Het WK wordt in de kerstvakantie gespeeld en dan is iedereen vrij van school.Gerben van Steenbergen wrote:Zie programmaboekje Alex.
Algemeen, Junioren en Aspiranten hebben nu volgens mij dezelfde criteria.
Dolfing en Meurs hebben rond de 3e plaats ook een barrage gespeeld bij Algemeen.is de reserveplaats voor het wk dan geen rechtenplaats?In regel staat wel dat het het aantal winstpartijen geldt, na regel 3 (barrage bij gelijk eindigen op een plaats met rechten). Die regel is dan dus eigenlijk overbodig?
Enne... wat nou als er een barrage gespeeld had moeten worden tussen 6 spelers? Dan was de kampioen wellicht nu nog niet bekend geweest...
Btw: Martijn bevindt zich in goed gezelschap, nl. dat van mede-deelnemers aan The Hague Open 2010 Gerrit Wassink, Bas Messemaker en Roel Boomstra!
Er wordt om plaatsen waar rechten aan verbonden zijn zo lang als nodig is barrage gespeeld tot er een winnaar is. (dus gewoon degene die het eerste wint, wint de barrage al weet ik niet of plusremises ook meetellen in deze barrage.. neem aan van wel) De overige bepalingen zijn dus voor de plaatsen waar rechten aan verbonden zijn niet relevant.
De artikelen 4 t/m 6 (of iets dergelijks) zijn er voor gelijk eindigen op plaatsen waar GEEN
rechten aan verbonden zijn. In dit geval wordt de barrage dus NIET gespeeld.
Stel dat 1 van de 3 geen vrij krijgt van school moet er een beroep worden gedaan op Arwin Lammers of op Ritchie Wijnker, wie zal je dan moeten kiezen?

NK aspiranten
Re: NK aspiranten
-
Het WK is van 29 oktober tot 4 november in Oteppe (B).Alex wrote:Het WK wordt in de kerstvakantie gespeeld en dan is iedereen vrij van school.Gerben van Steenbergen wrote:Zie programmaboekje Alex.
Algemeen, Junioren en Aspiranten hebben nu volgens mij dezelfde criteria.
Dolfing en Meurs hebben rond de 3e plaats ook een barrage gespeeld bij Algemeen.is de reserveplaats voor het wk dan geen rechtenplaats?In regel staat wel dat het het aantal winstpartijen geldt, na regel 3 (barrage bij gelijk eindigen op een plaats met rechten). Die regel is dan dus eigenlijk overbodig?
Enne... wat nou als er een barrage gespeeld had moeten worden tussen 6 spelers? Dan was de kampioen wellicht nu nog niet bekend geweest...
Btw: Martijn bevindt zich in goed gezelschap, nl. dat van mede-deelnemers aan The Hague Open 2010 Gerrit Wassink, Bas Messemaker en Roel Boomstra!
Er wordt om plaatsen waar rechten aan verbonden zijn zo lang als nodig is barrage gespeeld tot er een winnaar is. (dus gewoon degene die het eerste wint, wint de barrage al weet ik niet of plusremises ook meetellen in deze barrage.. neem aan van wel) De overige bepalingen zijn dus voor de plaatsen waar rechten aan verbonden zijn niet relevant.
De artikelen 4 t/m 6 (of iets dergelijks) zijn er voor gelijk eindigen op plaatsen waar GEEN
rechten aan verbonden zijn. In dit geval wordt de barrage dus NIET gespeeld.
Stel dat 1 van de 3 geen vrij krijgt van school moet er een beroep worden gedaan op Arwin Lammers of op Ritchie Wijnker, wie zal je dan moeten kiezen?
is de reserveplaats voor het wk dan geen rechtenplaats?
Je zegt het goed. Men moet kiezen. De opengevallen plaats wordt een keuzeplek.
Je zegt het goed. Men moet kiezen. De opengevallen plaats wordt een keuzeplek.
O ja, dit zijn de aspirantjes, alles loopt ook zo lekker doormekaar...henk stoop wrote:
Het WK is van 29 oktober tot 4 november in Oteppe (B).
Maar vrij van school krijgen voor een weekje dammen?? Dat gaat meneer of mevrouw de leerplichtambtenaar vast niet goedkeuren...
-
- Real name: Gerben van Steenbergen
De meeste aspiranten hebben een zogenaamde "sportpas" waarmee je vrij voor toernooien aan kan vragen...Alex wrote:O ja, dit zijn de aspirantjes, alles loopt ook zo lekker doormekaar...henk stoop wrote:
Maar vrij van school krijgen voor een weekje dammen?? Dat gaat meneer of mevrouw de leerplichtambtenaar vast niet goedkeuren...
Volgens mij is leren toch echt belangrijker...Gerben van Steenbergen wrote:De meeste aspiranten hebben een zogenaamde "sportpas" waarmee je vrij voor toernooien aan kan vragen...Alex wrote:O ja, dit zijn de aspirantjes, alles loopt ook zo lekker doormekaar...henk stoop wrote:
-
- Real name: Gerben van Steenbergen
tsja, de nieuwe generaties hea.... Ken je de uitspraak van Clerc niet? -Dammen gaat altijd voor!-Volgens mij is leren toch echt belangrijker...
Ook mijn generatie damde liever dan op school te zitten suffen. Alsof je daar zo veel leert!Gerben van Steenbergen wrote:tsja, de nieuwe generaties hea.... Ken je de uitspraak van Clerc niet? -Dammen gaat altijd voor!-Alex wrote:Volgens mij is leren toch echt belangrijker...
Ik kreeg gewoon een week vrij als de halve finale NK buiten de vakanties viel, ouders en schoolleiding waren het er wel over eens wat belangrijker was! Ik haalde natuurlijk ook gewoon goede cijfers.
