WK plaats te koop
-
Re: WK plaats te koop
Verbazingwekkend hoe hier een aantal mensen de beslissing van het organisatiecomité beoordelen.
Als toernooidirecteur Krajicek voor het ABN-Amro tennistoernooi 2009 annonceert dat Raemon Sluiter (destijds in de nadagen van zijn carrière, hij stopte begin 2010) een wildcard krijgt, wordt alom geapplaudisseerd. Een extra publiekstrekker in Rotterdam.
Nee, hier wordt de sponsorplaats – m.i. voor het eerst op topniveau gebruikt, waar zij voor dient - ter discussie gesteld. En dat terwijl die sponsorplaats/wildcard juist dat ene zetje kan zijn om een prima organisatie van een toernooi van de grond te krijgen en daardoor ook forse media-aandacht lokaal en regionaal te verwerven.
Een trendbreuk, want voor het eerst hebben sponsor en organisatie dit terecht bepaald zonder overeenstemming met (c.q. voordracht van) de KNDB.
(Ik hoop ook niet dat de keuzeheren van de KNDB aan andere spelers al toezeggingen gedaan hadden met betrekking tot invulling van deze sponsorplaats).
En ik kan mij voorstellen dat het organiseren van een toekomstig NK in Soest met lokale inbreng van bijv. Bert Zwart, of een WK op de campus van Eindhoven met aanwezigheid van Wieger Wesselink tot makkelijker mogelijkheden gaat behoren.
Vervolgens worden de speltechnische kwaliteiten van Wiebe van der Wijk ter discussie gesteld. Een go(er(oe) uit het Groningse komt als eerst met een verhaal dat de jeugdwereldtitel in 1999 dubieus (niet terecht) was evenals zijn deelname. Hij baseert zich hierbij onder meer op een interview destijds van een lichtelijk gefrustreerde bondstrainer die aangeeft dat de jeugdwereldkampioen maar tegen twee spelers uit de top 10 heeft gespeeld. Het waren er vijf van de plekken 2 t/m 10. Daarna komt er een reactie uit het Eindhovense. Een mooie zin hieruit: “Hiermee wil ik niet zeggen dat de wereldtitel van Wiebe onverdiend was”. Ai dat is weer zo’n mooie dubbele ontkenning, waarmee je iets van twijfel door kunt laten klinken. Schrijf dat de wereldtitel verdiend was, of schrijf dat hij niet verdiend was.
Inderdaad zat de loting mee. Wiebe kwam op kop en kreeg daardoor vaak de onderste van de lotingsgroep. Maar wat had Wiebe moeten doen? Ergens met opzet remise spelen om een betere tegenstandersweerstand te verkrijgen en zijn concurrenten langszij laten komen en een voor hem slechtere loting te forceren?
Ongetwijfeld zal een statistiek van Wouter Ludwig andere zaken aangeven. Maar dammen is geen statistiek, maar gewoon presteren in een toernooi en je kansen pakken.
En beide personen gaan aan het feit voorbij dat Wiebe het jaar daarop in Brazilië “gewoon(?)” weer op een gedeelde eerste plaats terecht komt.
Kwade tongen zullen misschien nog ergere dingen roepen. Zoals: de Friese organisatie heeft destijds de loting gemanipuleerd. Of: Omrop Fryslân heeft de wereldtitel van Wiebe gekocht!
Tijdens de persconferentie is meegedeeld dat de FMJD heeft geoordeeld dat Wiebe voldoende speltechnische kwaliteiten heeft voor deelname aan het WK.
En dan het charisma. Feit is dat Wiebe tijdens de persconferentie zelfbewust (ik word geen wereldkampioen), ontspannen en met alle tijd voor de pers aanwezig was. Sommige topspelers kunnen daar een voorbeeld aan nemen.
