salaris wordt volledig gesubsidieerd. Als de FMJD ook maar iets aan salarissen zou betalen, hadden ze hier direct op bezuinigd. Helaas kun je op een uitgave van 0 euro niet bezuinigen.Hanco Elenbaas wrote:Enige tijd geleden is al een werknemer van de FMJD ontslagen. Als er straks ook geen geld meer is om Johan Bastiaannet te betalen, kunnen we het bondsbureau van de FMJD gelijk opdoeken. Met dank aan de onwil van de organisatoren van de zomertoernooien om 5 euro extra te berekenen aan de deelnemers, omdat men zich gepasseerd voelt in de besluitvorming...
Maakt de FMJD ALM software? Dan zou het wel wat voor mij zijn, want iets anders kan ik namelijk niet...
-
- Real name: Michel Stempher
Wat heeft deze discussie nog met het kwalificatietoernooi NK te maken?