Zo'n damervaring is veel belangrijker dan leren! Clerc heeft gelijk.
Het gaat om ervaringen opdoen, Alex, daar leer je pas echt van.
En ga nu maar snel partijen inkloppen, Alex, in plaats van bekrompen uitspraken te doen, kunnen we mischien nog iets leren van het spel van de grootmeesters e.a.
Heaven is no location, but a state of mind
Alsof je met dammen je brood kunt verdienen, kom op zeg.Kosmos wrote:Ook mijn generatie damde liever dan op school te zitten suffen. Alsof je daar zo veel leert!Gerben van Steenbergen wrote:tsja, de nieuwe generaties hea.... Ken je de uitspraak van Clerc niet? -Dammen gaat altijd voor!-Alex wrote:Volgens mij is leren toch echt belangrijker...
Ik kreeg gewoon een week vrij als de halve finale NK buiten de vakanties viel, ouders en schoolleiding waren het er wel over eens wat belangrijker was! Ik haalde natuurlijk ook gewoon goede cijfers.
Zo'n damervaring is veel belangrijker dan leren! Clerc heeft gelijk.
Het gaat om ervaringen opdoen, Alex, daar leer je pas echt van.
En ga nu maar snel partijen inkloppen, Alex, in plaats van bekrompen uitspraken te doen, kunnen we mischien nog iets leren van het spel van de grootmeesters e.a.
De belangrijkste/meest interessante partijen van THO staan allang op http://www.damweb.nl/tho, Tjalling, dus niet zo zeuren.
schrijf je liever in voor het Disco Blitz of ben je kleurendoof?
Een mens leeft van meer dan brood alleen, Alex.Alex wrote: Alsof je met dammen je brood kunt verdienen, kom op zeg.
De belangrijkste/meest interessante partijen van THO staan allang op http://www.damweb.nl/tho, Tjalling, dus niet zo zeuren.
Die dammers zijn allemaal intelligent genoeg om een weekje school te missen. Haal je zo weer in.
Je moet wel erg dom zijn om geen diploma te kunnen halen. Je leert amper iets nuttigs op school behalve een beetje Engels, maar de maatschapelijke norm is dat je een diploma haalt. Ondertussen kun je lekker ervaring opdoen op andere levensterreinen dan de schoolbank.
Ik zie nog niks van de derde ronde...
Deels heb je gelijk, Tjalling, edoch eerst zaken doen die verplicht zijn en dan de rest, lijkt me.Kosmos wrote:Een mens leeft van meer dan brood alleen, Alex.Alex wrote: Alsof je met dammen je brood kunt verdienen, kom op zeg.
Die dammers zijn allemaal intelligent genoeg om een weekje school te missen. Haal je zo weer in.
Je moet wel erg dom zijn om geen diploma te kunnen halen. Je leert amper iets nuttigs op school behalve een beetje Engels, maar de maatschapelijke norm is dat je een diploma haalt. Ondertussen kun je lekker ervaring opdoen op andere levensterreinen dan de schoolbank.
De 3e ronde is vandaag pas gespeeld, hoe kunnen daar dan door de onvolprezen Fred Ivens partijen zijn geselecteerd? Hij is bijkans de ganse dag bezig geweest om zijn persbericht te kunnen maken. Vanavond wordt er geselecteerd wat er morgen gaat worden ingevoerd. Morgen zo tegen het middaguur zullen de 1e partijen online zijn. Wellicht zit daar wederom de partij bij van de kersverse Nederlands aspirantenkampioen (of 1 van zijn voorgangers).
Wat valt er nou te selecteren, man? Gewoon grootmeesterpartijen invoeren. Waarom voer je die paar potjes niet even in? Net zoiets als je huiswerk op tijd maken...Alex wrote:Deels heb je gelijk, Tjalling, edoch eerst zaken doen die verplicht zijn en dan de rest, lijkt me.Kosmos wrote:Een mens leeft van meer dan brood alleen, Alex.Alex wrote: Alsof je met dammen je brood kunt verdienen, kom op zeg.
De 3e ronde is vandaag pas gespeeld, hoe kunnen daar dan door de onvolprezen Fred Ivens partijen zijn geselecteerd? Hij is bijkans de ganse dag bezig geweest om zijn persbericht te kunnen maken. Vanavond wordt er geselecteerd wat er morgen gaat worden ingevoerd. Morgen zo tegen het middaguur zullen de 1e partijen online zijn. Wellicht zit daar wederom de partij bij van de kersverse Nederlands aspirantenkampioen (of 1 van zijn voorgangers).

Helemaal op morgen wachten, vreselijk....!
Naja, iedereen ligt op het strand, zeker. Geniet er dan maar van, maar pas op voor aanspoelende kwallen en octopussen!
Grootmeesterpartijen zijn bij lange na niet altijd interessant, zeker niet die van de ochtendronde op dinsdag, ze moeten immers in de middag nog een keer aan de bak en raffelen ff 40 zetjes af in een half uurtje (gelukkig zijn er uitzonderingen).Kosmos wrote:Wat valt er nou te selecteren, man? Gewoon grootmeesterpartijen invoeren. Waarom voer je die paar potjes niet even in? Net zoiets als je huiswerk op tijd maken...
Helemaal op morgen wachten, vreselijk....!
Naja, iedereen ligt op het strand, zeker. Geniet er dan maar van, maar pas op voor aanspoelende kwallen en octopussen!
-
Jongens, totaal off-topic hier!
Doe dat even bij het topic over het toernooi in Den Haag of vecht het uit in flame, maar dit is niet de juiste plek lijkt me
Doe dat even bij het topic over het toernooi in Den Haag of vecht het uit in flame, maar dit is niet de juiste plek lijkt me