Enfin, de KNDB kan dat natuurlijk het beste loochenstraffen door bij het annonceren van de organisatieplaats (want die mag men nog wel zelf toewijzen) een even gedegen persconferentie met een prima gemotiveerde keuzespeler neer te zetten. Dan zou het pleidooi van Maarten Kolsloot voor goede mediatraining (is die ooit van de grond gekomen) voor onze topspelers uitbetaald worden.
Ach, en die ene Fred (nee, geen tikfout) die op dit forum bivakkeert. Het puriteinse druipt er bij hem deze keer af. Alles moet moreel juist, rechtvaardig, transparant en met criteria. Misschien toch ook een CDA’er?
Als toernooidirecteur Krajicek voor het ABN-Amro tennistoernooi 2009 annonceert dat Raemon Sluiter (destijds in de nadagen van zijn carrière, hij stopte begin 2010) een wildcard krijgt, wordt alom geapplaudisseerd. Een extra publiekstrekker in Rotterdam.
Nee, hier wordt de sponsorplaats – m.i. voor het eerst op topniveau gebruikt, waar zij voor dient - ter discussie gesteld. En dat terwijl die sponsorplaats/wildcard juist dat ene zetje kan zijn om een prima organisatie van een toernooi van de grond te krijgen en daardoor ook forse media-aandacht lokaal en regionaal te verwerven.
Een trendbreuk, want voor het eerst hebben sponsor en organisatie dit terecht bepaald zonder overeenstemming met (c.q. voordracht van) de KNDB.
(Ik hoop ook niet dat de keuzeheren van de KNDB aan andere spelers al toezeggingen gedaan hadden met betrekking tot invulling van deze sponsorplaats).
En ik kan mij voorstellen dat het organiseren van een toekomstig NK in Soest met lokale inbreng van bijv. Bert Zwart, of een WK op de campus van Eindhoven met aanwezigheid van Wieger Wesselink tot makkelijker mogelijkheden gaat behoren.
Vervolgens worden de speltechnische kwaliteiten van Wiebe van der Wijk ter discussie gesteld. Een go(er(oe) uit het Groningse komt als eerst met een verhaal dat de jeugdwereldtitel in 1999 dubieus (niet terecht) was evenals zijn deelname. Hij baseert zich hierbij onder meer op een interview destijds van een lichtelijk gefrustreerde bondstrainer die aangeeft dat de jeugdwereldkampioen maar tegen twee spelers uit de top 10 heeft gespeeld. Het waren er vijf van de plekken 2 t/m 10. Daarna komt er een reactie uit het Eindhovense. Een mooie zin hieruit: “Hiermee wil ik niet zeggen dat de wereldtitel van Wiebe onverdiend was”. Ai dat is weer zo’n mooie dubbele ontkenning, waarmee je iets van twijfel door kunt laten klinken. Schrijf dat de wereldtitel verdiend was, of schrijf dat hij niet verdiend was.
Inderdaad zat de loting mee. Wiebe kwam op kop en kreeg daardoor vaak de onderste van de lotingsgroep. Maar wat had Wiebe moeten doen? Ergens met opzet remise spelen om een betere tegenstandersweerstand te verkrijgen en zijn concurrenten langszij laten komen en een voor hem slechtere loting te forceren?
Ongetwijfeld zal een statistiek van Wouter Ludwig andere zaken aangeven. Maar dammen is geen statistiek, maar gewoon presteren in een toernooi en je kansen pakken.
En beide personen gaan aan het feit voorbij dat Wiebe het jaar daarop in Brazilië “gewoon(?)” weer op een gedeelde eerste plaats terecht komt.
Kwade tongen zullen misschien nog ergere dingen roepen. Zoals: de Friese organisatie heeft destijds de loting gemanipuleerd. Of: Omrop Fryslân heeft de wereldtitel van Wiebe gekocht!
Tijdens de persconferentie is meegedeeld dat de FMJD heeft geoordeeld dat Wiebe voldoende speltechnische kwaliteiten heeft voor deelname aan het WK.
En dan het charisma. Feit is dat Wiebe tijdens de persconferentie zelfbewust (ik word geen wereldkampioen), ontspannen en met alle tijd voor de pers aanwezig was. Sommige topspelers kunnen daar een voorbeeld aan nemen.
Enfin, de KNDB kan dat natuurlijk het beste loochenstraffen door bij het annonceren van de organisatieplaats (want die mag men nog wel zelf toewijzen) een even gedegen persconferentie met een prima gemotiveerde keuzespeler neer te zetten. Dan zou het pleidooi van Maarten Kolsloot voor goede mediatraining (is die ooit van de grond gekomen) voor onze topspelers uitbetaald worden.
Ach, en die ene Fred (nee, geen tikfout) die op dit forum bivakkeert. Het puriteinse druipt er bij hem deze keer af. Alles moet moreel juist, rechtvaardig, transparant en met criteria. Misschien toch ook een CDA’er?
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Aha, dus het WK voetbal had nooit in Japan/Zuid-Korea en Zuid-Afrika gehouden mogen worden. Niet alleen de damwereld, maar ook andere sporten doen het helemaal fout. Alleen Fred van Amersfoort (ervaring als toernooi-organisator nul-komma-nul) snapt hoe het wel moet. Dat is dan duidelijk. Dank voor deze verhelderende bijdrage.Fred van Amersfoort wrote:Maar ook daar zou ik voorstander zijn van een selectie. Bijvoorbeeld een WK in het land van de kampioen of in een land dat op de Fifa lijst minstens top 20 staat etc etc.
-
Goed heren, als rechtstreeks vertegenwoordiger van de duivel gooi ik er een nieuwe provocatie in.
Stel een direkteur van een koekjesfabriek stopt 40.000 euro ,uiteraard zwart, in een damclub en stelt slechts een simpele eis: koop 9 spelers en behaal binnen 3 jaar de landstitel. Deze sponsor is ook bereid 3 jaar lang het NK te sponsoren. Verder zal hij alle kosten op zich nemen voor een trainingsstage van een toptalent. Verder geeft hij 10 euro bonus aan de KNDB voor ieder nieuw lid.
De koekjesboer heeft wel een eis aan de KNDB. Een simpele eis. Hij eist namelijk dat zijn club Boernkoolstrontkradeel rechtstreeks in de Ereklasse geplaatst wordt. Acceptabel of dubieus?
Stel een direkteur van een koekjesfabriek stopt 40.000 euro ,uiteraard zwart, in een damclub en stelt slechts een simpele eis: koop 9 spelers en behaal binnen 3 jaar de landstitel. Deze sponsor is ook bereid 3 jaar lang het NK te sponsoren. Verder zal hij alle kosten op zich nemen voor een trainingsstage van een toptalent. Verder geeft hij 10 euro bonus aan de KNDB voor ieder nieuw lid.
De koekjesboer heeft wel een eis aan de KNDB. Een simpele eis. Hij eist namelijk dat zijn club Boernkoolstrontkradeel rechtstreeks in de Ereklasse geplaatst wordt. Acceptabel of dubieus?
-
Dubieus.Fred van Amersfoort wrote:Goed heren, als rechtstreeks vertegenwoordiger van de duivel gooi ik er een nieuwe provocatie in.
Maar ik zou op z'n minst met die man gaan praten.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
- Klaas van der Laan
- Real name: Klaas van der Laan
Nog verbazingwekkender zijn de (als door een adder gebeten) reacties als er volkomen neutraal wat achtergrondinformatie wordt aangedragen en afgevraagd. En over het niveau van die reacties wil ik het niet eens meer hebben. Welke gevoelige snaar wordt hier geraakt? Kennelijk leeft hier heel wat onverwerkte frustratie. Je kunt mij hier nergens op welk oordeel dan ook betrappen. Het is echt allemaal slechts je eigen ongefundeerde invulling.Piet Bouma wrote:Verbazingwekkend hoe hier een aantal mensen de beslissing van het organisatiecomité beoordelen.?...
Waar leidt je dat dan uit af Piet?Piet Bouma wrote:Vervolgens worden de speltechnische kwaliteiten van Wiebe van der Wijk ter discussie gesteld.
Dubieus betekend "twijfelachtig" volgens mijn woordenboek, toch heel wat anders. Ik zal in een volgende post nog een paar stukken zetten (puur dienstverlenend ter info zonder kwade bijbedoeling) die dezelfde twijfelachtigheid aanroeren. Ook allemaal frusti's zeker? Vooral de scoretabel in Hoofdlijn laat goed zien waar Wiebe 8 punten heeft gehaald en zijn naaste concurrent niet. Opmerkelijk is verder dat Wiebe ook destijds meedeed dankzij een sponsorplaats. (Terzijde: Dat Johan Taeke niet meer onder Nederlandse vlag wou spelen en een Friese vlag neerzette is een leuke anekdote) Dit kan ik toch allemaal gewoon zeggen zonder afbreuk te doen aan Wiebe's prestatie. Dat ik dit er bij zeg is al te gek voor woorden.Piet Bouma wrote:Een go(er(oe) uit het Groningse komt als eerst met een verhaal dat de jeugdwereldtitel in 1999 dubieus (niet terecht) was evenals zijn deelname.
Hij baseert zich hierbij onder meer op een interview destijds van een lichtelijk gefrustreerde bondstrainer die aangeeft dat de jeugdwereldkampioen maar tegen twee spelers uit de top 10 heeft gespeeld. Het waren er vijf van de plekken 2 t/m 10.
Hier heb je toch wel een interessant punt Piet. (Nu veroordeel ik zeker de analytische kwaliteiten van Fred?) Het is opmerkelijk dat het dammen nu opeens weer volop in de picture staat dankzij dit onderwerp. Ook destijds was er een levendige discussie rondom Wiebe's optreden. En ook het jaar daarvoor was er van alles over zijn deelname te doen. Het lijkt er op dat hij dat aantrekt. Ergens stond dat hij eerst wat timide was. Nu hoor ik dat hij een heel positieve uitstraling heeft. Het zou me niet verbazen dat Herman hier ook grote invloed op heeft gehad, want dat was zo mogelijk van nog hogere kwaliteit dan zijn damtechnische.Piet Bouma wrote:En dan het charisma.
Flow with the Go
- Klaas van der Laan
Verslag WKjun1999 Jeroen van den Akker
Last edited by Klaas van der Laan on Sat Jul 24, 2010 23:35, edited 1 time in total.
- Klaas van der Laan
-
Klaas, dit keer maar even kort.
Dit is niet een anekdote maar het plaatsen van de Friese vlag had dacht ik zo een achtergrond. Ik denk dat je dat maar eens bij Johan Teake na moet vragen.
Het is niet zomaar dat J.T. na afloop van dit toernooi een aantal jaren het dammen links heeft laten liggen. En dan mag je vraagtekens stellen bij begeleiders (edit: voordat je hiermee in verwarring raakt, ik bedoel niet Herman Spanjer), die het liefst staan te pronken met successen, die niet op hun conto geschreven kunnen worden. Echte begeleiding gaat wel even verder.
P.S. Over die acht punten. Je hebt daarin volkomen gelijk. Kon hij het helpen dat hij gunstig lootte en die tegenstanders vervolgens niet zo goed meer presteerden? Zes punten tegen die andere vijf spelers en niet verloren. Alleen Simonov scoorde daarin echt beter.
Ben benieuwd naar jouw gegevens Klaas. Volgens mijn gegevens heeft Wiebe niet aan het WK junioren 1998 meegedaan en ook niet aan het WK aspiranten 1998. Maar mijn bronnen kunnen niet de juiste zijn. Zou graag scoretabellen zien.Klaas van der Laan wrote:En ook het jaar daarvoor was er van alles over zijn deelname te doen.
Op zich ben ik helemaal niet gefrusteerd. Ik zeg gewoon mijn mening en hoe ik reacties van anderen interpreteer. En dat kan natuurlijk volstrekt onjuist zijn. Maar hier raak je wel een gevoelige snaar.Klaas van der Laan wrote: Terzijde: Dat Johan Taeke niet meer onder Nederlandse vlag wou spelen en een Friese vlag neerzette is een leuke anekdote)
Dit is niet een anekdote maar het plaatsen van de Friese vlag had dacht ik zo een achtergrond. Ik denk dat je dat maar eens bij Johan Teake na moet vragen.
Het is niet zomaar dat J.T. na afloop van dit toernooi een aantal jaren het dammen links heeft laten liggen. En dan mag je vraagtekens stellen bij begeleiders (edit: voordat je hiermee in verwarring raakt, ik bedoel niet Herman Spanjer), die het liefst staan te pronken met successen, die niet op hun conto geschreven kunnen worden. Echte begeleiding gaat wel even verder.
P.S. Over die acht punten. Je hebt daarin volkomen gelijk. Kon hij het helpen dat hij gunstig lootte en die tegenstanders vervolgens niet zo goed meer presteerden? Zes punten tegen die andere vijf spelers en niet verloren. Alleen Simonov scoorde daarin echt beter.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
- Klaas van der Laan
Staat in het verslag van Jeroen (2e pag. linksboven dia)Piet Bouma wrote:Ben benieuwd naar jouw gegevens Klaas. Volgens mijn gegevens heeft Wiebe niet aan het WK junioren 1998 meegedaan en ook niet aan het WK aspiranten 1998. Maar mijn bronnen kunnen niet de juiste zijn. Zou graag scoretabellen zien.Klaas van der Laan wrote:En ook het jaar daarvoor was er van alles over zijn deelname te doen.
De context rondom het Friesevlagincident staat voldoende beschreven in het verslag van Sietse om te snappen waar het over gaat. Hoeveel (kader)leden zijn al niet teleurgesteld weggelopen door regentesk bobobeleid? (al gebeurd er natuurlijk ook nog wel veel goeds) Ik weet er alles van want ben er zelf één van.Piet Bouma wrote:Op zich ben ik helemaal niet gefrusteerd. Ik zeg gewoon mijn mening en hoe ik reacties van anderen interpreteer. En dat kan natuurlijk volstrekt onjuist zijn. Maar hier raak je wel een gevoelige snaar.Klaas van der Laan wrote: Terzijde: Dat Johan Taeke niet meer onder Nederlandse vlag wou spelen en een Friese vlag neerzette is een leuke anekdote)
Het is niet zomaar dat J.T. na afloop van dit toernooi een aantal jaren het dammen links heeft laten liggen. En dan mag je vraagtekens stellen bij begeleiders, die het liefst staan te pronken met successen, die niet op hun conto geschreven kunnen worden. Echte begeleiding gaat wel even verder.
Mijn probleem is dat je mijn bijdrage meteen focust op de prestatie van Wiebe. Zou het niet veel meer voor de hand liggen om het uit te leggen als kritiek op het gehanteerde Zwitsers Systeem? Maar als ik me goed herinner (en ik krijg daar weer steeds meer vertrouwen in; zo selectief was dat toch ook weer niet) dan zat er destijds een grote fout in de software die deze paring veroorzaakte en is er later uitgehaald.
Flow with the Go
-
hier nog het originele verslag van Sietse Nagel:
http://web.archive.org/web/200104121230 ... j1999.html
http://web.archive.org/web/200104121230 ... j1999.html
-
Ik heb het verhaal rondom 1998 inmiddels gelezen Klaas. (Reageerde toen jij nog die grote stukken publiceerde).Klaas van der Laan wrote:Staat in het verslag van Jeroen (2e pag. linksboven dia)Piet Bouma wrote:Ben benieuwd naar jouw gegevens Klaas. Volgens mijn gegevens heeft Wiebe niet aan het WK junioren 1998 meegedaan en ook niet aan het WK aspiranten 1998. Maar mijn bronnen kunnen niet de juiste zijn. Zou graag scoretabellen zien.Klaas van der Laan wrote:En ook het jaar daarvoor was er van alles over zijn deelname te doen.
De context rondom het Friesevlagincident staat voldoende beschreven in het verslag van Sietse om te snappen waar het over gaat. Hoeveel (kader)leden zijn al niet teleurgesteld weggelopen door regentesk bobobeleid? (al gebeurd er natuurlijk ook nog wel veel goeds) Ik weet er alles van want ben er zelf één van.Piet Bouma wrote:Op zich ben ik helemaal niet gefrusteerd. Ik zeg gewoon mijn mening en hoe ik reacties van anderen interpreteer. En dat kan natuurlijk volstrekt onjuist zijn. Maar hier raak je wel een gevoelige snaar.Klaas van der Laan wrote: Terzijde: Dat Johan Taeke niet meer onder Nederlandse vlag wou spelen en een Friese vlag neerzette is een leuke anekdote)
Het is niet zomaar dat J.T. na afloop van dit toernooi een aantal jaren het dammen links heeft laten liggen. En dan mag je vraagtekens stellen bij begeleiders, die het liefst staan te pronken met successen, die niet op hun conto geschreven kunnen worden. Echte begeleiding gaat wel even verder.
Mijn probleem is dat je mijn bijdrage meteen focust op de prestatie van Wiebe. Zou het niet veel meer voor de hand liggen om het uit te leggen als kritiek op het gehanteerde Zwitsers Systeem? Maar als ik me goed herinner (en ik krijg daar weer steeds meer vertrouwen in; zo selectief was dat toch ook weer niet) dan zat er destijds een grote fout in de software die deze paring veroorzaakte en is er later uitgehaald.
Mijn (selectieve) geheugen wist hier niks meer van.
Oke, kritiek op de software omtrent paring bij Zwitsers systeem destijds is wrs. volkomen terecht.
Focussen op prestatie van Wiebe. Zo heb ik het geinterpreteerd. Maar dat is dus onjuist. Lag bij mij niet zo voor de hand om dit uit te leggen als kritiek op de loting bij het Zwitsers systeem (dat heb ik ook nog niet eerder van jou gelezen. Ik heb geen glazen bol).
Maar om de situatie rond JT als anekdote op te voeren..... Je schrijft dat je de achtergrond al wist. Apart dat je dat cynisch afdoet als een anekdote.
Rein bedankt voor de historie!!

- Klaas van der Laan
Had je dan wel een glazen bol waarin je zag dat ik iets tegen Wiebe heb, of Friezen in het algemeen? Waar is het voordeel van de twijfel?Piet Bouma wrote:...Focussen op prestatie van Wiebe. Zo heb ik het geinterpreteerd. Maar dat is dus onjuist. Lag bij mij niet zo voor de hand om dit uit te leggen als kritiek op de destijds gehanteerde loting bij het Zwitsers systeem (dat heb ik ook nog niet eerder van jou gelezen. Ik heb geen glazen bol).Klaas van der Laan wrote: Terzijde: Dat Johan Taeke niet meer onder Nederlandse vlag wou spelen en een Friese vlag neerzette is een leuke anekdote)
Maar om de situatie rond JT als anekdote op te voeren..... Je schrijft dat je de achtergrond al wist. Apart dat je dat cynisch afdoet als een anekdote.
Omdat het los stond van de topic, ik de vlagceremonie (kan het niet laten) van Johan Taeke als niet-Fries wel grappig vond (neem me niet kwalijk) en het ruim 10 jaar geleden is, noemde ik het fragment van Sietse een anekdote (Kramer: kort aardig verhaal). Om daar nu dan weer meteen het predicaat "cynisch" (Kramer: meedogenloos, spottend, ruw-ongevoelig, hatelijk) aan te verbinden is van eenzelfde orde.
Flow with the Go
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
In de eerste plaats is dit onvergelijkbaar met de keuzeplaats voor Wiebe. Het wk kent een sponsorplaats en een organisatieplaats, juist om sponsor en organiserende bond te behagen. De nationale competitie kent zo'n constructie niet.Fred van Amersfoort wrote:Stel een direkteur van een koekjesfabriek stopt 40.000 euro ,uiteraard zwart, in een damclub en stelt slechts een simpele eis: koop 9 spelers en behaal binnen 3 jaar de landstitel. Deze sponsor is ook bereid 3 jaar lang het NK te sponsoren. Verder zal hij alle kosten op zich nemen voor een trainingsstage van een toptalent. Verder geeft hij 10 euro bonus aan de KNDB voor ieder nieuw lid.
Verder ben ik het met Eric van Dusseldorp eens dat praten in zo'n geval geen kwaad kan, maar voor een duidelijk ja/nee zitten er te veel onzekerheden in je verhaal (Kan de KNDB zo in een zwartgeldaffaire belanden en een naheffing krijgen? Is er misschien net een ereklasseclub die verzoekt om 2 klassen lager te spelen? Hoe betrouwbaar is deze geldschieter? etc.)
-
Dit stuk moet dus louter als kritiek op het Zwitsers systeem worden opgevat. Dat was me gezien het onderwerp van deze draad en de formulering ontgaan.Klaas van der Laan wrote: Als ik mij goed herinner was Wiebe destijds ook op een dubieuze manier deelnemer geworden aan het jeugdWK en werd als volkomen outsider wereldkampioen. De paring speelde daarbij dacht ik een grote rol. Hij heeft toen niet tegen de toppers gespeeld. Is Herman Spanjer soms ook toevallig weer terug uit Australië?
Wat een zieke discussie over een keuzeplaats. Een zieke dam organisatie jaagt zo ook zijn laatste sponsoren wel weg, of zouden ze dit forum niet lezen?
het WK 99 mede beslist door de toepassing van het zwitsers systeem, dat zelfde systeem waarin in een andere draad duidelijk gemaakt wordt dat Baljakin toch wel boven komt in 3 toernooien. Datzelfde systeem ook dat de kwalificatie gaat bepalen voor het NK en natuurlijk zal daar ook iemand met een gelukkige loting finalist worden.
We kiezen ervoor, en als het niet uitkomt dan neemt men hier de speler kwalijk dat hij er zijn voordeel mee heeft gehaald. Er was helemaal niets mis aan de wereldtitel van Van Wijk en ik wens hem heel veel succes toe in het komende WK, net als alle anderen overigens. Maar Van Wijk maakt dat ik het met bovengemiddelde interesse zal gaan volgen.
het WK 99 mede beslist door de toepassing van het zwitsers systeem, dat zelfde systeem waarin in een andere draad duidelijk gemaakt wordt dat Baljakin toch wel boven komt in 3 toernooien. Datzelfde systeem ook dat de kwalificatie gaat bepalen voor het NK en natuurlijk zal daar ook iemand met een gelukkige loting finalist worden.
We kiezen ervoor, en als het niet uitkomt dan neemt men hier de speler kwalijk dat hij er zijn voordeel mee heeft gehaald. Er was helemaal niets mis aan de wereldtitel van Van Wijk en ik wens hem heel veel succes toe in het komende WK, net als alle anderen overigens. Maar Van Wijk maakt dat ik het met bovengemiddelde interesse zal gaan volgen.